مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1395 - 17:12   |   کد مطلب: 18668
مراسم اختتامیه اردوی جهادی امسال با حضور مسئولین برگزاری این اردوها از شهرستان های مختلف، امروز جمعه هفتم آبان ماه به مدت یک روز در مکان جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد که در این میان سردار ابوحمزه، فرمانده سپاه استان همدان، به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار ابوحمزه، در جمع دانشجویان جهادگر، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام، اشاره ای نیز به دو تاکید مهم امام در بحث نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داشت و افزود که ما باید آن را در محیط جامعه مطرح کنیم.
وی به معرفی مرحوم دشتی از شخصیت های دهه ۵۰ پرداخت و گفت که ایشان با شناخت شهید مفتح روی ترجمه وتفسیر و موضوعات نهج البلاغه کار کرد و این شخصیت آنقدر بزرگوار بود که حتی رهبری نیز در مراسم فوت ایشان با اشاره به تلاش و انگیزه او در این راستا، احترام به دشتی را احترام به نهج البلاغه و اسلام دانستند.
ابوحمزه ضمن توصیه جمع به خواندن ترجمه و تفسیر نهج البلاغه و ارتباط گیری با کلام حضرت این حرکت را نقش کلیدی در زندگی روز مره انسان دانست و گفت امیختگی روح و جان انسان با نهج البلاغه است که می تواند این توانای را به انسان دهد تا در جوامع مختلف و متناسب با شرایط سخن بگوید چرا که در این کتاب از مسائل مختلف در سخن گفته شده چنانکه هم امام و هم مقام معظم رهبری با نهج البلاغه است که کشور را اداره کرده و می کنند.
بنابراین باید با این کتاب بیشتر آشنا شد و بیانات عمیق در نگاه انسان به جهاد پیدا شود
وی با اشاره به حکمت ۳۱ نهج البلاغه، به ۴موضوع ایمان بر عدل و یقین و صبر وجهاد پرداختو افزود چنانچه به شکل عمیقی با این کتاب اشنا شوید، متوجه خواهید شد که استواری جهاد بر ۴ اصل است که بیشتر در جامعه ما به جهاد کبیر و صغیر در آن تکیه شده است.اولین آن امر به معروف، که همان صدق در انجام وظیفه و مبارزه با فاسقین است.
فرمانده سپاه استان همدان افزود: در جامعه ای که امر به معروف در آن صورت گیرد، موجب به ظهور رسیدن قدرت مسلمین می شود. همچنین در برابر افرادی که به شیوه های مختلف در مقابل ارزش های مسلمین می ایستند در اینجا باید نهی از منکر صورت گیرد که تعبیر امام هم از نهی در اینجا به خاک مالیدن دماغ دشمنان است.
وی جمع دانشجویان را به شناخت هر چه بیشتر شخصیت امیر المومنان و فاطمه زهرا، فراخواند و اشاره داشت تا در مواجه با مشکلات به اسیره و روش اینگونه شخصیت ها رجوع شود پس در اینصورت با انجام ا عمل به نهج البلاغه، دشمنانی که در برابر حق می ایستند، رسوا خواهند شد . تعبیر سوم صدق در گفتار و پاکی نیت در انجام و به اتمام رساندن رسالت است که البته شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز جز همین دسته هستند.
ابوحمزه ادامه داد: ما در جامعه سه دسته نیروهای انقلابی، ضد انقلابی و مابین اینها را داریم، ما با صدق در گفتار و رفتار میتوانیم به رسالت و تکلیف خود بدرستی عمل کنیم و در این میان باید خود را با مواجهه با یک سری ناملایمات نیز اماده کند.
وی علت اصلی تاثیرگذاری اردوهای جهادی در دل ها و جان ها را، به وجود صدق و خلوص نیت جهادگران وابسته دانست.و در همین مضمون رهبری نیز پایین ترین نوع خلوص را کار برای رضای خدا دانست، چرا که در خیلی افراد همچون امثال شهید همدانی، علت ماندگاری نه وجود علم و دانش که چه بسا به علت میزان خلوص بالای شخص بوده است و ارتقا یک شخص با همین خالص کردن نیت می تواند به انجام برسد.
وی ادامه داد: باید جهاد گران در این زمینه به خود نمره دهند ببینند چقدر صدق و خلوص در عمل داشتند.این گونه می توان عبد صالح خدا بود چنانکه امام (ره) نیز به این در جه رسیده بودند.
ایشان ۴امین اصل جهاد را مبارزه با فسق و فجور بیان کرد و مبارزه علیه زشتی و پلیدی را در هر عرصه ای اجرایی دانست و بیان داشت که در این صورت خدا برای او غضب خواهد کرد و اینگونه ریشه فسق و فجور را ریشه کن خواهد کرد.وقتی خداوند برای کسی غضب کند انگاه از ان ها راضی خواهد شد.
فرمانده سپاه استان، در جمع بندی سخنان خود، جهاد مد نظر حضرت را در این ۴ اصل خلاصه کرد که برای انجام تکلیف به درستی باید جهاد اکبر و اصغر و کبیر را در زندگی پیاده کرد. وی در پایان از دانشجویان جهادگر پیاده سازی ارزش های اسلامی در هر محیطی به خصوص در محیط دانشگاهی را خواستار شد.
انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار