به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 27. دى 1402 - 11:55   |   کد مطلب: 24887
سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره وضعیت خاورمیانه و دریای سرخ گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل روز گذشته با وزیر امور خارجه ایران گفتگو کرد. آن‌ها در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله دریای سرخ گفتگو کردند.

دوجاریک تصریح کرد: در خصوص وضعیت دریای سرخ، دبیرکل سازمان ملل متحد مجدداً از همه طرف‌ها خواست از تشدید تنش خودداری کنند و قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت را به طور کامل اجرا کنند.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع آقای گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.

امیرعبداللهیان اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار