مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مهر 1399 - 12:52   |   کد مطلب: 24180
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از آغاز ثبت ‌نام جشنواره نهضت جوانان مسئله محور با عنوان «نجم» خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای دانشجویان و طلاب کشور توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

حمید پورحسینی با بیان اینکه نهضت مسئله محور و نقش آفرینی تخصصی، حرکتی منسجم، هدفمند و عالمانه در راستای حل مسائل جامعه است، افزود: رویداد و جشنواره نجم یکی از بسترهای ارائه دستاوردهای هسته‌های مسئله محور دانشجویان و طلاب است که در این نهضت گام نهاده‌اند، در همین راستا وجه نامگذاری «نجم» نیز مشخص می شود، نجم مخفف نهضت جوانان مسئله محور است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: رویداد و جشنواره نجم علاوه بر اینکه دستاورد هسته‌های مسئله محور را به نمایش عموم مردم و به ویژه مسئولان و متولیان امور کشور می‌رساند و حمایت حامیان مختلف را برای هسته‌ها جذب می‌کند، دوره‌ها و کارگاه‌های توانمندسازی پیرامون موضوعات عمومی و تخصصی مسئله محوری را به منظور هدایت و راهبری هسته‌ها برگزار می‌کند.

وی تبیین کرد: در صورتی که  هسته‌های مسئله محور استان همدان در رقابت با هسته‌های شرکت کننده از سایر استان‌ها برگزیده شوند علاوه بر دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره، امکان استفاده از خدمات مجتمع نجم از جمله امتیاز حضور در غرفه در قلب تهران را خواهند داشت تا بتوانند از این طریق دستاوردهای خود را در حضور مسئولان رده بالای کشوری ارائه کنند.

پورحسینی تأکید کرد: مطالبه‌گری، گفتمان سازی و جریان سازی، فرهنگ، هنر و رسانه، پنل‌های تخصصی، خدمات اجتماعی، پژوهش، نوآوری و فناوری، تربیت، آموزش و تشکیلات سازی از محورهای این جشنواره است.

وی توضیح داد: ثبت نام اولیه در بازه زمانی یکم تا ۲۰ مهرماه است، شرکت در مسابقه باید به صورت گروهی باشد و شرکت کنندگان باید از بین دانشجویان، فارغ التحصیلان، طلاب و یا ادوار باشند.

پورحسینی یادآور شد: هسته‌ها در صورت داشتن معرفی نامه از ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان از تخفیفات ویژه بهره‌مند خواهند شد همچنین مدارک مربوط به هسته اعم از نام هسته اعضاء و نوع هسته باید کامل باشد.

وی بیان کرد: شرایط و ویژگی‌های هسته‌ها عبارت است از اینکه موضوع هسته موردنظر نباید صرفاً یک ایده بلکه باید عملیاتی باشد همچنین ایده و طرح هسته باید خلاقانه بوده و مسئله هسته اثربخشی لازم را داشته باشد یعنی یک مشکل مهم را حل کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در فرآیند راستی آزمایی براساس شاخصه‌های ذکر شده، برای هسته‌های منتخب مجوز ورود و شرکت در جشنواره صادر خواهد شد و هزینه های مورد نیاز برای تجهیز غرفه‌ها از سوی جشنواره تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از تیم‌ها باید گزارشی از فعالیت خود را در هنگام ثبت نام برای جشنواره ارسال کنند و هسته‌های پذیرفته شده باید اطلاعات تکمیلی خود اعم از عکس و فیلم را پس از پذیرش مرحله راستی آزمایی برای جشنواره ارسال کنند. 

پورحسینی اظهار کرد: شرکت در دوره توانمندسازی به استثناء هسته‌هایی که توسط مسئول پنل تأیید می‌شود، الزامی است، هسته‌ها می توانند در این دوره از اساتید تخصصی در حوزه مسئله خود بهره‌مند شوند و بدیهی است هسته‌هایی می‌توانند در جشنواره حضور یابند که گواهی پایان دوره توانمندسازی را از مسئول پنل دریافت کرده باشند.

به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی استان همدان، وی یادآور شد: شرکت کنندگان باید تا پایان روز اختتامیه و اعلام نتایج حضور داشته باشند و پس از اعلام نتایج، هسته‌ها فرصت اعتراض به نتایج را دارند.

وی در رابطه با جوایز این مسابقه، توضیح داد: جایزه هسته اول ۲۰ میلیون تومان، جایزه هسته دوم ۱۰ میلیون تومان، جایزه هسته سوم پنج میلیون تومان و جایزه منتخب مردمی ۲۰ میلیون تومان است همچنین در پایان جشنواره به تمامی هسته‌ها گواهی حضور در جشنواره اعطاء می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع : ایسنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار