مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1395 - 17:07   |   کد مطلب: 18667
در جهاد دانشگاهی برگزار شد/
مراسم اختتامیه اردوی جهادی برگزار شد
مراسم اختتامیه اردوی جهادی امسال با حضور مسئولین برگزاری این اردوها از شهرستان های مختلف، امروز جمعه هفتم آبان ماه به مدت یک روز در مکان جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، مراسم اختتامیه اردوی جهادی با حضور مسئولین برگزاری این اردوها از شهرستان های مختلف، امروز جمعه هفتم آبان ماه در مکان جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم فریاد رس، مسئول بسیج دانشجویی استان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن بیان اهداف برگزاری چنین اردوهایی در سطح استان، اولین هدف را انفصال از مادیات عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به حقیق هستی و انجام یک کار جهادی باید بتوانیم خود را از مادیات دنیایی رها ساخته و به سمت خدا هجرت یابیم و در اینصورت است که می توانیم به سمت خلق برگشته و روی دیگران تاثیر گذار باشیم.
ایشان در ادامه این مطلب به عدم وجود تعارض بین منفعت عمومی و خصوصی در اسلام اشاره داشت و افزود: آن چیزی که جوامع غربی در گیر آن هستند توجه به منفعت شخصی و اجتماعی است در صورتی که در جوامع اسلامی هیچکدام تقدمی بر دیگری نداشته و منافع جمع و فرد در یک راستا قرار دارد.
ایشان دومین هدف این اردو ها را در ک واقعیت های جامعه بیان کرد و گفت: زمانی که محرومیت روستا ها را درک کنیم آن گاه می توانیم عمق ناحقی حقوق های نجومی خور را متوجه شویم.
وی دلیل سوم تشکیل اردوهای جهادی را عمق بخشی به ارتباط میان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و در این میان تلاش برای صاحبان قدرت را ،تکیه به هیچ دانست که پشت نظام نخواهند ایستاد تنها در این راستا محرومیت ها هستند که می تواند نظام را حفظ کند وباید طبقه محروم جامعه را با نظام اسلامی تطبیق داد.
فریاد رس با اشاره به آن که در اردوی جهادی امسال ۲۰۰۰دانشجو حضور فعال داشتند بیان کرد: فعالیت های دانشجویان در زمینه های مختلفی از جمله عمران، بهداشت و درمان، صنایع دستی، سبک زندگی، تولیدات خانگی و ... به انجام رسید.
مسئول بسیج دانشجویی استان همچنین به بیان نقاط قدرت و ضعف این اردو ها اشاره ای داشت و افزود: اصلی ترین نقطه قوت برادران و خواهران تلاش و اخلاص، ومجاهداتو از خود گذشتگی های این عزیزان است، ازدیگر نقاط قوت اجرای پروه های محرومیت زدایی است که در بخش عمرانی این عمل به انجام رسیده است.مطلب دیگر عطف هرچه بیشتر هزینه ها به سمت ماموریت هاست و به عنوان نقطه قوت دیگر تلاش به سمت پیش روی در آمار است چنان که امسال شاهد حضور جمعیت بیشتری نسبت به سالیان قبل دراین اردوها بوده ایم.
وی در ادامه به از جمله نقاط ضعف در این گروه ها نیز اشاره کرد و گفت: اینکه نتوانستیم با عمق مشکلات مردم روستا خیلی خوب در گیر شویم و حرکت جهادی پایداری را به اثر بنشانیم یک ضعف است، همچنین طرح کلانی برای محرومیت زدایی روستاها در سطح استان نداریم، این نیز یک ضعف است و اینکه کار های گروهی باید شکل میگرفت تابه بررسی و استنتاج راه حل ها جهت رفع مشکلات به صورت موثر عمل می کرد.
وی در پایان صحبت های خود از پایه ریزی طرح رفع محرومیت از ۱۰۰ دهستان خبر داد و افزود که در این میان سه دهستان به استان همدان اختصاص یافته است.
انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار