مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1402 - 9:50   |   کد مطلب: 24880
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تأیید حمله به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ، گفت که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، یقینا در راه است و هر گونه حمله جدید، بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که نیروهای این کشور، در جریان یک عملیات نظامی، یک کشتی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، این عملیات با چند موشک دریایی صورت گرفت و به صورت مستقیم و دقیق، به هدف اصابت کرد.

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش داد که نیروهای انصارالله یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند که عازم فلسطین اشغالی بوده است.

موشک یمن

 

این منبع گفت که خدمه کشتی، توجهی به هشدارهای نیروهای یمن نداشتند و به همین دلیل این کشتی هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین هشدار داد: تمامی کشتیهای جنگی آمریکا و انگلیس را که در حمله به کشورمان، مشارکت داشته‌اند، اهداف متخاصمی می‌دانیم که در بانک اهداف نیروهای ما قرار دارند.

سریع همچنین تأکید کرد که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، یقینا در راه است و هر گونه حمله جدید، بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.

ساعتی پیش هم، سازمان تروریستی «سنتکام» (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) با انتشار یک بیانیه مدعی حمله روز گذشته یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شده بود. در این بیانیه اعلام شد که عصر یکشنبه یک موشک کروز ضد کشتی از منطقه تحت کنترل «حوثیها» به سمت ناوشکن یواس‌اس لابون شلیک شد.

به گفته سنتکام، این ناوشکن کلاس «آرلی برک» در منطقه جنوب دریای سرخ مشغول به عملیات بوده است. آمریکایی‌ها مدعی هستند که یک جنگنده آمریکایی موشک شلیک شده از یمن را در حومه ساحل «الحدیده» ساقط کرد و این حادثه به آمریکایی‌ها هیچ خسارت یا جراحتی وارد نکرده است.

یحیی سریع با اشاره به تداوم عملایتهای نظامی این کشور در دریاهای سرخ و عرب تا زمان توقف حمله صهیونیستها به غزه، گفت: حرکت تجاری در دریاهای سرخ و عرب به همه مقصدها به جز بندرهای فلسطین اشغالی، ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که یمن تمامی اقدامات دفاعی و هجومی را در چارچوب حق دفاع از خود و مقابله با تجاوز آمریکایی-انگلیسی برای خود محفوظ می‌داند.

واشنگتن و لندن ضمن ایجاد ائتلاف دریایی، در تلاش برای توقف حملات یمن به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ هستند و می‌خواهند  یمن را به توقف حمایت‌هایش از مردم غزه وادار کنند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار