مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. تير 1396 - 18:30   |   کد مطلب: 21321
وزارت دفاع عراق در حالی از پایان کار داعش در موصل خبر می‌دهد که نهاد مبارزه با تروریسم از وجود نزدیک به ۲۰۰ تروریست داعش در منطقه موصل قدیم خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛ وزارت دفاع عراق می‌گوید «هیچ منطقه‌ای در شهر موصل دیگر در اختیار تروریست‌های داعش نیست.» این خبر را اسکای نیوز مخابره کرده است.

لحظاتی پیش، تلویزیون دولتی عراق پایان حکومت داعش در موصل را اعلام کرده بود. این اعلام پس از آن صورت گرفت که داعش کنترل مسجد تاریخی نوری در منطقه قدیمی موصل را از دست داد.

وزارت دفاع عراق همچنین اعلام کرد که وجود داعش برای همیشه در عراق به پایان رسیده است.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، نیروهای عراقی برای ممانعت از نفوذ تروریست‌های داعش به مناطق آزاد شده موصل برنامه ریزی کرده‌اند.

وزارت دفاع عراق همچنین از نفوذ نیروهای عراقی به سایر مناطق آزاد شده موصل قدیم خبر داد.

با این حال نهاد مقابله با تروریسم می‌گوید تا ساعاتی دیگر منطقه «سرج خانه» موصل قدیم آزاد خواهد شد و نزدیک به 200 تروریست داعش در بخش موصل قدیم حضور دارند.

این نهاد با بیان اینکه تا به این لحظه با احتیاط در حالی پیشروی است، اعلام کرد که شمار زیادی از خانواده‌ها را از منطقه موصل قدیم به جای امن منتقل کرده‌اند.

مسجد نوری که پیشتر به دست تروریست‌های داعش تخریب شد، همان مسجدی است که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، خلافت خودخوانده‌اش را در آن اعلام کرد.

بدیهی است ادامه درگیری‌های پراکنده با داعش در موصل و مناطق اطراف آن محتمل است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار