مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آبان 1398 - 9:14   |   کد مطلب: 24013
موسوی لارگانی گفت: اگر لوایح چهارگانه FATF تصویب شود در واقع خودمان، خودمان را تحریم می کنیم و در حقیقت یک سری از اطلاعات که نباید در اختیار دشمنان قرار بگیرد، با تصویب این لوایح در اختیار آن ها قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، «ناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تصویب «فهرست تحریمی» در چارچوب آیین نامه اجرایی FATF توسط دولت، اظهار داشت: چهار لایحه از FATF در مجلس مطرح بود و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مخالف جدی این چهار لایحه بودند که یکی از آن ها بحث پول شویی بود.

وی به دیدار رهبری با نمایندگان مجلس در سال 97 اشاره کرد و گفت: رهبری در آن دیدار به این موضوع تاکید کردند که مجلس دقت بیش تری در خصوص FATF کند و مخالفت خودشان را با تصویب برخی از لوایح آن اعلام کردند؛ ولی در روز تصویب این لوایح مثل CFT و پالرمو آقای لاریجانی گفتند که رهبری فرموده است که ما با اصل کنوانسیون مخالف نیستیم بلکه با آن چهار لایحه مخالفیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در تشریح دلیل این که چرا رهبری صریحا به این مسئله ورود نمی کند، ابراز داشت: دلیل این که رهبری مستقیما به ماجرای FATF ورود نمی کند این است که خودشان بارها فرموده اند، کاری که به مجلس مربوط است باید خودش ورود کند؛ بر همین اساس نمایندگان نباید مقام معظم رهبری را هزینه کنند.

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: اگر لوایح چهارگانه FATF تصویب شود در واقع خودمان، خودمان را تحریم می کنیم و در حقیقت یک سری از اطلاعات که نباید در اختیار دشمنان قرار بگیرد، با تصویب این لوایح در اختیار آن ها قرار می گیرد. 

وی با تاکید بر این که با تصویب لوایح FATF تمام مبادی پولی و اقتصادی ما در اختیار آمریکا و غرب قرار خواهد گرفت، گفت: طبیعتاً تسلیم شدن در مقابل زیاده خواهی های آمریکا در بحث پول شویی به اقتدار کشور لطمه وارد می کند؛ ما قطعاً نمی گوییم که در کشور پول شویی نیست اما نباید موجب بزرگ نمایی آن شویم هر چند بارها از تریبون مجلس و همچنین در اظهارات برخی از مسئولین اجرایی کشور هم عنوان کرده اند که پول شویی در ایران زیاد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد: بحث پول شویی در خیلی از کشورهایی که اصلا این کنوانسیون را نپذیرفته اند مثل کشور سعودی، بیداد می کند ولی این طور که ایران را تحت فشار قرار دادند، آن ها را تحت فشار قرار ندادند؛ چرا ما باید با دست خودمان یک سری پابندهایی جور کنیم و برای کشور مشکل ایجاد کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال که "دلیل اصرار دولتی ها با وجود مخالفت کارشناسان برای تصویب لوایح FATF چیست؟" گفت: یکی از دلایلی که دولتی ها مطرح می کنند، در بحث ارتباط با کشورهای دیگر است که متاسفانه علی رغم کارشکنی ها، پیمان شکنی ها و بدعهدی هایی که کشورهای غربی داشتند، دولتمردان همواره به دنبال این هستند که ارتباط شان با خارج قطع نشود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اذعان داشت: مطمئن هستم که اگر دولت لوایح چهارگانه FATF را هم به تصویب برساند، قطعاً غربی ها به تعهدات شان عمل نمی کنند و بهانه دیگری را اعلام می کنند. رهبری در بحث هسته ای در همان روزهای اولی که جلسات 1+5 برگزار می شد فرمودند اگر شما مشکل هسته ای را حل کنید دشمن بحث موشک، حقوق بشر و مقاومت را مطرح می کنند؛ یعنی با پذیرش FATF نه تنها هیچ گونه گشایشی برای کشور حاصل نمی شود بلکه تمام اسرار مالی را در اختیار دشمن قرار می دهیم.

موسوی لارگانی به اظهارات رئیس جمهور در بحث برجام مبنی بر این که اگر برجام برای کشور آمریکا خوب و برای ما بد بود، چرا آمریکا از برجام خارج شد؟ اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپا به آن چیزی که می خواستند دست پیدا کردند؛ آن ها می خواستند راکتور آب سنگین اراک تعطیل شود که ما آن را با بتن پر کردیم، می خواستند سانتریفیوژهای نطنز را از 20 هزار به زیر 5 هزار برسانند که ما اینکار را هم کردیم و همچنین می خواستند اورانیوم غنی سازی شده خود را از کشور خارج کنیم که آن کار را هم کردیم. در حقیقت غربی ها هر آن چه از این توافقنامه نیاز داشتند به آن دست پیدا کردند و دلیلی برای ماندن در برجام نداشتند.

وی در پایان گفت: در بحث FATF و لوایح آن، غرب حتما همین هدف را دنبال می کند و اگر دولت لوایح چهارگانه FATF را بپذیرد قطعا آن ها به تعهدات شان عمل نخواهند کرد و فقط به تمام اسرار مالی کشور دست پیدا می کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار