مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. دى 1391 - 7:51   |   کد مطلب: 5355
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم طی بیانیه‌ای 'خواستار روشنگری نخبگان جهان اسلام در رابطه با حادثه تروریستی در دانشگاه حلب سوریه شدند' و تاکید کردند: هدف قرار دادن دانشگاه‌ها، با نیت ایجاد وحشت در میان دانشگاهیان و حذف سرمایه‌های انسانی در سوریه صورت می‌گیرد
هدف درهم شکستن محور مقاومت علیه صهیونیسم بین‌الملل است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «نسیم» متن این بیانیه به شرح ذیل است:
فاجعه تروریستی شهادت بیش از 80 نفر از دانشجویان شهر مقاوم حلب در سوریه، بار دیگر آزمونی شد برای نشان دادن ماهیت واقعی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در سوریه و حامیان غربی و عربی آنان.
در حالیکه برابر همه قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی مراکز علمی و دانشگاهی، از مصونیت ضمنی در برابر تهاجم برخوردارند، تروریست‌های سلفی وارداتی و دست پرورده‌های سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب با این جنایت، در واقع از نمایندگان اصلی فرهنگ و اندیشه ملت سوریه یعنی دانشجویان انتقام گرفتند.
ما دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، نکاتی را در این خصوص یادآور می‌شویم:
1. مقاومت دو ساله ملت و ارتش سوریه در برابر تروریسم وارداتی توانسته است همه معادلات از پیش تعیین شده سیاستمداران پشت پرده این حوادث که مجموعه‌ای از استکبار غرب با همراهی ارتجاع منطقه است را رسوا کرده و علیرغم بهره‌مندی جبهه استکبار از توپخانه عظیم رسانه‌ای و طرح‌های گسترده امنیتی و عملیات روانی، به تدریج آنها را وادار به دست زدن به اقدامات این چنینی کرده است.
2. بدون شک هدف اصلی استکبار از این تهاجم گسترده ایجاد فرسایش روانی و تسلیم کردن ملت سوریه و در نهایت درهم شکستن محور مقاومت علیه صهیونیسم بین‌الملل است.
هدف قرار دادن دانشگاه‌ها با نیت ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان و دانشگاهیان و حذف سرمایه‌های انسانی آینده سوریه است، چرا که دشمنان سوریه به خوبی دریافته‌اند، ملتی که جوانان آن باور به مقاومت را عملاً تجربه کند، در آینده نیز هیچ گاه تسلیم نخواهد شد.
3. اکنون که عقاید سست سلفی و شعارهای آزادی‌بخشی و حقوق مردم دست‌مایه اقدامات تروریستی قرار گرفته ولی نتوانسته منافع استکبار را فراهم کند و صحنه درگیری و نیات و عملکرد طرفین فتنه در سوریه روشن و آشکار شده است، بر همه نخبگان جهان به خصوص نخبگان دنیای اسلام اعم از نخبگان فرهنگی و سیاسی و صاحبان رسانه فرض است تا با استفاده از فرصت تجدیدناپذیر فعلی در این خصوص روشنگری کنند.
4. همانگونه که مسئولان نطام جمهوری اسلامی در مسائل مشابه جهان اسلام مانند قضایای بحرین، لبنان و فلسطین بارها اعلام کرده‌اند،معتقدیم تنها راه حل بحران در این کشورها راهبرد هر شهروند یک رأی و برگزاری انتخابات ملی است، لذا از صاحبان اندیشه و قلم و اصحاب رسانه می‌خواهیم با مطرح کردن همان شعار دموکراسی که بهانه ایجاد چنین فتنه‌ای در سوریه شده است، ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمنان مقاومت آنان را وادار به پذیرش حقوق ملت سوریه کند.
در پایان بار دیگر جنایت حمله تروریستی به دانشگاه حلب که منجر به شهادت ده‌ها نفر از دانشگاهیان و دانشجویان شد را محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت به ملت به وی‍‍‍‍ژه جامعه علمی و دانشجویان سوریه،به مصداق آیه شریفه «فاستقم کما امرت» ْآن‌ها را به ادامه راه شهدای مقاومت توصیه می‌کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار