مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. شهريور 1399 - 8:54   |   کد مطلب: 24118
افشاری فرماندار همدان، عصر دوشنبه 17 شهریور با هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی دیدار کرد و به سوالات جمعی از دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، افشاری فرماندار همدان، عصر دوشنبه 17 شهریور با هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی دیدار کرد و به سوالات جمعی از دانشجویان پاسخ داد.

حجت الاسلام تیموری نمایندگی ولی فقیه درناحیه بسیج دانشجویی، در آغاز این نشست با ابراز خرسندی گفت: بسیج مصداق مومنینی است که در صدر اسلام به یاری پیامبر شتافتند، امروز بسیج با تمام وجود به یاری دین خدا و انقلاب قیام کرده است. و در این بین بسیج دانشجویی درخشش ویژه ای داشته. مطالبه گری بسیج دانشجویی نقد دلسوزانه و درون خانواده ای است و هدفی جز تسریع پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی ندارد. جای خوشحالی است که در حال حاضر طرح هایی در مجلس شورای اسلامی تصویب می شودکه حاصل تلاش های چندین ساله ی بسیج دانشجویی است.

فرماندار استان همدان پس از سخنان اولیه نماینده ی ولی فقیه ، شنونده ی اظهارات و سوالات مطالبه گران بسیجی بود که در ادامه می خوانید.

در مقدمه کروش رحیم  دبیر قرارگاه شهید همدانی گفت: بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد ، اما برای افرادی که خالصانه در این سنگر خدمت می کنند دیدار استاندار و درمیان گذاشتن مشکلات و دغدغه ها  تبدیل به یک آرزوی محال شده است! از شما می خواهیم این مشکل را با استاندار در میان بگذارید. بسیج به دنبال جریان سازی در جهت حل مشکلات مردم است نه جریان سازی علیه مسئولین. وی افزود در تمام عرصه ها بسیج در حال فعالیت جهادی است اما متاسفانه هیچ گاه حمایتی از طرف مسئولین دیده نشده ، ما دوستدار و خواهان جلسات مستمری هستیم که بتوانیم دغدغه ها و مشکلاتمان را راحت تر با شما بیان کنیم.

احسانی دبیر قرارگاه احمدی روشن در ادامه بیان کرد:

طرح جامع شهر همدان نزدیک به یک سال است که در حال نوشته شدن است. ما با مطالعه ی این طرح متوجه شدیم که مشکلات زیادی را برای استان همدان به همراه دارد، به عنوان مثال : احتمال تبدیل شدن مناطق مسکونی به مناطق اقتصادی ، ارتفاع سازی در مناطق خوش آب و هوا مثل بلوار ارم و گنج نامه ، پهنه بندی مسکونی بر روی قنات های قاسم آباد و... . طبق بررسی ها متوجه شدیم که غالب مشاورین شورای شهر با این طرح مخالف هستند اما با فشارهای وارده به استاندارها و معاونین آنها این طرح در حال تصویب است لذا از شما می خواهیم برای حل این موضوع مستقیما ورود کنید تا این طرح با تامل بیشتری جلو برود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر طرح پیاده راه میدان امام و بسته شدن خیابان هایی مثل اکباتان مشکلات عدیده ای به وجود آورده .حجم عظیمی از ترافیک به خیابان های کوچک سرازیر شده و نارضایتی عده ی زیادی از مردم و کسبه ها رابه دنبال داشته است. وی در پایان صحبت های خود به معضل نبود نکات مثبت جهت جذب گردشگر در مرکز شهر و زوایای پنهان آن پرداخت.

مسئول حوزه بقیه الله دانشگاه پیام نور، مهدی گمار در ادامه با پرسش دو سوال صحبت های خود را آغاز کرد. - سوال اول: وضعیت پروژه ی میدان بار به کجا رسیده است؟ کلیشه ای ترین پاسخی که ما در اینباره از مسئولین شنیده ایم نبود بودجه است. - سوال دوم : چه اقدامات مثبتی در زمینه ی عدالت اجتماعی و فقرزدایی در شهر همدان صورت گرفته است؟

در ادامه برجی ، مسئول قرارگاه شهید تهرانی مقدم، ضمن تشکر از فرماندار جهت افزایش حضور میدانی ایشان بیان کرد: هرساله شاهد آسیب های اجتمای تهدیدآفرین در بحث های مختلفی مانند امور جمعیت ، ازدواج جوانان، خدمات درمانی و مدنی، صنایع تبدیلی و صنایع خرد هستیم. برنامه ی شما دربرابر این تهدیدها چیست؟

احمدی، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان در ادامه خطاب به فرماندار گفت:

این روزها اخبار تاسیس دفتر یونسکو در همدان به گوش می خورد،این سازمان بین المللی در اکثر مواقع در جهت پیشبرد اهداف استکبار جهانی عمل کرده است ، و در بسیاری از مواقع مشغول توطئه چینی هایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند تنظیم و اعمال سند 2030 بوده است . شرح وظایفی که توسط شورای شهر برای این سازمان نوشته و رسانه ای شده می تواند زمینه ساز نفوذ در فرهنگ، سبک زندگی و آموزش باشد. وی در ادامه خواستار مشخص شدن نظر و موضع گیری فرماندار در این باره شد.

در ادامه مهدیان نسب، نماینده قرارگاه احمدی روشن نیز بیان کرد:

وام های اشتغال روستایی و شهری در همدان هدر رفته است ، این موضوع با امام جمعه محترم همدان نیز مطرح شده است. طبق آماری که به دست آورده ایم بیش از 60 درصد منابع وام روستایی به دست دلالان افتاده که نشان دهنده ی عدم انتخاب مناسب و مخاطره ی اخلاقی است. وی پیشنهاد داد: با تاسیس تعاونی ها می توانیم به اشتغال روستا و دهستان ها کمک کنیم.

مهدیان نسب در بحث بعدی خود به پروژه ی اسکای مال، حاشیه ها و تخلفات عدیده اش اشاره کرد و اظهار کرد این پروژه باعث ایجاد تولید ملی نمی شود. وی خواهان پیگیری این پروژه شد.

طهماسبی، نماینده ی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ادامه گفت:

پس از بررسی های مکرر متوجه شدیم اکثر روستایی ها و کشاورزان محصولی مانند سیر را که جزء بهترین محصولات همدان است خام می فروشند و باعث کم شدن ارزش افزوده ی محصول خود می شوند. در حالی که می توان با دسته بندی و ساماندهی محصولات این چنینی و محلی مثل شیره ، به  مردم محلی و اقتصاد همدان کمک کرد.

در ادامه کوروش رحیم به بحث آسیب های عدم شفافیت مالی برخی از ارگانها و استخدام های فامیلی و عدم جوان گرایی انقلابی در سازمانهای دولتی مثل اداره ی جهاد پرداخت. و در حوزه ی فرهنگ به نقد اوضاع فرهنگی برخی مناطق مانند بلوار ارم و اتفاقات ضد فرهنگی رخ داده در آنجا پرداخت.

در ادامه فرماندار همدان به سوالات مطالبه گران پاسخ داد.

افشاری گفت: عناوینی که مطرح شد نیازمند بحث های طولانی است، برای مثال پروژه ی اسکای مال، که نیاز به بحث طولانی و چندین ساعته جهت بررسی درخواست ها و موافقت ها دارد. همه ی مراحل قانونی این پروژه با ورود تمام دستگاه های نظارتی طی شده است. مجری کار بی تجربه نیست و می داند سرمایه گذاری آن بیهوده نخواهد بود.

وی در خصوص طرح جامع همدان اظهار کرد: انتقاد ها بر این طرح وارد است. صدتا کارشناس روی این موضوع کار کرده اند و دربین اعضای شورای شهر همدان نیز اختلاف نظر زیادی وجود دارد و هنوز این طرح تصویب نشده است. مشکلی که در طراحی شهری اولیه همدان داریم این است که نیازهای مردم درنظر گرفته نشده. در طرح جامع به مشکلات مسکن فکر شده است به همین دلیل به نظر برخی از متخصصان شهر باید تا جورقان گسترش یابد . وی افزود: باید به بهتر شدن طرح جامع کمک کرد.

افشاری در خصوص وام های اشتغال زایی روستایی پاسخ داد : ما حدود 37میلیارد وام اشتغال زایی پرداخت کرده ایم که حتی یک ریال آن هم منحرف نشده است. دو الی سه مورد پارتی بازی داشتیم که مدیر متخلف عزل شد . وام های تسهیلات روستایی مانند گذشته زودبازده نیستند و نیاز به کمیسیون های چندنفره دارند که  این موضوع  مانع ایجاد تخلف می شود. با این حال تخلفات در صورت اثبات بررسی خواهد شد.

وی در خصوص پروژهی  اسکای مال توضیح داد : این پروژه پیوست ترافیکی دارد اما فرهنگی ندارد . باید به شورای شهر و شهرداری درخواست داده شود. مجری طرح علاوه بر تمام مراحل قانونی دارای مجوز از کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز هست. در مورد مشکلات این پروژه افرادی که مجوز داده اند باید توضیح دهند.

افشاری در مورد عدم وجود عدالت در زیرساخت ها و اعتبارات انحصاری هر منطقه اذعان کرد :  این موضوع طبق تصمیم گیری های شورای شهر و بودجه بندی انجام شده که قبلا تذکرهای لازم را داده ایم و قابل اصلاح است. امروزه با معضل فاصله ی طبقاتی در مناطق کم تر برخوردار مواجه هستیم و در برخی از مناطق به علت وجود ازیاد تراکم با مشکلاتی مانند عدم وجود مدرسه یا بیمارستان مواجه هستیم. همراهی مردم در فرهنگ مشارکتی خیلی مهم است که در برخی از مناطق این همراهی بسیار کم است.

وی در پاسخ به چگونگی موضع گیری خود در بحث دفتر یونسکو صحبت های مسئول بسیج دانشجویی را تصدیق کردند و گفتند: ما در برابر خارجی ها باید بدبین باشیم . سند 2030 خطر بزرگی بود که از سر نظام برداشته شد به همین لحاظ تمامی ما باید دعاگوی مقام معظم رهبری باشیم. دفتر یونسکو در همدان تاسیس نخواهد شد و طرح این موضوع بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داشت. بنده نیز با این مسئله کاملا مخالف بوده ام.

وی در ادامه افزود: طرح همدان2018 بسیار طرح ذی قیمتی بود و آورده ی بزرگی برای جمهوری اسلامی به همراه داشت. این طرح به معنای معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری قاره آسیا و نماینگر ظرفیت های همدان بود. و باعث تغییر نگرش باقی کشورها به ایران شد. طی این طرح ایران به عنوان امن ترین مقصد گردشگری جهان در یونسکو معرفی گردید. جبهه ی استکبار با رفتار خود نشان داده است که نمی خواهد اخبار مثبتی در تمام زمینه ها در مورد کشور ما انعکاس یابد .

افشاری در خصوص پروژه  میدان بار گفت : تعدادی انسان رانت باز در منطقه حضور پیدا کردند و خواستند کار دلالی بکنند جلوی آنها توسط فرمانداری گرفته شد.

در خصوص مدیران استان و عدم جوانگرایی ادامه داد: به علت سخت و طاقت فرسا بودن مباحث مدیریتی معمولا افراد توانمند تن به مدیریت نمی دهند. از سال 1383 مدیران در بخش های دولتی انگیزه های مالیشان از بین رفته و به بخش خصوصی کوچ کرده اند. باید به تربیت آدمهای مسئول بپردازیم که اولویت های اولشان مسائل مالی نباشد. هرچند در کشور ما نیز مدیران مجاهد و زحمت کش کم نیستند.

وی در ادامه به تببین آسیب تبعیض در بحث اشتغال و استخدام پرداخت و گفت : مطالبات خود را در این باره داد بزنید چرا که تبعیض باعث ایجاد دیدگاه منفی نسبت به انقلاب و کشور است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار