
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از قارس، حجتالاسلام سید مجتبی خامنهای دقایقی پیش با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از آیتالله واعظ طبسی عیادت کرد.
فرزند رهبر معظم انقلاب بعد از عیادت آیتالله طبسی در جمع خبرنگاران حال جسمانی آیتالله را نسبت به روزهای گذشته خوب توصیف کرد.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محسن وزوایی به تاریخ 8 مرداد 39 در نظام آباد تهران متولد شد. محسن پس از اخذ مدرک دیپلم در کنکور شرکت کرد و نفر سوم کنکور ریاضی فیزیک شدو وی سال 1355 در دانشگاه صنعتی شریف در حالی تحصیلاتش را ادامه میداد رتبه اول شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مشغول به تحصیل شد.
وی از جمله دانشجویانی بود که در تسخیر سفارت آمریکا پس از پیروزی انقلاب نقش داشت و با آغاز جنگ وارد جبهه دیگری علیه مبارزه با کفر شد.
محسن سال 60 فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر از لشگر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت و با تشکیل تیپ 10 سیدالشهدا(ع) فرماندهی این تیپ را برعهده گرفت و سرانجام در 10 اردیبهشت سال 61 در حالی که 22 سال داشت به شهادت رسید.
وصیت نامه شهید محسن وزوایی
بسم الله القاصم الجبارین
از شهادت واهمه ای نداریم. این منتهای آرزوی ماست. در جبهه ها مشاهده می کنم که چگونه خداوند به کمک رزمندگان اسلام می شتابد و آنها را نصرت می دهد. به یاد دارم که در بهار سال 1360 طی عملیات دوم بازی دراز، با وجود آنکه تنها شش نفر بودیم، بر سیصد نفر غلبه کردیم. در جبهه ها روحیه ی ایمان و ایثار آنچنان تجلی پیدا می کند که برای بی خبران از این معانی اصلا قابل تصور نیست.هنگامی که در بخشی از عملیات حرف از داوطلب برای شهادت به میان می اید،خدا گواه است، بین برادران بر سر اجابت ان دعوا می افتد.اینها همگی ارزشهایی هستند که مکتب اسلام به بشریت ارزانی داشته.از آنجا که این حقیر بزرگترین افتخار خودم را عبودیت به درگاه حضرت احدیت می دانم،می خواهم بگویم:
ای عارفان! ای عاشقان لقاءالله! ای معلمین اخلاق! و ای تمامی کسانی که مشغول ریاضت کشیدن برای نزدیکی به در گاه خدا هستید! به جبهه ها بیایید تا ببینید که چگونه برادران شما به ان درجه از نزدیکی به ساخت قرب خداوندی رسیده اند که جوان تازه داماد پس از سه ساعت که از ازدواجش می گذرد، سراسیمه در جبهه حاضر می شود.آخر در کدامین مکتب چنین ارزش هایی را سراغ دارید؟
خدا را شاهد میگیرم هنگامی که طی عملیات سوم بازی دراز،روز 14 شهریور 1360در سرپل ذهاب به واسطه اصابت گلوله تانک دشمن زخمی شده بودم،خون زیادی از بدنم بر زمین ریخته شده بود.وقتی بنا به مشیت اللهی نجات پیدا کردم، در بیمارستان زجر و عذاب زیادی متحمل شدم، ان گونه که شاید قابل تصور نباشد،طوری که در یک شب 10 عدد امپول"والیوم 10" به من تزریق شد تا کمی ارام گرفتم. ام هنگامی که درد می کشیدم ، در عین زجر بدنی، از لحاظ روحی و معنوی لذت می بردم و احساس هرچه سبک تر شدن می کردم. مواقعی که پرستار مراقب من به طعنه و تمسخرمیگفت:" برای که این کارها را کردی؟ برای چه خودت را به این روز انداختی؟"
دلم برای جهالت و بی خبریش می سوخت.بر ملامت او صبر کردم و به او گفتم: " توکل من به خداست و خدا خودش درست می کند."
همین طور هم شد. والله وقتی کمی از فشار کارم کم می شد، در خودم احساس ضعف و کوچکی می کردم.
ای ملت شهید پرور ایران!
امروز، در شرایطی هستیم که لحظه ای غفلت، خیانت به اسلام و قران است. باید تا انجا که در توان داریم، برای خدا کوشش کنیم. امروز تمامی مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامی برخاسته اند.در راس تمامی اینان، به تعبیر امام "شیطان بزرگ امریکاست" و به دنبال او تمامی وابستگان دیگرش.
پس، از خدا غافل مشوید، که پشیمانی سودی نخواهد داشت. ما به تعبیر امام ،"باید به تکلیف عمل کنیم" اگر توانستیم دشمن را در هم بکوبیم پیروز می شویم و اگر کشته هم بشویم ، شهید هستیم، این نیز خود پیروزی است.پس ما نباید نگرانی داشته باشیم.
امت ما باید بداند از بزرگترین خطراتی که انقلاب را تهدید می کند، آفت نفوذ خطوط انحرافی در خط اصلی انقلاب، یعنی"خط امام" است.پس امام را دنبال کنید و امام را تنها نگذارید .شما امت مسلمان ایران در تاریخ جهان نمونه هستید.شما فرزندانی تربیت کرده اید که شهادت را بالاترین سعادت خود می شمارند و در تمامی مصاف ها،فطروی پشتوانه ی الهی حساب می کنند.شکست در راه چنین حرکتی مفهومی ندارد.
خدا را شکر می کنم که نعمت زجر کشیدن در راهش را نصیبم نمود.
خدا را شکر می کنم که نعمت شرکت در عملیات، به منظور روشن کردن سرزمین های سرد و بی روح گشته از لوث وجود صدامیان اشغالگر را به نور خدایی، نصیبم فرمود.از خدا می خواهم که شهادت را در راهش نصیبم فرماید و انگاه که به مشیت الهی از این دنیای فانی رفتم،در زمره ی شهیدان به حساب ایم.
از خدا می خواهم که مرا به حال خود وام گذارد که بنده ای حقیر و بون هستم.
پروردگارا! به درگاه کسی غیر از تو نمی توانم روی بیاورم.
اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
در خاتمه ، اگر توانستید جنازه ام را به دست بیاورید، ان را روی زمین های دشمن بیندازید تا اقلا جنازه ی من کمکی به حاکمیت اسلام کرده باشد.
انشالله
و من الله توفیق
26 اسفند 1360
ساعت 11 شب
جبهه دزفول
حقیر محسن وزوایی
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تشکیل نشد.
وی افزود: به احتمال زیاد بررسی برنامه پنج ساله ششم توسعه به مجلس دهم موکول شود چراکه اگر هم بخواهیم آن را در مجلس نهم بررسی کنیم فرصت رسیدگی فراهم نمیشود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه همچنین تصریح کرد: آنچه از سوی دولت ارائه شده، احکام دائمی مورد نیاز برای اجرای برنامه است لذا با مذاکرات و توافقات انجام شده در این زمینه مقرر شد که همین احکام ضمن شروطی تبدیل به برنامه شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که این کار عملا طول خواهد کشید در قانون بودجه، بندی خواهد آمد که برنامه پنجم توسعه تمدید شود تا فرصت کافی برای بررسی برنامه ششم فراهم شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: از آنجایی که در جلسات قبل از انتخابات نیز این بحث مطرح شد اولویت اصلی برای بررسی لایحه بودجه سال 95 قرار گرفته و به علت زمان زیادی که برنامه ششم توسعه نیاز دارد بررسی این برنامه به مجلس دهم موکول شود.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، بنابرگزارشی که پایگاه «سازمان دیده بان حقوق بشر» منتشر کرد، نیروهای کرد روز شنبه (8 اسفند) با حمله به مواضع تکفیری های داعش موفق شدند، مناطق «نص تل» و «عین العروس» را آزاد کنند.
بنابراین گزارش، در این درگیری ها، 70 تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.
افزون بر این، بر اثر این حمله، 20 تن از نیروهای کرد نیز جان باختند.
پایگاه خبری «اسپوتنیک» نیز به نقل از سرتیپ «طلال سلو»، نماینده رسمی نیروهای کرد مسلح گفت، به جز روستای «همام ترکمان» در حومه شمالی «رقه» که همچنان در دست داعش است، تمامی مناطق از حضور تروریست های داعش پاکسازی شده و کل شهر تحت کنترل نیروهای کرد است.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولان، تیم ایران متشکل از حسین ممی پور و مهدی طیبی مقابل تیم عراق به میدان رفت و در اولین دیدار انفرادی، حسین ممی پور با نتیجه دو بر صفر مقابل نماینده عراق به پیروزی رسید.
دومین دیدار انفرادی اما به سود حریف خاتمه یافت و مهدی طیبی با نتیجه دو بر صفر مغلوب نماینده عراق شد و با کسب این نتیجه، سرانجام این دیدار به بازی دوبل موکول شد.
در بازی دوبل نیز تیم ایران مقابل تیم عراق به میدان رفت و با نتیجه دو بر صفر موفق شد به برتری دست یافته و به عنوان فینالیست شناخته شود.
در مقابل تیم چین نیز به عنوان دیگر فینالیست این رقاب ها معرفی شد و روز سه شنبه، تیم ملی ایران برای کسب سهمیه مسابقات جهانی مقابل چین به میدان می رود.
نمایندگان ایران در ادامه رقابتهای گروهی فردا مقابل چین بازی خواهند داشت.
مسابقات انتخابی جام جهانی تنیس با ویلچر در منطقه آسیا از ۸ تا ۱۲ اسفند ماه در شهر کلمبو برپاست.
انتها پیام/م

مراسم تشییع پیکر فرجالله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، صبح امروز در آستان مقدس امامزاده جعفر و حمیده خاتون با حضور گسترده اهالی فرهنگ و هنر و مردم برگزار شد.
بنا بر این گزارش، باوجود اعلام قبلی مبنی بر آغاز مراسم در ساعت 10 مردم و علاقهمندان به این هنرمند انقلابی از ساعاتی قبلتر در محوطه و خیابانهای منتهی به امامزادگان تجمع کرده بودند.
در این مسیر بنر و پوسترهای بسیاری از سلحشور دیده میشود که بخشی از آنها مربوط به ایفای نقشهای مرحوم سلحشور در فیلمهای «ایوب پیامبر»، «پرواز در شب»، «توبه نصوح» و همچنین یوسف پیامبر(ع) بود.
همچنین بنر بزرگی از زیباترین سکانس سریال یوسف پیامبر روبه روی در ورودی امامزاده نصب شده بود.
در میان حضار پوسترهایی با تصاویر چهرههایی همچون شهید مرتضی آوینی، رسول ملاقلیپور، شهید احمدی روشن، مرحوم آقاسی، امیر حسین فردی، سلمان هراتی، قیصر امینپور و سیدحسن حسینی دیده میشد که روی یکی از آنها این عبارت نوشته شده بود: پدرم بیآنکه سلامی بگوید به من گفت پسرم، چاره مشکل ما ایمان است.
مزار در نظر گرفته شده برای زنده یاد سلحشور در حیاط امامزاده و در جوار بارگاه شهدای گمنام بود که با داربست جدا شده بود و دور تا دور مزار شهدای گمنام با پرچم یا اباعبدالله الحسین (ع) پوشیده شده و بر تمامی دیوارهای امامزاده نیز عکسهای سلحشور از جوانی تا میانسالی نصب شده بود.
ساعت از 11 گذشته بود که سرانجام خودروی حامل پیکر هنرمند فقید سلحشور با نوای یا حسین و ابوالفضل (ع) و دسته عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) توانست ازدحام جمعیت را بشکافد و در نهایت پیکر مرحوم سلحشور همراه با سیل کثیری از مردم به داخل امامزاده روانه شد.
پس از کنترل جمعیت که به سختی صورت گرفت، نماز میت توسط آیتالله صدیقی بر پیکر مرحوم سلحشور خوانده شد و پس از مداحی در رسای امام حسین(ع) توسط سیدمهدی میرداماد و قرائت متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری، مراسم تدفین آغاز شد.
همچنین به دلیل تقارن ایام فاطمیه با درگذشت فرجالله سلحشور مجری مراسم از حاضرین خواست دستهجمعی سوره کوثر را قرائت کرده و به بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) و سپس فرجالله سلحشور هدیه کنند.
در انتهای این مراسم مجری با اشاره به خاطرهای از مرحوم سلحشور گفت: اواخر محرم امسال در مجمع خیریه عاشورایی اجرای برنامه داشتم و در آن مراسم قرار شد پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) به آقای سلحشور تقدیم شود.
زمانی که ایشان را به روی سن خواندند با وجود سختی پیمودن مسیر به روی سن آمدند و ما پرچم را به ایشان تقدیم کردیم. ایشان در ابتدا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) را بر روی سر و صورت خود کشید و گریه کرد در همان لحظه در شرایطی که از ایشان درخواست کردیم برایمان دعا کنند در همان حال گفتند برایم دعا کنید تا کربلایی از دنیا بروم.
در نهایت و مقارن با لحظات اذان ظهر و در میان زمزمه سوره کوثر توسط حاضران، پیکر زنده یاد سلحشور برای همیشه در جوار شهدای گمنام آرام گرفت.
در این مراسم افراد و هنرمندانی همچون سردار نقدی، ابراهیم حاتمیکیا، امین صدیقی، ابوالقاسم طالبی، بیژن نوباوه، محمدمهدی عسگرپور، جلیل فرجاد، عباس غزالی، حسن وارسته، میرطاهر مظلومی،شهین تسلیمی، حبیب ایلبیگی، حسین پارسایی، علیرضا تابش، جمال شورجه، محمدحسین نیرومند رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محسن مومنی رئیس حوزه هنری، محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع سرچشمه، الهام چرخنده، جعفر دهقان، محمد هادی قمیشی، مجتبی راعی، غلامرضا فرجی، بهروز رضوی، سید جواد رمضان نژاد مدیر شبکه تلویزیونی افق، محمدعلی رامین معاون سابق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، محمدحسین طباطبایی نژاد رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مهدی فرجی، مصطفی زمانی، عباس غزالی، سید محمود رضوی، محمود گبرلو، رحمان سیفی آزاد رئیس مرکز امور نمایشی سیما، وحید جلیلی مسوول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار، سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، ابوالفضل همراه و خانواده مرحوم سلحشور به همراه جمع کثیری از مردم و دوستداران وی حضور داشتند.
**ایوبی: سلحشور نشان داد که میتوان آثار دینی پرمخاطب ساخت
به گزارش فارس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز که در جمع حاضران بود، در جمع خبرنگاران گفت: مرحوم سلحشور در کشور ما و بسیاری از کشورها نماد هنر دینی است و او به هنرمندان دینی جرأت و شهامت داد و نشان داد که میتوان آثار دینی پرمخاطب ساخت.
وی ادامه داد: سینمای دینی خیلی وقت است که در کشور ما راه افتاده و به حرکت درآمده و سلحشور عضو برجسته این خانواده بزرگ بود و من امیدوارم همه علاقهمندان به این شخصیت ارزشمند و سینمای دینی به وی تأسی کرده و سعی کنند آثاری خلق کنند که در داخل و خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار گیرد.
**جمال شورجه گزینه کارگردانی سریال «موسی پیامبر»
بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج الله سلحشور نیز در جمع خبرنگاران درباره ساخت سریال موسی (ع) گفت: شاهد بودم که پدر همیشه بین ساعات 2 بامداد تا 8 فیلمنامه سریال موسی (ع) را مینوشتند و بدین ترتیب سعی داشتند تا متن این سریال را با دست الهی و معنوی آمیخته کنند.
وی ادامه داد: اکنون حدود 72 قسمت از فیلمنامه این سریال آماده است که در تولید ممکن است این تعداد به 80 قسمت نیز افزایش پیدا کند و سازمان صدا و سیما اهتمام دارد آن را بسازد.
فرزند سلحشور در ادامه با اشاره به کارگردان سریال حضرت موسی (ع) افزود: شاید جمال شورجه به دلیل صمیمیتی که با پدر داشت این سریال را کارگردانی کند. اما در نهایت امیدوارم که سازمان صدا و سیما ساخت این سریال را به کارگردانی بسپارند که نسبت به معنویات امین باشد.
وی درباره دیدگاههای پدر خود به سینما نیز بیان داشت: ایشان مواضعی را نسبت به سینما داشتند و در گفتههای خود آنها را بیان کرده بودند. سینما را قلب انقلاب میدانست. ایشان میگفتند هرچه به مردم میگوییم این سینما به درد شما نمیخورد و برای خانوادهها بدآموزی خواهد داشت هیچکس به حرف ما گوش نمیدهد و تنها راه چاره این موضوع این است که بایستم و فریاد بزنم تا شاید یک نفر حرف مرا بشنود که سرانجام پیامدهایی هم داشت و ماحصل آن این هجمه انتقاداتی بود که به حرفهای ایشان وارد شده بود.
**زمانی: مرحوم سلحشور شبیه به هیچ فردی نبود
مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف در سریال «یوسف پیامبر» که در مراسم تشییع مرحوم سلحشور حاضر شده بود،در جمع خبرنگاران گفت:باید بگویم که آقای سلحشور هر نظر و سلیقهای که داشت از جنس خودش بود و شبیه هیچ فرد دیگری نبود.
وی ادامه داد: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم که جنس کارهای سلحشور به گونهای بود که با آثارش پروپاگاندایی راه نمیافتاد، اما با این وجود دیدیم که آثار این هنرمند بیشترین تاثیر را در میان سیل عظیمی از مخاطبان تلویزیون داشت. معتقدم این موضوع ناشی از صداقتی است که از کارهای او سرچشمه گرفته است.
بازیگر سریال «شهرزاد» در ادامه بیان داشت: امیدوارم افرادی که مثل ایشان تا این حد صادقانه در حرفه خود مشغول به فعالیت هستند بیشتر از گذشته شوند. از خداوند شادی روح این هنرمند فقید را طلب میکنم.
**سردار نقدی: سلحشور در صداقت کامل به بیان واقعیات تاریخی پرداخت
سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا درگذشت فرج الله سلحشور را تسلیت میگویم. ایشان جمله هنرمندانی بود که پایبندی بسیار زیادی به متن و نص داشت و همواره تلاش میکرد تا در صداقت کامل به بیان واقعیات تاریخی بپردازد. وی هنرمند ارزشمندی بود،اما متأسفانه مسئولان در این مورد قدر ناشناسی کردند و قدر ایشان را ندانستند.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: انتخاباتی باشکوه را شاهد بودیم و یک سرمایه ملی در کشور حاکم شد که به وزیر کشور و همه دستاندرکاران در ستاد انتخابات کشور و همچنین به اصحاب رسانهها که تلاش کردند لحظه به لحظه نتایج و اخبار انتخابات را به سمع و نظر مردم برسانند خسته نباشید میگویم.
لاریجانی اضافه کرد: کار بسیار خوبی سامان یافت در مسیر کار انسان احساس میکرد این تلاشها که میشود موجب اطمینان جامعه است و یک آرامش در این انتخابات احساس میشد.
رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: امروز برای عرض خسته نباشید اینجا آمدهام و همین که از نزدیک روند کار را مشاهده کنم و امیدوارم این انتخابات باعث خیر و برکت برای کشور باشد.
لاریجانی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چند درصد شما در مجلس دهم به عنوان رئیس باقی میمانید و اینکه اصولگرایان به چه دلیلی در تهران شکست خوردند، گفت: من رجالالغیب نیستم که بتوانم پیشبینی کنم که در آینده رئیس مجلس هستم یا خیر. از اینکه مردم با حضور خود یک صحنه زیبا خلق کردند خوشحالیم و این مهم است نباید این حضور را تبدیل به یک کشمکش سیاسی کنیم که این حضور باعث همدلی بیشتر است و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس مجلس در ادامه پیرامون سؤالی مبنی بر تغییر ترکیب مجلس و ورود طیفهای سیاسی مختلف به آن گفت: گردش نیروها در کشور یک امر مبارکی است. به اینکه مردم بر اساس سلایق مختلف خود و شرایط کشور و اینکه در کشور چه نیرویی نیاز است تصمیم میگیرند باید احترام گذاشت. مردم با فراست دنبال این هستند که انتخاب کنند. من تأکید میکنم نتیجه انتخابات را به عنوان یک سرمایه برای آینده در رسانهها پشتیبانی کنید تا به وحدت جامعه کمک کند نه اینکه باعث تفرقه شود.
لاریجانی در رابطه با اینکه نظر شما در مورد مجلس آینده چیست، تأکید کرد: محاسبه دقیقی ندارم، فکر میکنم یک بلوغ سیاسی هم در جامعه و هم در کاندیداها از گروههای مختلف به وجود آمده است که مسائل اصلی حل مشکلات اقتصادی است و سلایق مختلف باید جمع شوند تا این مسائل به عنوان یک دعوای حیدری نعمتی تبدیل نشود.
وی اضافه کرد: هر کس به مجلس میآید باید مسئولیت خود را درست تشخیص دهد تا کارها خوب پیش رود و خدمات خود را ارائه کند.
رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما گفتهاید تخریبگران در قم را میشناسید آنها چه کسانی هستند و اینکه تأثیری در آرای شما داشتند یا خیر، گفت: در فرصت مناسبی در این رابطه صحبت خواهم کرد، فعلاً باید به فکر حماسه ملی که خلق شده باشیم.
لاریجانی در رابطه با این سؤال که آیا دلیل تغییر ترکیب مجلس نهم در این انتخابات عملکرد ضعیف این مجلس بوده است، گفت: وقتی بررسی میکنیم میبینیم در هر دوره حدود دو سوم نمایندگان در مجلس تغییر کردند بنابراین حادثه عجیبی نیست که در این دوره هم شاهد تغییراتی بودهایم.
وی در رابطه با اینکه اولویتهای مجلس آینده چگونه باید تحقق پیدا کند، گفت: مجلس آینده ابتدا باید تمرکز خود را روی ساماندهی مشکلات مردم جمع کند به نظر میرسد اگر سیاستهای اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این باعث افزایش تولید میشود.
وی گفت: اولین کار مجلس آینده هم تمرکز روی قانون برنامه ششم است چون بعید میدانم در مجلس فعلی فرصت کند این مسئله را بررسی کند و شاید مناسب باشد اولین کار مجلس دهم بررسی برنامه ششم باشد تا این حرکت جدید با انرژی جدید همراه شود.
لاریجانی در خاتمه در رابطه با این سؤال که از نتایجی که در انتخابات مجلس دهم در قم به دست آمده خبر جدیدی دارید، یا خیر؟ گفت: من هم اخبار را از رسانهها دنبال میکنم و جز آن خبری ندارم.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه انتخابات دهمین دوره از مجلس با توصیه بر تمکین از قانون، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هر چه بود پس از تأیید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود.
وی مردمسالاری دینی را یکی از ویژگیهای ممتاز نظام اسلامی دانست که فارغ از الگوهای دروغین غربی و دموکراسی القایی غرب، رأی مردم را محترم میداند و به عنوان حقالناس از آن صیانت و دفاع خواهند کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان با رعایت اخلاق انتخاباتی منعکس در تمکین از قانون و ارج نهادن به رأی مردم و کمک به منتخبان مردم برای خدمت شایسته براساس منافع ملی و مصالح انقلابی، آن را مکلف میدانند، از همه کسانی که رأی دادند (چه کسانی که به ما رأی دادند یا عزیزانی که به رقبای ما رأی دادند) تشکر میکنم و اذعان بدارم که رأی مردم ارزشمند بوده و مجاری قانونی فصلالخطاب خواهد بود.
زاکانی در ادامه فرق اصولگرایان به عنوان عناصر قانونمدار با کسانی که تمکین از رأی مردم و قانون در فتنه 88 نکردند را در معتبر دانستن رأی مردم و تمکین از قانون دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمیکنیم و قانون را نیز به نفع خود تفسیر نمیکنیم و معتقدیم آنچه مهم است، حرکت جامعه به سمت خیر و صلاح، آبادی معنوی و مادی و همچنین رفع موانع رشد و پیشرفت آن است، لذا امیدواریم مجلس دهم رسالت خود را در گرهگشایی از زندگی مردم و تسریع در ساخت ایران اسلامی و اهداف انقلاب بنماید و رسالت خود را انجام دهد.
نماینده مردم تهران همچنین عنوان کرد: به هر حال حضور پرشکوه مردم تاکیدی مجدد بر آرمانهای امام و شهدا و مقوم نظام اسلامی است و رهبری معظم انقلاب که با تدبیر خویش زمینه حضور گسترده را فراهم میکردند باید به درگاه خدا شکر کرد.
زاکانی در خاتمه مطرح کرد: ملت ایران تحت تاثیر القائات شیاطین جهانی بهویژه آمریکا و انگلیس قرار نخواهد گرفت و بیگانگان هم دلخوش ندارند که توانستند با دروغپردازی و القائات خود نتیجه انتخابات را تغییر دهند. یکایک رای دهندگان و تک تک آرا سبب تقویت نظام اسلامی و سیلی محکمی بر گونه استکبار خواهد بود.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امروز روز سازندگی، استقلال و عظمت نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: همه باید پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده و با تبعیت از ایشان برای اعتلای کشور حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید مجلس قدرتمند و ضداستکباری تشکیل دهیم، بیان کرد: مجلسی باید تشکیل شود که بتواند از حقوق مردم دفاع کرده و کارآمدی در نظام را بالا ببرد.
منتخب مردم همدان و فامنین در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس آینده باید بتواند مشکلات رکود و مسائل اقتصادی را حل کند، ادامه داد: مجلس دهم باید بتواند در مسیر حل مشکلات اشتغال، معیشت مردم و دیگر مسائل مورد نیاز مردم قدم بردارد.
وی در خصوص برنامه خود برای همدان تاکید کرد: اولویت و برنامه اصلی برنامهریزیها و نقشههایی است که از قبل اجرا کردهام و زیرساختهایی که آماده شده باید تکمیل شود و به سمتی حرکت کنیم که این زیرساختها نتیجه خود را بدهد.
حاجیبابایی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری در همدان باید مد نظر قرار گیرد، گفت: باید با هر کدام از افرادی که مردم رای داده و انتخاب کردهاند کار کنیم و با هم قدم برداریم و کارهای استان را پیش ببریم.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هماندیشی ملی تدوین سیاستهای اجرایی و اولویتهای پژوهش و فناوری در کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: فعالیتهایی که در زمینه پژوهش و فناوری در یک سال اخیر صورت گرفته است و فعالیتهایی که برای سال آینده درنظر داریم، در زمینه تحقیقات مبتنی بر نیاز به کشور است.
وی ادامه داد: به طورکلی اولویتهای پژوهشی و فناوری کشور را مبتنی بر نیازها با حضور دستگاههای اجرایی بازنگری کرده و آنها را اجرایی میکنیم.
فرهادی با بیان اینکه تحقیقات باید هم کاربردی و هم بنیادی باشد، گفت: سهم تحقیقات پایهای در کشور باید به 20 درصد و سهم تحقیقات کاربردی به 80 درصد برسد.
وزیر علوم با تشریح اولویتهای علمی ـ فناوری کشور اظهار داشت: مسئله ریزگردها، بحران آب، انرژیهای تجدیدپذیر، برداشت بیشتر از منابع نفتی، ساخت خودروهای برقی و هیدریدی، اولویتهایی است که دانشگاهها با صنایع تفاهمنامه امضا کردند تا به این مسائل بپردازند.
وی اضافه کرد: همچنین سند دریایی کشور نیز در ستاد نقشه جامع علمی کشور در دست بررسی است.
انتهای پیام/م