وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه با دقت و نگرانی اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام را رصد می‌کنیم، گفت: اختلافات ما با آمریکا حل نشده است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، مراسم قدردانی و تشکر از خدمات و تلاش‌های خبرنگاران رسانه‌های گروهی در پرونده هسته‌ای و حوزه سیاست خارجی در ٢ سال گذشته با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جابری‌انصاری به خبرنگاران خیرمقدم گفت و پس از آن ظریف به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ابتدا از یکایک خبرنگاران شامل منتقد و غیرمنتقد در طول ٣٠ ماه گذشته قدردانی کرد و گفت: بدون رسانه‌های جدی و دقیق در جهان کنونی، امکان پیشبرد سیاست خارجی وجود ندارد.اگر این رکن مهم مردمسالاری به درستی عمل نکند مردم قادر نخواهند بود به خوبی از واقعیت‌های جامعه به خصوص موضوعات عرصه سیاست خارجی آگاهی پیدا کنند.

وی درباره برگزاری این مراسم با تاخیر عنوان کرد: درصدد بودیم روند آغاز شده در موضوع مذاکرات به پایان برسد و از عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر عبور کنیم و بعد از آن نیز تصمیم گرفتیم صبر کنیم تا برجام اجرایی شود.

محمد جواد ظریف افزود: به خوبی می‌دانم در طول مذاکرات دوستانی که در اتاق و صحنه مذاکره بودند یک نوع فشار و نگرانی و دوستانی هم که در محل مذاکره و بیرون مذاکره بودند یک نوع فشار و دلواپسی داشتند و آنهایی هم که در تهران منتظر خبر بودند که آن را ویراستاری کنند به یک شکل.

ظریف ادامه داد: شاید زیباترین چشم انتظاری، مادری بود که عکس آن را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم که منتظر خبر بود، همچنین اگر دعای پدران و مادران خانواده شهدا، خوبان کشور و هدایت‌های رهبر انقلاب نبود، نمی‌توانستیم به این توفیق ملی و ثمره مقاومت مردم برسیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به خبرنگاران گفت: واقعا دست همه شما درد نکند و خداقوت. همه دوستان تلاش کردند و تلاش شما در ادامه راهی که پیگیری شد، مهم بود.

محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: همه اینها دستاورد بزرگی بود که نقش و سهم شما دوستان دستگاه دیپلماسی در آن مهم بود. نقدها به سر آمده و کشور تصمیم تاریخی گرفته است و باید در بستر زمان از منافع آن استفاده شود و همه باید بر استفاده بهینه از این منافع متمرکز شویم.

ظریف با اشاره به حضور عظیم و گسترده مردم در انتخابات ٧ اسفند گفت: این نشانگر عزم مردم بود که هیچ فشار، مشکل و دلخوری مانع از حضور آنها در پای صندوق‌های رای نشد. اگر حضور پرمعنا و پرمغز مردم در انتخابات نبود نمی‌توانستیم توسعه کشور براساس سیاست اقتصاد مقاومتی و پس از برجام را دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همزبانی مردم و دولت نامیدند، ادامه داد: ما با تعریف این هدف مشترک می‌توانیم علیرغم تفاوت دیدگاه‌ها به نتیجه برسیم. من در صحبت‌هایی که در بیرون از ایران مطرح می‌کنم به این موضوع اشاره می‌کنم که اگر ما مذاکرات هسته‌ای را با اهداف متفاوت دنبال می‌کردیم به نتیجه نمی‌رسیدیم.

ظریف تصریح کرد: این حضور این زمینه را فراهم می‌کند که ما با قدرت و صلابت اجرای برجام را در جهت توسعه اقتصادی کشور بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال و همه باید یکصدا هدف مشخص شده را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنیم. برجام امروز به یک واقعیت اجتماعی تبدیل شده و همه باید از منتقد و مذاکره‌کننده نگاهمان را به آینده متمرکز و منسجم کرده و تمام اختلاف‌نظرها را به ابزاری برای رسیدن به هدف مشترک تبدیل کنیم.

ظریف با ذکر این نکته که نباید به دنبال خرده گرفتن از یکدیگر باشیم بلکه باید به یکدیگر کمک کنیم، تاکید کرد: همه ما با دقت و نگرانی اجرای تعهدات طرف مقابل را رصد می‌کنیم و این نگرانی و تمرکز بر روی این موضوع نباید برای مچ گرفتن از یکدیگر باشد بلکه باید از آن برای گرفتن تضمین از طرف مقابل جهت اجرای تعهداتش استفاده کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه برجام خوب یا بد با تایید رهبری امروز یک واقعیت است، اظهار داشت: اگر منافع ملی در مقطعی اقتضا کند که به شرایط قبل بازگردیم سازوکار آن وجود دارد. ما به سرعت می‌توانیم به فعالیت‌های گذشته هسته‌ای برگردیم و بدون تردید سرعت ما در این روند بیشتر از سرعت طرف مقابل خواهد بود و این خود می‌تواند یکی از مهمترن دلایل تضمین حیات برجام باشد.

وی ادامه داد: طرف مقابل نیز خود می‌داند که ما زودتر از آنها می‌توانیم به شرایط قبل برگردیم، چرا که کار ما سرهم کردن و وصل کردن چند پیچ و مهره به یکدیگر است، ولی در مورد طرف مقابل ساختمان ایران‌هراسی آنها و ساختمان هزینه‌مند کردن کار با ایران به هم ریخته است.

ظریف با اشاره به افزایش تعداد هیأت‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند و برخی انتقادات وارده در این زمینه، گفت: تأکید ما این است که این هیأت‌ها برای سرمایه‌گذاری، گشایش روابط بانکی، وارد کردن فناوری به ایران و اینکه ایران در عرصه چرخه تولید و توزیع بین‌المللی قرار بگیرد به ایران سفر کنند. به صورتی که دیگر تحریم غیرممکن باشد نه اینکه ایران به بازاری برای واردات آنها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اختلافات ما با آمریکا حل نشده است، افزود: مبانی قدرت ما در همین داشتن دیدگاه‌های متفاوت با نظام سلطه است. امروز علیرغم همه نگرش‌های متفاوت که از برکات انقلاب و نظام مردم‌سالاری ماست، باید این واقعیت را بدانیم که ما وامدار این مردم هستیم.

وزیر خارجه گفت: وزارت خارجه با هیچ جناحی در کشور در این باره اختلاف نظر ندارد که باید اقتصاد مقاومتی باشد و معیشت مردم را تأمین و در راستای حمایت از تولید ملی تلاش کرد و وارد بازار جهانی شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: از هر نمره‌ای که به برجام داده‌ایم می‌خواهیم برای رسیدن به هدف مشترک استفاده کنیم.

 

ظریف با ذکر این نکته که مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات هفتم اسفند باعث شدند که با شور و نشاط قدم به سال جدید بگذاریم و با بیان اینکه خوشحالم از اینکه هر روزنامه‌ای از هر جناحی را که می‌خوانم از انتخابات اعلام پیروزی می‌کنند و همه خوشحال هستند، ادامه داد: خدا پدر مردم را بیامرزد که همه را خوشحال کردند.

وی با ذکر این نکته که نباید به دنبال خرده گرفتن از یکدیگر باشیم، یادآور شد: بلکه همه باید کمک کنیم تا از فضای به وجود آمده در پی اجرای برجام، در استای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

ظریف با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو و با قرائت دعای تحویل سال، خاطرنشان کرد: خودمان نیز باید در تحقق این دعا نقش داشته باشیم و با همکاری یکدیگر جهت ایجاد شرایط بهتر تلاش کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در پایان از همه رسانه‌ها اعم از منتقد و غیرمنتقد و از همه کسانی که چه در محل مذاکرات چه در پشت دوربین‌ها، قلم، تبلت و موبایل به دست اخبار مذاکرات را پوشش دادند، قدردانی کرد.

در پایان نیز خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران در مراسم ضیافت ناهار وزیر امور خارجه حضور یافتند.

در این مراسم سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و خدادی مدیرعامل ایرنا حضور داشتند.

انتهای پیام/م

دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:حضور فرج الله سلحشور در فیلم "توبه نصوح" به عنوان بازیگر و تهیه فیلم"یوسف پیامبر" برای هر دو دنیای این کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان کافی است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانا، مراسم بزرگداشت فرج الله سلحشور کارگردان متعهد و انقلابی کشور در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

احمدجنتی،دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:حضور فرج الله سلحشور در فیلم "توبه نصوح" به عنوان بازیگر و  تهیه سریال"یوسف پیامبر" برای هر دو دنیای این کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان کافی است.

گفتنی است سازمان بسیج مستضعفین مراسم بزرگداشت مرحوم فرج الله سلحشور را به همت سازمان بسیج هنرمندان و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار کرده است که در این مراسم مسئولان لشکری و کشوری، هنرمندان سینما و تلویزیون، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران،خانواده و بستگان مرحوم حضور داشتند.

انتهای پیام/م

فرمانده کل سپاه گفت: در هر عرصه‌ای که خطری مردم، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را تهدید کند، سپاه در اوج ایثار، گذشت و فداکاری همواره سپر بلای مردم، جامعه، نظام و انقلاب در برابر خطرات و تهدیدات است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع فرماندهان و رزمندگان ستاد منطقه چهارم ثارالله (ع) نیروی دریایی سپاه در عسلویه طی سخنانی بر اهمیت حفظ و ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی تأکید کرد.

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای حق‌طلبی، استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و تقابل با زیاده‌خواهی، سلطه‌جویی و زد و بندهای زورمندانه بنیان نهاده شده است.

 

وی افزود: بر همین اساس ما نمی‌توانیم در برابر  قطب‌بندی‌هایی که ماهیت آنها تقسیم و تسهیم کشورها بین چند قدرت مستکبر و تمامیت‌خواه است، در برابر غصب و اشغال ظالمانه و طمع‌ورزانه جغرافیای متعلق به ملت‌های مستضعف، در برابر مفاسد و ابتذالی که زاییده سیاست‌های سلطه‌جویان جهانی است و کانون‌های انسانیت و معنویت را نشانه رفته و ارزش‌های الهی و انسانی را در معرض تهدید و آسیب و نابودی قرار داده است، ساکت باشیم و کنار بیاییم.

فرمانده کل سپاه افزود: سپاه که از بهترین فرزندان ایران و اسلام شکل و سازمان گرفت، ثابت کرد که در میدان عمل و در هر عرصه‌ای که خطری مردم، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را تهدید کند، در اوج ایثار و گذشت و فداکاری، خط مقدم مقابله با این خطرات و تهدیدات است و  همواره سپر بلای مردم، جامعه، نظام و انقلاب در برابر خطرات و تهدیدات است.

 

سرلشکر جعفری اظهار داشت: جبهه ظلم و فساد و استکبار در دنیا بی‌هیچ تردیدی انقلاب اسلامی را به عنوان مهمترین و مستحکم‌ترین سد در برابر مطامع ستمگرانه خود می‌شناسد و لذا بسیار بدیهی است که از اجرای هیچ دسیسه و توطئه‌ای برای برداشتن این مانع مستحکم دریغ نکرده و نخواهد کرد.

 

وی افزود: دشمن همان دشمن است و عداوت این دشمن با انقلابی با مشخصات و ماهیت استکبارستیزی، تمام نشده است و تنها ممکن است شکل ظاهری و تاکتیک اعمال و اجرای این خصومت و دشمنی به تناسب زمان، تغییر پیدا کند.

 

فرمانده کل سپاه در ادامه خطاب به پاسداران گفت: امروز مهمترین وظیفه ما، پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و این همان پاسداری از دین خداست.

 

سرلشکر جعفری گفت: ما پاسداران دو رسالت و وظیفه اصلی داریم که یکی حفظ انقلاب و دیگری کمک کردن به انقلاب اسلامی در رسیدن به اهداف آن است و ما باید در هر دو زمینه، آمادگی خود را حفظ و توانمندی‌های خود را هر چه بیشتر تقویت کنیم و این حداقل کار است.

 

وی  افزود: انقلاب اسلامی گوهر و سرمایه گرانقدر و ارزشمندی است که حفظ و حراست از این گوهر وظیفه و تکلیف حیاتی و اساسی است و برای حفظ و صیانت و پاسداری از آن، مرام و مکتب حسینی یک الگوی ماندگار است که تقدیم جان در مسیر انجام چنین تکلیفی را نیز تسهیل و ایجاب می‌کند.

 

سرلشکر جعفری خطاب به پاسداران گفت: هر کس که دل در گرو ارزش‌های فطری و ارزش‌های متعالی اسلام ناب‌محمدی (ص) دارد و برای پاسداشت و گسترش آنها از جان و مال و هستی خود مایه می‌گذارد، در دایره پاسداری قرار دارد.

 

وی افزود: پاسداری از اسلام و انقلاب یک تعهد سازمانی و نهادی نیست، بلکه یک تکلیف انسانی است و در حقیقت تأسی به همان رسالت و طریقی است که انبیاء و اولیای الهی، ائمه معصومین (ع) و شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری در پی آن بوده و  همه لحظات و ساعات زندگی ما باید با این وظیفه تنظیم شود.

 

فرمانده کل سپاه برای انجام این رسالت مهم شروطی را عنوان کرد و گفت: اولین شرط این است که خودمان را در همه ابعاد جسمانی، مهارت‌های رزم و آمادگی سازمان آماده نگه داریم؛ دومین شرط که مهمترین شرط خودسازی است؛ خودسازی در زمینه ایمان، اعتقاد، تقوا و بصیرت افزایی و سومین شرط خودسازی خانوادگی است.

 

وی افزود: ما با توجه به این مأموریت بزرگ به هر سطحی از آمادگی و توانمندی هم که دست پیدا کنیم باز هم سطح بالاتری وجود دارد که باید تلاش ما دستیابی به آن نقطه باشد.

 

سرلشکر جعفری با اشاره به ظرفیت‌های دفاعی ایجاد شده و ماجرای دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی گفت: امروز دشمنان به قدرت شما اذعان و اقرار می کنند و کاری که شما در خلیج فارس انجام دادید دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را خوار و ذلیل کرد و فرقی نمی کند که این اتفاق در کدام منطقه صورت گرفت، اگر حادثه مشابهی در منطقه شما هم رخ دهد شما نیز همان کاری انجام خواهید داد که همکارانتان در منطقه دوم ندسا انجام دادند.

 

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: قدر این جایگاه و سازمانی که در آن خدمت می کنید و حافظ امنیت و اقتدار مرزهای ایران اسلامی هستید را بدانید و شکر این نعمت بزرگ الهی را به جای بیاورید.

انتها پیام/م

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک واژه اعتباری برای یکی دوسال نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مبتنی بر اسلام ناب است که باید منافع محرومین را تامین و مانع از تعرض به حقوق مردم شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد یکی از موضوعات بسیار مهم برای بشریت را که هم‌ذات انسان‌هاست، مسئله آزادی عنوان کرد و اظهارداشت: نگاه به تاریخ بشر نشان می‌دهد همیشه برای آزادی دغدغه‌ای وجود داشته و از سوی دیگر افرادی تلاش کرده‌اند در جهت منافع خود، آزادی دیگران را محدود کنند.

جلیلی ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و اهداف بزرگ پیامبران الهی این بوده است که زنجیر کسانی که دوست دارند بر پای انسان‌ها غول و زنجیر بیفکنند را باز کرده و آزادی را در شکل متعالی برای بشر به ارمغان بیاورند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اشکال مختلف زنجیرهایی که در راه آزادی برای انسان و جود دارد به تبیین موضوع اسارت و شکنجه پرداخت و گفت: علت طرح این بحث در ذیل موضوع اقتصاد مقاومتی این است که در طول تاریخ یکی از عرصه‌هایی که افراد توانسته‌اند به آزادی و حقوق دیگران تعدی و تجاوز کنند، عرصه اقتصاد است.

وی با بیان اینکه انبیاء به صورت جدی به دنبال این بودند که مناسبات اقتصادی مناسبات صحیحی باشد تا حقوق انسان‌ها حفظ شده و آنها به رشد و تعالی برسند، خاطرنشان کرد: بنابراین صرفاً دعوای برخی مردم با انبیاء بر سر ربوبیت نبوده بلکه بعضی مواقع نیز بر سر چنین موضوعاتی بوده است و پیامبران گاهی بحث اصلی‌‌شان این است که اگر می‌گوییم مناسباتی مانند نماز باید باشد، این امر باید امتداد یابد. 

جلیلی ادامه داد: کسانی که با مناسبات اقتصادی به انسان‌ها لطمه می‌زنند از سوی قرآن مفسد خطاب شده‌اند در واقع کسانی که امنیت و آرامش مردم را تباه می‌کنند مفسد هستند و وظیفه بزرگ انبیاء و جانشینان آنها این بوده که این مناسبات را تصحیح کنند چراکه دین امری گزینشی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه مناسبات اقتصادی باید اصلاح شده و در بستر صحیح خود قرار بگیرد یادآور شد: از کسانی که ادعای دین دارند باید پرسید که چرا در مناسبات غلط اقتصادی سکوت می‌ کنند و این در حالی است که عده‌ای از بنی‌اسرائیل لعنت شدند چون چنین افعالی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد به تکامل برسد لازمه‌اش این است که افراد این مناسبات را غلط تعریف نکنند ولو کسانی که ادعای دین دارند اما خلاف آن عمل می‌کنند تصریح کرد: وظیفه مهم همه ما بنا به توصیه انبیاء این است که در کنار اصلاح امور به اصلاح اقتصادی نیز بپردازیم.

جلیلی اظهار داشت: چندین قرن است که تمدن جدید غرب شکل گرفته تا آزادی انسان‌ها را محدود کرده و به حقوق انسان‌ها تعرض کند و ریشه آن نیز در همین مبنا است که اگر انسان‌ها به حقیقت نزدیک شوند و مناسبات صحیح اقتصادی حاکم شود، عرصه بر آنها تنگ خواهد شد لذا سعی کرده‌اند حقیقت را انکار کنند و چون این موضوع کار راحتی نیست باید آن را با اندیشه‌های خود تئوریزه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنابراین در این پارادایم ما شاهد هستیم که این تفکر ادعا می‌کند که حقیقت نسبی است و قائل به نوعی تکثر حقیقت هستند، افزود: آنها معتقدند که حقیقت دست‌نیافتنی و متکثر است و یکی از کسانی که در 5 قرن اخیر بیشترین تعدی و تجاوز را به حقوق انسان‌ها داشته خود این مواضع را تئوریزه کرده و به عنوان پدر اندیشه آزادی مطرح شده است و امثال جان‌ لاک به راحتی استعمار را تئوریزه کرده و خود از سهامداران عمده شرکت‌های برده‌داری بوده‌اند. 

وی تصریح کرد: هنر آنها این بوده است که آزادی انسان‌ها را که قصد داشتند به آن تجاوز و تعدی کنند به اسم آزادی چنین کردند و خود جان لاک به عنوان پدر آزادی مطرح می‌شود و ما می‌بینیم که این تمدن امتداد یافته و در عرصه‌های مختلف خود را تثبیت کرده است.

جلیلی با اشاره به انحصاری بودن حق وتو و برخورداری از سلاح هسته‌ای تنها برای برخی از کشورها خاطرنشان کرد: بر این مبنا یک نگاه قدیمی استکباری می‌گوید مناسبات اقتصادی باید آنطور که ما می‌خواهیم باشد چون ثروت ما بیشتر است و برای حفظ آن مناسبات جدیدی تعریف می‌کنند و دولت نیز باید در جهت حفظ منافع سرمایه‌دارانی باشد که سرمایه خود را از راه ناحق به دست آورده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث جهانی‌ شدن ادامه داد: بنابراین ما می‌بینیم که ضد آزادی‌ترین این مردم خود را طرفدار آزادی اعلام می‌کنند و به طور مثال بعد از برجام گفته می‌شود طلب‌هایی که ما از کشور هند داریم تنها از طریق کالا باید دریافت شود و تازه این حرف‌ها از سوی طرفداران بازار آزاد گفته می‌شود و آنها معتقدند باید درباره هر تراکنش و فعالیت اقتصادی نظر بدهند.

وی با بیان اینکه آنها چنین اندیشه‌ای را با تئوری‌های لیبرالیسم بزک می‌کنند، یادآور شد: این در حالی است که برخی در داخل قصد توجیه آن را دارند و می‌گویند ما هم شریک آنها شویم و سهمی برای خود بگیریم و این همان چیزی است که امام (ره) درباره آن هشدار داده و فرموده بودند که این همان اسلام آمریکایی است.

جلیلی با اشاره به معیارهای اسلام ناب و اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: امام می گوید اسلام سرمایه‌داران، اسلام منافقین، اسلام راحت‌طلبان، اسلام مستکبرین و در یک کلام اسلام آمریکایی و در این تفکر اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اسلام ناب و در برابر همه آنها قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضرت امام اسلام ناب را اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ و اسلام عارفان مبارزه‌جو معرفی می‌کنند و در این تفکر اقتصاد مقاومتی یک واژه اعتباری است که صرفا یکی دو سال ساخته شده باشد، نیست بلکه یک اقتصاد مبتنی بر اسلام ناب است که می‌گوید ما باید مانع از تعرض به حقوق مردم شویم و در عین حال باید منافع محرومان را تامین کنیم. 

وی در بخش پاسخ به سوالات دانشجویان درباره مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: ما باید از منابع ملی حراست کنیم تا منافع ملی بیشتری را به دست بیاوریم. ما حق تنازل از حقوق ملت را نداریم و اگر شما در مقابل حق خود در مقابل دشمن تنازل کنید باز هم دشمن در مقابل شما طمع می‌کند لذا چیزی که در دوره قبل در مذاکرات دنبال می‌شد تنها دفاع از حقوق هسته‌ای نبود بلکه دفاع از همه حقوق کشورمان بود.

جلیلی تاکید کرد: خاکریز هسته‌ای خاکریز خط مقدم کشور است که باید در این عرصه منابع قدرت خود را افزایش دهیم نه اینکه از این منابع هزینه کنیم و بنابراین ما قدرت هسته‌ای خود از جمله غنی‌سازی 20 درصد و سایر پیشرفت‌های هسته‌ای را مدیون شهدای هسته‌ای بوده‌ایم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما در مذاکرات یک عقب‌نشینی اتفاق افتاده است، گفت: بله من به صورت جزئی این مسئله را در قضیه برجام مطرح کردم و به تعبیر مقام معظم رهبری ما هزینه‌های سنگینی در این مسیر پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه انتخابات در تهران در ارتباط با مجلس شورای اسلامی و خبرگان و در پاسخ به این سوال که آیا رای تهران به معنای علاقمندی به ارتباط با انگلیس و کاهش اقبال به اصولگرایان است، گفت: در فروردین 67 که انتخابات مجلس برگزار شد و ‌آخرین مجلسی بود که امام (ره) در بین ما حضور داشت، ایشان پیامی برای انتخابات داده است و این وصایای به یادگار مانده از ایشان است و امام آنجا دو مفهوم اسلام آمریکایی و اسلام ناب را کلید زدند؛ مردم به کشور و نظام علاقمند هستند و حضور آنها در انتخابات موجب تقویت نظام خواهد بود.

جلیلی حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مایه افتخار و غرور نظام دانست و یادآور شد: ما باید قدردان این مردم باشیم اما بخش دوم کار من و شما است که این دو تفکر را تبیین کنیم و شاخص‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی را برای جامعه مطرح کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه امام(ره) فرمودند که باید مانع از این شویم که این تفکر اسلام آمریکایی به اهداف خود جامع عمل بپوشاند، یادآور شد: شاید مصداق این تفکر امروز آقای الف و فردا آقای ب باشد اما ما نباید مردم را در این زمینه متهم کنیم بلکه باید ببینیم خودمان چقدر برای اغنای افکار عمومی و روشنگری دراین زمینه کار کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش مهم نخبگان جامعه تاکید کرد: مردم بر اساس میزان روشنگری و تبیین‌های صورت گرفته دست به انتخاب می‌زنند و اینجاست که دیگر بحث بصیرت‌دهی، شعار نیست و باید نقش اسلام ناب در پیشرفت اقتصاد، کشاورزی، صنعت نفت و سایر زمینه‌ها تبیین شود و امتداد داشته باشد.

جلیلی در پایان تاکید کرد: ما باید وظیفه خود را جدی بگیریم و برای اغنا و بصیرت مردم کار کنیم.

انتهای پیام/م

بر اساس شنیده های مرصاد از منابع آگاه حضور هاشمی در وزارت کشور مصادف بود با تصویری که اینستاگرام رفسنجانی منتشر کرد که روی آن با نوشته ای کوتاه، حسن روحانی را به صیانت از آراء مردم دعوت کرده بود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از  مرصاد، حضور سرزده هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات کشور ظاهرا صدای رئیس جمهور را در آورده است.

 

بر اساس شنیده های مرصاد از منابع آگاه حضور هاشمی در وزارت کشور مصادف بود با تصویری که اینستاگرام رفسنجانی منتشر کرد که روی آن با نوشته ای کوتاه، حسن روحانی را به صیانت از آراء مردم دعوت کرده بود.

 

همه اینها در کنار کنایه معاون سیاسی وزیر کشور که در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفته بود هاشمی خیالش راحت شد و برگشت؛ ناظر بر این است که رفسنجانی قصد یک مانور رسانه ای داشته است. مانوری که بر اساس آن به مردم القا کند اوست که علاوه بر هدایت رای مردم بر درستی نتایج هم نظارت دارد.

 

این منبع آگاه به مرصاد گفت: روحانی از مجموعه این رفتارها عصبانی شده و از رفسنجانی می خواهد که وزارت کشور را ترک کند.

 

عکس مذکور هم همزمان از پیج اجتماعی رفسنجانی حذف شد.

انتهای خبر/م

همه میدانند که هرکدام از این سه بزرگوار از هر حوزه ی انتخابیه ای غیر از استان تهران کاندیدای ورود به خبرگان ملت میشدند اکثریت قاطع آرای مردم را کسب میکردند.

یک شخص که میخواهد خود را سپر بلای بسیار خطرناک و یزرگی قرار دهد، باید از چنان عظمت شخصیتی برخوردار باشد که بتواند صحنه را به گونه ای رقم بزند تا دشمن را از موضع فعال، به موضع انفعال تمام بکشاند و به گونه ای مهندسی دقیق انجام دهد تا بتواند دشمن را بین دوراهی ای قرار دهد که هر دو راهش به سمت هلاکت و نابودی برود. حرکتی همچون حرکت حضرت صدیقه ی کبری(س) که بگونه ای مهندسی شده و دقیق است که نقشه های چند ساله ی دشمن را نابود میکند و دشمن را وادار به تصمیم گیری در زمان کم بین دو مسیر نابودی زود و نابودی زودتر مخیر میکند. تا جایی که اگر فاطمه ی زهرا(س) پیروز شود که دشمن شکست خورده و اسلام ایمن میماند و علی (ع) به خلافت میرسد و اما اگر فاطمه ی زهرا(س) به ظاهر پیروز نشود و به شهادت برسد علاوه بر پیروزی واقعی باز هم اسلام را از خطر نابودی نجات داده و البته راه را برای خلافت علی(ع) در آینده ای نزدیک هموار میسازد و دشمنش را به ذلت تمام میکشاند. خوب که بنگریم همین صحنه را میبینیم که حتی با شهادت حضرت فاطمه(س) ، دشمن شکست خورد و تا بدانجا پیش رفت که بر زبان آورد: یا لیتنی لم اکتشف بیت فاطمه
 
دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب اسلامی سعی داشتند با مهندسی صحنه ی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، حرکت نرمی را جهت نابودی نظام اسلامی از درون بدنه ی نظام آغاز کرده و در میان مدت فروپاشی این نظام مقدس را رقم بزنند.
 
استراتزی دشمن برای تغییر نظام مقدس اسلامی، بر روی مجلس خبرگان رهبری تمرکز بیشتری  نسبت به  مجلس شورای اسلامی  داشت. زیرا نیت آنها ایجاد اهرم فشار بر روی رهبری و یا تغییر رهبری و یا انتخاب رهبری با ویژگی های مدنظر استکبار جهانی بود.
 
لذا از مدتها قبل سناریوی به دست گرفتن مجلس خبرگان به وسیله ی نیروهایی نزدیک به جریان اصلاحات را د ردستور کار قرار دادند. لیکن وجود نیروهای جریانساز در مجلس خبرگان برای‌شان بسیار سنگین و گران تمام میشد زیرا این افراد شاخص به تنهایی قدرت شکستن جریانهای باطل و شبهه افکنی که نوک پیکانشان به سمت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه روانه شود را داشته و دارند. به همین علت در ایام متنهی به انتخابات تمام همت و توان رسانه ای داخل و خارج خود را به کار بستند تا از ورود حضرات آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری کنند.غافل از اینکه این حضرات عادت به قرار گرفتن در موضع انفعال ندارند و پیوسته موازنه دشمن را متلاشی میکنند.
 
همه میدانند که هرکدام از این سه بزرگوار از هر حوزه ی انتخابیه ای غیر از استان تهران کاندیدای ورود به خبرگان ملت میشدند اکثریت قاطع آرای مردم را کسب میکردند. در تهران البته مهندسی جریان اصلاحات به گونه ای بود که احتمال رأی آوری این سه بزرگوار را کم میکرد. هنگامی که این سه بزرگوار تهران را به عنوان حوزه ی کاندیداتوری قطعی خود انتخاب کردند میدانستند که با شرایط موحود احتمال عدم رأی آوری کم نیست. لیکن به جای بازی منفعلانه در زمینی که دشمنان فراهم کرده بودند، دشمن را به موضع انفعال کشاندند. زیرا وزن این سه بزرگوار به حدی بود که دشمن مجبور شد تمام تلاش خود را معطوف این سه بزرگوار کند. یعنی در این بازی دوسرسوخت برای دشمن، اگر دشمن بخواهد این سه نفر وارد مجلس خبرگان نشوند مجبور است تمام توان و همت خود را صرف کند که مشاهده کردیم همین اتفاق هم افتاد. بوق و کرنای رسانه های بیگانه و اذناب داخلی و تخریب ها علیه این اشخاص بی سابقه بود. روی دوم آن سکه نیز آن است که این سه بزرگوار علیرغم تمام تبلیغات و تخریب دشمن، آرا مردم را نیز جلب کنند که در این حالت باز هم تبلیغات دشمن را معطوف خود کرده و خود را سپر بلای انقلاب و رهبری کرده اند. در هردو حالت نیز تکلیف خود را عمل کرده و در پیشگاه خدای متعال و امت انقلابی رو سفید خواهند بود.
 
بد نیست دوستان داخلی که در میدان دیپلماسی انقلابی با دشمن دست و پنجه نرم میکنند، کمی در محضر اعاظم و مفاخر خودمان زانوی تلمذ بزنند و راه و رسم پیروزی در آن میدان ها را بیاموزند.
 
آری...کسانی که آبروی خود را برای خدا ، با خدا معامله میکنند همیشه در قلب مردم جای دارند...شاگردان حقیقی مکتب فاطمه ی زهرا(س) همیشه روسفیدند...سایه هایتان بر سر امت انقلابی مستدام باد ای بهترین و برگزیده ترین سرداران فدایی ولایت...
 

علي نظري_فعال دانشجويي دانشگاه امام صادق

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه حوزه مهندسی نیازمند بازنگری و واکاوی است، گفت: دانشگاه‌هایی که با تبلیغات دانشجو جذب می‌کنند باعث پرورش مهندسان بیکار می‌شوند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمود نیلی ظهر امروز در دومین همایش روز مهندس با محوریت دانشگاه، کار‌آفرینی، افق‌های روشن در دانشگاه صنعتی همدان و در جمع کارآفرینان، صنعت‌گران، مهندسان و دانشجویان مهندسی اظهار کرد: دومین سال برگزاری این همایش را با عمق بیشتر و هدف‌گیری و جهت‌گیری دقیق‌تر پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به تأخیر یک هفته‌ای برگزاری همایش به دلیل برگزاری انتخابات گفت: با حضور مهمانان از بخش فعال ریلی کشور در همایش امیدواریم هرچه سریع‌تر با ارتباط ریلی با سایر استان‌ها در سیر توسعه که جز توسعه راه امکان‌پذیر نیست؛ قرار گیریم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: در مهندسی ابتدا باید خط‎کش اندازه‌گیری را روی رفتار و اعمال خود بگذاریم که آیا می‌توانیم این وظیفه را انجام دهیم یا خیر؟

وی ایران را چهارمین کشور برتر در تولید مهندس در جهان برشمرد و بیان کرد: باید نگاه ویژه به دانشگاه‌ها، متولیان و وزارت در تربیت مهندسان داشته باشیم و هنوز هستند افرادی که نبض جامعه مهندسی با اخلاق حرفه‌ای آنها می‌تپد.

نیلی حوزه مهندسی را نیازمند بازنگری و واکاوی جدید دانست و یادآور شد: مهندسان خوب و برجسته هرگز نباید در صف بیکاران قرار بگیرند و دانشگاه‌ها باید بیندیشند که چرا مهندسانی پرورش دهند که در آمار بیکاران باشند.

وی خواستار وارد کردن مردم در توسعه دانشگاه‌ها شد و تصریح کرد: این کار را توسط خیرین نیکوکار در توسعه دانشگاه‌ها آغاز کردیم و بنیاد علوم و هنر فرشچیان در ایجاد و سرنوشت دانشگاه صنعتی همدان نقش مهمی داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: 70 درصد هزینه دانشگاه‌های پیشرفته توسط خیرین تأمین می‌شود و علاقمندیم این دانشگاه توسط مردم اداره شود و هزینه‌ها از دولت منفک شده و فارغ‌التحصیلان و دانشجویان با پرداخت هزینه دانشگاه‌ها را اداره کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که با تبلیغات دانشجو جذب می‌کنند باعث پرورش مهندسان بیکار می‌شوند، افزود: در این همایش کارآفرینی و افق‌های آینده را نماد قرار دهید.

نیلی خاطر نشان کرد: امیدواریم در دوران پساتحریم و پس از انتخابات، دانشگاه‌ها در تولید مهندس به جایگاه اصلی خود بازگردند.

وی تولید مهندس را آغاز توسعه کشور دانست و گفت: مهندس نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد و مهندسان باید توسعه‌گرا و تحول‌خواه برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تأکید کرد: صنعت را از دل دانشگاه بیرون آوردیم و معتقدم دانشگاه همان صنعت و صنعت همان دانشگاه است و دانشگاه منبع تحقیقات صنعتی خواهد شد.

وی دوران پساتحریم را دوران سخت و توان‌فرسایی برشمرد و اظهار کرد: در مسیری وارد شده‌ایم که رقبای بزرگی داریم و باید مهندسان و علم مهندسی کشور را جهانی کنیم؛ در غیر این صورت از لیگ برتر مهندسی جهانی خارج می‌شویم.

نیلی دانشگاه‌های صنعتی را منشأ تحول دانست و یادآور شد: راهبرد آینده دانشگاه‌ها باید در اختیار مردم باشد و معتقدم امید‌های آینده کشور از دل دانشگاه‌های صنعتی بیرون می‌آید.

وی خواستار اعتماد به توانمندی‌ها و اراده‌ها شد و تصریح کرد: باید همدان را با همت همه دلسوزان به شأن پایتخت تاریخ و تمدن برسانیم.

انتهای پیام/م

تاریخ : 12. اسفند 1394 - 22:20   |   کد مطلب: 17277

به گزارش صدای دانشجو، یک انتخابات دیگر به پایان رسید و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی عزیز ورق خورد. این برگ زرین نیز بار دیگر، چهره جمهوری اسلامی را درخشان تر از همیشه، به جهانیان شناساند و انشاا... خیر و برکت کشور و مردم نیز در آن است.

 

اما، چند نکته :

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید همیشه انقلابی باشیم بسیاری از افراد اوایل انقلاب رگ گردنشان برای فریاد زدن استکبارستیزی بیرون می‌زد حال امروز کجا هستند؟ هم چنین برخی دیگر به دنبال تغییر ادبیات نظام هستند و می‌گویند گویا دشمنی وجود ندارد و به ما می‌گویند شما توهم دشمن را دارید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، همایش اقتصاد مقاومتی و تجلیل از نخبگان دانشجویی تهران بزرگ به همت سازمان بسیج دانشجویی در سالن بصیرت برگزار شد.

 

در این همایش داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه امسال گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به دانشجویان گفتند که اگر از من بپرسید اولویت مهم کشور چیست می‌گویم رشد علمی، اقتصادی و رشد روحیه انقلابی از سه اولویت مهم کشور محسوب می‌شوند.

 

وی با طرح این سوال که چرا رهبر معظم انقلاب به سه اولویت رشد علمی، اقتصادی و رشد روحیه انقلابی اشاره می‌کند تصریح کرد: ما باید فهم درستی از سخنان امام جامعه‌مان داشته باشیم و براساس آن هم بتوانیم عمل کنیم. ایشان ناظر به آینده انقلاب و استراتژی دشمن به این سه موضوع اشاره می‌کنند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دشمن برای دوران پسابرجاممان هم برنامه ریزی کرده است ادامه داد: آمریکا دو هدف بلند مدت و کوتاه مدت داشت که در کوتاه مدت ایجاد اختلاف بین حکومت و دولت مد نظرش بود و به نتیجه نرسید و برای رسیدن به اهداف بلند مدتش برنامه دارد.

 

گودرزی ادامه داد: باید همیشه انقلابی باشیم. بسیاری از افراد اوایل انقلاب رگ گردنشان برای فریاد زدن استکبارستیزی بیرون می‌زد حال امروز کجا هستند؟ هم چنین برخی دیگر به دنبال تغییر ادبیات نظام هستند و می‌گویند گویا دشمنی وجود ندارد و به ما می‌گویند شما توهم دشمن دارید!

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه آمریکا در اهداف کوتاه مدتش به دنبال اختلاف بین رهبری و دولت بود، اظهار داشت: آنها با این هدف جلو آمدند و کم کم می خواستند تغییر رفتار در مردم و حاکمیت را شکل دهندکه در عمل به لطف خدای متعال حاصل نشد.

 

وی ادامه داد: ما در این مدت از مرگ بر آمریکا گفتن ها دست بر نداشتیم آمریکایی ها درصدد کلید زدن اهداف بلندمدت شان بودند که منظور آنها دیپلماسی عمومی و تمرکز بر عموم مردم بود. طبق آخرین گفته های اوباما آمریکایی ها دیگر قصد جنگ مستقیم با ایران را نداشته و درصدد هستند تا طوری رفتار کنند که مردم ما هر چه که آنها می خواهند بشوند.

 

گودرزی با بیان اینکه پشیمانی از گذشته و ناامیدی از آینده تاکتیک اصلی نفوذ دشمنان است، افزود: جوانان ایران اگر از گذشته شان پشیمان شوند و امید به آینده هم نداشته باشند دیگر تکان نخواهند خورد آنها معتقدند که 37 سال ایران را تحمل کردند ولی در آینده می توانیم ایران از ضعیف کنیم.

 

وی با بیان اینکه طبق گفته رهبر معظم انقلاب آمریکا برای افکار، صنعت، اقتصاد ما نقشه دارد، گفت: اینکه ذدیگران به ما می گویند گفتن مرگ بر آمریکا حرف غلطی است نکته اشتباهی می باشد چرا که ما انقلاب کرده ایم تا زندگی خوب و رفاه برای همه مردم دنیا صورت بگیرد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اگر قرار است انقلاب اسلامی به طور تدریجی تداوم داشته باشد، رشد علمی و رشد اقتصادی و رشد روحیه انقلابی از نکات مهمی است که باید رعایت شود، افزود: ما سال ها در مقابل تحریم های سنگین ایستاده ایم و در بحث حل مشکلات اقتصاد کشورمان هم تنها با اقتصاد جهانی و اقتصاد مقاومتی قابل حل است. دشمن ما 37 سال در مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و امنیتی هر کاری را توانست کرد ولی نتوانست روحیه انقلابی را از مردم مان بگیرد.

 

وی با بیان اینکه رشد علمی، رشد اقتصادی، رشد روحیه انقلابی مانع نفوذ دشمن خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی، مردم و دشمن 3 کلیدواژه ای است که نیازمند به شناخت بوده و با رجوع به بیانات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) قابل بازخوانی است.

 

گودرزی با بیان اینکه باید بازخوانی در سخنان امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در این 3 کلیدواژه صورت بگیرد، گفت: طراحی دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به لطف خدا محقق نشد و در بحث انتخابات هم یک حماسه ای خلق کرده ایم چرا که در آمریکا درصد مشارکت مردم در انتخابات 33 درصد است و می توان گفت درصد مشارکت ما در جهان بی نظیر بوده است.

 انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، دی ماه سال گذشته بود که نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار لغو قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش شد. خبری که موجی از نگرانی را بین دانشجویان ورودی 93 این دانشگاه ایجاد کرد. دانشجویانی که با رتبه‌های بسیار خوب کنکور سراسری با وعده تضمین شغلی و خدمت در آموزش و پرورش از رفتن به دانشگاه‌های سراسری صرف نظر کرده بودند حالا با یک تصمیم خلق الساعه دولتی‌ها همه برنامه‌هایشان به هم ریخته بود.

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS