رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حرکت امروز ما به سمت پیشرفت های اقتصادی است، گفت: ما نمایندگانی می‌خواهیم که به جای جدال‌ها و منازعات سیاسی به شکوفایی اقتصادی بیندیشند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، نشست عاشقان ولایت ناحیه مقداد بسیج تهران با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و سرگروه های صالحین در مسجد ناحیه مقداد برگزار شد.
سردار نقدی طی سخنانی اظهار داشت: ایران ظرفیت تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ اقتصادی در طراز جهانی را دارد و امروز که کودتاها، ترورها و جنگ های نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم جا دارد حرکت گسترده ای را برای تحول در اقتصاد کشور آغاز کنیم.
وی ادامه داد: این حرکت، مجلسی توانمند، کار آمد و مسلط در مسائل اقتصادی و مدیریتی را می طلبد که هدایت کشور به سوی یک اقتصاد شکوفا را رقم بزند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بعضی جریانات می خواهند کشور را به سوی یک اقتصاد وابسته از مدل شیخ نشینی سوق دهند، نفت و گاز خام را بفروشیم و کالاها و هواپیماهای لوکس غربی را بخریم و سوار بشویم و پز بدهیم.
وی افزود: تنها با پول دو فروند از این هواپیماهای ایرباس پیشرفته، می‌توان خط تولید هواپیمای 100 نفره را در کشور راه اندازی کرد. این برازنده ملت ایران نیست ما باید حرکت به سوی یک اقتصاد صنعتی پیشرو را آغاز کنیم و لازمه آن این است که نمایندگانی خودباور را به مجلس بفرستیم. نمایندگانی را بفرستیم که به جای سرگرم کردن مجلس به مجادلات سیاسی، به فکر پیشبرد اقتصاد کشور باشند.
سردار نقدی در پایان ابراز داشت: نمایندگانی که تنها دغدغه شان دفاع از چند آشوبگر است به مشکلات مردم نخواهند رسید. ما نیاز داریم در این مقطع، نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که پیگیر رفع حصر از 15 هزار کارخانه تعطیل شده باشند و برای اقتصاد کشور برنامه ریزی کنند. نمایندگانی که با نقد مدل اقتصاد شیخ نشین، راه را برای تبدیل شدن ایران به یک کشور صنعتی پیشرفته هموار کنند.

انتهای پیام/م

مداخله آشکار سعودی ها در امور داخلی ایران
مفتی اعظم آل‌سعود: مردم ایران به جنتی، مصباح‌ و یزدی رأی ندهند
در خبری که پایگاه لبنانی النشره منتشر کرده است، عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواسته به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، پایگاه النشره لبنان گزارش داد که عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم وهابیون سعودی در جمع تعدادی از طلاب وهابی از رشد آنچه که خود افراطیون شیعی نامیده ابراز نگرانی کرده و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفته است که باید از پیروزی روحانیون افراطی در ایران جلوگیری کرد.

به نقل از النشره،‌ آل الشیخ همچنین ایرانی‌ها را مجوس نامیده و گفت که برای مقابله با اعتقادات الحادی شیعیان صفوی باید از درون این کشور با آنها مقابله کرد.

مفتی اعظم وهابی عربستان با اشاره به نام آیات عظام آقایان جنتی، مصباح‌یزدی و محمد یزدی و حضور آنان در رأس نهاد خبرگان رهبری گفت: به دلیل وجود نهادی چون خبرگان رهبری است که نظام ولایت فقیه در ایران پابرجا مانده است و و این نهاد دیگر کشورهای عربی شیعی در منطقه را به سمت الگوگیری از چنین نظامی هدایت می‌کند.

آل الشیخ که به شیعه ستیزی و ایران ستیزی در بین وهابیون مشهور است در این جلسه همچنین با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند تا مسلمانان سنی سایر کشورهای عربی را شیعه نماید مدعی شد که انتخاب چنین افرادی در رأس امور ایران به معنای ادامه لجن‌پراکنی‌های این کشور و تلاش برای شیعه کردن کشورهای سنی است.

این اظهارنظر مداخله‌گرانه مفتی اعظم وهابی عربستان پس از آن صورت گرفت که بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی‌بی‌سی نیز در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مخاطبان ایرانی خود خواست که به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و یزدی رأی ندهند.

اظهار نظر این مفتی سعودی که در سایت های عراقی به طور گسترده بازتاب داشت در حالی است که مردم عربستان سالها است رنگ برگزاری هیچ انتخاباتی را در هیچ یک از سطوح به خود ندیده اند و بویژه زنان از حق رای برخوردار نیستند. مسئولان همین نظام استبدادی اعلام می دارند که دولت سوریه چون برخواسته از رای مردم نیست باید ساقط گردد.

انتهای پیام/م

گردهمایی ائتلاف اصلاح طلبان که قرار بود امروز از ساعت ۱۲ در ورزشگاه شیرودی برگزار شود، از سوی برگزارکنندگان این مراسم لغو شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، گردهمایی ائتلاف اصلاح طلبان که قرار بود امروز از ساعت 12 در ورزشگاه شیرودی برگزار شود، از سوی برگزارکنندگان این مراسم لغو شد.

 

این در حالی است که از عصر دیروز پیامک‌های گسترده‌ای برای شهروندان تهرانی برای برگزاری همایش «امید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی ارسال شده است.

 

برگزارکنندگان این مراسم دلیل لغو این مراسم را «ضرورت حضور جوانان در ستادها و دعوت از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات»، اعلام کرده‌اند. اما این در حالی است که ناظران سیاسی علت برگزاری این مراسم را عدم استقبال مردم از این مراسم می‌دانند.

 

روز گذشته نیز همایش «صدای ملت» با استقبال کم مردم رو به رو شد و تصاویر این مراسم که در زیر می‌آید سوژه طنز کاربران فضای مجازی شده است.

 

رئیس‌جمهور از آحاد مردم دعوت کرد تا یکبار دیگر با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دمکراسی، قدرت ملی و سرمایه اجتماعی کشور را افزون و اتحاد و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ملت ایران در هفتم اسفند، آزمونی دیگر را پیش رو خواهد داشت و مطمئناً بار دیگر همچون سال‌های گذشته که همواره در آزمون‌های ملی سرافراز بوده، سربلند خواهد بود.

 

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز به واسطه فضای بوجود آمده پس از برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه شاهد نشاط ویژه‌ای در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات، نشان‌دهنده حاکمیت ملی، استقلال کشور و تکیه نظام بر مردم‌سالاری است و در این شرایط هر چه حضور مردم در پای صندوق آرا پرشورتر باشد، نشان از اهتمام مردم برای تعیین سرنوشت خودشان خواهد بود.

 

روحانی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید به هر دلیلی از شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق آراء خودداری کند، افزود: خوشبختانه امروز فضای کشور، بسیار بانشاط است و جناح‌های مختلف لیست‌های گوناگونی را ارایه دادند و مردم پرشور در جریان تبلیغات انتخابات حضور دارند و نکته مهم این است که انتخاب در نهایت متعلق به مردم خواهد بود.

 

 رییس‌ جمهوری اظهار داشت: ما باید در آینده مجلسی را داشته باشیم که بتواند برای رونق اقتصادی در کشور و از بین بردن آثار رکود راهگشا باشد.

 

روحانی با تأکید بر اینکه امروز شرایط منطقه، حضور پرشور ملت ایران پای صندوق آراء را ایجاب می‌کند چرا که چشم همگان برای ثبات در منطقه به ایران دوخته شده است، گفت: ما نه تنها باید حافظ ثبات و امنیت کشورمان باشیم، بلکه برای ثبات و امنیت منطقه هم باید، قدم‌های مهمی را برداریم.

 

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: هر چه حضور و نشاط سیاسی مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت‌نمایی ما در سطح جهان افزایش خواهد یافت و ما باید در هفتم اسفند قدرت ملی، دمکراسی و سرمایه اجتماعی را که عده‌ای سعی داشتند در سال‌های گذشته آن را خدشه‌دار کنند، افزون کنیم، چرا که این سرمایه اجتماعی، پایه‌ای برای بسیاری از پیشرفتها در آینده خواهد بود.

 

روحانی با بیان اینکه امروز راه برای بازسازی اقتصاد ایران اسلامی باز شده است، اظهار داشت: دستیابی به توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی، نیاز به این دارد که همه مسئولان و قوا در کنار هم قرار داشته باشند و حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند، کمک شایانی در این مسیر کند.

 

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه نباید تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و تعدد اسامی کاندیداها موجب خستگی مردم شود، از مردم خواست تا با صبر و حوصله پای صندوق آراء آمده و به کسانی که فکر می‌کنند برای رشد و پیشرفت کشور مفید بوده و اصلح هستند،‌رأی دهند؛ چرا که این وقت برای سربلندی و اقتدار نظام بوده و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

 

روحانی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب بر حضور همه واجدین شرایط پای صندوق‌هاست و ایشان، تمامی مراحل انتخابات را حق‌الناس دانسته‌اند، افزود: توصیه من به وزارت کشور ستادهای تبلیغاتی و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور این است که کاملاً از آراء مردم به عنوان حق آنها و یک امانت حراست کند و همه عوامل اجرایی و نظارتی دست به دست هم داده و انتخاباتی بدون هرگونه ‌شائبه را در امنیت کامل برگزار کنند.

 

 رییس‌ جمهوری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را اولین آزمایش بزرگ سیاسی دولت یازدهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات موجب افزایش نشاط در جامعه و پایه‌ای برای تحرک کشور باشد.

 

روحانی با انتقاد از عده‌ای که در ایام تبلیغات انتخابات اخلاق اسلامی را کنار گذاشته‌اند، گفت: فحاشی، تهمت و توهین هرگز در شأن ملت و مملکت ایران نیست و ارزش ندارد که بخواهیم بخاطر جابجایی یک کرسی در مجلس دولت و نظام را تضعیف کنیم، بلکه بجای توهین و تهمت باید اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

 

 رییس‌ جمهوری تأکید کرد: ملت ایران با رأی خود به بداخلاقان نشان خواهند داد، که تهمت، بددهنی، بی اخلاقی و شکاف در کشور را نمی‌پذیرند و مسیری که تا کنون برای اعتلای کشور پیموده‌اند، ادامه خواهند داد.

 

روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند در آینده، امید و آرامش را در جامعه افزایش داده و مسیر رونق اقتصادی را مهیا کند، گفت: انتخابات باید مسیر احیاء اخلاق اسلامی باشد و آنچه باید به جهانیان نشان دهیم این است که متحدیم و اخلاق اسلامی را رعایت می‌کنیم.

 

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت حضور پرشور و یکپارچه ملت ایران در صحنه‌های مختلف تجلی اراده ملی در نظام جمهوری اسلامی، از آحاد مردم دعوت کرد تا یکبار دیگر با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دمکراسی، قدرت ملی و سرمایه اجتماعی کشور را افزون و اتحاد و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.

 

 رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: امیدوارم، هفتم اسفندماه با آراء مثبت و معنادار ملت ایران که راه آینده کشور را نشان می‌دهد، شاهد نشاط در جامعه بوده و بتوانیم به وظایفی که بر دوشمان است، به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/م

شبه تشکل دانشگاه بوعلی سینا، با مجوز صادر شده برای «مناظره انتخاباتی»، میتینگ سیاسی تبلیغاتی اصلاح طلبان برگزار می‌کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، «برخی دانشجویان اخبار غلط منتشر می‌کنند» این واکنش رئیس اصلاح‌طلب دانشگاه بوعلی سینا همدان به خبر برگزاری میتینگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان در این دانشگاه است. غلامی می‌گوید این برنامه یک مناظره انتخاباتی با مجوز انجمن اسلامی اساتید این دانشگاه است که طیف‌های مختلف سیاسی در آن شرکت می‌کنند.

 

اما هنوز دقایقی از این صحبت‌ها نگذشته بود که حجت الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در این دانشگاه  در خصوص مجوز تشکلی به نام  انجمن اسلامی مدرسین گفت: ما در دانشگاه دو تشکل هیئت علمی داشتیم که هر کدام نزدیک به 20 سال است در دانشگاه حضور دارند. اما بعد از اصلاح آیین نامه  تشکل های اسلامی دانشگاه‌ها اساسنامه خود را منطبق با این آیین نامه جدید ارائه نکردند و عملا غیر از فصل‌های انتخاباتی در دانشگاه غیرفعال عمل می کردند.

 

وی ادامه داد: این تشکل اوایل امسال شروع به فعالیت کرد و بعد از آن تقاضای برگزاری یک برنامه را داشت و ما نیز به آنها گفتیم به دلیل اینکه آیین نامه خود را منطبق با آیین نامه جدید نکردید مجاز به برگزاری هیچ برنامه ای نیستید.

 

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی همدان با اشاره به اینکه ما به تشکل مدرسین دانشگاهی در خصوص برگزاری هر گونه برنامه‌ای تا قبل از منطبق کردن آیین نامه جدید تذکر داده بودیم خاطر نشان کرد: ما برگزاری هر گونه برنامه از سوی این تشکل را منوط به این اعلام کردیم که حتما آیین نامه را اصلاح کنند و این اقدام تاکنون از سوی آنها صورت نگرفته است.

 

موضوع البته به همین‌جا ختم نمی‌شود. اصولگرایان همدان دعوت شدن به این به اصطلاح «مناظره» را تکذیب کردند. مسئول دفتر حاج بابایی، سرلیست اصولگرایان همدان در واکنش به ادعای مسئولین دانشگاه بوعلی سینا مبنی بر دعوت از همه طیف‌های کاندیداها برای حضور در برنامه انجمن اسلامی اساتید این دانشگاه گفت: هیچ گونه دعوتی از سوی انجمن اسلامی اساتید برای حضور آقای حاج بابایی در دانشگاه بوعلی سینا نشده است.

 

با این شرایط صرف‌نظر از مسائل مربوط به قانونی بودن این شبه تشکل، جواز صادر شده برای «مناظره انتخاباتی» بوده که با محدود شدن نامزدهای دعوت شده به اصلاح‌طلبان، برنامه عملاً به یک میتینگ سیاسی تبدیل شده است که طبیعتاً خلاف مجوزی است که در ابتدا صادر شده است.

 

برگزار شدن این میتینگ بی شک نقطه منفی بزرگی در کارنامه مدیریتی دکتر غلامی خواهد بود. حادثه‌ای که یادآور ضعف نظارت او در دوره قبلی مدیریتش است. مدیریتی که حوادث تلخ سال‌های اصلاحات در این دانشگاه را رقم زد. غلامی که در ابتدا دانشجویان را متهم به انتشار اخبار غلط متهم کرده بود حالا با اظهارات نماینده ولی فقیه در دانشگاه و تبدیل مناظره ادعا شده به میتینگ انتخاباتی در برابر یک دو راهی قرار دارد. او یا باید با نادیده گرفتن قانون دل رفقای اصلاح‌طلبش را بدست آورد یا راه روند با قاطعیت در برابر این سوء استفاده از بیت المال را بگیرد و اجازه ندهد دوباره بی قانونی عده‌ای توانمندی مدیریتی او را زیر سوال ببرد. حال باید ببینیم آیا غلامی حاضر است اعتبار مدیریتش را برای رأی آوردن دوستان اصلاح‌طلبش خرج کند یا نه؟

انتها پیام/م

مسئول دفتر دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پخش اخبار کذب و تخریب در زمان تبلیغات دور از اخلاق بوده و حامیان کاندیداها در فضایی سالم به تبلیغ برای کاندیدای موردنظر خود بپردازند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از نافع، محمدرضا خوش گفتار با اشاره به خبری که در فضای مجازی مبنی بر عدم حضور دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه مناظره بین کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دانشگاه بوعلی سینا منتشر شد، گفت: هیچ دعوتنامه ای از سوی مسئولان برگزار کننده و انجمن اسلامی اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا برای دکتر حاجی بابایی ارسال نشده است و وی نیز طبق برنامه ای که از قبل هماهنگ شده بود در این زمان خارج از شهر همدان و در خدمت مردم منطقه بودند و اطلاعی از برنامه نداشتند. 
وی اعلام کرد: علی رغم این موضوع دکتر حاجی بابایی همیشه اولویت کاری خود را دانشجویان قرار داده اند و روز یکشنبه 2 اسفند در جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا حاضر شده و به سوالات دانشجویان پاسخ داد، اگر دعوت نامه این مراسم زودتر به ایشان می رسید حتما حضور پیدا می کردند.
خوش گفتار با اظهار تاسف از پخش اخبار کذب به منظور تخریب کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کارها دور از اخلاق بوده و طرفداران و حامیان کاندیداها می بایست در فضایی سالم به تبلغ برای کاندیدای مدنظر خود بپردازند.

انتها پیام/م

بریتانیا در ایران و برخی کشورهای مسلمان خیلی نیازی به وجود راهبان مسیحی و تبلیغ آنان برای مسیحیت نداشت، کم نبودند روحانیونی که به خاطر مسائل مالی و دعواهای داخلی حاضر بودند سر به فرمان اجنبی بسپرند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، سال‌ها است استعمار پیر برای دخالت در ایران لحظه شماری می‌کند. آنان هیچ‌گاه افول امپراتوری بریتانیای کبیر را باور نکرده و مردم حتی امروز هم نام کشور خود را «بریتانیای کبیر» می‌دانند، احتمالاً  بخاطر همین بر اساس آمار مغرورترین مردمان جهان‌اند. انگلستان بعد از جنگ جهانی دوم و کنفرانس تهران با این حقیقت روبه‌رو شد که آرام‌آرام باید به نقش آفرینی علنی خود خاتمه بدهد و به این ترتیب جای خود را به کشور جوان و بی‌تجربه‌ای مانند آمریکا داد. اما این واقعیت که دیگر خبری از امپراتوری کبیر بریتانیا در جهان نیست هنوز هم برای انگلیسی‌ها قابل‌هضم نیست. چراکه آنان از روی غرور هیچ‌گاه عضو کشورهای یورو نشده تا آخرین توان از پوند استرلینگ حمایت می‌کنند. حتی با وجود پی برن به نقاط ضعف خود تنها به‌زور انقلاب‌های مردمی از کشورهای مستعمره خارج شدند. همچنین انگلستان در مقابل جولان آمریکایی‌ها رسالت رهبری و هدایت پدرانه‌ای برای خود گمان می‌بُرد که البته بعد از آن تنها تبدیل به یک وابستگی عمیق به ایالات‌متحده شد که تاکنون ادامه دارد. اما به رغم روند نزولی در این سال‌ها، بریتانیا توانسته با تکیه ‌بر محورهایی همانند توسعه‌ی اقتصادی و آموزشی، سلاح‌های کشتارجمعی و رسانه‌ها حضور مؤثر خود را با کمترین دخالت فیزیکی میسر سازد.

رسانه‌هایی همچون رویترز، گاردین، اسکای‌نیوز و بی‌بی‌سی اکنون نقش آن رهبران کاتولیکی را ایفا می‌کند که درگذشته سعی بر استحمار و تحمیق کشورهای مستعمره داشتند. نتیجتاً این کار راهبان مسیحی بدان‌جا می‌رسید که مردم کشورهای مستعمره، فرهنگ خود را از یاد برده و به نوای راهبان گوش فرا می‌دادند. اما اکنون بدون نیاز به چنین افرادی دولت انگلستان می‌تواند قلب و فکر مردم کشورهای موردنظر خود را تسخیر کرده و به یاری همان رسانه ها به تحمیق آنان بپردازد.

 

 

روایتی از آخوندهای انگلیسی

اما بریتانیا در ایران و برخی کشورهای مسلمان خیلی نیازی به وجود راهبان مسیحی و تبلیغ آنان برای مسیحیت نداشت، چرا که کم نبودند برخی روحانیون که به خاطر مسائل مالی و دعواهای داخلی حاضر بودند از منافع ملی و حتی مذهبی خود عدول کنند.

 

ایران هم که سال‌های سال در معرض حیله‌گری‌های بریتانیا بود از وجود روحانیون انگلیسی بی‌بهره نماند؛ به خاطر همین در  ماجرای فرقه ضاله بهاییت و به وجود آمدن مجلس مشروطه، نقش‌آفرینی آخوندهای انگلیسی بارزتر از قبل شد. آخوندهای انگلیسی در کنار دیگ‌های پلو به بوجود آمدن مجلس مشروطه کمک کردند و پس‌ازآن به انحراف جنبش مشروطه در مجلس پرداختند. بدین ترتیب جنبشی مردمی که به‌پای آن خون‌ها ریخته شده بود به‌وسیله‌ی روشنفکران غرب‌زده و آخوندهای انگلیسی به سرانجام نرسید و ناتمام ماند. باید اذعان کرد اگرچه این روشنفکران و روحانیون وابسته، لکه ننگی بر تاریخ کشور بوده اند، اما روحانیون و روشنفکرانی هم بودند که حتی حاضر شدند جان خود را در راه آرمان‌های خود بدهند. در تاریخ پُرماجرای مشروطه افرادی همچون شیخ‌ فضل الله نوری کم نبودند.

 

اکنون هم بعد از گذشت سال‌ها بریتانیا قصد دارد با تکیه‌بر رسانه‌های مختلف من‌جمله بی‌بی‌سی و با همراهی برخی عمامه به سرهای انگلیسی‌ در امور کشور دخالت کند. اما چه چیز باعث می‌شود که بریتانیا همچنان به دنبال دخالت در ایران باشد؟ اکنون دیگر نه ایران واسط میان اروپا و هندوستان است و نه هندوستان دیگر متعلق به بریتانیاست. پس چرا باید بریتانیا حجم عظیمی از سرمایه خود را هزینه دخالت در امور ایران و کشورهای خاورمیانه کند؟

 

 

دلیل انگلستان برای مداخله در ایران چیست؟

دلیل اول را می‌توان مسائل اقتصادی دانست. اگرچه بریتانیا در خصوص فروش نفت برنت ذی‌نفع بوده و در طی دو سال گذشته ضرر مالی از این بابت متحمل شده، اما دولت بریتانیا همانند دیگر کشورهای فروشنده‌ی نفت، خام فروش نبوده و اساساً اقتصادی متکی بر نفت ندارد. به خاطر همین مواد اولیه ارزان‌قیمتی را وارد کارخانه‌های خود می‌کند و تولید خود را رونق می‌بخشد به خاطر همین نفتی که براثر قاچاق‌فروشی داعش و قدرت‌نمایی عربستان علیه ایران  ارزان شده است، باید همین‌طور ارزان بماند و همین روند را حفظ کند. بنابراین انگلستان به دنبال حاکمیتی در ایران می‌گردد که از طرفی خواستار حداقل حضور در عرصه‌ی جنگ علیه داعش باشد و از طرفی دیگر به دنبال تنش‌زدایی در روابط خارجی بگردد. و به همین صورت دولت بریتانیا علاقه‌مند به روی کار آمدن حاکمیتی است که اعتقادی به تولید داخلی نداشته و ایران را در حد «آبگوشت بزباش» می‌بیند، به خاطر همین خواستار خام فروشی صرف نفت و واردات کالاهای خارجی است.

 

 اگرچه کشورهای اروپایی و به‌ تبع آن بریتانیا از بیکاری رنج می‌برند. اما این بیکاری مربوط به کسی است که از دولت خود انتظار خدمات بسیاری است، بنابراین نیروی کار ارزان‌قیمتی که بدون هیچ چشم‌داشتی حاضر است برای به دست آوردن نیازهای اولیه‌ی خود دست به هر کاری بزند می‌تواند بهترین کمک برای یک اقتصاد ایستا باشد. همان‌طور که مهاجرین ترک‌تبار رونق اقتصادی آلمان را در بدترین شرایط ضامن شدند. اقتصاد بریتانیا هم می‌تواند با ورود کارگران سوری و عراقی به انگلستان آن را از حالت ورشکستگی نجات دهد به خاطر همین وجود یک کشور مصمم علیه داعش و حامی سوریه و عراق کار را برای بریتانیا سخت می‌کند.

 

دلیل دوم را می‌توان مسائل امنیتی دانست، کشور بریتانیا یکی از کشورهای تأثیرگذار در پیمان ناتو و فروشنده‌ی اسلحه و همچنین حافظ منافع کشورهای همسو با خود علی‌الخصوص بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. از طرفی تصادمات و دشمنی میان ایران و ترکیه و همچنین دشمنی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس بریتانیا را بر آن می‌دارد تا در مقابل حضور فعال ایران دست به اقداماتی بزند همچنین از طرفی تأثیرگذاری ایران بر دیگر کشورهای مسلمان بر همگان واضح است و دولت بریتانیا باید حامی جریانی در ایران باشد که به حضور فعال در کشورهای مسلمان اعتقاد ندارد. عربستان، دشمن استراتژیک را برادرخطاب کرده و دل‌خوش به رابطه با کشورهای اروپایی هستند.

جالب‌تر اما این که برخی در خصوص دخالت بریتانیا در مسائل داخل کشور ناراحت نشده و در مقابل آنان اعلام برائت نمی‌کنند. چراکه هم‌اکنون درآستانه‌ی انتخابات حمایت بی‌بی‌سی از برخی کاندیداها را نوعی تبلیغ دانسته و به‌مثابه اهرم قدرتی در نظر می‌گیرند که حامی آنان در بیرون مرزها است. البته پر بیراه هم نبوده و رسانه‌های انگلیسی به‌هرحال طرفدارانی در داخل کشور دارد که معمولاً در انتخابات شرکت نکرده و بیشتر همسو با جریان‌های اپوزیسیون می‌باشند. از طرفی هم جناح اصلاح‌طلب و هم جناح منسوب به آیت الله هاشمی رفسنجانی که با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند هم‌اکنون به‌شدت نیازمند رأی هستند، به خاطر همین رفتار دوگانه‌ای را در مقابل حمایت‌های آشکار رسانه‌های انگلیسی و خارجی در پیش می‌گیرند تا رأی آنان را هم به دست آورند.

انتها پیام/م

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: من صریح عرض می‌کنم هر لیستی که در برابر این لیست قرار بگیرد از نظر ما مورد تأیید نیست و محکوم است و باید همگی حرمت نظر امام (ره) را حفظ کنند و لیست‌های مقابل لیست مدرسین را دیگر ما نداشته باشیم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در حاشیه مراسم تقدیر از نامزدهای انصرافی فهرست اصولگرایان که امروز در مسجد امام حسن عسگری (ع) در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، با اشاره به ضرورت حمایت از لیست جامعه مدرسین، اظهار داشت: شما می‌دانید که امام (ره) در خصوص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند که این جامعه در انتخابات مجلس دخالتی نکند اما در قم نظر بدهد و دخالت بکند. برای مجلس نظر بدهد. جامعه مدرسین نشسته‌اند و لیستی داده اند که سخن امام (ره) عملی شود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: من صریح عرض می کنم هر لیستی که در برابر این لیست قرار بگیرد از نظر ما مورد تأیید نیست و محکوم است و باید همگی حرمت نظر  امام (ره) را حفظ کنند و لیست های مقابل لیست مدرسین را دیگر ما نداشته باشیم.

انتهای پیام/م

در بیانیه جمعی از دانشجویان انقلابی ملایر آمده است «جریانی با خرید رأی مردم، با پول‌های کثیف سعی در کسب پول دارد؛ نمایندگان این جریان را باید شناخت و طرد کرد».

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‎های ملایر با صدور بیانیه‏‌ای مطالبی را به جامعه گوشزد کردند.

در این بیانیه آمده است، « هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن را باید جدی گرفت، ما معتقدیم دو جریان در این برهه از زمان قصد نفوذ به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دارند که نفوذ این جریان‌ها، ارزش‎های انقلاب چون عدالت، احقاق حقوق محرومین، استقلال، آزادی و استکبارستیزی را تهدید می‌کند».

در ادامه آمده است «جریان اول، جریانی است که با خرید رأی مردم، با پول‌های کثیف سعی در کسب رأی دارد؛ نمایندگان این جریان را باید شناخت و طرد کرد. کسانی‌ که با پول‎های چندصدمیلیونی و چندمیلیاردی پای در عرصه انتخابات گذاشته‎اند، اینها دلسوز مردم و محرومین نیستند. اینها افرادی کاسب‎کارند که نمایندگی مجلس را فرصتی برای کسب درآمد از طریق کسب قدرت می‎دانند».

در بخش دیگری از بیانیه می‎خوانیم «خطر این جریان و افراد را برای سرنوشت کشور، انقلاب و جوانان باید جدی گرفت، اینها مصداق همان دستمال‌های کثیف‌اند که با آنان نمی‎شود شیشه‌های کثیف فساد اقتصادی را پاک کرد. این‎ها قانونی تصویب نخواهند کرد که نتیجه‎اش احقاق حق ما مردم محروم باشد، بلکه به دنبال استفاده از رانت‎هایی برای جبران پول‎های هزینه شده خود خواهند رفت. افرادی که سفره‎های رنگین خود را در ایام انتخابات پهن می‎کنند و با دادن پول و هدایایی، مردم و گروه‎ها را مورد لطف با منت و چشمداشت خود قرار می‎دهند، از مصادیق بارز این جریان هستند».

در ادامه می‎خوانیم«جریان دوم، جریانی است که جز به منافع حزبی و باندی خود نمی‎اندیشند. استقلال، امنیت، اقتصاد، آرامش و منافع ملی کشور را قربانی منافع حزبی خود می‎کنند. به دشمن، گرا می‎دهند که هم‌اینک زمان تحریم و فشار اقتصادی است، چنانچه بعد از فتنه 88 چنین کردند. از فرصت حضور دشمن در مرزهای جمهوری اسلامی استفاده کرده و رهبری نظام را تهدید کردند تا سهم‎خواهی حزبی کنند».

در بخش پایانی می‎خوانیم «اینان حضور آمریکا در کشورهای همسایه ایران را چماقی بر سر ولایت فقیه کردند تا خواسته‎های جناحی خود را محقق کنند و به اصطلاح خود جام زهر به رهبری نظام بنوشانند؛ چنانچه در مجلس ششم 127 نفر از نمایندگان چنین کردند. این جریان نیز حضورش در مجلس تهدید استقلال و امنیت کشور است این افراد به دنبال احقاق حقوق مردم و محرومین نبوده و نیستند و صرفا منافع حزبی و جناحی خود را به پیش می‏‎برند و چنانکه با نگاهی به سوابق حضور چنین افرادی در مجالس پیشین مشهود است وقت خود را جز به سیاسی‌کاری نخواهند گذراند و از آتش آنان آبی برای شسته شدن محرومیت از چهره شهر ملایر گرم نخواهد شد و امنیت کشور را به مخاطره خواهند انداخت».

انتهای پیام/م

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد همدان گفت: در دومین دوره مسابقات ملی شبیه‌سازها و نخستین سمپوزیوم ملی شبیه‎سازها سه کارگاه آموزشی به صورت رایگان به دانشجویان آموزش می‌دهند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، علیرضا اسفندیاری‎مقدم  با بیان اینکه همدان پایلوت شبیه‌سازها می‌شود، اظهار کرد: در روز مهندس امسال، دومین دوره مسابقه ملی شبیه‎سازها و نخستین سمپوزیوم شبیه‎سازها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار این دوره از مسابقات برگزاری سه کارگاه رایگان برای دانشجویان در حوزه شبیه‎سازی در نظر گرفته شده است، افزود: کارگاه سریع طراحی فوتبال دوبعدی، کارگاه سریع طراحی فوتبال سه‌بعدی و کارگاه سریع ساخت ربات مسیریاب به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات تلاش در راستای ارتقای سطح فنی و افزایش توانایی دانشجویان از نظر برنامه‎نویسی مرتبط با علم رباتیک است.

انتهای پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS