عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد که می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشیم و با تمام توان وارد شد، ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند مجلس وکیل‌الدوله باشد در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس ضمن تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم انقلابی ایران در انتخابات روز گذشته گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حضور حداکثری در انتخابات، مردم امر رهبری را لبیک گفتند و بر اساس اخبار 70 درصد از 54 میلیون نفری که حق رأی داشتند در انتخابات شرکت کردند که این میزان عدد قابل توجهی است.

وی حضور مردم در انتخابات روز گذشته را تودهنی به دشمن برشمرد و اظهار داشت: مردم ما روز گذشته تودهنی دیگری به غرب‌گراها و دشمنان زدند و با توجه به نتیجه به دست آمده در آینده مجلس مقتدری داریم که می‌تواند در برابر زیاده‌گویی‌ها و یاوه‌گویی‌های غرب بایستد.

یادگاری با اشاره به انتخاب بیشتر اصولگراها از سوی مردم عنوان کرد: توانایی اصولگراها در مجلس آینده بالاست و امیدواریم مجلسی داشته باشیم که مردمی، ولایی و قانون‌مند باشد و بتواند قوانینی را پایه‌گذاری کند که به نفع مردم کشورمان باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در مجلس خبرگان نیز اغلب افراد انتخاب شده افراد ولایی هستند و می‌توانند پشتیبان ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ انقلاب در نخستین انتخابات مجلس در یک دولت مجلس و دولت همسو نشدند، گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد که می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشیم و هزینه بسیاری صورت داد ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند به مجلس راه نیفتند.

یادگاری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم ما مجلس دولتی یا غیردولتی نمی‌خواهند بلکه مردم ما مجلسی همنوا و پشتیبان دولت می‌خواهند که برای حل مشکل مردم کار کنند.

وی اضافه کرد: دولت برای اینکه کاندیداهای مورد نظر خود را وارد مجلس کند بسیار هزینه کرد که البته اشتباه بود ولی مردم آگاهانه به کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند رأی ندادند.

انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از مشرق، تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به برگزاری انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان ایران گفت که این تنها ایالات متحده نیست که نظاره‌گر آن است، بلکه جهان نیز نظاره‌گر آن است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسشی در مورد انتخابات ایران گفت: در حال حاضر نمی‌توانم سخنی بگویم. من معمولاً در مورد انتخابات ایالات متحده (نیز) اظهارنظر نمی‌کنم.

من از قضاوت درباره انتخابات ایران در این زمان خودداری می‌کنم. اما واضح است که این (انتخابات) فرصتی است برای مردم ایران تا صدای آنها شنیده شود و این تنها ایالات متحده نیست که نظاره‌گر آن خواهد بود. (بلکه) جهان نظاره‌گر آن است.

انتها پیام/م

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: صرف نظر از نتیجه، حضور محیر العقول و دشمن‌شکن مردم در انتخابات نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی امروز جمعه تهران با بیان اینکه تقوا تنها راه نجات انسان است و مأموریت ما بندگی برای خداست به خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم در روز انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ما امروز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که مردم بصیر ما برای حفاظت از انقلاب همچنان با شور و شعور در صحنه حاضر هستند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی یکی از مظاهر این حضور برای حفاظت از انقلاب را، حضور پررنگ در انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: بنده پیش از آنکه به نماز جمعه بیایم با سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور صحبت کردم و هر دو گفتند که از اول صبح در سراسر کشور صف‌های رأی دایر بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران این مسئله را نشانه پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم همچنان با شور و هیجان برای خلق حماسه و حفظ انقلاب خود در صحنه حضور دارند.

 

وی با اشاره به دو پایه نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت یادآور شد: بقای جمهوریت با حضور مردم در صحنه تضمین می‌شود و پایه دوم نظام که اسلامیت است بستگی به ولایت دارد که نیابت امام عصر (عج) را بر عهده دارد و رصد می‌کنند و دیده‌بان امینی هستند و هر جا که انحرافی ببینند تذکر داده، نهیب می‌زنند، هشدار می‌دهند و مردم را آگاه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: این حضور نشانه این است که جمهوریت هر چه پررنگ‌تر باشد پابرجا و نهادینه‌تر است و حضور همه‌جانبه روح انقلاب، جان جامعه ما، مقام معظم رهبری، با دیده‌بانی دقیق و تشخیص مواضع خطر و هشدارهای به موقع معظم‌له نشانه استحکام دینی انقلاب است.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه این دو مسئله از نعمت‌های بی‌بدیلی است که منحصراً در کشور این دو جهت وجود دارد، افزود: خیلی از کشورها جمهوریت وجود دارد اما یک جمهوریت مصنوعی بوده و مردم به طور طبیعی در سرنوشت خود دخیل نیستند و حزب‌ها برنده و بازنده هستند اما در کشور ما در این حضور حماسی کسی که برنده است، خود ملت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: صرفنظر از نتیجه، حضور محیرالعقول دشمن‌شکن مردم نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است و از این جهت این جشن پیروزی که بعد از جشن 22 بهمن به فضل خدا پیش آمده، نشانه نصرت الهی و عنایت حضرت بقیةالله (عج) است که باید برای آن سجده شکر به جا آورد.

 

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: توصیه من این است کسانی که تاکنون سر صندوق‌های رأی نرفته‌اند در کار خیر شتاب کنند و نباید جا ماند و آخر کار حرکت کرد، گاهی مانع پیش می‌آید ما از یک ساعت دیگر هم خبر نداریم و انتخابات یک تکلیف و یک حق است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت به معنای حکومت دینی است و در روز قیامت از ولایت سؤال می‌شود، تصریح کرد: این حکومت را شما مردم به وجود آوردید، امام پیشوای ما بود و امروز مقام معظم رهبری پیشگام امام هستند اما کسی که بار بر روی دوش آنهاست مردم هستند که حضور مردم این حکومت را قوام داده است در حالی که ولایت امیرالمؤمنین (ع) چون مردم در کنارشان نبودند، محقق نشد.

 

وی با اشاره به تشویق قرآن به تشکیل حکومت سالم، ادامه داد: این به دوش مردم است و امام نیز فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

 

حجت‌الاسلام صدیقی در تشریح نکته سوم به برنامه‌های دشمن برای نفوذ پرداخت و اظهار داشت: دشمن در این برهه متوجه شد که روش‌ها و تاکتیک‌های قبلی مبنی بر دلسرد و بدبین کردن مردم بی‌فایده است؛ آنها در انتخابات قبلی مدام می‌گفتند که حضور مردم اثری ندارد و نمایندگان و خبرگان از پیش تعیین شده هستند و واژه تقلب را که در فتنه به زبان آوردند، شیطنتی بود که دشمن در همه انتخابات آن را می‌گفت.

 

خطیب موقت تهران تأکید کرد: همیشه صندوق‌ها در اختیار دولتی بود که رقیب آن دولت از صندوق‌ها بیرون می‌آمد و در سه، چهار دوره‌ای که ما در عمر خود دیده‌ایم، رقیب‌ها خودشان متصدی صندوق‌ها نبودند بلکه آنها که باید واگذار کنند، سر صندوق‌ها نشسته بودند و کسانی که باید رأی بیاورند متصدی و برگزارکننده انتخابات نبودند بنابراین دیگر حنای دشمن رنگی ندارد.

 

وی ادامه داد: اکنون و بعد از مسئله توافق و برجام، تمام تمرکز دشمن بر روی نفوذ است و بنا دارند در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ داشته باشند و از طریق نفوذ در کشور ما دخالت و سرنوشت کشور ما را عوض کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری نایب امام زمان (عج) و مرجع بزرگمان، مانند موریانه نظام را از درون تهی کنند که در این راستا باید به چند نکته توجه داشت.

 

حجت‌الاسلام صدیقی در همین زمینه تصریح کرد: یکی مسئله خلق واژه‌ها یا سوءاستفاده از واژه‌هاست؛ از همان دوره‌های اول انقلاب این مسئله میانه‌روها و تندروها یا افراطی‌ها از چیزهایی بود که برای سرکوب کردن مردم انقلابی گفته می‌شد و در رأس تندروها، امام را تندرو می‌دانستند و آنهایی که در برابر دشمن تسلیم بوده و حساسیت و غیرت لازم را ندارند، میانه‌رو یا معتدل اسم‌گذاری می‌کردند.

 

خطیب موقت تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مسئله را تبیین کردند، ادامه داد: اسلام دین وسط است، باید اطرافیان به شما نگاه کنند و الگو بگیرند و شما باید تمدن درست بشری را رقم بزنید و اخلاق و توحید و خدا و معادباوری را همراه تمدن خود به جهان به عنوان ارمغان ارائه کنید لذا جاده دو طرف دارد، هر کس از راه خارج شود دیگر در راه نیست اما کسی که حد وسط دارد یعنی با حق بودن و در صراط مستقیم بودن را مورد توجه قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه مقابل مسئله با حق بودن، کندرو مطرح نیست بلکه در مقابل آن منحرف مطرح است، افزود: هر کس از جاده دین خارج شود و حکومت سکولار را بر حکومت دینی ترجیح داد منحرف است.

 

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اگر کسی در خط نباشد چه تند برود و چه کند، منحرف است؛ حد وسط دینداری، متشرع بودن، ولایتمداری و خروج از آن مایه انحراف است و این یکی از مسائل بسیار مهم است که باید همیشه در ذهنمان باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله نفوذ به انحاء مختلف فرض دارد، گفت: یک فرض آن این است که دشمن جاسوس و ستون پنجم می‌فرستد و در کنار رؤسای ما افرادی را مرموز می‌گذارد و آنها خبر ندارند که این مأمور اجنبی است و اخبار و اطلاعات اینجا را به بیگانه می‌دهد و آنها مرتب در گوش این مسئول می‌خواند و فکر او را عوض و او را از مردم و انقلاب جدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام  از اول مبتلا به خطر منافقین و نفوذی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: نوع دوم از نفوذ این است که این مسئول حقوق‌بگیر دولت بیگانه نیست اما تربیت شده دولت بیگانه است، رؤسای جمهور و پادشاهان کشورهای منطقه نوعاً تحصیل کردگان انگلیس، فرانسه و آمریکا هستند و آنها دانشگاه‌های مخصوصی برای ساختن رئیس جمهور دارند که از اول فکر افراد را سکولار بار می‌آورند و در کشور ما هم افرادی هستند که در غرب تحصیل کرده‌اند و آنها نیز نشان کرده و فکر این افراد را تغییر دادند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه این خطر خطرناک‌تر از نفوذ اولی است به تشریح نوع سوم نفوذ پرداخت و گفت: خطر سوم نفوذ این است که اساساً مردم انقلاب کرده را استحاله می‌کنند، ما که علیه استکبار مبارزه کرده و دشمن خود را شناخته بودیم، قرآن به ما هشدار می‌دهد که از سنگرها بیرون نیایید و همیشه در جبهه باشید چرا که دشمن دست از سر شما برنداشته و قصد نابودی شما را دارد و با تغییر تدریجی افکار و باورها دشمن این گونه القا می‌کند که در گذشته انگلیس با ما دشمن بود.

 

خطیب موقت تهران ضمن تشکر از برنامه‌‌های صدا و سیما، شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروهای امنیتی و انتظامی و دست‌اندرکاران انتخابات و مردم، یادآور شد: هم وزیر کشور و هم سخنگوی شورای نگهبان تأکید داشتند که در سراسر کشور امنیت است و در هیچ جا آب از آب تکان نمی‌خورد و این مسئله برای ما نعمتی فوق‌العاده و بی‌بدیل است. در حالی که وضع سوریه، یمن و ترکیه را می‌بینیم؛ اینجا خیمه امام زمان و کشتی نجات اهل بیت است.

 

وی ادامه داد: اگر انسان فکر کند که انگلیس یا آمریکا عوض شده و برخی بخواهند باور مردم را به این دشمنان کمر بسته خوش‌بین کنند که خیانتشان تا به امروز از لحاظ ترور، تحریم و بدعهدی کم نشده است، نفوذ محسوب می‌شود و از آن بدتر این است که ما را بی‌تفاوت کنند و دنیا به این نتیجه برسد که مردم ایران، مردم انقلابی 57 و دوران دفاع مقدس نیستند و باورهایشان ضعیف شده اما امروز دنبال رفاه و رقابت مادی و دعوا بر روی کرسی‌هاست و حساسیتی به دین و انقلاب خود ندارند از این رو این مسئله از نوع نفوذ‌های خطرناک است.

 

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: مردم ما تا امروز بر سر قول و بیعتی که با امام و مقام معظم رهبری و خون شهدا بسته‌اند با عهدی معامله نکرده‌اند و تا هستند با هیچ دشمنی کنار نخواهند آمد.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسی که در پست خبرگان، نمایندگی، ریاست جمهوری، وزارت و ریاست یک قوه قرار دارد خودخواه و افسون‌طلب باشد و بار خود و فرزندانش را ببندد و مردم را فراموش کند و یک انقلاب بی‌بدیل را به انحراف بکشاند یا نفرین امیرالمؤمنین است یا اخبار امیرالمؤمنین و ایشان خبر می‌دهند که تا قیامت چنین فردی ملعون است.

 

وی با اشاره به حدیث دیگری از امام علی (ع) در خصوص انتخاب یک فرد خائن، تأکید کرد: نباید گفت شورای نگهبان انتخاب کرده، آنها در چارچوب قانون بو‌ده‌اند و از زوایا اطلاع ندارند این بصیرت مردم بود که آتش فتنه را جمع کرد و گرنه کسانی که از دست شورای نگهبان رد شده بودند در مجلس ششم حرف‌های بیگانگان را زدند و برخی از آنها در خارج از کشور پیش اربابان خود هستند، بنی‌صدر به دست همین مردم انتخاب شد ولی توجه نداشتیم لذا اگر نمی‌شناسیم مجوز نمی‌شود که رأی ندهیم اما باید از افراد آگاه سؤال کنیم.

 

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان افزود: ما باید به افراد متدین، شجاع که فریب آمریکا را نخورند و دل با پابرهنگان داشته باشند و غم این جوانان بیکار و جوانانی که به انحراف کشیده می‌شوند را بخورند، رأی بدهیم، کسانی که اشرافیت را حاکم نکنند و دلسوز مردم شهید داده که هنوز هم فرزندانشان از حرم دفاع می‌کنند باشند و مانند امام فرهنگ غرب‌گرایی را تحقیر و فرهنگ شهادت را پررنگ کند.

 

همچنین در خطبه اول با اشاره به لزوم تربیت نفس اظهار داشت: انسان مکلف است خود را از نظر اخلاقی رها نکند و دائم حواسش به خودش باشد.

 

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: لشکر شیطان از هر سو نیت و دل ما را هدف گرفته و آتش توپخانه خود را روشن و انسان‌ها را احاطه کرده است و از این رو قدرت، کرسی، مال، پول و نفس برای انسان معبود و خدا می‌شود و ما باید هر روز برای مراقبه از خود برنامه داشته باشیم.

انتها پیام/م

اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور:
انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد
زمان اخذ رای‌گیری در تمام حوزه‌های انتخابیه کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

به گزارش صدای دانشجو، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 31 خود اعلام کرد که زمان اخذ رای‌گیری در تمام حوزه‌های انتخابیه کشور تا ساعت 20 تمدید شد.

 

در اطلاعیه شماره 31 ستاد انتخابات کشور آمده است: ضمن تشکر از حضور پرشور ملت شریف ایران که در پیروی از امر رهبری معظم انقلاب اسلامی در آستانه خلق حماسه‌ای دیگرند و با توجه به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، نظر به موافقت وزیر محترم کشور به استناد تبصره یک ماده هشت آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور تمدید می‌گردد.

انتها پیام/م

عمو یوسف پیرمرد دوست‌داشتنی ساکن نهاوند باوجود مشکلات کهولت سن در انتخابات امروز حضور یافت.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه خبری گرو، امروز همزمان با مردم سراسر کشور مردم نهاوند نیز حضور فعالی در انتخابات داشتند و پیرمردان و پیرزنان باوجود داشتن مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات حضور پررنگی داشتند.

یوسف هدایت پیرمرد ۱۰۰ ساله نهاوندی یکی از پیرمردان غیور نهاوند است که باوجود مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات حضور یافت و در شعبه مسجد سیدالشهدا شهرک شهید حیدری نهاوند رأی خود را به صندوق انداخت.

انتها پیام/م

در اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت عنوان شد
واکنش دولت به افشاگری ها در مورد فساد اقتصادی دولتمردان/بعدا پاسخ می دهیم!
دولت نسبت به افشاگری برخی نمایندگان مجلس نسبت به فساد اقتصادی دولت واکنش نشان داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از راه دانا، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه‌ای با تاکید بر پیمان دولت تدبیر و امید در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه و ضمن تکذیب اظهارات برخی از نامزدهای انتخابات در تهران و قم بر علیه دولت ، مسئولان و منسوبان مقامات در رسانه هایی که از بیت المال استفاده می کنند، تصریح کرد: به منظور حفظ آرامش، روشنگری لازم و تفصیلی در خصوص ابعاد و انگیزه های این حملات به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسبی پس از انتخابات موکول می کند.
متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ملت آگاه ایران، خود را برای انتخابات حماسه‌ساز دیگری آماده می‌کنند. برگزاری انتخاباتی پر شکوه در شرایط حسّاس امروز منطقه، یک‌بار دیگر پیام انسجام و اقتدار ایران را به جهانیان خواهد رساند و رعایت آرامش و اخلاق انتخاباتی، بلوغ سیاسی و فرهنگ والای ایرانیان را به‌نمایش خواهد گذاشت. در روزهای اخیر در کنار تلاش تحسین‌برانگیز بسیاری از نخبگان و دلسوزان که در مسیر مشارکت هر چه بیشتر و آگاهانه‌تر مردم کوشیدند، متأسفانه شاهد آن بودیم که معدودی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم، در رویکرد تبلیغاتی خود به تهمت، افتراء و تضعیف دولت و نظام روی آوردند و با سوء استفاده از برخی رسانه‌ها که از بیت‌المال استفاده می‌کنند و ابراز مطالب وارونه و خلاف واقع، تهمت‌های بی‌پایه‌ای را به دولت و مسئولان و منسوبان مقامات وارد کردند. دولت تدبیر و امید که همواره بر پیمان خود با مردم در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه استوار است، در این مورد نیز به ارجاع پرونده به مراجع قضایی و نهادهای مسئول بسنده کرد. بی‌شک این جرم مشهود، مصداق بارز عدم التزام عملی به اخلاق و احکام اسلامی، عدم رعایت رهنمودهای مقام معظم رهبری، تخلف از قانون انتخابات و تشویش اذهان در جهت تضعیف نظام است که اقدام سریع و قاطع قوه محترم قضائیه و شورای محترم نگهبان را می‌طلبد. اما از آنجا که تلاش سازمان‌یافته‌ای در نشر این مطالب سراپا دروغ در فضای انتخاباتی مشاهده می‌شود، لازم می‌داند این افترائات ساختگی و بی‌اساس را قویاً تکذیب نماید و برای حفظ آرامش،‌ روشنگری لازم و تفصیلی در ابعاد و انگیزه‌های این حمله به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسب پس از انتخابات واگذارد.
عزم این دولت در پاسداری از امید و اعتماد مردم جدی است و مبارزه بی‌امان با ریشه‌ها و شاخه‌های فساد مالی و اداری در نهادهای مختلف را با تمام قوا ادامه خواهد داد و به خوبی واقف است که برای این مبارزه، باید هزینه و تاوان نیز بپردازد. دولت مورد اعتماد مردم در این مبارزه برای هیچ شخص و نهادی مصونیت و حاشیه امن قائل نیست و با جوّسازی و غوغاسالاری از این مبارزه بازنمی‌ایستد. همه می‌دانند که سیاست این دولت، تأمین حداکثر شفافیت و ایجاد رقابت است و رفع تحریم‌ها و گسترش فضای رقابت، گامی برای ریشه‌کنی انحصار و رانت‌جویی است تا جایی برای درآمدهای پنهان و سوء استفاده‌های وابستگان قدرت نماند.
اطمینان داریم که با عنایت الهی، ملّت فهیم ایران، همه اینگونه بداخلاقی‌ها و یأس‌آفرینی‌ها را با حضور گسترده خویش پای صندوق‌های رأی پاسخ خواهد داد و بی‌اثر بودن جوّسازی‌ برای بی‌اعتماد کردن مردم را با رأی امیدوارانه خویش ثابت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از این طی سخنانی در یک نشست خبری با عنوان «گزارش یک فاجعه» با موضوع بررسی و افشای اسناد و ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌های اقتصادی کشور  برگزار شد افشاگری هایی را درباره فساد اقتصادی برخی اعضای دولت انجام داده بود

برخی از مهم ترین گفته های زاکانی به شرح زیر است:

*مافیای قدرت و ثروت به دنبال انتشار لیست در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است.

*امروز به نوعی غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده ملی در حال انجام است که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است.

*یک جریان خاص و مشکوک که سوابقش برای ما روشن است، برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار می دهد و برجام را در واقع یک ابزار برای این فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی خودش می‌داند.

*دولت در پسابرجام با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است.

*دولت به جای آنکه در پسابرجام به دنبال تولید رفاه بیشتر برای مردم باشد، با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است. امروز در پسابرجام به جای آنکه جیب مردم پر شود، به شدت در حال تخلیه شدن است و به نظر می‌رسد یک عملیات بی‌سابقه و همکاری ملی در این راستا در حال انجام است.

*شبکه دلالی خطرناک و مخوفی با مشارکت برخی دولتی‌ها در حال فروختن کشور با ثمن پایین است.

*در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده است.

*عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود هستند.

*رئیس‌جمهور به جای اینکه گشتن فساد سازمان یافته به برادر و دفتر خودش و وزارت نفت توجه کند.

*زنگنه در قراردادهای جدید نفتی چه خیالی در سر می‌پروراند.

*امثال سیروس ناصری امروز میدان‌داری جدیدی را در کشور آغاز کردند.

*همان‌هایی که در قرارداد 598 با ایجاد شرایطی جام زهر را به امام(ره) نوشاندند، همان‌هایی که قبول NPT را با افتخار بیان کردند، همان‌هایی که در دوره اول مذاکرات، محور جریانات بودند و در مسیر جریانات، همه شرایط کشور را به انجماد کشاندند و در دلالی نفت شریک بودند، امثال آقای سیروس ناصری امروز میدان‌داری جدیدی را در کشور آغاز کردند.

*با یک شبکه بزرگ فساد مواجهیم که به بهانه شرایط پسابرجام به دنبال تصاحب قدرت برای کسب ثروت افزون است.

*سیروس ناصری هر هفته از اروپا به سمت تهران حرکت می‌کند.

*عده‌ای فقط به پورسانت‌های خودشان فکر می‌کنند و به بهانه ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی، به دنبال پر کردن جیب‌های خودشان هستند.

* عده‌ای نمی‌خواهند این مشکلات حل شود؛ بنده پیش از این درباره فساد کرسنت صحبت کردم و گفتم عده‌ای در کرسنت گاز ایران را به یک پنجم قیمت فروختند، در قرارداد کرسنت مقرر شده در 7 سال اول به ازای هر 28 مترمکعب، قیمت گاز  50 سنت باشد و در 18 سال بعد 109 سنت باشد.

* مسیری که در قرارداد کرسنت دنبال کردیم که البته آقای زنگنه و تیم‌شان و کسانی که در دادگاه حکم انفصالشان از خدمت صادر شده بود، هنرنمایی‌هایی داشتند، شفاف بود. در این مسیر، حداقل دو گروه دلالی کردند. در سال 80 «مهدی هاشمی» و «عباس یزدان‌پناه یزدی» دلالی کردند و در سال 83 «علی ترقی‌جاه» دلالی کرده است. باید گفت آن حزبی که امروز داعیه لیست دادن در کشور را در آستانه انتخابات دارد و البته آقای رئیس‌جمهور هم اهتمام دارد، باید بدانید این حزب از «علی ترقی‌جاه» پول گرفته و اسناد آن وجود دارد. آقای نوبخت باید به این سؤالات پاسخ دهد. احترام و رفاقت سرجایش، اما آقای نوبخت باید به این پرسش‌های اساسی ملت پاسخ دهند.

* ما در خلال رسیدگی به این پرونده، به سندی دست یافتیم که این سند قراردادی بین «حمید جعفر» و شخص «مهدی هاشمی» است که در پنج هفته دادگاه لاهه «حمید جعفر» و «عباس یزدان‌پناه یزدی» به صراحت گفته‌اند که طرف این قرارداد «مهدی هاشمی» است و تعهداتی را در قبال خارجی‌ها برعهده گرفته است.

*آقای هاشمی رفسنجانی به جای فرار از پاسخگویی، جنایات برخی فرزندانش را توضیح دهد، از قوه قضائیه هم می‌خواهم بپرسم چرا این اسناد را به سمع و نظر مردم نمی‌رساند و چرا هنوز «مهدی هاشمی» بابت این اسناد محاکمه نشده است؟

* در این بررسی‌ها دریافتم دو گروه دیگر دلال هم در داخل کشور هستند. در متن قراردادی که بین «مهدی هاشمی» و «حمید جعفر» بسته شده در بند «س» اعلام می‌کند 8 سنت به ازای هر 50 سنت فردی دریافت می‌کند، گروهی دیگری هم طبق این قرارداد در ایران هستند که یک تا 1.5 درصد از «حمید جعفر» دریافت می‌کند. مابه‌ازای همین 50 سنت، 8 سنت به کسی در داخل ایران داده می‌شود که در این قرارداد مطرح شده، اتفاقاً آقای مهدی هاشمی نباید کنکاش کند که این فرد چه کسی است.

*«حمید جعفر» مدیر سابق شرکت کرسنت است که امروز پسر او این مسئولیت را دارد و کسی است که امروز دارای پیشینه زشتی است.

* باید از آقای زنگنه پرسید که چرا در دوران صدارت شما فردی به ازای هر 50 سنت که این شرکت به ملت ایران پرداخت می‌کرد 8 سنت دریافت می‌کرده است.

* دولت باید توضیح دهد که در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی چه می‌گذرد، این مسائل همان خطوط قرمزی بود که ما نباید در برجام می‌فهمیدیم، البته من در این جا درباره برجام صحبت نمی‌کنم بلکه درباره فساد حرف می‌زنم.

*سوال ما این است که این افراد با وزارت رفاه و شرکت شستا و همچنین وزارت ارتباطات و وزارت صنعت چه کار دارند؛ همه این وزارتخانه‌ها مورد طمع هستند.

* برخی از مدیران و سهامداران ایران خودرو در گفت‌وگویی که با آنها داشتم اعلام کردند که از محتوای این قراردادها بی خبرند.

* اهتمام رئیس‌جمهور در مقابله با فساد را اجر می‌نهیم و قدر می‌دانیم و آقای رئیس‌جمهور باید در این زمینه از اطرافیان و برادرش شروع کند، اسناد ناجوری در سوءاستفاده از کشور را در دست افرادی می‌بینیم که همه‌کاره دولت هستند، هر چند دولت می‌تواند این موارد را تکذیب کند، ولی ما یکی یکی آنها را افشا می‌کنیم.

* وقتی بناست نمایندگان مجلس عناصری را در رابطه با فساد اقتصادی معرفی کنند، همه ارکان دولت بسیج می‌شوند که نمایندگان مجلس را اقناع کنند، به واسطه پیچیدگی پرونده و ابعاد قرارداد کرسنت، ممکن است عده‌ای به عناصر دولتی اطمینان کنند. قبل از رأی اعتماد به آقای زنگنه، در جلسه فراکسیون اصولگرایان، آقای زنگنه پای تابلو رفت تا قیمت گاز را محاسبه کند، بنده به او گفتم ما نسبت به قرارداد کرسنت احاطه و اشراف داریم، به طور جزئی سؤال می‌کنیم و شما هم باید به طور دقیق پاسخ دهید.

متن کامل نشست خبری علیرضا زاکانی را اینجا بخوانید

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز  در نشست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با عنوان «آمارها از فاجعه می‌گوید/ بررسی تاثیرات مخرب فساد اقتصادی در بحران رکود و فاجعه بیکاری» به افشاگری علیه مفاسد اقتصادی دولتمردان پرداخته بود.

*فساد یقه سفیدها و مقامات دولتی بیشترین لطمه را به سلامتی اقتصادی می‌زند.

*اساسی‌ترین مانع برای اشتغال و رکود مفاسد مالی و اقتصادی است.

*پول‌های کثیف در دولت هاشمی وارد عرصه سیاست و انتخابات شد.

*اگر مدیران دولتی در قاچاق دخیل نیستند با آن مبارزه کنند.

*فسادِ کرسنت به کجا می‌خورد که رفسنجانی از بررسی آن عصبانی می‌شود.

*فساد در دولت هاشمی شکل گرفت و با امثال کرباسچی نهادینه شد.

*وزیری که هزار میلیارد سرمایه دارد از ایجاد صنایع پایین دستی برای محصولات پتروشیمی عاجز است.

*سرمایه‌ در محیط آکنده از فساد به جریان رودخانه رونق اقتصادی نمی‌ریزد.

*شگفتی از اینکه دلالان کرسنت ادعای مبارزه با فساد دارند.

*برادر رئیس جمهور ستاد انتخاباتی دولت را به ساختمان بدهکار بانکی برده است.

*کسانی که در دولت احمدی‌نژاد بیشترین سود را بردند (در دولت فعلی) هم بر گرده مردم سوار شدند.

* ما اجازه نمی‌دهیم بار دیگر عده ای با کنسرسیوم‌های نفتی خارجی بر منابع نفتی این کشور همچنان مسلط شوند که تا 25 سال کسی نتواند اقتصاد ملی را از گردونه نفت نجات دهد و شما می‌بینید که امروز ما متاسفانه درگیر آن عارضه هستیم.

* ما برای مبارزه با انحصار طلبی، استبداد و حاکمیت دولت بر مجلس به صحنه آمده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم که به جای آنکه مجلس برای دولتی‌ها ریل بگذارد دولت برای مجلس ریل گذاری کند.

*دولت «مسکن مهر» را به دلیل اینکه به اسم احمدی‌نژاد است، تعطیل کرد.

* در فرصت مناسب کارهای حسین فریدون را هم بر ملا خواهم کرد.

*اطرافیان رئیس‌جمهور «باشگاه نفت و نیرو» را راه‌انداخته‌اند تا با جوش دادن معاملات نفتی ارتزاق کنند.

*لیست اصلاح‌طلبان یک لیست دولت ساخته است نه اصلاحاتی.

*رئیس‌جمهوری که باید مجری قانون اساسی باشد مدافع لیست دولت ساخته ‌می‌شود

*دولت با دلارهای نفتی که آمریکا تحویل ایران داد چهکرده است؟

* دستکاری آمار از سوی دولت و بازی با رقم‌ها با آنچه در زندگی مردم اتفاق می‌افتد متفاوت است.

* خرید هواپیما از اساس کذب محض است و تنها یک موج انتخاباتی است.

*گویی توزیع عادلانه منابع جزء برنامه آقایان دولتی نیست.

* دولتمردان عرضه برخورد با تخلفات بانک‌های خصوصی را ندارند.

*هیات دولت جرات افشای بلبشوی مالی و بدهی‌های بانکی را ندارد.

 

متن کامل نشست خبری الیاس نادران را اینجا بخوانید.

پیش از این نیز 4  تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان عالی اجرایی درباره این شبهات و ابهامات و نیز برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی احتمالی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  چهارتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با تشریح برخی موارد ویژه‌خواری و مفسده آمیز در حوزه‌های منتسب به دولت و نزدیکان دولتمردان، خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان عالی اجرایی درباره این شبهات و ابهامات و نیز برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی احتمالی شدند.

متن کامل این نامه که به امضای علیرضا زاکانی، الیاس نادران، حسین نجابت و احمد امیرآبادی رسیده، به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

باسلام و احترام؛

در مدت بیش از سی ماهی که از ریاست جمهوری حضرتعالی می­‌گذرد، به کرات جنابعالی، معاون محترم اولتان و  نیز برخی نزدیکان شما به درستی از ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی سخن گفته‌اید اما در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه  اقدام عملی را می‌توانید، گزارش دهید؟ در مقابل شاهد حذف سامانه‌های ضدفساد "ایران کد" و "شبنم" توسط وزیر هزار میلیاردی صنعتی شما بوده‌ایم و در کنار آن برخی اظهارات "بگم بگم" شبیه دولت قبل ـ که خدای را شاکریم معاون اول متخلف آن دولت هم با پیگیری‌های ما به مجازات رسید ـ و همچنین کنایه زدن به تعدادی از نهادهای انقلابی از جانب شما مشاهده شده است؟

سوال ما این است: آیا فساد ریشه کن شده است یا رانت‌خواری وجود ندارد؟ چرا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بعد از دو سال عملیاتی نشده است؟ چرا موسسات مالی غیرقانونی که مردم ضعیف کشور را به خاک سیاه نشاندند ولی بانک مرکزی اقدام بایسته‌ای در مورد آنان نکرده است؟ چرا بانک مرکزی در مقابل عدم اجرای بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی توسط بعضی از بانک‌ها سکوت اختیار کرده است؟ در عوض رانت‌های ششصد و پنجاه میلیون یورویی و امتیاز خرید محموله های کلان برنج­‌های تاریخ مصرف گذشته به افراد خاص داده شد و برداشت غیرقانونی از منابع صندوق توسعه ملی انجام گرفت. راستی دلالان بزرگ ارزی دبی و رابط آنها در بانک مرکزی دولت قبل الان در دولت جنابعالی چه می‌کنند؟

البته علت آن کم و بیش برای ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی روشن شده است؛ چراکه در انجام وظیفه نمایندگی خود و در راستای صیانت از دستاوردهای انقلاب و منافع مردم عزیزمان با تحقیقات گسترده به اطلاعات مهم و مستندی از شبکه بزرگ فساد اقتصادی سازمان یافته لانه کرده در اطرافیان نزدیک و نیز جریان سیاسی حامی شما دست یافته­‌ایم که اکنون تلاش دارند عناصر مدنظر خود را برای هموار کردن اقدامات اقتصادی خطرناک و رانت­خواری­‌های بعدی و حرکت­‌های افراطیون و حداقل سکوت در برابر آن­ها، تحت نام زیبا و فریبنده اعتدال به مجلس شورای اسلامی بفرستند. برای شناخت دقیق تر از این جریان باید موارد زیر که گوشه‌ای از اقدامات ایشان می‌باشد، مورد توجه قرار گیرد.

خواهشمندیم دستور پیگیری را صادر نموده و پاسخ شفاف را ارائه کنید.

الف) یکی از قراردادهای بزرگ نفتی قدیم

جنابعالی آیا از وزیر نفت کنونی خود آقای بیژن نامدار زنگنه سوال نمودید که در قرارداد ننگین کرسنت که بر خلاف مصوبه شورای عالی اقتصاد؛ مفاسد اقتصادی بسیار و خسارت‌های امنیتی و تعرض امارات به آبهای سرزمینی کشور؛ چرا فروش گاز ایران در 7 سال نخست قرارداد کرسنت را با یک پنجم قیمت گاز ایران و با قیمت نازل 17.5 دلار در هر هزار مترمکعب(یک پنجم قیمت گاز ایران) و در 18 سال بعد از آن هم تقریبا با اندکی بیش از دو برابر قیمت هفت سال اول  به امارات تعهد(بسیار کمتر از قیمت واقعی)  کرده است؟ آیا می دانید در همان زمان بهای گاز تحویلی روسیه به اروپا معادل 230 دلار بوده است که سیزده برابر بهای گاز قرارداد کرسنت است؟ آیا خبر دارید برابر محاسبات دستگاههای نظارتی حداقل ضرر این قرارداد برای کشور بالغ بر پنجاه میلیارد دلار یعنی صد و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرده­اند (یعنی نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان به هر فرد ایرانی بوده است تا در سایه این خسارت کلان یکی از رانت خواران بیست و پنج هزار میلیارد تومان به جیب بزند) که با تبانی و فساد شرکت کرسنت به مدیر عاملی حمیدضیاءجعفر و طرف­های ایرانی در دوره مسولیت آقای زنگنه در وزارت نفت رخ داده است؟ تازه شرکت کرسنت که عامل مستقیم این­همه ضرر و زیان به ملت مظلوم ایران بوده – که نه تنها درهم و دلاری حق ندارد و باید با شکایت و پیگیری حقوقی خسارت‌های این قرارداد فسادآلود را به ایران بپردازد –  مدعی است تا دریافت خسارت کند و متاسفانه علی رغم تذکرات و هشدارهای ما در بی دقتی جنابعالی در معرفی آقای زنگنه  برای وزارت نفت– که در این خصوص از متهمان این پرونده می باشد- و تبانی صورت گرفته در دادگاه لاهه توسط شرکت کرسنت و عدم پیگیری درست وزیر محترم نفت محکومیت کشور ما صادر شده است.

بر اساس ضمیمه k قرارداد کرسنت که بین حمیدضیاءجعفر مدیرعامل کرسنت و فرزند جناب آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ آقای مهدی هاشمی بسته شده است و در پنج هفته رسیدگی و استماع در دادگاه لاهه تبانی و فساد آلود بودن اقدامات مهدی هاشمی برای دادگاه روشن شده و در اسناد دادگاه ثبت شده است و بعنوان دلیلی آشکار توسط وکیل ایرانی پرونده آقای دکتر ملک برای فساد آلود بودن قرارداد کرسنت مورد استناد قرار گرفت؛ می­بایست دو دلال در ایران به ترتیب از هر پنجاه سنت دریافت ملت ایران؛ هشت سنت از شرکت کرسنت پورسانت دریافت کرده و دیگری از کل قرارداد یک تا یک ونیم درصد پورسانت و حق دلالی دریافت نماید. از آقای زنگنه بپرسید دلال اول کیست که به تنهایی باید با دریافت هشت سنت پورسانت به تنهایی معادل یک ششم سهم کل مردم مظلوم ایران دریافت نماید؟ و سوال کنید جمع کل این پورسانت در 25 سال که با اندکی تامل حداقل بالغ بر بیست و پنج هزار میلیارد تومان می­شده است  قرار بوده در کجا هزینه شود؟ همچنین از وزیر محترم نفتی خود سوال نمایید یک تا یک و نیم درصد پورسانت کلی از قرارداد کرسنت قرار بوده به جیب چه شخص یا جریانی برود؟ یا سوال فرمایید بر چه مبنایی باید بخاطر دریافت پول کثیف توسط افراد رانت خوار و جریانی سیاسی که متاسفانه اینک در اطراف جنابعالی هستند؛ مردم عزیز ایران متحمل چنین خسارت بزرگی شوند؟ و دست کثیف رانت خواران جیب ملت ایران که شایسته خدمت هستند را خالی کند و چنین خیانتی به آنان روا دارند؟

از آقای مهدی هاشمی رفسنجانی که با حکم دادگاه برای اندکی از جرایمش در زندان بسر می برد تحقیق نمایید چرا با حمید ضیاءجعفر (مدیرعامل کرسنت) قرار تاسیس شرکت مشترک از سرجمع پول دلالی کرسنت را گذاشته اند؟ آیا نسبت عباس یزدان پناه یزدی با مهدی هاشمی را جویا شده­اید یا از مستندات کشف شده در رایانه شخصی ایشان در لندن که توسط اداره مبارزه با کلاهبرداری کلان انگلستان (SFO) در ارتباط با قراردادهای نفتی و گازی ایران که همیشه آقای زنگنه با عنوان محرمانه بودن از دسترس همه نهادهای نظارتی کشور و نمایندگان مردم پنهان می­کرد؛ اطلاعی دارید؟ پیرامون نقش مهدی هاشمی در قراردادهای فاسد آلود دیگر از جمله قرارداد استات اویل وجود دارد آگاهی دارید؟
لطفاْ از آقای دکتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت محترم و معاونتان بپرسید قریب صد میلیون تومان رشوه دریافتی را برابر اسناد موجود برای کدام فعالیت خداپسندانه در حزب جنابعالی (اعتدال و توسعه) از دیگر دلال فراری قرارداد کرسنت (علی ترقی جاه) دریافت کرده است؟ آیا این همان جریانی از معتدلین است که جنابعالی اظهار تمایل کرده­اید به مجلس دهم راه یابند تا حافظ منافع کشور باشند؟

چرا آقای زنگنه برخلاف تعهد دو هفته­ ای ابتدای دوره جدید وزارت خود معضل حقوقی کرسنت را در لاهه حل نکرد؟ مگر نه این است که حضور دوباره متهمین داخلی کرسنت (جوادی، کاظم پور اردبیلی، حسینی و ...) در مصادر مهم وزارت نفت دستاویز محکومیت ایران در دادگاه بین المللی شده است؟ چرا لایحه دفاعیه ایران در دادگاه لاهه را ترجمه نمی­کنند تا مردم ببینند چه چیزی در این لایحه سیصد و پنجاه صفحه ای نوشته شده تا اطرافیان حضرتعالی را بهتر بشناسند و با علم و آگاهی بالاتری امروز کشور را به جریان سیاسی مدعی اعتدال بسپارند تا روند زشت گذشته که با شتاب بیشتری امروز در جریان است به دور از چشمان نظارتی نمایندگان مجلس دهم و در نبود نمایندگان فساد ستیز و بدون هیچ مانعی به چپاول اموال عمومی و تاراج بیت المال بپردازند؟

ب) برخی از اتفاقات بسیار خطرناک جدید

آیا اطلاع دارید که قراردادهای جدید نفتی توسط کدام شبکه و افراد فعال در فعالیتهای غیرشفاف اقتصادی کشور در حال پیگیری است؟ چرا مشروح مذاکرات قراردادهای نفتی و متن فارسی آنها را برای مردم منتشر نمی کنید؟ آیا می دانید این قرارداد ها برخلاف قانون اساسی و سیاست های کلان ابلاغی و قوانین موجود؛ ملت ایران را از سرمایه های خود محروم کرده و کشور را برای ده­ها سال وابسته می­نماید؟ آیا آگاهی دارید که اطرافیان جنابعالی بویژه وزیر محترم نفت در تاسیس باشگاه نفت و نیرو بناست بعنوان قیوم مردم؛ مالک نفت و گاز کشور شده تا هرکس در آینده در دولت و مجلس بود تابع باندهای قدرت و ثروت شوند؟ نقش آقای سیروس ناصری را در این صورت قراردادهای تنظیمی که در گذشته متهم دریافت رشوه پانصد هزار دلاری در پرونده اورینتال کیش بوده و سال ها از ایران متواری بود را می دانید؟

ارتباط آقای ناصری با شرکت بدنام و وابسته به دستگاه امنیتی انگلیس و رانت خوار «هندوجا» در انگلیس برای دلالی و بخصوص تنظیم قراردادهای نفتی ایران چیست؟ آقای ناصری چه نسبتی با سران راس الخیمه و رقیبان ما در بهره‌برداری از میادین مشترک در حاشیه خلیج فارس دارد؟ آیا آقای زنگنه نباید پاسخگوی عدم اولویت دادن به بهره‌برداری از میادین مشترک و اینکه چه کسانی پورسانت می‌گیرند که نگذارند سیاست ما درباره برداشت از میادین مشترک عملی شود، باشد؟

آقای رئیس جمهور چرا اطرافیانتان باید پای جنابعالی را به مذاکرات با شرکت های خارجی - بر خلاف عرف بین المللی و شان رییس جمهور-  باز کنند و آیا از خود پرسیده اید پورسانت جوش دادن قرارداد ایرباس قرار است به جیب چه کسی واریز شود؟ چرا باید همه چیز در این دولت محرمانه باشد؟ چرا مشروح مذاکرات قرارداد ادعایی ایرباس و پژو را منتشر نمی­کنید و یا حتی به اطلاع شرکاء و هیات مدیره شرکت­های طرف قرارداد ایرانی نمی ­رسانید؟ چرا باید در حوزه راه و ترابری و بخش‌های ریلی آن و جذب سرمایه گذاری همین گروه‌های دلال واسطه باشند؟ چرا در حوزه ارتباطات و زیرساخت یک عده دنبال این هستند که با همراهی گروهی وابسته به دستگاه‌های جاسوسی اختیارات حاکمیتی نظام را سلب کنند؟ وقتی مشکل اصلی این افراد وابستگی به باندهای قدرت و ثروت و پول است، چرا دولت جلوی این افراد را نمی‌گیرد و نمی‌گذارد در شرایط اقتصادی کشور شفافیت وجود داشته باشد؟ رابطه این افراد با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شرکت شستا و همچنین وزارتخانه های ارتباطات و فن آوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت چیست؟

آقای روحانی در جلسات دوشنبه های دفتر جنابعالی با حضور آقای سیروس ناصری چه تصمیماتی برای قراردادهای بزرگ کشور گرفته می شود؟ نقش مسول دفتر جنابعالی در قراردادهای بزرگ و جلسات محرمانه با شرکت های خارجی چیست؟ مگر دانستن حق مردم نیست؟ آقای روحانی! نمی خواهید با مردم شفاف باشید و کاسبان برجام را به جامعه معرفی کنید؟ در قرارداد جدید فروش گاز به صورت FLNG که برابر اسناد موجود توسط جناب آقای دکتر نهاوندیان مسول محترم دفتر جنابعالی پیگیری خاص می شود آیا از پورسانت هفت و نیم درصدی آقای سیروس ناصری اطلاع دارید؟ مبلغ این پورسانت برای آقای ناصری از فروش 4 میلیون تن FLNG در سال بالغ بر شش صدو پنجاه میلیارد تومان در سال خواهد شد که برای ده سال اول حداقل شش هزارو پانصد میلیارد تومان و برای بیست و پنج سال مورد نظر شرکاء  شانزده هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان خواهد بود؟ اگر لازم دیدید بفرمایید تا اسناد آن را خدمتتان ارسال کنیم. اعطای امتیاز شهروندی اتریش به آقای سیروس ناصری در سال 2014 در اثر کدام خوش خدمتی ایشان به غربی ها بوده است؟ نامه تضمین عدم پیگرد قضایی آقای رود. جی روزنشتاین دادستان ایالات متحده آمریکا به ایشان برای چیست؟ چرا مردم را از این اقدامات ارزنده نیروهای دلال خارج از کشور برای بیگانگان که سابقه حضور در تنظیم قطعنامه 598 که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آن تعبیر جام زهر نمودند و نقش محوری ایشان در مذاکرات هسته ای در دهه هشتاد و نود را داشته ­اند و خود را منتسب به جنابعالی می­دانند و تشکیل جلسات هفتگی در دفتر جنابعالی و نقش آفرینی­ های جدید آنان موید آن است؛ آگاه نمی کنید یا اگر ابهام دارید اسناد رسمی آن را که در اختیار داریم را برای جنابعالی ارسال نماییم؟

آیا از اقدام برادرتان آقای حسین فریدون و تیم اقتصادی همراهش در دلالی­ ها بویژه در حوزه ارز در سال های قبل بعنوان کاسبان تحریم برای دور زدن تحریم­ها و امروز بعنوان کاسبان برجام مطلع هستید؟ آیا از ارتباطات ایشان و نقش آفرینی فوق ­العاده بالای وی برای گره ­زدن سرنخ­های اقتصادی در کشور و خارج از ایران اطلاعی دارید؟ اخبار بسیار تکان دهنده و اسناد دقیقی است که روشن می­ نماید یکی از گردانندگان پشت صحنه این رانت خواری­ ها اخوی محترم و برادر عزیزتان آقای فریدون می باشد؛ چرا با ایشان برخورد نمی­ کنید؟

آیا اخذ امتیاز تاسیس شرکت سمگا و بانک گردشگری در دولت قبل توسط برادر معاون اول دولت جنابعالی آقای مهندس جهانگیری که البته رییس کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز هستند در یک فرآیند کاملا قانونی و بدور از رانت صورت گرفته است؟ خواهشمندیم به مردم بیان کنید شرکای برادر جناب معاون اولتان در دولت قبل چه کسانی بوده و مسولیت­هایی داشته اند؟

این برگی از کتابی­ است که در برابر دیدگانمان مشاهده می­ کنیم و با این رویه آینده انقلاب اسلامی؛ کشور ایران و مردمان عزیزمان را در مخاطره می بینیم؛ برای این جمع مهمترین انگیزه آن است که به وصیت نورانی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) عمل نموده و بواسطه اطلاعات در اختیار و مسولیت الهی به مردم شریفمان و جنابعالی که منتتخب مردم عزیز برای امانت ریاست جمهوری هستید کمک کنیم که نگذاریم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

تاکید می‌شود نویسندگان این نامه بنا ندارند خدمات دولت جنابعالی را نادیده بگیرند ولی شرایط خطیر کنونی و فشار اقتصادی بالا در جامعه؛ رشد بالای بیکاری در دولت شما و دوبرابر بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و سابقه رانت خواری و یا بی تفاوتی مدیرانتان در مقابل رانت خواری ما را بر آن داشته است که مطالب زیر را تقدیم نماییم و معتقدیم با توجه به توانمندی ها و موفقیت های چشمگیر نظام اسلامی و خط مقاومت در منطقه در کنار شکوفایی ورشد و پیشرفت چشمگیر ایران عزیز شایسته نیست شاهد معظلاتی همچون فقر و فساد و تبعیض باشیم لذا  لازم است همه مسولان کشور در سه قوه از جمله حضرتعالی مبارزه بی امان و واقعی با فساد را از اطراف خود شروع کرده و نتایج آن را به مردم گزارش نمایید.  

والسلام  علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/م

آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی با شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رای خود را به صندوق‌ سیار شماره 505 انداختند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانا، آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی با شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رای خود را به صندوق‌ سیار شماره 505 انداختند.

آیت الله نوری همدانی پس از انداختن رای خود گفت: بر همه ما لازم است که برای دخالت در سرنوشت خود و نشان دادن وحدت و قدرت جمهوری اسلام و کوبیدن سیلی محکم بر دهان دشمنان پای صندوق های رای حاضر شویم.

ایشان با بیان اینکه امروز همه با جوش و خروش پای صندوق حضور پیدا می‌کنند افزود: رای دادن ما پاسخ مثبت به آرمان های امام راحل و شهیدان می باشد و امید است مردم ایران و جوانان با حضور خود در صحنه به افراد متعهد، انقلابی و آشنا به مشکلات کشور رای دهند.

این مرجع تقلید جهان اسلام اظهار داشت: امید است ملت ایران با وحدت و همدلی یک حماسه دیگر در تاریخ انقلاب خلق کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا خدا را شاکریم که توفیق داد در انتخابات شرکت کردیم و این انتخابات از نعمت‌های الهی برای مردم ایران است.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز "صبح امروز به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدم و سه دعا کردم" افزود: ابتدا از خداوند خواستم به همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، توفیق دهد و شامل رحمت خداوند شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: از خداوند خواستم انتخابات به‌گونه‌ای برگزار شود که سبب خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان شود و بعد از پایان کسانی که انتخاب می‌شوند، توفیق داشته باشند آستین‌ها را بالا بزنند و بهتر از گذشته به مردم خدمت کنند.

 

انتهای پیام/م

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز روز عزای عمومی انگلستان و روز پیروزی بزرگ ملت ایران است، گفت: هر رأی ملت به مثابه تیری است که به سمت استکبار جهانی پرتاب می‌شود، تیری که بی‌شک نشان از صلابت و عظمت ایرانیان دارد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین دقایقی پیش همراه با پدر شهید احمدی روشن آراء خود برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان را به صندوق انتخابات انداخت.
 
وی هنگام انداختن رأی خود به صندوق انتخابات گفت: هر رأی ملت به مثابه تیری است که به سمت استکبار جهانی پرتاب می‌شود، تیری که بی‌شک نشان از صلابت و عظمت ایرانیان دارد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفی تأکید کرد: امروز روز عزای عمومی انگلستان و روز پیروزی بزرگ ملت ایران است.
 
سردار نقدی همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار، این دوبیتی را گفت که «رای ایرانیان پاک سرشت، در طریق ولایت و شهداست/ داعش و انگلیس و آمریکا! 7 اسفندماه؛ عزای شماست».
انتهای پیام/م
 

در اقدامی عجیب در لیست هایی که از سوی فرمانداری در حوزه های انتخابیه تهران نصب شده، درقسمت شهرت کاندیداها، شهرت آیت الله مصباحی مقدم، "مصباح" درج شده است. این درحالی است که کسی آقای "مصباحی مقدم" را با شهرت "مصباح" نمی‌شناسند و نام "مصباح" برای همه‌ی رای دهندگان یادآور "آیت الله محمدتقی مصباح یزدی" است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اقدامی عجیب در لیست هایی که از سوی فرمانداری در حوزه های انتخابیه تهران نصب شده، درقسمت شهرت کاندیداها، شهرت آیت الله مصباحی مقدم، "مصباح" درج شده است. این درحالی است که کسی آقای "مصباحی مقدم" را با شهرت "مصباح" نمی‌شناسند و نام "مصباح" برای همه‌ی رای دهندگان یادآور "آیت الله محمدتقی مصباح یزدی" است.

به نظر می‌رسد این اعمال، شیطنت‌هایی برای کاهش آرای " آیت الله محمد تقی مصباح یزدی" است که از سوی فرمانداری تهران صورت گرفته است.

همچنین حمید رسایی درباره خبر فوق نوشت: اقدام عجیبی را از طرف وزارت کشور شاهدیم. در برگه های الصاق شده در حوزه های اخذ رای، در برابر نام آقای مصباحی مقدم نوشته شده، شهرت: مصباح، مصباحی مقدم! ولی قسمت شهرت مربوط به آیت الله مصباح، خالی قرار داده شده است!

اولا تاکنون هیچ کس نشنیده که آقای مصباحی مقدم را مصباح خطاب کنند، برای همین در هیچ یک از اوراق تبلیغاتی آقای مصباحی مقدم به این شهرت اشاره نشده است. علاوه بر این، یکی بودن شهرت و اصل فامیلی یک فرد چه معنا دارد!

نتیجه این اقدام وزارت کشور این است که طبق قانون، در تمام برگه هایی که نوشته می شود: مصباح، آرای اخذ شده بین آیت الله مصباح و آقای مصباحی مقدم تقسیم می شود! قبلا از این هم کد انتخاباتی آیت الله مصباح اشتباه درج شده بود!

نام این اقدام وزارت کشور چیست؟!

جالبتر این است که در قسمت شهرت نام آقای علوی هم نوشته شده: دکتر علوی!!!

انتها پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS