
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، رضا سراج رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی در نشست سه هزار نفری بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت: عرصه انتخابات پیشرو پیچیدگیهای مهمی دارد که میتواند آن را به پیچ تاریخی مهمی تبدیل کند.
وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی تفاوت زیادی با انتخابات ادوار گذشته آن دارد.
سراج ادامه داد: انتخابات در خبرگان رهبری و ادوار گذشته آن، هیچگاه رقابتی و در جهت چالش با نظام و تحمیل اراده جریان نفوذ نبوده اما در این دوره عدهای تلاش کردند از طریق نهضت ثبتنام و ایجاد جریانی در خبرگان رهبری، جریان نفوذ را به داخل مجلس خبرگان کشانده و چالش با نظام را در درون خبرگان رهبری ایجاد کنند.
سراج تاکید کرد: در انتخابات مجلس مهمترین صبغه آن، سیاسی بودن است اما در این دوره، انتخابات مجلس صبغه سیاسی نداشته بلکه ابعاد مهمتری در آن مشاهده می شود.
وی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی اول و دوم، رقابت بین خط امام(ره) و لیبرالها بود، در انتخابات دوره سوم و چهارم رقابت بین دو جریان سیاسی چپ و راست مصطلح با مرکزیت جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بود.
سراج تصریح کرد: در انتخابات دوره پنجم، هاشمی تلاش کرد جریان نوظهوری را در عرصه کشور وارد کند که این جریان تکنوکراتهای غرب باوری بودند و نسخه عدول از ارزشهای انقلاب را تجویز میکردند.
این فعال سیاسی ادامه داد: در رقابتهای دوره ششم مجلس، شدیدترین رقابت سیاسی بین اصلاح طلب و اصولگرا وجود داشت که این سایه رقابت بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا در مجلس هفتم، هشتم و نهم نیز وجود داشت.
وی با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم سیاسی نیست، تصریح کرد: این دوره انتخابی بر سر موضوع هندسه انقلاب اسلامی است و ما شاهد شکل گیری دو جریان انقلاب و ضد انقلاب خواهیم بود.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی گفت: ویژگیهای انتخابات در این دوره از مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و متراکم است، در هیچ دورهای شاهد این تراکم و ویژگیها نبودهایم.
وی اهمیت راهبردی و تعیین کنندگی این دوره از انتخابات را مهم دانست و گفت: ریل گذاری برای کشور، گفتمان و هویت از جمله دیگر ویژگی های این دوره از انتخابات مجلس است که آثار آن شاید تا 10 سال یا بیشتر باقی بماند. از این رو باید دقت کرد، زیرا انتخاب غلط آثاری ده ساله یا بیشتر برای کشور به وجود خواهد آورد.
سراج گفت: انقلاب اسلامی در صحنه پیش برندگی خود، امروز به بهترین شرایط ممکن رسیده است که در 200 سال گذشته کشور، چنین چیزی وجود نداشته، امروز به اذعان اندیشکده های آمریکایی، ایران در حال پر کردن خلاء های قدرت در منطقه است.
سراج گفت: اشتباهات استراتژیک آمریکایی ها برای جمهوری اسلامی ایران به فرصت تبدیل شده و رهبر انقلاب به بهترین شکل از آن استفاده کردند؛ یک اندیشکده مطالعاتی امریکایی وابسته به جریان جمهوریخواه، ایران را در زمره 8 کشور قدرتمند معرفی کرده است.
سراج گفت: آمریکایی ها از 10 سال پیش این مسئله را پیشبینی میکردند که جمهوری اسلامی ایران قدرت نوظهور جهانی است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف با آل سعود و پشتیبان آن یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی در تقابل هستیم، تصریح کرد: پیروزی از آن ایران است، صحنه یمن که بنا بود آل سعود در آن مقاومت را سرکوب کند، امروز به باتلاقی برای عربستان تبدیل شده به طوری که امریکایی ها می گویند یمن، ویتنام آل سعود شده است.
سراج خاطرنشان کرد: بینی آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد و ان شاءالله سال آینده پیروزی مقاومت در یمن را جشن خواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه صحنه دیگر رقابت ما با آل سعود، صحنه جنگ نیابتی است، ادامه داد: برآورد آنها این بود که با حمله به اماکن متبرکه، جنگ 30 ساله ای بین شیعه و سنی درخواهد گرفت، هدف آنها این بود که در جنگ نیابتی، ابتدا 5 استان ایران را درگیر کنند و بعد این درگیری بیشتر شود اما با هوشیاری رهبر انقلاب، جنگ نیابتی برای ما به فرصت تبدیل شد و امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: آل سعود خود را بازنده این جنگ می داند و در صحنه داخلی هم دچار مشکل شده. پیش بینی ها این است که طی 5 سال آینده و یا کمتر، آل سعود به فروپاشی خواهد رسید.
سراج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از جریان نفوذ، آدرس غلط گرفته اند که به دنبال پیدا کردن کلید در آمریکا هستند، گفت: نظم منطقه، مدیریت آمریکا در منطقه را به پایان خواهد رساند و این واقعیت استراتژیک است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به بدترین شرایط دچار شده و امروز مقاومت نیازی به شلیک موشک ندارد. بلکه کافی است یک چاقو به سمت اسرائیل پرتاب کند.
این استاد دانشگاه افزود: امروز ترکیه دیگر بازیگر منطقهای آمریکا در بدترین شرایط اقتصادی و امنیتی قرار گرفته و آمریکا نقشه فروپاشی عربستان را نیز طراحی کرده است.
وی ادامه داد: آمریکا برای مهار فرصتهای راهبردی در منطقه، چشم طمع به انتخابات ما دوخته است تا از این طریق در ایران تحول ایجاد کند.
سراج گفت: آمریکا به دنبال این است که از طریق گسترش نفوذ در ایران و ایجاد دوگانگی در جامعه و حاکمیت، ایران را از درون مهار کند و به جای پاسخ دادن در منطقه میخواهد پاسخ قدرت یابی ایران را در داخل کشور به ما بدهد.
وی گفت: اگر در آینده شاهد ظهور مجلسی کدخداپذیر باشیم، بدون شک این مجلس تبدیل به گسلی میشود که ایران را در برابر قدرتهای جهانی مهار خواهد کرد.
سراج افزود: آمریکا در این مسیر دو معادله را طرح ریزی کرده است. معادله نخست بازگشت پول های بلوکه شده به شرط عقب نشینی از فرصت های منطقه و معادله دوم تحریم های جدید و عدم اجرای آن به شرط عقب نشینی از فرصت های منطقه است.
وی تاکید کرد: انتخابات مجلس دهم اهمیت راهبردی دارد، اگر مجلس با مقتصات سازش پذیری و بزک کردن آمریکا شکل بگیرد، تبدیل به گسلی برای فرصت سوزی ایران خواهد شد.
سراج تصریح کرد: آمریکا دیده است که ایران توانسته قدرت قابل اتکایی شود که روسها با اعتماد به ایران به منازعات منطقه ای آمده اند و وارد ائتلاف چهارگانه علیه تروریسم شده اند، به همین خاطر است که چشم طمع برای مهار ایران به این انتخابات دارد.
وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب این مجلس میتواند برای اقتصاد ریل گذاری کند، گفت: مجلس آینده به دلیل برنامه توسعه ششم و جهت گیری های اقتصادی یا اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و یا اقتصاد مبتنی بر توسعه را در پیش بگیرد.
سراج گفت: جریانی که به تعامل با کانون های قدرت معتقد است، امروز بر این باور است که باید قراردادهای طولانی مدت با امتیازهای فراوان با طرف غربی منعقد کند تا اگر آمریکا خواست تحریم ها را برگرداند، این قراردادها، اروپائی ها را از ایران برنگرداند. در حالی که این اعتقاد از جریان نفوذ است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در تبیین شاخص های افراد سالم برای انتخابات مجلس دهم، فرمودند که افراد اسلام کسانی هستند که جلوی فروش کشور را بگیرند. مجلس دهم با نقش نظارتی و تقنینی باید این جریان را مهار کند.
وی گفت: رهبری فرمودهاند کسانی که سینه خود را سپر اقتصاد کشور کنند، صالح هستند؛ سالانه به اندازه سقوط 60 فروند هواپیما با 300 نفر سرنشین در کشور تلفات زمینی میدهیم، آلمان 4 فروند هواپیمای پهن پیکر دارد و فرانسه 8 فروند. ما 12 فروند هواپیمای پهن پیکر خریدهایم. این خرید برای مرفهین بیدرد است.
سراج تصریح کرد: در سه سال گذشته، فرانسه نتوانست هیچ ایر لاینی برای فروش این هواپیماها پیدا کند اما ما همه مزیتها را دادیم تا تعلیق 6 ماهه برای برخی تحریمها بگیریم. تازه فهمیدند که تحریم نرم افزار سوئیفت، پروسه دیگری دارد.
وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر برخی امتیازات را به برخی کشورهای دیگر میدهند تا تحریم سوئیفت برداشته شود، ما که تولید کننده برنج هستیم، چرا سالانه 300 هزار تن برنج از تایلند وارد می کنیم؟ کشور ظرفیت تولید 30 هزار تراکتور را دارد اما 5 هزار تراکتور از جمهوری چک وارد میکنیم چون میخواهیم جمهوری چک امتیاز ویژهای برای سوئیفت ایجاد کند.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی افزود: اقتصاد وابسته با توسعه وابسته، کشور را زیر بمباران اقتصادی نگه میدارد، نه تنها از این جنگ خلاص نخواهیم شد، بلکه مجبور خواهیم بود مزیتهای دیگری به آمریکا بدهیم.
سراج ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار شورای عالی امنیت ملی فرمودند بر اساس سخنان امام، مردم، استقلال کشور، مبارزه با استکبار، مسئله فلسطین و توجه به مستضعفین خطوط اصلی انقلاب است که از ترکیب آن هندسه انقلاب به وجود میآید.
سراج ادامه داد: انتخابات مجلس آینده در حوزه هویتی، انتخاباتی است برای هندسه انقلاب، جریانی که معتقد به تعامل با کدخدا و رأس آن اعلام میکند بیش از اینکه غرب ترسناک باشد ما امنیتی و ترسناک هستیم و تعامل با آمریکا را کلید حل مشکل می داند، اگر وارد مجلس دهم شود، هندسه انقلاب را تضعیف خواهد کرد.
وی گفت: امروز نبرد با آمریکا، سلطه گران و مبارزه با آل سعود فهم و تبیین جنگ نرم و برنامه آمریکا برای نفوذ در حاکمیت است.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی که معتقد است خودکفایی در کشور مزخرف است، وارد مجلس آینده شود، استقلال کشور تضعیف شده، حوزه علمی رکود یافته و فرار مغزها روند تندتری خواهد یافت.
سراج افزود: جریانی که بر پایه لیبرالیسم غربی است و در خفا لیبرالیسم فرهنگی، اباحهگری و ترکیهسازی حجاب را ترویج میکند، اگر در مجلس حاکم شود، به تدین و پایبندی مبانی اسلامی لطمات بسیاری وارد خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله فلسطین، مسئله مهم جهانی است، اما کجای جریان توسعهگرا قرار دارد؟ معیشت مردم به عنوان مسئله اصلی کجای جریان توسعه گرا است؟ در حالی که در این جریان اولویت اقشار مرفه مردم هستند؛ سفره معیشت مردم 12 برابر کوچکتر شده است.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: 2 سال ظرفیت کشور معطل نتیجه مذاکرات بود و در دو سال آینده هم هیچ برنامه ای وجود ندارد. با این حال ادعا میکنند که برجام را خدا آورده است، این یک تصویرسازی غلط است. هیچگاه سنت الهی، مومنین را نادیده نمیگیرد.
سراج ادامه داد: جریان دانشجویی در کشور ما پرچمدار و پیشرو بوده است، باید جلوی انحراف از هندسه انقلاب توسط دانشجویان گرفته شود، مطالبهگری صریح از اصول این هندسه باید بیش از پیش مشاهده شود و دانشجویان با فشار کسی از صحنه خارج نشوند.
وی در خاتمه گفت: جای افسر جوان جنگ نرم در قرارگاهها نیست، وسط میدان نبرد و در جامعه باید حضور داشته باشند. همانطور که در فتنه آمریکائی 88 تمام ظرفیت نیروهای انقلاب در دانشگاه ها به وسط جامعه آمد و موجی به وجود آورد که کوبنده شد.
انتهای پیام/م
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، یادداشت دانشجویی*؛ مسئله برای من این است که بچه های هم نسلیم، انقلاب را چگونه می فهمند و چه رنگی می بینند. شکسته باد قلمی که بخواهد طوری بنویسد که توی مخاطب را قانع کند، و درک درست از انقلاب این ست و جز این نیست!

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی"حافظان انقلاب"،در مصلی امام خمینی تهران در 3 حوزه مهم سخنرانی پرداخت.
گودرزی که در مورد بحث انتخابات و نگاه بسیج دانشجویی به مساله انتخابات پیش رو ، عملکرد مجموعه بسیج دانشجویی بررسی ریشه مشکلات کشور سخن می گفت، با ذکر این سوال که چرا با وجود این همه دستاورد عظیم پس از انقلاب در عرصه های مختلف هنوز هم کشور در مشکلات متعددی است اظهار داشت:چرا با وجود گذشت 37 سال از عمر با برکت انقلاب و با وجود قدرت نظامی و پیشرفتهای علمی ما همچنان مشکلاتی وجود دارد؟ چرا نمایندگانی در دولت و مجلس وعدههایی میدهند و زمانی که رای میگیرند به وعدههایشان عمل نمیکنند؟
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه باقی بودن مشکلات 4 دلیل اصلی دارد گفت:فاصله زیاد و عدم همخوانی بین گفتمان و مبانی فکری مسئولین و گفتمان انقلاب اسلامی ،نبود خودسازی قبول از پذیرش مسئولیت،تلاش های فراوان دشمنان و فرهنگ عمومی ضعیف در عرصه تولید و کار و تلاش چهار عامل باقی ماندن مشکلات است.
وی ادامه داد: در این 37 سال بخش عمده مشکلات ما این بوده است که در میان مسئولان خودسازی وجود نداشته است و باندهای جاسوسی دور یک مدیر را گرفتند به طوریکه اگر فرد خودش هم خواسته باشد برای ملت خدمت کند در عمل نتواند.
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مسئله مهمی است که از ابتدای انقلاب وجود داشته ولی پس از انقلاب با انحراف مواجه شده است، گفت: چرا خیلیها میخواهند راه صد ساله را یک شبه بروند.
گودرزی با بیان اینکه در هر دو طیف سیاسی کشور یک سری تناقضات وجود دارد، اظهار داشت: دسته بندیهای سیاسی مرسوم را میشود به تدریج بر هم زد، دو خط فکری از ابتدای انقلاب به طور مداوم با هم رقابت کردند و حتی جاهایی جنگیدند که یکی از آنها جریان انقلابی و دیگری جریان غرب گرایی داخلی است.
وی با تشریح مبانی فکری جریان غرب گرا گفت: برخی از این ها میگویند خودکفایی مزخرف است، کشاورزی داخلی محصول ندارد یا میگویند باید با کدخدا تعامل کنیم.
وی اضافه کرد: ما اومانیسم غربی را قبول نداریم ولی انسان در اسلام کرامت دارد، انهایی که اومانیسم را قبول دارند میگویند خدا را کنار بگذاریم و انسان محور باشیم، ما از اصالت فرهنگ در جامعه میگوییم آنها اصالت را به اقتصاد میدهند، در جریان انقلابی عدالت و معنویت در پیشرفت نقش اساسی دارد ولی آنها بیشتر سود اقتصادی را مطرح میکنند.
گودرزی اضافه کرد: حتی برخی روحانیون و مسئولان چه بر زبان آورده باشند و چه نیاورده باشند خط دوم فکری را انتخاب میکنند و برای همین مشکلات ما تاکنون حل نشده است، ما میگوییم امت واحده و آن ها بحث ملیگرایی و تعامل با سایرین را مطرح میکنند، آنها مبارزه را قبول ندارند و میگویند کشورها براساس منافع ملی رقابت میکنند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: سریع القلم مشاور رئیس جمهور به صراحت میگویند که انگلیس و آمریکا دشمن ما نیستند و این مسائل ناشی از خط فکری دوم است.
گودرزی گفت: ما دین را همه جانبه قبول داریم ولی آنها دین سکولار را میخواهند به طوری که جریان دوم خرداد تمام تلاشش را کرد که اسلام را به اسلام حداقلی و فردی تبدیل کند و اهداف اجتماعی اسلام را از ما بگیرد و حالا هم میخواهند همان فضا را دنبال کنند، ما قائل به نقش اساسی مردم هستیم و آنها فقط شعارش را میدهند و هر کجا که مردم به آنها رای نمیدهند مقابل مردم قیام میکنند و مانند فتنه 88 به مردم تهمت میزنند.
گودرزی اضافه کرد: مشکلات ما در مبناها و نوع تفکرات است، ما بحث امر به معروف و نهی از منکر و احساس مسئولیت اجتماعی را داریم و آنها عدم دخالت دولت در فرهنگ عمومی را مطرح میکنند وبه یک دولت حداقلی و با نگاه لیبرال قائلند که از این مبنای فکری چیزی به نام ارشاد و هدایت فرهنگی جامعه خارج نمیشود.
گودرزی گفت:از این مبنای فکری بحث حجاب و عفاف و امر به معروف خارج نمیشود، ما اقتصاد مقاومتی را مطرح میکنیم. آنها اقتصاد نئو لیبرال.
وی افزود: صورت مسئله روحانی و ظریف این است که ما تحریم هستیم و باعث این تحریم هم بیتدبیری و عدم لیاقت دولت قبل بوده است و دولت قبل فهم روابط پیچیده بینالملل را نداشته و ما باید تعامل و تنشزدایی داشته باشیم تا اقتصادمان پویا و فعال شود. در حالی که مقام معظم رهبری برای اقتصاد پویا بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و فرموندد ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. زیرا ملت ایران استقلالخواه است و با حرفهای نو الگو میشود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: میگویند باید داخل کشور را مصونیتبخشی کنیم که نفوذ یکی از موارد سلبی این مصونیت است و ما باید استحکام داخلی داشته باشیم و صورت مسئله را با اصلاح مبانی فکری و شناخت صحیح دشمن تعریف کنیم.
وی ادامه داد: برجام عملیاتی شده است و ما نیز افراد خوش باوری هستیم و یک سال دیگر هم مهلت میدهیم ولی قرار است چه اتفاقی بیفتد و کدام تحریمها رفع شده است.
گودرزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری 4 کار اولویتدار را مطرح کردهاند، گفت: بسیج دانشجویی باید عملکردی در راستای تقویت اقتدار ملی از طریق ساخت مستحکم درونی، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و حفظ روحیه تدین و انقلابیگری داشته باشد.
مقام معظم رهبری فرمودهاند که باید خط انقلاب را دنبال کنیم و خط انقلاب هم فرمایشات امام خمینی (ره) است که عدهای از ابتدای انقلاب مقابل خط بودهاند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به جریان غربگرای داخلی عنوان کرد: تمام مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، طلاق و بقیه مشکلات ماحصل نگاه توسعه غربی است که زمان سازندگی و اصلاحات و در این دولت در کشور ترویج شده است.
وی با اشاره به 5 هدف آمریکا در منطقه گفت: آمریکا به دنبال مهار ایران و جبهه مقاومت، حفظ امنیت اسرائیل، غارت نفت و منافع اقتصادی منطقه و راهاندازی جنگهای نیابتی مقابله و کنترل روسیه و حمایت از دولتهای وابسته به خودش است، میخواهند کشورهای منطقه را تجزیه کنند تا آمریکا بتواند مدیریت کند و برای این هدفشان باید جنگ دائمی در منطقه باشد تا قدرت ایران فرسایش برود.
گودرزی گفت: در داخل ایران از ابتدای انقلاب به دنبال تغییر ساختار بودند و حالا راهبردشان مهار و نفوذ است و میخواهند در ارکان حاکمیت و باورهای مردم نفوذ کنند تا جمهوری اسلامی را با حفظ صورت تغییر سیرت دهند. همانطور که آمریکاییها هم گفتند 37 سال است نتوانستیم ایران را براندازیم و حالا باید آنچنان نفوذ کنیم که ایران آینده ضعیف شود و به همین دلیل بر روی انرژی هستهای ما مانور دادند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اختلافافکنی میان مسئولان و مردم راهبرد آمریکاست، گفت: مقام معظم رهبری در برابر این راهبرد آمریکا بحث همدلی و همزبانی را مطرح کردند و دولت برای تحقق این امر باید اعتماد مردم را جلب کنند.
وی اضافه کرد: برخی میپرسند آیا فتنه دیگری در کار است یا خیر که در جواب این سؤال باید بگوییم امیرالمومنین فرمود در جامعه اسلامی هیچ گاه از فتنه در امان نیستید زیرا منافق در جامعه وجود دارد و راهکار مقابله با نفاق این است که ما زود فریب نخوریم.
گودرزی گفت: هر چقدر مردم جامعه اسلامی افراد زودباور و سطحی باشند، منافق بیشتر نفوذ میکند. همانطور که در فتنه 88 میگفتند مگر میشود نخستوزیر امام اشتباه کند. چرا نمیشود مگر صدر اسلام چه کسانی مقابل دین ایستادند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: میخواهند کشور را دو دستی تقدیم غرب کنند و ما باید بایستیم و جلوی نفوذ را بگیریم، قصد دعوا نداریم و میخواهیم از اصل نظام و منافع ملی دفاع کنیم که برای این کار به افزایش بصیرت جامعه نیاز است.
وی با تشریح وظایف بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی یک تشکل دانشجویی مستقل است که با آئیننامه و قانون خاص خود با دانشگاهها تعامل دارد و جز با ضد انقلاب با هیچ کسی سرستیز ندارد. البته از یک بعد نیز به سپاه تکیه داریم در عین حال که نظامی هم نیستیم.
گودرزی افزود: ما حزب سیاسی نیستیم و دعوای سیاسی با دولت و مجلس نداریم و فقط بر اساس آرمانهای نظام و منافع ملی صحبت میکنیم و مقابل هر کسی که انحراف دارد میایستیم، اگر در مسئله برجام ورود میکنیم دعوای سیاسی با دولت نداریم و فقط منافع ملی را رصد میکنیم و اگر کسی اصل و اساس انقلاب را قبول داشته باشد ما به دلیل سلیقه سیاسی متفاوت مقابل او نمیایستیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با حضور در انتخابات نیز گفت: در انتخابات برگزاری انتخابات سالم مشارکت حداکثری و حضور بابصیرت مردم را مدنظر داریم.
وی اضافه کرد: در فتنه 88 میخواستند انقلاب رنگی انجام دهند ولی به دلیل اینکه مردم پای حاکمیت ایستادند و ستونهای حاکمیت پایدار بود نتوانستند این کار را انجام دهند و به همین دلیل حالا بر روی نفوذ سرمایهگذاری کردهاند و میخواهند افرادشان را وارد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کنند.
گودرزی ادامه داد: بهزاد نبوی به عنوان نماینده مجلس ششم میگوید انرژی هستهای را برای چه میخواهیم و دشمن به دنبال همین است. پس نباید افرادی را به مجلس بفرستیم که حرف دشمن را بزنند و دشمن را تقویت کنند.
وی خطاب به مسئولان بسیج دانشجویی کشور گفت: ما باید راهبردهای دشمن را تبیین و روشنگری کنیم و در مورد جایگاه و اهمیت مجلس حرف بزنیم، بسیج باید محکم، مستدل و منطقی و کارشناسی شده صحبت کند و به مردم بگوید که چرا مقام معظم رهبری این معیارها را برای انتخابات مطرح کرده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود: باید از دولت خواست که گزارش دهد در 2 سال و نیم گذشته برای اشتغال و تولید داخلی چه کاری انجام شده است.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران گفت: قطعا ما انسانها در مورد مسائل مختلف آزمایش میشویم که این مسائل میتواند ناامنیها، تهدیدات، محاصرهها، گرسنگی، قحطی، کمآوردن مال، جان و از دست دادن دسترنجها باشد، در این آزمایش به کسانی که مقاومت میکنند بشارت داده شده است که پیروز میشوند، این افراد یا شهید میشوند یا در دنیا به پیروزی میرسند که اگر شهید شوند هم پیروزی و بازگشت از سوی خداست.
وی افزود: کمبودها برای ما چیزی نیست، دنیا محل گذر است و عزت و عظمت و پیشرفت ما و پیروزیهای بزرگ ما مربوط به فداکاری شهدا است که ما باید از آن درس بگیریم.
مکتب شهدا، مکتب امام و قرآن است
سردار نقدی با بیان اینکه مکتب شهدا، مکتب امام و قرآن است، گفت: گروهی گام در مسیر مبارزه میگذارند و مقاطع زرین در تاریخ بشر رقم میزنند و عدهای فرار میکنند و زیر بار ذلت، زندگی میکنند.
نقدی تصریح کرد: زندگی ما این دو روز نیست که آن را به رفاه و خوشی بگذرانیم و تمام شود. نمیتوان زندگی را به همین لذتهای دنیوی بفروشیم و از مبارزه فرار کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازمان مستضعفین با اشاره به حضور افراد مبارز در جبهه دفاع از حرم اهل بیت گفت: کسانی فرزند کوچک یا همسر باردارشان را رها میکنند و برای دفاع از حرم اهل بیت شهید میشوند که این را از حضرت ابراهیم (ع) آموختند.
وی افزود: امروز هر کس از شاه و گدا، از فقیر و غنی، از عالم و مرجع تقلید تا نوسواد باید آبی از این چشمه بنوشند خدا این آزمایشها را انجام میدهد و مزد آن را هم میدهد.
نقدی با بیان اینکه تمام پیامبران در مبارزه بودند عنوان کرد: برخی دنیا را همین چند روز میدانند و سختیها را میبینند ولی امید به پیروزی ندارند. ولی برخی امید گشایش دارند زیرا انسانی که به دنبال رستگاری است از مبارزه فرار نمیکند و به گشایش امید دارد که این گشایش یا به پیروزی دنیوی منجر میرسد یا به شهادت نائل میشوند.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از مبارزات مردمی عنوان کرد: ایجاد جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب نشان داد که سختیها سبب گشایش میشوند و مبارزات میتواند ملتی را از حضیض ذلت به اوج عزت برساند.
چه کسی ما را بر شاه مخلوع پیروز کرد؟
وی افزود: البته شهادت هم سعادت است و برخی از جوانان ما جایزه مبارزات خود را در شهادت گرفتند.
نقدی ادامه داد: چه کسی ما را بر شاه مخلوع پیروز کرد جز خداوند؟ خداوند ما را تنها نگذاشت و مزد مبارزات ما را داد.
وی با ارائه آماری از دستاوردهای کشورمان پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: طبق آمار، در رژیم شاه اکثریت مردم بیسواد مطلق بودند ولی امروز ما پرشتابترین سرعت علمی دنیا را داریم، اتم میشکافیم، 4 میلیون و 800دانشجو و 100 هزار استاد داریم و میتوانیم ماهواره پرتاب کنیم.
نقدی گفت: در زمان رژیم شاه ما روزی 6 میلیون بشکه نفت صادر میکردیم ولی باز هم شرایط مناسبی نداشتیم در حالی که امروز یک میلیون بشکه نفت میفروشیم ولی دستاوردهای بزرگی داریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در زمان رژیم شاه سیاست ما دربست در اختیار آمریکا بود، مجلسمان را تعیین میکردند و مستشاران آمریکایی در همه جای کشور بودند ولی امروز ایران برای سیاست دنیا تعیین تکلیف میکند که اینها در پرتوی مبارزه حاصل شده است.
وی اضافه کرد: امروز رسانهها در دست طاغوتها است ولی پیروزی از آن ماست، یک بار به خبرنگار فلسطینی گفتم سال 2025 چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد که گفت حرفهای رویایی نزن امروز در غزه کودکان شیر ندارند. سخنان واقعی بگو گفتم واقعیت را میپذیری؟ سپس گفتم اینجا تهران است در سال 1979 میلادی اینجا مقر مستشاران آمریکا بود ولی اسلام این مسئله را از دستشان خارج کرد. پیروزی انقلاب ما قدرتی بود که خدا به ما داد.
پول، سلاح و رسانه در دست آمریکاست ولی پیشرویها از آن اسلام است
وی اضافه کرد: در حال حاضر پول، سلاح، رسانه و همه امکانات و سازمان های امنیتی در دست آمریکاست ولی پیشرویها از آن اسلام است به طوری که مردم شمال نیجریه که اصلا شیعه نبودند در اربعین راهپیمایی میکنند و آمریکا به لرزه میافتد.
نقدی عنوان کرد: اسلام با سرعت پیش میرود و اینها جایزه مقاومت و ایستادگی بر حق است، اگر این پیروزیها هم نبود خدا بهشت را به ما وعده داده است و شهیدان این وعدههای قرآنی را باور دارند و دنیا را در همین زندگی تنگ نمیبینند.
وی با ارائه مثالی در رابطه با سختیهای دنیا گفت: دانشجو اگر فکر کند که تمام عمر باید در دانشگاه باشد اشتباه میکند این دنیا هم مانند دوره دانشگاه میگذرد و کسانی که تلخیهای آزمایشات را به جان خریدند به مزد خود میرسند.
نقدی گفت: برخی میگویند چرا هزینه دهیم، به جای هزینه دادن با طاغوتها تعامل میکنیم تا از زخم زبانهای آنها نیز راحت باشیم، مگر به پیامبر نگفتند که وی مجنون است. پیامبر هم باید مبارزه را ترک میکرد؟ در دورانی بودیم که یک روز بدون تشییع جنازه شهدا نداشتیم ولی ایستادیم، ولی امروز هم به خاطر زخم زبانها عقبنشینی نمیکنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمن هر جور که میخواهد به ما نگاه کند تا چشمش کور شود، هر چقدر که از چشم آنها بیفتیم در دل ملتها جا میشویم به طوری که امروز یک مقام ایرانی در سفر به کشورهای دیگر با استقبال ملتها روبرو میشود ولی یک مقام آمریکایی جرات حضور در بین ملتها را ندارد.
وی گفت: امروز عکس فرمانده شجاع شما سردار قاسم سلیمانی بر روی قلب رزمندگان سوری، عراقی و یمنی است، عکس امام و ولایت در دست جوانان مسلمان است و اینها لطف پروردگار به ما است.
رهبری اجازه دهد تا غروب نشده 500 سردار ما در جبهه دفاع از حرم حاضر میشوند
نقدی گفت: برخی میگویند امروز زمان صلح امام حسن (ع) است. در حالی که امروز اگر رهبری اجازه دهد تا غروب نشده نه سرباز و نه رزمنده بلکه 500 سردار ما در جبهه دفاع از حرم حاضر میشوند آیا امام حسن (ع) چنین نیروهایی را داشت؟ آیا امام حسن (ع) جوانانی را داشت که هر روز نامه مینوشتند و برای رفتن به جبههها التماس میکردند؟ آیا امام حسن (ع) چنین قوا و چنین شجاعان و شیران بیشه اسلام را داشت که با پای برهنه و نان خشک در یمن در برابر آمریکا ایستادند و «آخ» نگفتند.
نقدی ادامه داد: مردم شجاع عراق که تکفیریها را به خاک ذلت کشاندند و دستهای بلند قدرت اسلام و نفوذ روز افزون قدرت اسلام در زمان امام حسن (ع) بود؟
نقدی خاطر نشان کرد: میگویند با دیپلماسی میتوانیم حقمان را بگیریم و ما دیپلماسی بسیار بالایی داریم، آن دیپلماسی که فضا را برای بیشترین امتیازگیری دشمن مهیا کند لایق است؟ کسی که شاگرد کلاس اول مدرسه دیپلماسی است و الفبای دیپلماسی را میداند این مسئله را میفهمد که در حین مذاکره با دشمن حتی اگر جیبش خالی باشد باید خود را پولدار نشان دهی. بعد اینکه در اوج مذاکرات میگویند خزانه خالی است این دیپلماسی موفق است؟
وی اضافه کرد: کسی که میگوید اگر آمریکا یک دکمه فشار میدهد کل نیروهای مسلح ما نابود میشود از دیپلماسی چیزی می داند؟ دکمه کجا بود؟ در اوج مبارزه با حریف بچه میترسانید؟
نقدی اظهار داشت: در اوج مذاکرات که باید ضعفها را مخفی کنیم میگوییم آب خوردن ما هم در گرو مذاکرات است. یعنی به دشمن پیام میدهیم که هر چقدر دوست داری از ما امتیاز بگیر زیرا وضع ما بسیار خراب است.
وی افزود: اینکه همه روابط خود با سایر کشورها را در مذاکره با آمریکا بلوکه کنیم دیپلماسی موفق است؟ دیپلماسی این است که وقتی روسها با اروپا مشکل دارند ما که کارخانههای لبنیات بسیاری داریم بتوانیم بازارشان را در اختیار بگیریم. در حالی که ما 1700 تن سیبزمینی را هم چال میکنیم، انبوه تولیدات مواد غذایی ما به دنبال بازار صادرات است آنگاه به جای اینکه بازار روسیه را پر کنیم رسما میگوییم ما گاز شما را تامین میکنیم.
وی اضافه کرد: روسیه با ترکیه به خاطر حمله به جنگنده خودش به مشکل خورد و بازارها را بر روی ترکیه بست و ما با فکر کردن به اشتغال جوانانمان و بازاریابی برای انبوه مواد غذایی و کشاورزیمان میتوانستیم بازار روسیه را بگیریم.
نقدی گفت: دیپلماسی این است که وقتی گشایشی حاصل شد اولین قرارداد بزرگمان را با همان کسانی که بیشترین دشمنی را با ما کردند ببندیم؟ در این صورت که به دنیا گفتهایم هر کس ما را بیشتر اذیت کند بهترین قرارداد را با او میبندیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: قبلا کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانیهایشان بر دیگری سبقت میگرفتند که بگویند ما زودتر با ایران دوست میشویم ولی امروز میگویند ما زودتر ایران را میزنیم.
پس از برجام 4 قانون علیه ایران تصویب شده و 11 قانون و لایحه قانونی در دست تصویب است
وی با بیان اینکه پس از برجام 4 قانون علیه ایران تصویب شده و 11 قانون و لایحه قانونی در دست تصویب است گفت: آمریکا 2 میلیارد و 308 میلیون دلار در بودجه سال 2016 برای براندازی و دموکراتیزهکردن ایران و چند کشور دیگر تصویب کرده است، یعنی انتخابات ایران، رئیسجمهوری ایران و دولت ایران کشک است و اینجا دموکراسی نیست یعنی میخواهند بگویند ما از امریکا برای شما دموکراسی میآوریم، آیا آمریکا حق دارد برای براندازی یک نظام بودجه بگذارد؟
وی افزود: این مسئله خلاف منشور حقوق بشر نیست؟ خلاف تعهد آمریکا در بیانیه الجزایر نیست؟ آمریکا در آن بیانیه تعهد کرد در قبال تحویل جاسوسانش اموالی که شاه مخلوع از ایران برده است را برگرداند.
نقدی ادامه داد: آیا ما نمیتوانیم به خاطر این قوانین آمریکا اعتراض کنیم؟یا حداقل نمیتوانیم یک مصاحبه کنیم تا صدایمان را بشنوند؟ چرا کسانی که در قانون اساسی قسم خوردند که از حق مردم ایران دفاع کنند سکوت کردند.
وی با بیان اینکه اینها به دنبال ایرانهراسی هستند گفت: جریان نفوذ میخواهد اینها را مورد هدف قرار دهد، میگویند آمریکا عوض شده است آمریکای شرور و غارتگر عوض شده است؟ آمریکایی که امروز عامل حفظ منافقین است عوض شده است؟ دولت و مجلس عراق مصوب کردند که منافقان را اخراج کنند ولی آمریکا آنها را نگه داشت، پسماندهای ریگی را نیز آمریکا زنده کرد.
کجا آمریکا عوض شده است؟
وی گفت: این قوانین پیدر پی آمریکا علیه ایران چرا تصویب میشود؟ کجا آمریکا عوض شده است؟ میخواهند القا کنند که زندگی بدون دردسر سبک زندگی آمریکایی است در حالی که امروز امریکا 19 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و بر اساس پیشبینی خودشان تا اول ژانویه سال آینده که اوباما کاخ سفید را ترک میکند این بدهی به 20 هزار میلیارد دلار میرسد.
وی اضافه کرد: اقتصادشان را با دزدی سر پا نگه میدارند.سرشان را در چاههای نفت کردهاند، در شمال عراق با دزدی نفت را میبرند، 10 میلیون بشکه نفت عربستان را میبرند که این رقم رسمی است و خدا میداند چقدر میبرند.
نقدی گفت: تاکنون 200 میلیارد دلار از جنگ عربستان با یمن بابت مهمات بردهاند، یکی به من گفت چه زمانی این جنگ تمام میشود گفتم تا وقتی ذخایر ارزی عربستان تمام شود، آمریکا میخواهد ذخایر ارزی عربستان را ببرد، شرکت نفتی عربستان را بخرد و جنگ بین عربستان و یمن را راه بیندازد.
وی ادامه داد: بر اساس سبک زندگی آمریکا 70 درصد ازدواجها منجر به طلاق میشود و اغلب اولادشان بر اساس آمار خودشان نامشروع است، هیلاری کلینتون در نطق انتخاباتیاش میگوید مردم آمریکا ناکام، مستاصل، خشمگین و ناامید هستند.
وی ادامه داد: رکود اقتصادی ضربه محکمی بود به طوری که 9 میلیون نفر بیکار شدند، 5 میلیون خانه مصادره شد، 13 میلیون دلار ناگهان محو شد و این نتیجه علم اقتصاد آمریکا است.
مبارزه با ظلم را افراط میدانند!
نقدی با بیان اینکه میخواهند القا کنند که بسیج افراطی است گفت: مبارزه با ظلم را افراط میدانند در حالی که خدا میگوید من کسانی را که علیه ظلم قیام میکنند دوست دارم، خدا میگوید دشنام دادن را دوست ندارم مگر اینکه به کسی ظلم شده باشد یعنی مرگ بر آمریکای ما را دوست دارد.
وی گفت: جریان نفوذ را میخواهند القا کنند، میگویند باید با جهانخواران کنار بیاییم تا اقتصادمان شکوفا شود ولی این دیدگاه عقیم است. و آن هم سه دلیل دارد.
نقدی ادامه داد: 50 سال با آمریکا صمیمی بودیم و ایران در دست آمریکا بود، یک ایران بیسواد و فقیر و درمانده بودیم که از بنگلادش پزشک میآوردیم و حتی آفتابه و لگن را هم از خارج میآوردیم، بسیاری از شهرهایمان از نعمت تلفن و آب برخوردار نبودند ولی 37 سال است که در حال مبارزه با آمریکا هستیم و هر روز بیشتر پیشرفت کردیم، تمام دستاوردها، صنایع پیشرفته، امکانات بزرگ در پرتو مبارزه با آمریکا حاصل شده است.
دوران دوستی ما با آمریکا دوران نکبت بود
وی با بیان اینکه دوران دوستی ما با آمریکا دوران نکبت بود عربستانی که 10 میلیون بشکه نفتش را میبرند وضعش چگونه است، یک سوم ما جمعیت دارد و 10 برابر نفتش را میبرند. یعنی 30 برابر ما به هر نفر از مردمش پول نفت میرسد ولی 35 درصد از جمعیتش زیر خط فقر هستند.
نقدی اضافه کرد: ترکیه که با آمریکا دوست است 420 میلیارد دلار بدهی دارد و اینها بهترین و پولدارترین دوستان آمریکا هستند.
نقدی گفت: سومین دلیل تجربه خودمان است که چند سالی است به آمریکا لبخند میزنیم و نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار و یک چهارم شدن قیمت نفت، افت دو رتبهای شتاب علمی کشور و افت رتبه ورزشیمان است.
انتقادات ما انتقادات مردمی است نه حزبی
وی با بیان اینکه انتقادات ما انتقادات حزبی نیست عنوان کرد: ما به دنبال تقویت نظام هستیم و کمک هم میکنیم انتقادات ما بسیجی و مردمی است به طوری که تابستان امسال اگر بسیجیها کمک نمیکردند حتما خاموشی های مستمر داشتیم ولی بسیجیها با دلسوزی اوج مصرف را محاسبه کردند و برای دستگاههای دولتی دورههای آموزش و اصلاح مصرف را گذاشتند.
وی با اشاره به برنامههای بسیج گفت: سال آینده 10 هزار شغل ایجاد میکنیم و به همه وزارتخانهها دادیم که میتوانند روی کمک ما حساب کنند، در خوزستان بچهها در حال کاشت نهال هستند تا آب از ریزگردها نیاید.
وی افزود: انتقاد ما خالی کردن زیر پای کسی نیست زیرا تضعیف حکومت اسلامی گناه است. ولی باید بگوییم که 12 فروند هواپیما خریدیم که فقط میتواند در فرودگاه امام خمینی بنشیند و در مقاصد دور دست سفر کند. 5 میلیارد دلار برای اینک کار دادهایم با این پول چقدر اشتغال میتوانستیم اجرا کنیم.
وی گفت: میگویند ما پول ندادیم در حالی که باید پیش قسط بدهیم و دوم اینکه این هواپیماها تکنولوژی نیست اگر تکنولوژی آورده بودند خوب بود.
نقدی گفت: میلیاردها دلار ما در امارات است که خودمان به آنجا بردیم فراخوان کنید که اگر واقعا تحریمها برداشته شده همه بانکها به مناطق آزاد ایران بیایند.
هیچ کس حاضر نیست این قرارداد افتخار آمیز را منتشر کند
وی گفت: ما خریدی کردهایم که نمیدانیم چقدر است و حتی بیخبر از صنعت هوایی ایران امضا شده است و هیچ کس حاضر نیست این قرارداد افتخار آمیز را منتشر کند.
وی گفت: پس این همه دانشکده هوافضا برای چه درست میکنیم اگر قرار است مثل شیخهای خلیج فارس هواپیما بخریم بدون اینکه صنعتمان درگیر شود چرا دانشگاه ایجاد میکنیم.
نقدی گفت: ما باید بین این دو دیدگاه تصمیم بگیریم یا میخواهیم یک اقتصاد شیخنشینی داشته باشیم یا میخواهیم یک کشور صنعتی پیشرفته شویم.
نقدی گفت: اقتصادی که دستت را در چاه نفت کرده و خرید کنی این همه دانشگاه صنعتی نمیخواهد که ما فارغالحصیلان بیکار روی دست مملکت بگذاریم.
وی افزود: این القای دروغ که میگوید شکوفایی اقتصادی ایران در گرو ارتباط با آمریکا و غرب است خلاف واقع است زیرا همه عناصر پیشرفت اقتصادی را ما در ایران داریم.
وی با اشاره به عناصر پیشرفت اقتصادی گفت: ما جوانترین نیروی انسانی و پرشتابترین نیروی سرعت علمی دنیا را داریم، در ذخایر انرژی فسیلی در دنیا رتبه اول را داریم، در رابطه با مواد اولیه ایران تمام جدول مندلیف در ایران وجود دارد که این امداد الهی است.
وی افزود: 890 هزار میلیارد تومان پول در دست مردم ما است که هر جا اعلام کنیم پول وجود دارد خرید میکنند یعنی ما همه چیز داریم و فقط مدیریت و همت وجود ندارد.
نقدی با بیان اینکه ایران یکی از نادرترین کشورهای دنیا است که همه عوامل پیشرفت را دارد، گفت: ژاپن دارای نیروی انسانی پیر و مواد اولیه وارداتی است. ولی خاک ما همه چیز را یکجا دارد و برای پیشرفت فقط باید دل به فرمان رهبر دهیم.
چرا 15 هزار کارخانه ما تعطیل است؟
وی ادامه داد: چرا 15 هزار کارخانه ما تعطیل است، چرا کارخانهها از دانش دانشگاهها بِیخبر هستند. چه کسی باید این پیوند را برقرار کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کارخانه نشاستهگیری از سیبزمینی سالهاست برای اختلاف مالی با بانکها تعطیل است فقط برای افراد رد صلاحیت شده باید از آقا حکم حکومتی بگیریم؟ یک بار هم میتوانیم برای رفع موانع اقتصادی حکم حکومتی بگیریم.
وی افزود: دهها میلیارد برای کارخانه نشاستهسازی از سیبزمینی سرمایهگذاری کردیم آنگاه کارخانه را فعال نمیکنیم و سیبزمینیها را چال میکنیم اینها باید با مدیریت صحیح درست شود نه رابطه با آمریکا.
وی در پایان خطاب به جوانان دانشجوی بسیجی گفت: دغدغههای ولایت را نباید دست کم بگیریم و باید برای تحقق تمام دغدغههای ولایت تلاش کنیم.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از همدان ورزش؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ، ضمن عرض تبریک فرارسیدن ۲۲ بهمنماه، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از همه اقشار جامعه مخصوصاً دانشگاهیان خواست تا در راهپیمایی دشمنشکن یومالله ۲۲ بهمن حضوری پرشور ایفا نمایند
حجتالاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی گفت: بهمنظور ایجاد انگیزه و شور و شعور این دفتر اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی خویش انداز (سلفی) با محوریت راهپیمایی و حضور خانواده دانشگاهیان در راهپیمایی کرده است.
وی بیان داشت برای شرکت در این مسابقه دانشگاهیان اعم از اعضای هیئتعلمی, دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان میتوانند با گرفتن عکس خویش انداز (سلفی) که نشان از حضور پرشور خود به همراه خانواده است، در این مسابقه شرکت نمایند و به پنج اثر برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
شرکتکنندگان میتوانند عکسهای خود را به ایمیل iauh@iauh.ac.ir یا کانال تلگرامی @iauhamedan ارسال نمایند.
انتها پیام/م
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از ماهنامه پنجاه و هفت، مسعود انصاری اردلی، مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان در یادداشتی به فراز و فرودهای مجلس شورای ملی از مشروطیت تا انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز با حضور در نشست 3هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی در مصلای بزرگ تهران اظهار داشت: امام خمینی(ره) مسلمانان را از گورستان جهل مدرن بیدار کرد، عنصر آگاهی را در ذهنیت جوامع مسلمان نشاند و فضای قلبها را تسخیر کرد و ما را به هویت حقیقی دینی و ملی خود بازگرداند.
وی افزود: امام شخصیت افسرده ایران را که سالها در پی ابرهای تیرهای از عقبماندگی، تحقیر، ناکامی و وابستگی مخفی شده بود، منزلتی استثنایی بخشید.
سردار سلامی با اشاره به سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در آستانه ورود به سی و هشتمین سال درخشش خورشید اسلام در عصر جدید هستیم. انقلاب امام تجدید حیات دینی ملتهای مسلمان بود. مقام معظم رهبری نیز پس از ارتحال امام بیرق انقلاب اسلامی را بر دوش گرفت. آن هم در عصر پیچیدهترین فتنهها و توطئههای جهانی که در همه آنها جمهوری اسلامی ایران نقطه تمرکز تلاشهای استراتژیک استکبار بود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مقام معظم رهبری کشور ایران و بخش های مهمی از جهان اسلام را با روح مقاومت، ثبات قدم، ایستادگی و آزادگی الهام بخشید و روح انقلاب اسلامی را در پیکره جهان اسلام منتشر کرد.
وی خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی و امتداد آن دنیای خفته اسلام از خواب غفلت بیدار شد و شجره طیبه انقلاب اسلامی ریشههای مستحکمی در سرزمین باور، اعتقاد و احساس ملتها پیدا کرد.
سردار سلامی با بیان اینکه سرزمینهای بسیاری توسط جمهوری اسلامی فتح شد، گفت: این سرزمینها دلها و ذهنهای مسلمانان بود که مقام معظم رهبری توانست در مقابل آرایش همه قدرتهای جهانی با نفوذ به ژرفای نیات، مقاصد و آرمانهای آنان و با آگاهی از سیاستهای خطرناک و ویرانگر آنان و با بسیج ظرفیتهای موجود در جهان اسلام برای اولین بار در جهان معاصر، تمام سیاستهای قدرتهای بزرگ را متوقف کنیم و هر روز صفحات درخشانی از پیروزیهای بزرگ را به صفحات پرافتخار جهان معاصر، اسلام اضافه کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: سرنوشت آینده ایران و اسلام در دستان پرقدرت شما و قلبهای مصمم و ارادههای مستحکم شماست. در این لحظات سرنوشتساز به تعهدات خود بیندیشید چراکه شما در موقعیت سرنوشتسازی از تاریخ به سر میبرید چراکه ما به تدریج پرچم را به دستان شما خواهیم سپرد و شما را به خدا.
وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران م حصول اندیشهها، اعتقادات، باورها و آرمانهای امام و تقاطع آن با واقعیتهای بسیار تلخی بود که ظرف سدههای گذشته بر اسلام و ایران وارد شده بود. داستان تلخی بر سرنوشت مسلمانان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حاکم بود.
سردار سلامی در ادامه با اشاره به اوضاع جهان اسلام در حضور استعمار در آن گفت: از زمانی که نفت در کشورهای اسلامی کشف شد غرب در جهان اسلام شدیدترین ضربهها را به ما وارد کرد و ملتهای مسلمان را در عقبماندگی، فقر، حقارت شخصیت، غارت هویت و چپاول ثروت قرار داد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: انگلیس در جنگ جهانی اول از هند بزرگ آن زمان 40 هزار مسلمان را اجیر کرد و به صحنه جنگ آورد و همه آنان را به پای سیاستهای خود ذبح کرد. این داستان چند ماه پیش توسط یک مجله معتبر انگلیسی فاش شد.
وی اظهار داشت: در آن زمان مسلمانان میبایست در منطق سیاسی غرب عمل میکردند. ژئوپولتیک جهان اسلام در جغرافیای سیاسی غرب تعریف میشد. همه حاکمان جهان اسلام دستنشانده غرب بودند. همچنین غرب در ادامه طرح تشکیل رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داد و یک ملت را در جهان بدون سرزمین و دولت آواره کرد.
سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه ایران نیز در آ زمان در اختیار انگلیس بود، گفت: بعد از آن نیز ایران در اختیار آمریکا قرار گرفت و 40 هزار مستشار آمریکایی برای برنامههای اقتصادی، فرهنگی، نظامی و اطلاعاتی ما تصمیمگیری میکردند. غارت هویت فرهنگی ما در آن زمان توسط آمریکا صورت میگرفت و این وضعیت هویت ایران بود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در آن زمان ما قادر نبودیم یک پیچ و مهره ساده بسازیم گفت: در آن زمان همه چیز برای ما روی کاغذ بود و یک کشور کاملا مصرفی بودیم که افتخارش این بود دنبالهرو فرهنگ غربی است. در آن زمان با تشکیل رژیم صهیونیستی این رژیم توانست در 4 جنگ مسلمانان شکست دهد. هنوز هم صدای چکمههای این رژیم بر ارتفاعات جولان به گوش میرسد. این سرنوشت تلخی بود. علاوه بر این ما نیز بخشی از سیاست دو ستونه نیکسون بودیم. ما بخشی از سیاست مهار کمونیست توسط آمریکا بودیم. انقلاب امام آمد و این رویای شیرین غرب که میرفت تا کاملا جهان اسلام را در ارزشهای غرب محو کند و جغرافیای سیاسی در امتداد غرب بسازد را بر هم زد.
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب زمانی ظهور کرد که فضای جهان دوقطبی بود، گفت: قدرت انقلاب در این بود که در فضای دوقطبی آن زمان که هیچ کس نمیتوانست خارج از این دو قدرت باشد سر برآورد و هنر امام این بود که هندسه آن نظام را شکست و توانست از جاذبه این قدرتهای بزرگ عبور کند. امام آن نظم کهن را فرو پاشاند.
سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه هر قدرتی که ظهور کند و بخواهد نظم حاکم را بر هم بریزد، قدرتهای حاکم مقابل قدرت تازه میایستند، گفت: مانند آنچه شوروی و آمریکا برای پاره پاره کردن انقلاب امام با هم همسو شده بودند. این دو قدرت همچون تیغههای یک قیچی برای قطعه قطعه کردن انقلاب امام با هم همسو شدند. چون این انقلاب پیام جدیدی برای بشریت داشت همه قدرتهای حاکم علیه این انقلاب بسیج شدند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: تاریخ سراغ ندارد کشوری در مقابل ائتلاف همه قدرتها این چنین بایستد. انقلاب در ابتدا تجربه سی و هفت سال عبور از بحرانهای سخت را نداشت. سربازان امام باید دستاورد بزرگ در مقابل هجوم جهانی مقاومت میکردند. همه قدرتهای جهانی با تمام ظرفیتهایشان به جنگ با این انقلاب آمده بودند تا دوباره به سرنوشت ما برگردند و تا جهان را از شوک انقلاب اسلامی نجات دهند.
وی افزود: دشمن در همین راستا ما را در انزوای سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار داد، کودتا، ترور همراه یک جنگ خارجی ار علیه ما به راه انداخت. آنقدر به ما فشار آوردند که نفت ما بشکهای 7 دلار صادر میشد. این داستان مقاومت یک ملتی است که همه جهان علیه آن بسیج شده بود.
سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس سرانجام با تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی خاتمه یافت، گفت: بعد از آن دشمن تغییر استراتژیک داد و این استراتژی به تحریم اقتصادی، علمی، فنی، صنعتی، انزوای سیاسی، فشار روانی، تهاجم فرهنگی و تهدید به اعمال قدرت نظامی تغییر کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر این تحریمهای اقتصادی سنگین علیه هر کشور قدرتمندی حتی آمریکا اعمال میشد فرو میپاشید اما ملت ایران مقاومت کردند و رهبری نیز مردم را برای مقابله شدید آمده کردند.
وی با اشاره به اینکه ما همواره از تسلط تفکر غرب در کشور آسیب دیدهایم گفت: هویت فرهنگی و منزلت ما همیشه توسط کسانی که حامیان اندیشه غرب بودند از بین رفته است. همه مصیبت ما زمانی است که دشمن را دوست فرض کردیم و فریب لبخند فریبکارانه آنها را خوردیم.
سردار سلامی با اشاره به دو موضوع مطرح برای غرب برای جنگ با ما گفت: از جمله این دو موضوع جنگ بر سر شعاع نفوذ و بر سر ارائه یک مدل است. غرب و آمریکا میگویند ایران حامل تفکر انقلابی است که در اندیشهاش نفوذ کند فضای تنفس غرب و آمریکا تنگ میشود. علاوه بر این غرب نمیخواهد جمهوری اسلامی به عنوان یک مدل قابل تعمیم در جهان اسلام تبدیل شود. از اینکه یک کشور همانند ایران بتواند در عین درگیر شدن با همه قدرتها پیشرفت کند و مستقل بماند و در مقابل سیاستهای قدرتهای بزرگ بایستد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما پس از جنگ 8 ساله 4 شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردیم، گفت: این موضوع قدرت اسلام را نشان میدهد. امروز معمای امنیت برای اسرائیل یک واقعیت است دیگر آنجا یک محیط امن نیست.
وی پیرامون تحولات سوریه نیز گفت: شما مسیر تحولات میدانی در سوریه و جهان را مشاهده میکنید چه کسی قدرت محور این تحولات است؟ هر میز مذاکرهای را که میبینید؛، مدل توزیع قدرت در جهان را میدهد. در اکثر این میزها ایران به عنوان قدرت محور در یک سو و قدرتهای بزرگ دیگر در سوی دیگر قرار گرفتهاند.
سردار سلامی در ادامه اضافه کرد: همه قدرتهای بزرگ در سوریه جمع شدند اما چون جمهوری اسلامی اراده کرده بود وبشاراسد را حفظ کند قدرتهای بزرگ نتوانستند هیچ روندی ایجاد کنند. امروز هم روند میدانی با امتداد قدرت سیاسی در دستان ماست. شما در این خصوص گروههای جهادی فلسطینی، حزبالله لبنان، بسیج مردمی نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن را مشاهده میکنید. اینان اعماق استراتژیک جمهوری اسلامی هستند که جبهههای وسیعی را علیه دشمن مدیریت میکنند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص پیشرفتهای موشکی جمهوری اسلامی نیز گفت: ما در اوج تحریم توانستیم موشکهای دقیقی را به آسمان بفرستیم آن هم در حالی که هیچ چیز برای ساخت موشک نداشتیم و تنها باور جوانان ما بود که ما را به قدرت موشکی در جهان تبدیل کرد؛ یک تحول فناورانه که شاید بتوانیم آن را تنها در دو ارتش شوروی یا آمریکا ببینیم.
وی با اشاره به تغییر موازنه قدرت هوایی در جهان گفت: ما شاهد تغییر قدرت هوایی در جهان هستیم. پهپادهایی داریم که سه هزار کیلومتر شعاع عمل آن است و میتواند 6 هزار کیلومتر بدون فرود تصاویر دشمن را ارسال کند. این پهپادها به تدریج سقفهای بالاتر را نیز به خود اختصاص خواهند داد.
سردار سلامی در حوزه قدرت دریایی نیز گفت: در حوزه قدرت دریایی مواجهه گزینههای روی میز ما را با گزینههای روی میز آمریکا به شکل نمونه و سمبلیک با زانو زدن سربازان آمریکایی در مقابل برادران با اخلاص سپاه دیدید.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ما برای ادامه استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی و قدرتمند شدن در تراز جهانی چیزی کمبود نداریم. چند سال آینده ایران یکی از قطبهای قدرت جهانی خواهد شد و این احساس نیست بلکه برآوردی از واقعیتهاست.
وی با تاکید براینکه افول قدرتهای بزرگ را مشاهده میکنیم گفت: ما هر زمان و هر کجا مقابل دشمن ایستادهایم در آنجا قوی شدیم. دشمن وقتی دید نمیتواند ادامه دهد از این مسیر منحرف شد. دشمن در موقعیی است که میخواهد مدل دوستی و دشمنی را عوض کند و از خود چهره موجه نشان دهد تا دوباره بر سرنوشت اقتصاد، سیاست، علم و صنعت ما وارد شود که نقطه خطر اینجاست.
سردار سلامی باشاراه به استراتژی آمریکا در قرن 21 گفت: آمریکا در این خصوص عنوان کرده است آنچه که قادر است آمریاک را فرو پاشد گسترش روحیه انقلابی ایران است. به همین خاطر تلاش میکند با تغییر مدلها این موضوع را در کنترل بگیرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه قرن جدید قرن نزدیک شدن قارهها به یکدیگر است، گفت: طبق گفته یکی از اندیشمندان غرب مردم در قرن جدید شهروند یک دهکده جهانی میشوند. هرکجا تفاضل ارز و باور بیشتر باشد جریان این جنگ فرهنگی نیز بیشتر است. بر همین اساس غرب و آمریکا معتقدند همه مردم باید دارای سه خصوصیت مشترک باشند از جمله عقاید یکسان، مصرف کالای یکسان و دارای اطلاعات یکسان باشد.
سلامی افزود: امریکاییها معتقدند از وین تا سیدنی همه باید یک مدل لباس بپوشند و موهایشان را به یک سبک آرایش کنند و حتی ذائقه انسانها باید یکسان باشد. امریکاییها اسم این طرح را مکدونالد سازی گذاشته اند. انها قصد دارند سبک زندگی مشترک تولید کنند تا فرزندان از تاریخ و هویتشان جدا شوند. همه این اقدامات به این دلیل است که اسلام در حال فتح غرب و امریکا است. اینکه میبینید تکفیری ها را می اورند تا چهره اسلام را زشت نشان دهند برای این است که اسلام در حال فتح قلبها و ذهن ها در غرب است.
وی افزود: از دیدگاه غرب انسان به عنوان یک سیستم باز که دارای ساختار معنابخش درونی است تعریف میشود که ادراک انسان را شکل میدهد. داستان تهاجم و نفوذ فرهنگی این است که رفتار مسلمانان طبق اندیشهشان نباشد و غرب تلاش میکند عمل را از اندیشه مسلمانان جدا کند.
سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر هم زدن تعامل جامعه با تغییر ارزشهای آن جامعه ممکن است فتنه 88 نیز این بود که دشمن تلاش میکرد ساختمان درونی جامعه ما را تغییر دهد تا مردم از پیشفرضهای ذهنی و باورهای خود فاصله بگیرند. امروز نیز همین گونه است اما منطق وحی پشتوانه ماست، رهبری پشتوانه ماست و ما بر این اساس باید از انقلاب پاسداری کنیم.
انتهای پیام/م
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، میثم امیری در یادداشتی نوشت؛
با دعای شبخیزان؛ ای شکردهان مستیز/ در پناه یک اسم است خاتم سلیمانی
حافظِ شیراز

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مسئولین بسیج دانشگاههای سراسر کشور نامهای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند که متن کامل آن به شرح زیر است:
بسم رب الشهدای و الصدیقین
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و درود بیکران بر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی و خاندان عصمت و طهارت (ع)
امسال در حالی به استقبال آغاز سی و هشتمین سال انقلاب سلامی عزیزمان میرویم که در سالهای پایانی دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفتهایم مطمئنا شما نمایندگان ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی از سیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن اسلامی آگاه و مطلع میباشید و میدانید که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به تاسی از امام خمینی مرحله فعلی انقلاب اسلامی را مرحله دولت اسلامی معرفی نمودند و ماموریت این نسل را تشکیل دولت اسلامی و رساندن کشور به جامعه اسلامی تعیین کردند و برهمین اساس فرمودهاند که: این نسل اضمحلال تمدن غرب را خواهد دید و این نسل یا نسل آینده تشکیل تمدن نوین اسلامی را خواهد دید. براساس سخنان حکیمانه امام خامنهای امروز که در مرحله دولت اسلامی قرار گرفتهایم اقشار و نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نسبت به این موضوع حساس بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق دولت اسلامی به عرصه ظهور بگذارند.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
۱- همان گونه که امام خمینی فرمود مجلس باید در راس امور باشد برای تحقق مرحله دولت اسلامی نیازمند نقشه جامع اداره کشور هستیم که در ادبیات گفتمانی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خامنهای این نقشه جامع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نام نهاده شده است.
۲-شما نمایندگان ملت نیک میدانید که فضای امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون تدوین برنامه پنج ساله ششم در تلاطم قرار دارد برهمین اساس دانشجویان بسیجی و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور نکات مهمی را پیرامون تصمیم گیری در مورد برنامه پنج ساله ششم براساس وظیفه و رسالت انقلابی خود به نمایندگان محترم گوشزد و یادآوری میکنند:
۳- آیا ملاک ارزیابی برنامه پنج ساله ششم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیونهای مربوطه همان ملاکهای توسعه غربی است یا شاخصهای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
۴- آیا نمایندگان محترم مجلس نسبت به چند ده صفحه ارائه شده از برنامه پنج ساله ششم از مجموع ۱۳۰۰ صفحهای این برنامه واکنش خاصی نشان داده یا خواهند داد یا ادبیات دولت محترم مبنی بر محرمانه بودن این اسناد را پذیرفته یا خواهند پذیرفت.
۵- آیا نمایندگان محترم مجلس که وظیفه اصلیشان قانونگذاری میباشد در این ایام علاوه بر نشستها و تبلیغات انتخاباتی خود بررسی برنامه ششم را که براساس الگوی توسعه غربی در یک سند ۱۳۰۰ صفحهای طراحی شده است دغدغه اصلی خود میدانند.
۶- آیا نمایندگان محترم مجلس از این موضوع آگاه هستند که یکی از نقاط اصلی برنامه ششم ارائه شده توسط دولت محترم آن است که تمامی موارد مربوط به خارج از مرزهای ایران اسلامی باید براساس نظر وزارت امور خارجه سیاست گذاریو تصمیم گیری شود و آیا این موضوع نتایجی از قبیل تضعیف عملکرد ارگانهایی مانند سپاه قدس در منطقه را به دنبال خود نخواهد داشت چرا که مشاور محترم آقای رئیس جمهور یعنی همان آقای معلوم الحال به نام محمد سریع القلم چندی پیش اظهار داشته است که بنا نیست پولهای آزاد شده در جریان برجام خرج جنگ در سوریه و عراق و غیره شود.
۷- آیا براساس ماده ۱۹ برنامه ششم که مقاوم سازی فرهنگ را در ارائه لیست خدمات صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان مربوطه به بخش خصوصی و حق پخش مسابقات ورزشی معرفی میکند نوعی خیانت در برنامه ریزی به حساب نمیآید.
۸-در ماده ۲۶ که قرار بوده بحث ارتقای نهاد خانواده و جایگاه زن و حقوقش مطرح شود پیشنهادهای مشخصی مطرح نشده است لازم به ذکر است که در برنامه ششم اصلا اثری از مسئله جمعیت و فرزندآوری دیده نمیشود یعنی با اینکه ما در دهههای آینده دچار بحران جمعیتی خواهیم شد ولی در برنامه ششم نسبت به این مسئله حساسیتی وجود ندارد آیا این موضوع در تقابل مستقیم با سیاستهای ابلاغی نظام جامع سلامت از سوی مقام معظم رهبری قرار ندارد.
موارد مطرح شده نکاتی مهم و گوشهای از نابخردیهای موجود در برنامه ششم میباشد چرا که قرار بود برنامه ششم براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طراحی گردد.
در پایان تذکر یک نکته را بر خود واجب میدانیم تحلیل ما بر این است که پس از فرجام ناکام برجام در سیاست خارجه دولت تدبیر و امید گام دوم استحاله سیاستهای اساسی نظام در قالب برنامه ششم توسعه به میدان آمده و اینک برجامی دیگر این بار با هدف تغییر ساختاری و برنامهای داخل کشور در حال مطرح شدن میباشد که میتوان از آن با عنوان برجام ۲ نام برد لذا بر خود واجب میدانیم که براساس پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی مکتب امام راحل در راستای تبیین سخنان حکیمانه امام خامنهای این تذکر اساسی و مهم را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهیم که به موضوعات اصلی و اساسی انقلاب اسلامی بپردازیم که اگر این گونه نشد یک بار دیگر در کمتر از ۲۰ دقیقه همانند برجام ۱ به برجام ۲ نیز رای خواهید داد و آن را مصداق این آیه قرآن کریم قرار خواهید گرفت که خداوند متعال در آیه ۱۰۴ سوریه مبارکه کهف فرمود الذین ذل السعی فی الحیات الدنیا و هم یحسبونهم یحسنون صنعا آنها که تلاشهایشان در زندگی دنیا گم و نابود شده با این حال میپندارند کار نیک انجام میدهند.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، مرتضی گرجی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در همدان، گفت: صحبت هایم را با این نکته درباره دشمنان بیگانه آغاز می کنم که دشمنان این ملت خصوصا آمریکا چشم طمع به این انتخابات دارند و این نکته بر کسی پوشیده نیست و سعی دارند به نحوی اعمال نفوذ کنند؛ اما در کل باید به این نکته اشاره کرد که دشمن ما یعنی آمریکا مانند سگ هاری می ماند که هرچقدر که ما در مقابلش کوتاه بیاییم و عقب نشینی کنیم و فرار کنیم- که متاسفانه در این دوره چندساله این کار را انجام دادیم- حمله این سگ، به جلو آمدن این سگ و هار شدن این سگ بیشتر می شود و اگر نبود این عقب نشینی ها و این اتفاقاتی که به غلط نام نرمش قهرمانانه را روی آن گذاشتیم قطعا شاهد این زیاده خواهی ها و جسارت های نمایندگان کنگره آمریکا نبودیم!
وی در ادامه افزود: تا الان چندیدن و چند دوره انتخابات داشتیم اما چرا آمریکایی ها تا به حال این جرات را به خود نداده بودند که چنین اظهاراتی را داشته باشند و اینگونه وقیحانه اظهار کنند که ما باید روی انتخابات ایران نظارت داشته باشیم؟ قطعا اگر عملکرد دولت در عرصه دیپلماسی درست بود هم اکنون شاهد این زیاده خواهی و جسارت آمریکایی ها به ملت عزیز و شریف ایران نبودیم! به نظرم بهتر است دولت در این زمان باقی مانده از سال همدلی و همزبانی اندکی به خواسته ها و آرمان های مردم برگردد و تغییری در سیاست های دیپلماسی خود ایجاد کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما با اصل مذاکرات مخالف نیستیم و در حال حاضر نیز برجام عملیاتی شد و نتایج را همه به نظاره نشسته اند که فرموده ها و پیشبینی های مقام معظم رهبری چگونه یک به یک در حال اتفاق افتادن است، پس بهتر است دولت مقداری محتاط تر عمل کند و مقداری به منافع ملی کشور و منافع مردم ایران و حتی به سفره های رنگین نشده مردم اهمیت بدهند. به فرموده مقام معظم رهبری دولت باید دنبال رفاه مردم نیز باشد و فراهم آوردن رفاه یکی از اهداف نظام می باشد اما باید عزت ملی نیز توجه داشت و اگر عزتی در این میان معامله شد انتظار داریم اوضاع رفاهی مردم تغییر اساسی کند نه آنکه عملا هیچ تغییری رخ ندهد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در حال حاضر مدتی است که از اعلام برجام می گذرد و در این مدت شاهد هستیم هریک از مسئولین درباره پول های بلوکه شده ایران ادعایی متناقض را مطرح می کنند و هیچ یک از مردم نمیدانند که اصل پولی که قرار است به کشور بازگردد چقدر است؟ چرا که آمریکایی ها یک ادعایی را مطرح میکنند! رئیس جمهور و هریک از مسئولین دولتی ادعای منحصر به فرد دیگری را مطرح می کنند!
وی در پایان گفت: انتظار داریم اگر تعاملی با سایر کشورها انجام می دهیم در راستای برد-برد واقعی باشد نه برد-بردی که دولت فعلی آن را مطرح می کند.
انتها پیام/م