مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. تير 1399 - 10:17   |   کد مطلب: 24073
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تازگی خبردار شدیم یکی از سیاسیون بنام کشور مبادرت به واردات گندم نموده گفت: وزیر کشاورزی باید در صحن علنی درباره رانت به برخی اشخاص خاص توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، «علی خضریان»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اعلام خبر طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: متاسفانه دولت از سال 94 تا کنون اقدام به حذف بودجه خودکفایی گندم کرده است.

وی افزود: این مسئله باعث شده است که علاوه بر وارد شدن آسیب جدی به مقوله خودکفایی کشور در گندم، امنیت غذایی مردم نیز مورد مخاطره قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر کشاورزی باید ضمن ارائه توضیح درباره علت این تصمیم پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد.

خضریان در تشریح سوال از وزیر کشاورزی ادامه داد: متن این سوال هم اکنون آماده است و به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

به گزارش دانا در متن این سوال آمده است: «جناب آقای خاوازی وزیر محترم کشاورزی همانگونه که مستحضرید خودکفایی در تولید گندم از جمله دستاوردهای مهم کشور بوده که متاسفانه به دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم در سال 94 و امتداد این تصمیم تا امروز، هم اکنون شاهد نابودی این دستاورد مهم کشور و مورد مخاطره قرار گرفتن امنیت غذایی مردم هستیم. ادامه دار بودم عدم حمایت های لازم و حذف بودجه خودکفایی که در تضاد با سیاست کشور مبنی بر خودکفایی در کالاهای استراتژیک می باشد، این ذهنیت را پدید می آورد که نکند دست هایی در کار است تا منافع شخصی را بر منافع ملی ارجعیت داده و به دنبال تغییر مسیر دولت در این زمینه برای کسب سودهای کلان باشند. اخیرا در این زمینه مطلع شده ایم یکی از سیاسیون به نام کشور در چند برهه زمانی مبادرت به واردات گندم نموده است به همین دلیل از شما می خواهیم پاسخگوی عملکرد این وزارتخانه باشید و توضیح دهید که به چه علت این سیاست غلط همچنان ادامه دارد. و آیا رانتی درباره واردات گندم به برخی اشخاص خاص داده شده است ؟»

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار