رئیس سازمان بسیج علمی کشور علت اصلی هجمه رسانه‌های بیگانه به آیات عظام انقلاب را مشی سیاسی این افراد در مبارزه با انگلیس دانست و گفت: مردم در 7 اسفندماه سیلی محکمی به صورت نماینده رسانه‌ای انگلیس می‌زنند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی کشور، علت اصلی هجمه رسانه‌های بیگانه به آیات عظام جنتی، مصباح و یزدی را سابقه و مشی سیاسی این افراد برشمرد و گفت: این آیات به شدت علیه انگلیس به مبارزه می‌پردازند و افرادی هستند که به ذخایر دنیا به هیچ وجه وابستگی ندارند و به همین دلیل رسانه منتسب به انگلیس به هجمه علیه این آیات می‌پردازد.

وی  افزود: آیت‌الله جنتی مشابهت بسیاری به شهید بهشتی دارد و شهید بهشتی هم به دلیل سلوک رفتاری‌اش خار چشم دشمنان بود و به شدت مورد هجمه قرار می‌گرفت. در حال حاضر نیز آیت‌الله جنتی به دلیل سلوک رفتاری، ساده‌زیستی، صلابت و ولایتمداری خار چشم دشمنان است و دشمنان همواره عداوت خود را با وی نشان می‌دهند.

قدیانی ادامه داد: البته دشمنی انگلیس با ‌آیت‌الله جنتی دو بخش دارد بخشی از آن مربوط به شخصیت حقوقی و بخشی مربوط به شخصیت حقیقی ایشان است، آیت‌الله جنتی مسئولیت اصلی شورای نگهبان را بر عهده دارند که وظیفه ایشان نگهبانی از قانون مملکت است و به دلیل اینکه محکم بر روی اصول پایبند است و اجازه انحراف نمی‌دهد دشمن با زدن ایشان سعی دارد یکی از ساختارهای نظام را بزند و در شورای نگهبان شبهه ایجاد کند تا حداقل به مدت 4 سال این شورا زیر سؤال باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور آیت‌الله جنتی را اسطوره انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: شخصیت حقیقی آیت‌الله جنتی نیز مدنظر دشمنان است زیرا وی هیچگاه از اصول نظام کوتاه نیامده و همواره در برابر دشمن محکم ایستاده است.

وی با اشاره به نقش ملت ایران در شکست دشمن برای رسیدن به اهداف همیشگی، اضافه کرد: مردم ما به طور حتم اثرات استعمار 200 ساله سلطنت پیر انگلیس را دیده و اثبات کردند که به هیچ عنوان به حرف دشمن گوش نمی‌دهند، مردم در روز 7 اسفند ماه سیلی محکمی به صورت نماینده رسانه‌ای انگلیس می‌زنند و استعمارگران پیر انگلیسی هم متوجه می‌شوند که مردم ما به هجمه‌های آنان توجهی ندارند.

انتهای پیام/م

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دشمن به دنبال زدن ریشه نظام است، گفت: رسانه‌های بیگانه با اطلاع از نقش موثر آیات عظام جنتی، مصباح و یزدی در تداوم انقلاب اسلامی علیه این فقها هجمه می‌کنند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان علل مختلف هجمه به فقهای انقلاب از سوی دشمنان و رسانه‌های بیگانه، گفت:‌ نخستین علت هجمه بیگانگان به آیات عظام جنتی، یزدی و مصباح این است که انگلیسی‌ها از ماهیت اسلامی انقلاب ما به شدت ضربه و سیلی شدید خوردند، انگلیس و آمریکا دو عنصر استعمارگر هستند به طوری که انگلیس کفتار پیری است که جنایات بسیاری را علیه مسلمانان انجام داده است و پس از آن آمریکا وارث انگلیس در استعمارگری شده است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس و به طور کلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی با اصل انقلاب مخالفند و به همین دلیل بررسی می‌کنند تا ببینند ریشه‌های انقلاب به چه کسانی برمی‌گردد و چه افرادی در تاسیس و تداوم انقلاب موثرند و برای تداوم انقلاب تلاش بیشتری کرده‌اند، امروز نیز با بررسی اینکه آیات عظام جنتی، مصباح و یزدی در تداوم و استمرار انقلاب در دوره‌های مختلف تلاش بسیاری داشته‌اند سعی دارند با ایجاد شبهه‌افکنی و القای مسائل غیر واقع علیه آنها افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و مردم را به این فقها بدبین کنند.

شریعتی ادامه داد:‌ این فقهای انقلاب پیش از انقلاب اسلامی برای یاری امام خمینی(ره) تلاش بسیاری داشتند و در زمان جنگ و به خصوص پس از رحلت امام(ره) نیز برای تداوم انقلاب و استمرار راه شهدا مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب بسیار تلاش کردند و حالا دشمن سعی دارد این عناصر مؤثر تداوم انقلاب اسلامی را از صحنه انتخابات دور کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد کسانی به صحنه بیایند که نظر لطفی به غرب داشته باشند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که به دشمن نگاه دارند اگر وارد  ارگان‌های انقلاب اسلامی شوند مانند موریانه عمل می‌کنند و ریشه انقلاب را از بین می‌برند.

وی اضافه کرد: دشمن از مجلس خبرگان به شدت می‌سوزد و می‌خواهد کسانی وارد این مجلس شوند که حتی با چهره روحانی و اجتهاد نیز نسبت به استمرار انقلاب بی‌تفاوت باشند و از طرفی دشمن می‌خواهد کسانی وارد مجلس شوند که اگر در آینده خواستند ضربه‌ای به نظام وارد کنند بتوانند از نفوذ آنها استفاده کنند.

شریعتی گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مردم باید واقعا به کسانی رای دهند که به این انقلاب و نظام پایبندند، خودشان انقلابی‌اند و به غرب هیچ رویکردی ندارند بلکه رویکرد آنها توجه به مشکلات مردم و مسائل زندگی ملت ایران است، مردم باید کاندیداهایی انتخاب کنند که به دنبال حفظ استقلال کشور و استکبارستیزی است.

وی اظهار داشت: ما از استکبار هم قبل از انقلاب و هم پس از آن ضربه بسیاری خوردیم به طوری که در حال حاضر نمی‌خواهند ما وارد بازار جهانی شویم بنابراین باید توطئه دشمن را بشناسیم و علیه آن عمل کنیم.

انتهای پیام/م

مسئول بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها گفت: دشمن به دلیل دو خصوصیت بصیرت و از خودگذشتگی که آیات عظام مصباح، جنتی و یزدی دارای آن هستند به مقبولیت مردمی آن‌ها طمع کرده است.

به گزارش صدای دانشجو، محمد ودود حیدری مسئول بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها گفت: ما از ابتدای انقلاب تجربه‌ای داریم که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری در رابطه با آن بارها تذکر داده‌اند و از نظر عقلی نیز این مسئله پذیرفته شده است که اگر دشمن از ما تعریف کرد باید بدانیم کاسه‌‌ای در زیر نیم‌کاسه است و اگر علیه ما سخن گفت باید بدانیم که مسیر را درست می‌رویم.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، دفاعی و اجتماعی با ما مشکل داشته است، گفت:‌ موضوع هجمه به علمای انقلاب، آیات عظام مصباح، جنتی و یزدی نیز از این قضیه مستثنی نیست و همیشه عناد شبکه‌های بیگانه با انقلاب روشن است.

حیدری ادامه داد: زمانی که دشمن در رابطه با سه عالم بزرگوار که محور وحدت و هماهنگی، بررسی قانونی شورای نگهبان و مباحث انتخابات هستند،‌ جوسازی می‌کند تا از آرای مردم دور شوند قطعا این افراد مسیر را به درستی طی کردند و باید به لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های بیگانه شک کنیم.

وی گفت: البته این موضوع جای تعجب دارد که برخی رسانه‌های داخلی نیز با جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه همسو می‌شوند و امروز فرصتی وجود دارد که دنباله‌های شبکه‌های بیگانه در کشور شناسایی شوند و باید بدانیم که هر جریانی که از آنها حمایت می‌کند دنباله‌های رسانه‌های بیگانه هستند.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با بیان دو خصوصیت فقهای انقلاب که سبب هجمه رسانه‌های بیگانه به آنان شده است،‌ گفت: این سه بزرگوار دارای بصیرت و از خودگذشتگی هستند به طوری که بصیرت اینها سبب شده تا فهم درستی از شرایط و بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری داشته باشند و با شفافیت عمل کنند.

وی خصوصیت دوم این فقها را از خودگذشتگی دانست و اظهار داشت: با وجود مشکلات زیاد و برخوردهایی که با آنها شده است نه تنها از مسیر انقلاب خارج نشده‌اند بلکه محکم‌تر از گذشته ایستادگی کرده‌اند به خصوص آیت‌الله جنتی که دارای صلابت و اعتقاد راسخی هستند.

حیدری ادامه داد: این سه بزرگوار با وجود کهولت سن به دلیل اعتقاد راسخی که به انقلاب دارند تمام عمر و جوانی خود را در مسیر انقلاب قرار دادند و حالا که در کهولت سن هستند از استراحت شخصی خود عدول کردند و همچنان پای کار انقلاب ایستادند.

مسئول بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها گفت: این دو خصوصیت باعث شده دشمن طمع کند که مقبولیت مردمی این فقها را بگیرد، بدون تردید وقتی رسانه‌های بیگانه اینگونه دشمنی را شروع کردند و برای تحریف جریان انقلاب عمل می‌کنند پاسخ مردم باید حمایت و رأی دادن به این سه بزرگوار و رأی ندادن به جریان‌هایی باشد که با بیگانه همکاری می‌کنند. مردم قطعا به این بزرگواران اعتماد دارند و بروز این اعتماد پای صندوق‌های رأی مشخص می‌شود.

وی افزود: مردم با رأی ندادن به جریان‌های مورد حمایت بیگانگان نشان می‌دهند که همچنان پشت انقلابیون هستند.

انتهای پیام/م

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر تا صبح روز چهارشنبه کاندیداهای خبرگان رهبری که مورد حمایت ارگان رسانه‌ای انگستان قرار گرفتند، ابراز برائت نکنند، لیست «خبرگان ضدانگلیسی» را منتشر می‌کنیم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای خطاب به مردم تهران اعلام کرد به کاندیداهای خبرگان که از انگلیس ابراز برائت نکنند، رأی نخواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که مستحضرید، اخیراً شبکه «بی‌بی‌سی» متعلق به حکومت سلطنتی انگلیس، به صورت کاملاً صریح و شفاف و در راستای اهداف سیاسی خود در ایران، از یکی از لیست‌های انتخاباتی مجلس خبرگان (لیست مورد نظر آقای هاشمی‌رفسنجانی) حمایت و پشتیبانی کرده و رأی مردم به آقایان محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح‌یزدی را در تقابل با منافع حکومت استعماری انگلیس دانسته است.

این بیانیه می‌افزاید: لذا ما دانشجویان دانشگاه تهران، با جدیت از آن دسته از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری که مورد حمایت ارگان رسانه‌ای کشور انگستان قرار گرفته‌اند می‌خواهیم، مرزبندی و برائت خود را از این دخالت آشکار اعلام نموده و امید بیگانگان را ناامید کنند. بر کسی پوشیده نیست که سیاست‌های فریبکارانه دولت بریتانیا، سال‌های سال، موجب عقب‌افتادگی و تحقیر ملت ایران بوده است؛ از استعمار کشور در دوران قاجار توسط انگلیسی‌ها گرفته تا اشغال ایران، از به قدرت رساندن دیکتاتوری همچون رضاخان قلدر تا بازگرداندن دیکتاتور دیگری همچون محمدرضا پهلوی و کودتا علیه دولت ملی در 28 مرداد سال 1332، که همه و همه، تنها بخشی از جنایات دولت انگلیس در ایران بوده است.

همچنین در این بیانیه نوشته شده است: ما دانشجویان، به عنوان جوانانی که در مکتب بزرگان دینی و روحانیت، درس ایستادگی، آزادگی، استکبارستیزی و استعمارستیزی آموخته‌ایم، از آقایان و روحانیون محترمی که در انتخابات پیش‌رو، مورد طمع یک کشور بیگانه (انگلیس) قرار گرفته‌اند، استدعا داریم در فرصت اندک باقیمانده، با درایت و هوشمندی که داشته‌اند، انزجار و برائت خود را از این «حمایت انگلیسی» اعلام نمایند.

در پایان این بیانیه آمده است: بدیهی است، چنانچه این امر حداکثر تا صبح روز چهارشنبه 5 اسفندماه 94 محقق نشود، دانشجویان تهرانی، لیست «خبرگان ضدانگلیسی» را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انتهای پیام/م

حاشیه های فارس از یک همایش انتخاباتی در دانشگاه امیرکبیر
کنایه حجاریان به آزاد بودن انتخابات/ ممانعت از ورود خبرنگاران به همایش اصلاح‌طلبان
طیف تندروی اصلاح‌طلبان از ورود برخی عکاسان و خبرنگاران برای ورود به همایش انتخاباتی دانشگاه امیرکبیر جلوگیری کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان با عنوان «چرا باید رای داد» عصر امروز با ممانعت از ورود برخی خبرنگاران به این مراسم برگزار شد و دست‌اندرکاران طیف تندروی اصلاحات از ورود خبرنگاران خبرگزاری فارس و واحد مرکزی خبر به سالن همایش جلوگیری کردند هرچند خبرنگار فارس توانست از بیرون سالن به پوشش کامل این برنامه بپردازد.

مجری برنامه صراحتا در پشت تریبون اعلام کرد که خبرنگار صداوسیما مراسم را ترک کند.

حاضران در این همایش که شعارهایی به نفع سران محصور فتنه 88 سرمی‌دادند با کف و سوت اقدام به خواندن برخی اشعار کردند که مجری برنامه از آنها خواست حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنند.

در این مراسم با نام بردن از برخی عناصر فتنه ازجمله مجید توکلی که در آذرماه سال 88 پس از ایجاد اغتشاش در دانشگاه امیرکبیر بازداشت، از او یاد کرده و مجری برنامه گفت که وی بهار زندگی‌اش را در زندان گذرانده است.

همچنین از هاله سحابی به عنوان کسی نام بردند که در مراسم تشییع پدرش (عزت‌الله سحابی) «کشته» شده است.

جعفر توفیقی، الهه کولایی و برخی فعالان اصلاح طلب از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

سعید حجاریان (که مجری برنامه از او با عنوان «شهید زنده» یاد کرد) نیز قرار بود به عنوان یکی از سخنرانان این همایش در دانشگاه امیر کبیر حضور پیدا کند اما به علت آنچه ضعف جسمی و بیماری نامید، در این همایش حاضر نشد و برای جبران این عدم حضور، پیام کوتاهی به این همایش ارسال کرد.

در پیام حجاریان آمده است: روزگاری در این سرزمین حماسه ای چون دوم خرداد خطر جنگ، تحریم و انحصارطلبی را از میهن دور کرد اما قصورها و تقصیرها، سرنوشت ملت ما را به دست مجالسی سپرد که مانع به ثمر نشستن حضور حماسی مردم در انتخابات‌های بعدی شدند.

حجاریان در این پیام آورده است: می دانم که انتظار دانشجویان آرمان گرای ما، آزادی، عدالت و حاکمیت قانون است اما می‌گویم که مسئولیت امروزمان تلاش برای بازگشت اداره جامعه به سمت عقلانیت و بازسازی تخریب‌های دهه گذشته است؛ تخریب‌هایی که حاصل حامیت یکدست اصولگرایان و افراطیون بر دولت، مجلس و دیگر نهادهای کشور بوده است.

در این پیام آورده شده: می دانم که انتظار دانشجویان آزادی خواه، انتخاباتی آزاد با حضور تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی است اما می‌گویم: «مرا کیفیت چشم تو کافی است/ ریاضت کش به بادامی بسازد»

حجاریان در ادامه این پیام می‌گوید: راه دموکراسی از راه نرمالیزاسیون و به سامان کردن کشور و راه نرمالیزاسیون از صندوق‌های رای می‌گذرد. گذر از این چشم‌انداز مه آلود جز به امید میسر نیست. امید بذر هویت ماست و هیچ آرمانی بدون امید پا به عرصه واقعیت نمی‌گذارد.

انتهای پیام/م

یک فعال اصلاح طلب گفت: جواب این سوال که چرا باید رای داد این است که ما به وضع موجود و شرایطی که در آن قرار داریم، راضی نیستیم.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، الهه کولایی فعال اصلاح طلب در همایش انتخاباتی اصلاح طلبان در دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه باید بنشینیم و درخصوص راهکارهای مناسب خروج از وضعیت‌های نامطلوب با یکدیگر صحبت کنیم، گفت: ویژگی جوانی، مطالبه تغییر و حرکت رو بهبودی و راضی نبودن به شرایط موجود است.

وی افزود: ما در طول دهه‌های گذشته تجربه‌های ارزشمندی اندوختیم که باید از آن استفاده کنیم و جواب این سوال که چرا باید رای داد این است که ما به وضع موجود و شرایطی که در آن قرار داریم، راضی نیستیم.

کولایی تصریح کرد: اجرای قانون موکول به این است که با حضور آگاهانه، افرادی را برای نشستن بر روی صندلی قانون‌گذاری قرار دهیم که بخوبی به وظایف خود عمل کنند. با خانه نشینی چنین نقشی تحقق نخواهد یافت.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ما شاهد روند شکل‌گیری انقلاب‌های رنگی و بهار به اصطلاح عربی در کشورهای مختلف بودیم و از آنها درس‌های بسیار گرفتیم، افزود: ما تجربه مجلس هفتم را پشت سر گذاشتیم و دیدیم افرادی را که با 250 هزار رای برای ما قانون‌گذاری کرده و قانونی را تصویب کردند که بنیان خانواده را متزلزل کرد.

کولایی ادامه داد: در زمان شاه می‌گفتند صندوق‌های رای معجزه می‌کنند؛ اسم حسن را داخل آن می‌اندازیم ولی حسین بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه سبک و شیوه زندگی جوانان باید براساس خواسته آنان و البته در شرایط واقعی باشد، ادامه داد: در سال 92 فردی عهده‌دار پیشبرد مطالبات مردم و جوانانی شد که دوست داشت مردم همانطور که می خواهند زندگی کنند.

این فعال اصلاح طلب افزود: اما در این 2 سال و اندی دیدیم که مجلس چطور با این دولت برخورد کرد؛ خصوصا در موضوع پرونده هسته‌ای.

کولایی لیست ائتلاف اصلاح طلبان را حاصل تلاش همه گروه‌های سیاسی دانست و اظهار داشت: مجلس برگزیده امروز باید به تعامل با جهان و گسترش عقلانیت کمک کند چراکه دیدیم چگونه سیاست تهاجمی، منافع ما را به خطر انداخت.

وی با بیان اینکه دولت نیازمند مجلسی است که در تامین خواسته‌های مردم به او کمک کند، گفت: ما بدنبال وکیل الدوله نیستیم و مجلس هم تنها موظف به قانون‌گذاری نیست بلکه باید زندگی روزمره مردم را مدیریت کند؛ قانونی که مرد می‌تواند با دختر خوانده‌اش ازدواج کند، ازجمله فجایعی است که در مجلس تصویب می‌شود.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی اهمیت چنین نهادی را در پیشبرد اهداف ملی تحت الشعاع قرار می‌دهد.

کولایی گفت: اگر اکثریت مردم پای کار بیایند و رای بدهند، کاندیداهای اصلاح طلبان در تمام کشور رای خواهند آورد.

وی تصریح کرد: ما امروز به انسجام رسیده‌ایم ولی متاسفانه شاهدیم لیست‌های جعلی بنام اصلاح طلبان ارائه می‌شود.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه رقبای یکپارچگی ما را هدف قرار داده اند، افزود: انتظار داشتیم آنها از ابزار غیراخلاقی در انتخابات استفاده نکند.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ما از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده نمی‌کنیم، افزود: انتظار داشتیم سیاست ما بر مبنای دیانت ما باشد و ما شعار خود را -در فضایی که دلواپسان سعی کردند مردم را مایوس و خانه‌نشین کنند- بر مبنای حضور اعلام کردیم.

کولایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تا زمانی که با جهان تعامل سازنده بر مبنای منافع خود نداشته باشیم، نمی‌توانیم از رکود خارج شویم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم همه وجوه قانون اجرا شود، گفت: حق نداریم مایوس شویم و باید بدانیم هیچ ملتی از مسیر قهر کردن با صندوق‌های رای نتوانست به سمت توسعه حرکت کند.

کولایی حضور یکپارچه مردم پای صندوق های رای را زمینه‌ساز حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده دانست و گفت: ما نیازمند نمایندگانی هستیم که در مقابل تاراج اموال مملکت ساکت ننشینند و سهمی برای خود برندارند.

وی افزود: ما (اصلاح‌طلبان) رسانه نداریم و می‌بینید که رسانه ملی این روزها چگونه رفتار می‌کند. ما نیازمند نهادهای قدرتمند اجتماعی و فرهنگ مدنی هستیم.

انتهای پیام/م

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکل امروز مملکت رکود و اشتغال است، گفت: ما ظرفیت‌های فراوانی داریم که باید از آنها استفاده کرد، نمایندگانی هم که قرار است به مجلس وارد شوند باید با مشکلات و مسائل آشنایی داشته باشند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حسن غفوری‌فرد رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین همایش ملی انتخابات و اولین جشنواره ملی همپا که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با اشاره به برگزاری انتخابات پیش‌رو، گفت: ان‌‌‌شاءالله همه مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و اقتدار نظام را نشان دهند.

وی افزود: وقتی مردم پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و به فرد مورد علاقه خود رأی می‌دهند در اصل به اصل نظام هم رأی داده‌‌اند. مردم ما چون نظام را قبول دارند در تمام انتخابات شرکت کرده‌اند و معمولاً سطح مشارکت مردم از استاندارد جهانی خیلی بالاتر است.

غفوری‌فرد ادامه داد: اگر مردم حضور پرشورتری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند مسئولان هم با دست بازتری می‌توانند در سیاست خارجی عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انتخابات یک فرصت است، فرصت حضور همگانی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌‌سازی و تعیین مرجع بزرگ تصمیم‌سازی کشور است که به فرموده امام (ره) در رأس امور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دولت فقط وظیفه اجرای مصوبات مجلس را دارد، قوه قضائیه هم بر اساس قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود رأی می‌دهد پس اگر قرار باشد هر اتفاقی در این مملکت رخ دهد مجلس باید آن را تصویب کند و این نشان از اهمیت جایگاه مجلس دارد.

وی خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین وظیفه هر کاندیدا این است که کارنامه و برنامه خودش را ارائه کند، گاهاً دیده می‌شود برخی از کاندیداها رقیب را تخریب می‌کنند و مسلماً این راهکار جواب نمی‌دهد.

غفوری‌فرد افزود: مجلس وظایف مشخصی دارد و هر کاندیدایی وعده‌هایی را می‌دهد که در حوزه اختیارات مجلس نیست نشان‌دهنده این است که از اختیارات و وظایف مجلس بی‌اطلاع است و این وعده‌هایی که قابل اجرا شدن نیستند برای اغفال مردم داده می‌شود.

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بزرگترین مشکل مملکت امروز مشکل اشتغال است که اگر مشکل اقتصاد و تولید حل شود مسائل فرهنگی هم حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با مشکلات و مسائل آشنایی داشته باشند، الان بزرگترین مشکل مملکت رکود است در حالی که ما امکانات و ظرفیت‌های فراوانی در کشور داریم.

غفوری‌فرد افزود: بخش زیادی از درآمدهای نفتی ما صرف واردات کالای چینی می‌شود ولی از آن طرف تولیدی‌های ما تعطیل می‌شود و برخی از آنها نیز با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم،‌ اظهار داشت: برخی از هزینه‌های گزافی که در انتخابات می‌شود با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست و برای مردم این سؤال به وجود می‌آید که این پول‌ها از کجا می‌آید.

وی در خاتمه گفت: برخی از آمارها نشان می‌دهد که برخی از نمایندگان بیش از 3 میلیارد برای انتخابات هزینه کردند که این باعث نگرانی است.

انتهای پیام/م

نخستین شماره نشریه دفتر تحکیم وحدت با محوریت نگاهی تحلیلی به مواضع و رفتارهای هاشمی‌رفسنجانی از قبل انقلاب تاکنون صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، دفتر تحکیم وحدت نخستین شماره از نشریه خود را با محوریت نگاهی تحلیلی به مواضع و رفتارهای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از قبل انقلاب تاکنون رونمایی کرد.

در نشست خبری رونمایی از این نشریه محمد حسین قائد شرف دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به ورود دفتر تحکیم وحدت به عرصه نشریات دانشجویی گفت: دفتر تحکیم وحدت دستخوش تغییرات و چالش‌های بسیاری بوده است و بخش زیادی از توان اعضای این دفتر صرف بهبود ساختارها پس از بحران شد ولی در ابتدای امسال توانستیم به نقطه قابل قبولی از ساختار و تشکیلات برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف ما بروز نقش بیشتر در فضای فرهنگی و سیاسی کشور است به این نتیجه رسیدیم که برای تحقق این هدف نیاز به یک نشریه سراسری داریم تا بتوانیم وظیفه خود را بهتر در فضای جنبش دانشجویی ایفا کنیم.

قائدشرف با اشاره به انتشار نخستین شماره از نشریه دفتر تحکیم وحدت از امروز در دانشگاه‌های سراسر کشور و دفاتر مقامات سیاسی و فرهنگی کشور گفت: مجوز نشریه سال گذشته دریافت شد ولی با توجه به مشکلات مالی نتوانستیم سال گذشته نشریه را منتشر کنیم و به همین دلیل امسال منتشر شد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: هدف این است که این نشریه از فضای کف دانشگاه بالاتر باشد و بتواند معضلی از معضلات کشور را رفع کند، می‌خواهیم از طریق این نشریه در فضای فرهنگی و سیاسی کشور تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نشریه دفتر تحکیم وحدت به صورت ماهانه منتشر می‌شود، گفت: سعی داریم در هر شماره از نشریه یکی از موضوعات روز فرهنگی و سیاسی جامعه را بررسی کنیم،‌همچنین به تحلیل چهره‌های مطرح فرهنگی و سیاسی کشور نیز می‌پردازیم که برای نخستین شماره اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.

* بازخوانی عملکرد دولت هاشمی و تناقضات رفتاری وی در نشریه تحکیم وحدت

در ادامه این نشست خبری علی اکبری دبیر کمیسیون تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشگاه های عضو دفتر موظف شدند که در بحث شخصیت شناسی برای نشریه فعالیت کنند که انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیر کبیر این موضوع را پذیرفت و در این نشریه به بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی با بیان اینکه مواضع هاشمی در سال‌های اخیر بسیار عجیب است گفت: هاشمی انتقادات و ادعاهایی را در زمینه آزادی بیان و موضوعات دیگر در دولت فعلی و قبلی مطرح کرده است و ما این موضوع را در دوره خودش بررسی کردیم و هدف اصلی  انتشار این شماره بازخوانی عملکرد دولت هاشمی است.

اکبری ادامه داد: البته در این نشریه مصاحبه‌ها و مطالبی در رابطه با مطالب قبل از انقلاب تا امروز مطرح شده است ولی در دوره هاشمی تاکید داشتیم و تناقضات وی در دوره‌های مختلف را بررسی کردیم زیرا وی اعلام کرده بود که هاشمی تغییر نکرده است بلکه منتقدانش عوض شده‌اند. ولی ما بررسی کردیم و دیدیم رفتار و موضع گیری‌های هاشمی در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیر کبیر عنوان کرد: این نشریه شامل مصاحبه‌هایی در رابطه با اندیشه‌های هاشمی، مواضع وی نسبت به اندیشه‌های امام، نقش هاشمی در فتنه 88 است.

* دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ با هاشمی

اکبری گفت: در صفحه پایانی این نشریه از هاشمی خواستیم تا جریان دانشجویی بتواند در دیداری با هاشمی پرسشهای خود را مطرح کند.

وی اظهار داشت:دانشجویان پرسش‌های بسیاری از رئیس مجمع تشخیص نظام دارند که در صورت ملاقات با وی به جواب پرسش‌های خود می‌رسند.

وی افزود: امیدواریم ماهانه یک نشریه در فضای کشور منتشر کنیم و به موضوعات مختلف بپردازیم. از امروز توزیع این نشریه در دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود و برای چهره های مطرح سیاسی و فرهنگی نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/م

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اهداف آمریکایی ها در مسأله مذاکرات هسته ای گفت: آمریکایها با برجام به دنبال دو هدف عمده بودند، هدف اول و راهبردی آنها این بود که با مذاکره و کش دادن عمدی آن به مدت 2سال و نیم آن به اختلاف درون حاکمیتی دامن بزنند،یعنی مخالفت نظام با مذاکره و اصرار دولت به انجام آن.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان بسیجی  با اشاره به فضای پیش رو پیرامون انتخابات اظهار داشت:هر چه دشمن دشمنی خود را با کشور بیشتر می کند نشان از این است که انقلاب اسلامی در نمودار رشد و پیشرفت قرار دارد،چرا که اگر در مسیر پیشرفت نبودیم نیازی به این همه دشمنی از سوی دشمن نبود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود:وظیفه ما فهم درست و تبیین مسائل روز کشور و جامعه است.گفتمان انقلاب و سایر گفتمانها را بشناسیم،وقتی گفته می شود در جامعه سازی فرهنگ اصالت دارد بدانیم یعنی چه و وقتی گفته می شود اقتصاد اصالت دارد یعنی چه،عقلانیت اسلامی و عقلانیت سکولار چه مفهومی دارد؟و ...

وی در ادامه با بیان اینکه سوالی که چندی پیش مطرح بود این بود که آمریکا به دنبال امتیاز دادن به دولت هست یا خیر؟ آیا قصد کمک به ایجاد بدنه اجتماعی برای دولت دارند یا خیر؟ گفت:همه تحلیل های چند ماه گذشته این بود که با تزریق پول و منابع مالی بعد از برجام به جامعه،مردم شاهد گشایش قابل توجه و ملموسی خواهند بود که باعث می شود بدنه اجتماعی دولت به خوبی شکل بگیرد و نمود خود را در انتخابات آتی بروز دهد.

گودرزی اظهار داشت:در عمل چنین اتفاقی رخ نداد، حتی در این زمینه وعده های فراوانی هم غربی ها غیر مستقیم دادند و اعلام شد که با ورود دولت جدید در ایران ظرف 6 ماه همه تحریم ها برداشته خواهد شد.مردم تا کنون چیزی در سفره خود ندیده اند،چرا این تحلیل درست از آب در نیامد؟چرا با وجود عجله زیاد دولت برای اجرای برجام حتی بیشتر از طرف غربی ، اتفاقی نیفتاده است تا کنون؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه به بیان اهداف آمریکایی ها در مساله مذاکرات هسته ای در این دولت پرداخت و عنوان کرد: آمریکایها با برجام به دنبال دو هدف عمده بودند، هدف اول و راهبردی آنها این بود که با مذاکره و کش دادن عمدی آن به مدت 2سال و نیم آن به اختلاف درون حاکمیتی دامن بزنند،یعنی مخالفت نظام با مذاکره و اصرار دولت به انجام آن.

وی افزود:هدف بعدی آمریکایی ها تقلیل روحیه انقلابی گری مردم و ایجاد روحیه سازش پذیری با غرب بود.در این مذاکرات با تکنیک های متعدد از جمله دیدارهای متعدد ظریف و کری و بازی رسانه ای شدید حول این محور، به دنبال  این مساله بودند که تنفر ملت ایران از دشمن کم شود، قبح مذاکره با دشمن شکسته شود و رابطه عادی شکل بگیرد تا هدف مهم که همان تغییر رفتار ملت ایران بود شکل بگیرد،تغییری که نتیجه اش دست برداشتن از مقاومت و ایستادگی ملی است،بی تفاوتی به مساله فلسطین و سوریه و لبنان و یمن و... است.

گودرزی با تاکید بر اینکه اساساً  از منظر آمریکایی ها برجام معامله ای برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نبود بلکه طراحی برجام برای تحقق این دو هدفی بود که بیان شد، گفت: در عمل اما هوشمندی مقام معظم رهبری دشمن را در دستیابی به این دو هدف مهم و راهبردی ناکام گذاشت.رهبر انقلاب با علم به پازل پیچیده دشمن از دولت و مذاکره کنندگان حمایت حداکثری کردند.

وی بیان داشت:سیاست های رهبری در مواجهه با دشمن هوشمندانه است،رهبر انقلاب نگاه می کنند به اینکه طراحی دشمن در یک مساله چیست؟دولت در مساله مورد نظر چه حرفی دارد؟ و افکار عمومی درباره آن مساله چه نظر و نگاهی دارند،بر اساس این سه فاکتور رهبری معظم بر مبنای اصول نظام نظرات خود را بیان می فرمایند. 

گودرزی ادامه داد: در خطبه های نماز عید فطر امسال و در دیدار های بعد از آن مقام معظم رهبری با علم به راهبرد دشمن در مذاکرات، اعلام کردند مذاکره ما و آمریکا فقط در موضوع هسته ای بوده و دشمن بداند سیاست منطقه ای ما هیچ تغییری نخواهد کرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه امسال اولویت کشور را سه چیزمطرح کردند؛رشد اقتصادی،رشد علمی و تقویت روحیه انقلابی.چرا در کنار رشد علمی و اقتصادی تقویت روحیه انقلابی مطرح شده است؟بخاطر اینکه مشخص بود دشمن به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به اصول انقلاب است.اوباما در سخنرامی سالانه خود در سازمان ملل رسما و علناً اعلام می کند جوانان ایرانی بدانند که شعار مرگ بر آمریکا برای آنان اشتغال ایجاد نمی کند، دیپلماسی عمومی راهبردی بود که اوباما در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکن به آن بعنوان راهبرد اصلی ایالت متحده در مواجهه با ایران اشاره کرده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود:راهبرد مواجهه با افکار عمومی و بازی استفاده از دیپلماسی عمومی ، چیزی است که محصول انقلاب خودمان و ابداع امام راحل است.اما دشمن امروز اعلام می کند علیه ما آن را به کار گرفته است، رئیس جمهور آمریکا علناً می گوید دیگر جنگ جواب نمی دهد، فشار جواب نمی دهد، فقط و فقط مذاکره راهکاری بود که میشد از آن برای مهار انقلاب ایران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نقد ما به دولت این است که چرا شعارهای آخرین نطق رئیس جمهور همانی است که سه سال پیش بیان شده است، گفت:پس این سه سال چه شد؟چرا با وجود اینکه این همه هیئت خارجی که در این مدت به کشور آمده اند ، حتی  دو نمونه از قراردادهای مهم آن به گوش مردم نرسیده است و سرمایه گذاری صورت نگرفته است؟جوابی که خود دولتمردان می دهند این است که می گویند اروپاییها منتظر انتخابات 96 هستند تا ببینند اتفاقی در کشور می افتد یا خیر؟ منتظرند ببینند آیا واقعاً تغییرات مورد نظرشان صورت گرفته است یا خیر؟اینکه اخیراً  غربی ها می گویند دولت روحانی  هم محافظه کار است  بخاطر این است که می بینند واقعاً تغییر خاصی در اهدافی که در نظام به دنبالش بودند رخ نداده است.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه طرح آمریکای 2016 در برابر ایران استراتژی مهار و نفوذ است گفت:هر کاری برای مهار ایران از طریق فشار منطقه ای ، ضربه اقتصادی  و... انجام خواهد شد تا این مهم صورت بگیرد و در بحث نفوذ هم اولاً به دنبال تغییر در باورها و افکار عمومی مردم هستند، اینکه نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده نا امید شوند، که مردم از آرمانها دست بردارند. در ثانی بدنبال نفوذ در ارکان حاکمیت هستند، یا اینکه  آدم خود را بفرستند در بین مدیران میانی و سطح بالا، یا فردی بفرستند که آن مدیر را تحت تاثیر بگذارد،به طوری که هنگام فتنه آنقدر نیرو داشته باشند در حاکمیت که با یک اعتراض مانند یک ساختمانی که موریانه زده شده است پایه هایش فرو بریزد.

گودرزی با اشاره به یکی از جلسات محفلی اصلاح طلبان گفت: در آن جلسه که چندی پیش برگزار شده بود رئیس دولت اصلاحات در حضور برخی جوانان اصلاح طلب ملتمسانه خواهان عدم انجام رفتارهای رادیکال از سوی جریان متبوعش تا زمان رسوخ تدریجی و نفوذ این جریان در پستهای متعدد و حساس کشور شده است، حال ببینید چرا شاخص رهبری این است که باید مراقب بود و کسی باید وارد مجلس شود که صدای دشمن نشود و کشور را دودستی تقدیم به غرب و دشمن نکند.

وی افزود:اینکه شاخص ها در شرایط فعلی انقلاب این شده است که فردی وارد مجلس شود که دل بسته غرب نباشد به این خاطر است که دشمن در راستای راهبرد های خود به دنبال این است که مجلسی همسو با خود در ایران روی کار بیاید. لذا عدم گرایش به غرب شاخصی است که امروز رهبری به آن اشاره می کند.

گودرزی در پایان گفت: طراحی و عقبه جریان فتنه  جهت انتخابات در کشور که حتی چهار لایه در برخی شهرستانها چیده شده است ، با این شاخص رهبری رد می شود تا دوباره مجلس آمریکایی تشکیل نشود،تا مجلس ششمی تشکیل نشود که بلندگوی حرفهای دشمن باشد که علناً نگویند نفت داریم هسته ای می خواهیم چکار؟
 
انتهای پیام/م

خدا به خیر کند هاشمی شروع به یاد تشکل های دانشجویی افتاده است!
هاشمی رفسنجانی: تشکل‌های دانشجویی بهترین مدافعان نظام در دانشگاه‌ها هستند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دانشگاه‌ها از دانشجویان عضو تشکّل‌ها، حمایت کنند، آنها بهترین مدافعان نظام و دانشگاه در مراکز و جوامع علمی و دانشگاهی می‌شوند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی  روز گذشته طی سخنانی به حمایت از تشکل های دانشجویی پرداخت این در حالی است که تشکل های دانشجویی اصلی ترین منتقدان رفتارهای هنجار شکنانه وی در جامعه بوده اند که دانشگاه آزاد نیز با برخورد های ضد قانونی سعی در ساکت نگاه داشتن دانشجویان داشته است.

اما اینک بعد از آنکه انگلیس شروع به حمایت از لیست انتخاباتی هاشمی کرد و موج اعتراضات مردمی و نامزد های که نامشان در این لیست ذکر شده بود شروع شد و این اعضا با اعلام برائت از این لیست انگلیسی پسند متذکر شدند از منتقدان اصلی هاشمی هستند و بدون اجازه نام آنها در این لیست قرار گرفته است.

حال باید دید هاشمی با حمایت از تشکل های دانشجویی در آستانه برگزاری انتخابات قصد جذب رای دارد و یا خود را برای آغاز بازی دیگری در جامعه آماده می کند.

متن سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل می باشد:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز در دیدار کارکنان دبیرخانه تشکّل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به تشکّل‌های دانشجویی را کادرسازی آینده جامعه دانست و با تأکید بر ضرورت تقویت آنها، گفت: دانشگاه‌ها باید از تشکّل‌ها حمایت کنند تا هر یک از دانشجویان بدون احساس نگرانی، وارد کارهای سیاسی شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرهیز از مانع تراشی‌ها در فعالیت‌های جمعی دانشجویان را برای سراسر کشور مهم دانست و گفت: اگر دانشگاه‌ها از دانشجویان عضو  تشکّل‌ها، حمایت کنند، آنها بهترین مدافعان نظام و دانشگاه در مراکز و جوامع علمی و دانشگاهی می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «نباید جلوی اظهار نظر جوانان را گرفت»، گفت: همیشه از تشکّل‌های دانشجویی حمایت می‌کردیم، چون براساس تجربه‌های فراوان، دریافتیم که انتقادات جوانان در راستای تقویت نظام، انقلاب، کشور و دانشگاه‌هاست.

وی بیانات منطقی جوانان دانشجو در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نشانه‌ای برای پویایی جامعه دانست و گفت: سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت فعالیت‌های تشکّل‌هاست.

هاشمی رفسنجانی، ظرفیت تشکّل‌های اسلامی برای فعالیت‌های بانوان دانشجو را زمینه‌ای برای حضور آنان خواند و گفت: امروزه نیمی از جامعه تحصیلکرده و فرهیخته کشور، زنان و دختران هستند و باید از همان زمان دانشجویی فعال شوند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با ارائه تحلیلی از شرایط فرهنگی و اخلاقی جامعه، گفت: دانشگاه و دانشجو به تدریج مرجع مردم برای تصمیمات فردی و اجتماعی می‌شوند و مطمئناً پاکی این قشر، پاکی جامعه را تقویت می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحیات پرسش و پاسخ را برای دانشجویان ضروری دانست و با بیان خاطراتی از بحث آزادی علمی در زمان طلبگی، گفت: حتی شاگردان امام خمینی(ره) که به ایشان عشق می‌ورزیدند، در مباحث علمی و حوزوی، اظهارنظر می‌کردند و اگر جلوی این شیوه را بگیریم، کم کم شاهد انسداد علمی خواهیم بود.

وی برخوردهای سیاسی با اظهار نظر‌های استادان و حتی مراجع تقلید را که گاه شاهد تجمعات اعتراضی جلوی منازل آنها بودیم، در تضاد کامل با اخلاقیات اسلامی توصیف کرد و گفت: بزرگان اسلام به مخالفان خویش اجازه می‌دادند که در مباحث علمی، نظرات مخالف خویش را مطرح کنند.

در آغاز این دیدار، آقایان دکتر قدم‌یاری، دکتر جلالی، کریم‌زاده، مرتضی اکبری و خانم امیری، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه تشکّل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خویش در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی پرداختند.

انتهای پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS