مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1399 - 10:20   |   کد مطلب: 24123
رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی گفت: داوطلبانی که در اسفند ماه از سوابق تحصیلی استفاده کرده‌اند، نیز باید در آزمون علوم پایه شهریور ماه شرکت کنند؛ زیرا آزمون حذف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره اعتراض دانشجویان به برگزاری آزمون علوم پایه دانشجویان علوم پزشکی گفت: آزمون جزئی از فرایند آموزش محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم فرایند آموزش را تعطیل کنیم، زیرا سنجش برای ارزیابی افراد و ورود آن‌ها به مرحله بالینی و بالاتر اخذ می‌شود؛ بنابراین ما هیچ گاه نمی‌توانیم اجازه دهیم دانشجویی که صلاحیت آموزشی ندارد وارد بیمارستان شود و خدمات درمانی ارائه کند، زیرا این امر موجب افزایش خطای پزشکی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم در این قضیه متضرر خواهند شد؛ تصریح کرد: ما در معاونت آموزشی هرگز اجازه نخواهیم داد  فردی که صلاحیت آموزشی لازم را ندارد به مرحله بالینی وارد شود. به همین منظور ما سنجش را انجام خواهیم داد.

هاشمی اظهار کرد: اگر شخصی نمی‌خواهد در آزمون شرکت کند با قوانین آموزشی رو به رو خواهد بود به همین منظور دانشجویی که یک سال در آزمون شرکت نمی‌کند یک سال از نوبت آزمون محروم است و قبل از شرکت در آزمون امکان ورود به مرحله بالاتر را نخواهد داشت.  

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی دانشجویان اعتراض کرده‌اند که چرا ما همچون گذشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو نمی‌پذیریم؛ تصریح کرد: هیچگاه اینگونه نبوده است در گذشته فقط یک نوبت آن هم نه برای حذف آزمون بلکه برای ارفاق برخی از داوطلبان از سوابق تحصیلی استفاده شد و ما در آن جا  طبق مصوبات ستاد کرونا عمل کردیم، اما این امر هرگز جایگزین آزمون نبوده است. افرادی که می‌خواهند از مزایای نمره استفاده کنند نیز باید در آزمون  شرکت داشته باشند حتی آن‌هایی که در اسفند ماه از سوابق تحصیلی استفاده کرده‌اند در آزمون شهریور ماه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آزمون علوم پایه در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود بنابراین کمبودی در حوزه‌های برگزاری آزمون نداریم، همچنین این امکان را فراهم کرده‌ایم تا دانشجویانی که برای شهر دیگر هستند با مکاتبه مبدا و مقصد بتوانند در شهر خود آزمون دهند.

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۱ هزارو ۱۸۷ نفر در آزمون‌های علوم پایه پیش کارورزی و جامع داروسازی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزارو ۳۳ نفر در آزمون جامع داروسازی، یک هزارو ۸۹۰ نفر در آزمون علوم پایه دندانپزشکی و ۴ هزارو ۷۴۹ نفر در آزمون علوم پایه پزشکی، ۳ هزارو ۲۷۰ نفر در آزمون پیش کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از تعداد ۱۱ هزارو ۱۸۷ نفر داوطلب ۴ آزمون دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵ هزارو ۵۸۶ نفر به صورت الکترونیک و ۵۶۰۱  داوطلب به صورت کاغذی در آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار