
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور طی نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: آیا نمایندگان محترم مجلس که وظیفه اصلی شان قانون گذاری می باشد، در این ایام به دنبال نشست ها و تبلیغات انتخاباتی خود هستند یا بررسی برنامه ششم را که بر اساس الگوی توسعه غربی در یک سند 1300 صفحه ای طراحی شده است دغدغه اصلی خود می دانند؟
متن این نامه به شرح ذیل می باشد:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و درود بیکران بر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)
امسال در حالی به استقبال آغاز سی و هشتمین سال انقلاب اسلامی عزیزمان می رویم که در دهه چهارم انقلاب اسلامی، یعنی دهه «پیشرفت و عدالت» قرار گرفته ایم. مطمئنا شما نمایندگان محترم ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی از سیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن اسلامی آگاه و مطلع می باشید و می دانید که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی به تأثی از امام روح الله خمینی (ره)، مرحله ی فعلی انقلاب اسلامی را مرحله « دولت اسلامی» معرفی نموده اند و مأموریت این نسل را تشکیل دولت اسلامی و رساندن کشور به جامعه اسلامی تعیین کرده اند و بر همین اساس فرموده اند که : « این نسل اضمحلال تمدن غرب را خواهد دید و این نسل یا نسل آینده تشکیل تمدن نوین اسلامی را خواهد دید». بر اساس سخنان حکیمانه امام خامنه ای، امروز که در مرحله دولت اسلامی قرار گرفته ایم اقشار و نهادی مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نسبت به این موضوع حساس بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق دولت اسلامی به عرصه ظهور بگذارند.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، همان گونه که امام خمینی (ره) فرمود، مجلس باید در رأس امور باشد. برای تحقق مرحله دولت اسلامی نیازمند نقشه ی جامع اداره ی کشور هستیم که در ادبیات گفتمانی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خامنه ای (حفظه ا...) این نقشه جامع، الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نام نهاده شده است.
شما نمایندگان ملت نیک می دانید که فضای امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون تدوین برنامه پنج ساله ششم در تلاطم قرار دارد، بر همین اساس دانشجویان بسیجی و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور نکات مهمی را پیرامون تصمیم گیری در مورد برنامه پنج ساله ششم بر اساس وظیفه و رسالت انقلابی خود به نمایندگان محترم ملت گوشزد و یاد آوری می کنند:
1- ملاک ارزیابی برنامه پنج ساله ششم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مربوطه همان ملاک های توسعه غربی است یا شاخص های الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت؟
2- آیا نمایندگان محترم مجلس نسبت به چند ده صفحه ی ارائه شده از برنامه پنج ساله ششم از مجموع 1300 صفحه ای این برنامه واکنش خاصی نشان داده یا خواهند داد یا ادبیات دولت محترم را مبنی بر محرمانه بود این اسناد را پذیرفته با خواهند پذیرفت؟
3- آیا نمایندگان محترم مجلس که وظیفه اصلی شان قانون گذاری می باشد، در این ایام به دنبال نشست ها و تبلیغات انتخاباتی خود هستند یا بررسی برنامه ششم را که بر اساس الگوی توسعه غربی در یک سند 1300 صفحه ای طراحی شده است دغدغه اصلی خود می دانند؟
4- آیا نمایندگان محترم مجلس از این موضوع آگاه هستند که یکی از نقاط اصلی برنامه ششم ارائه شده توسط دولت محترم آن است که تمامی موارد مربوط به خارج از مرزهای ایران اسلامی باید بر اساس نظر وزارت امور خارجه سیاست گذاری و تصمیم گیری شود و آیا این موضوع نتایجی از قبیل تضعیف عملکرد ارگان هایی مانند سپاه قدس در منطقه را به دنبال خود نخواهد داشت؟ چرا که مشاور محترم آقای رئیس جمهور یعنی همان آقای معلوم الحال به نام محمود سریع القلم چندی پیش اظهار داشته است که بنا نیست پول های آزاد شده در جریان برجام خرج جنگ در سوریه و عراق و ... شود.
5- آیا بر اساس ماده 19 برنامه ششم که مقاوم سازی فرهنگ را در ارائه لیست خدمات صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان مربوطه به بخش خصوصی و حق پخش مسابقات ورزشی، معرفی می کند، نوعی خیانت و فشالت در برنامه ریزی به حساب نمی آید؟
6- در ماده 26 که قرار بوده بحث ارتقاء نهاد خانواده وجایگاه زن و حقوقش مطرح شود، پیشنهادهای مشخصی مطرح نشده است. لازم به ذکر است که در برنامه ششم اصلاً اثری از مسأله جمعیت و فرزندآوری دیده نمی شود. یعنی با اینکه ما در دهههای آینده دچار بحران جمعیتی خواهیم شد، ولی در برنامه ششم نسبت به این مسأله حساسیتی وجود ندارد. آیا این موضوع در تقابل مستقیم با سیاست های ابلاغی نظام جامع سلامت از طرف رهبر معظم انقلاب قرار ندارد.
7- موارد مطرح شده نکاتی مهم و گوشه ای از نابخردی های موجود در برنامه ششم می باشد، چرا که قرار بود برنامه ششم بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طراحی گردد.
در پایان تذکر یک نکته را بر خود واجب می دانیم. تحلیل ما بر این است که پس از فرجام ناکام برجام در سیاست خارجه دولت تدبیر و امید گام دوم استحاله سیاست های اساسی نظام در قالب برنامه ششم توسعه به میدان آورده شده است و اینک برجامی دیگر این بار با هدف تغییر ساختاری و برنامه ای داخل کشور در حال مطرح شدن می باشد که می توان از آن با عنوان « برجام 2» نام برد. لذا بر خود واجب می دانیم که بر اساس پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی مکتب امام راحل (ره) در راستای تبیین سخنان حکیمانه امام خامنه ای (حفظه ا...) این تذکر اساسی و مهم را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهیم که به موضوعات اصلی و اساسی انقلاب اسلامی بپردازند ، که اگر این گونه نشد، یک بار دیگر در کمتر از «20» دقیقه همانند برجام 1، به برجام 2 نیز رأی خواهید داد و آنگاه مصداق این آیه قرآن کریم قرار خواهید گرفت که خداوند متعال در آیه 104 سوره مبارکه کهف فرمود: «الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَهُمْ يحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يحْسِنُونَ صُنْعًا ... آنها که تلاشهايشان در زندگي دنيا گم (و نابود) شده؛ با اين حال، ميپندارند کار نيک انجام ميدهند!»
والسلام علی من اتبع الهدی
مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور
بهمن 1394
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، علایی نوین سرپرست معاونت سنجش دانشگاه جامع علمی - کاربردی اظهار داشت: پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفهای بهمنماه سال ۱۳۹۴ تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ بهمنماه تمدید شد. داوطلبانی که قبلا در این دوره ثبتنام نمودهاند میتوانند درصورت تمایل در این بازه زمانی نسبت به ویرایش اطلاعات ثبتنامی خود اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیان میبایست در زمان اعلام شده به صورت اینترنتی از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبتنام خود اقدام نمایند. در ضمن داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت دفترچه راهنمای پذیرش دورههای مذکور میتوانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.
انتها پیام/م
ا روی کار آمدن دولت یازدهم قرار نبود با وزرای دولت سازندگی و اصلاحات مسیر پیشرفت و عدالت منطبق با گفتمان اصلیل انقلاب اسلامی طی شود
.
اصرار بیش از حد و تذکرات پی در پی رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی دلالت بر همین موضوع دارد که خط دولت کاملا مغایر سیاست های اقتصاد مقاومتی است
.
نزدیک به 1000 روز از وعده های دولت میگذرد.از همان روزهای اول بود که ملت متوجه شد که دولت تمام آمال¬ها و وعده هایش را به توافق با کشورهای غربی گره زده است.در روزهایی که منتظر شنیدن گزارش های 100 روزه دولت بودیم،منتظر گشایشهای اقتصادی در کشوری که رکود را سپری میکرد بودیم،منتظر اشتغالزایی گسترده در سطح کشور بودیم،منتظر افزایش رفاه،افزایش اقتدار و ...

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از آوای سید جمال، دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد یکی از مراکز آموزش عالی دولتی در شهرستان است که کار خود را از سال 88 با یک رشته تحصیلی و 45 دانشجو آغاز کرده است .
این دانشگاه که از ابتدای تأسیس با مشکل فضا مواجه بود، کلاسهای خود را در بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی دایر کرد؛ این در حالی است که این بنای یادبود به عنوان اداره میراث فرهنگی نیز استفاده میشود، البته این مکان متعلق به اداره ارشاد اسلامی است که این دو اداره و دانشگاه به صورت استیجاری در این مکان ساکن هستند.
حال این دانشگاه علمی کاربردی بعداز هشت سال فعالیت خود با این مشکلات به قوت خود است و برای ارتقاء و پذیرش دانشجو نیاز به فضای مناسبتری دارد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد وجود این دانشگاه را یک نعمت میداند و میگوید: حیف است دانشگاهی که تا به حال با تمام مشکلات سراپا ایستاده و امروز حدود 27 فارغ التحصیل دارد، حذف شود.
علیشا عسگری با بیان اینکه این دانشگاه را با 45 دانشجو ایجاد کردهایم، افزود: این دانشگاه به عنوان یک مرکز دولتی یکی از معدودترین دانشگاههای سطح کشور است که به صورت دولتی ایجاد شده است و نیاز به حمایت دارد.
وی با اشاره به اینکه ما برای ایجاد این دانشگاه تلاش بسیار کرده ایم و امروز با فضای نامناسب برای پذیرش دانشجو مواجه هستیم میگوید: امروز باید مسئولان شهرستان از جمله فرماندار به کمک ما بیاید چرا که در طی بازدیدهایی که بازرسان داشته اند این دانشگاه به دلیل نامناسب بودن فضا حذف خواهد شد و در این صورت همه تلاشهای چندین ساله ما هدر خواهد رفت.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد یادآور شد : هم اکنون در این دانشگاه 236 دانشجو در 10 رشته وجود دارد که اخیرا" هم یک رشته با عنوان رشته طراحی و دوخت لاباس به آن اضافه شده و پذیرش 200 نفر دانشجو را داریم.
وی اضافه کرد: البته توان پذیرش ادانشجو را در این رشتهها از لحاظ آموزشی داریم اما به لحاظ عدم وجود فضا این امرناممکن شده است.
عسگری خاطر نشان کرد: ما همچون دیگر مراکز آموزشی دانشگاهی وام دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار میدهیم .
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به اظهارات روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در مورد روند مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن واکنش نشان داد و از صحت این اظهارات اظهار بیاطلاعی کرد.
علی شمخانی روز پنجشنبه گفت: «در جریان گفتوگو برای تبادل زندانیان، رقبای جمهوری خواه دولت آمریکا پیام دادند که آنها را آزاد نکنید و این روند را تا آستانه انتخابات آمریکا به تاخیر بیاندازید، اما ما بر اساس اراده خود عمل کردیم.»
به نوشته خبرنگار شبکه ایبیسی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اظهارات گفته است: «از اینکه آیا این اظهارات واقعیت دارد یا نه، اطلاع نداریم.»
ایران و آمریکا ماه گذشته در جریان یک توافق مبادله زندانیان، شماری از اتباع کشور مقابل را آزاد کردند. همین امر به امتیازی برای دموکراتها بدل شده و انتظار میرود که آنها از این توافق در جریان رقابتهای انتخابات ریاستجمهوری سال 2016، استفاده کنند.
انتهای پیام/م
این روزها که رایحه خوش حضور شهدای مدافع حرم در شهرهای ما پیچیده است، دوباره دلهای مشتاق جهاد را به وجد آورده است.حال و هوای جوانان و حتی سپیدمویان دیدنی است. شور شیرینی که در دلها افتاده است یاد دوران دفاع مقدس را دوباره زنده کرده است. کجایند آنها که شور انقلابی را تمام شده می پنداشتند؟ راستی کجایند آنها که بر این باور بودند که اگر جنگ شود دیگر کسی برای دفاع برنخواهد خواست؟

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حجتالاسلام «سیدحمید روحانی» به عنوان مورخ انقلاب اسلامی شناخته میشود و کتابی چهار جلدی دربارة تاریخ انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) نگاشته است. کتابی که در بیش از ۶۰۰۰ صفحه به وقایع انقلاب اسلامی ایران میپردازد. «روحانی» در سال ۱۳۷۶ ه. ش. از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا و در سال ۱۳۸۸ ه. ش. بنیاد جدیدی به نام «تاریخ پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی» را تأسیس کرد .
با توجه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سراغ او رفتیم و از خطر تحریف شخصیت و اندیشههای حضرت امام(ره) سؤال کردیم، او هم به تشریح و دستهبندی اشخاصی که در جهت تحریف اندیشههای بنیانگذار انقلاب اسلامی فعالیت میکنند، پرداخت و در ادامه خاطرة جالبی از دوران نهضت حضرت امام(ره) بیان کرد.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ درخصوص شخصیتهای بزرگ تحریفهای مختلفي صورت گرفته است، میگوید: «ازاینرو پیرامون تحریف شخصیت امام خمینی(ره) از زمانی که نهضت انقلابی ایشان (امام) آغاز شد تا زمان رحلتشان و حتی تا به امروز شاهد حرکت عناصر مختلفی هستیم که میخواهند با شیوهها و روشهای مختلف، راه امام را بیرهرو کنند.»
رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی پس از بیان این مقدمه به واکاوی چهار دستهای که در راستای تحریف اندیشههای امام(ره) حرکت میکنند، اشاره کرد و افزود: «دستة اول، مزدوران شبکههای جاسوسی هستند؛ آنها خط امام را خطری برای استکبار جهانی میدانند به همین جهت میخواهند با شیوههای مختلف خط امام را خدشهدار کنند تا بدین وسیله استعمار بتواند در ایران، کشورهای منطقه و حتی در جهان نقشههای خود را اعمال کند.
روحانی، جریانهای راحتطلب را در دستة دوم این تقسیمبندیها قرار داد و گفت: «آنها به دنبال رفاه و زندگی مرفه هستند و خواستار ارتقاي زندگی آقازادهها و نور چشمیهای خود هستند؛ آنها به دنبال این هستند تا به نحوی افکار و اندیشههای امام(ره) را کنار و ایشان را تحریف شخصیتی کنند تا حداقل بتوانند از آن جهت خواستههای خود را محقق کنند.»
رئیس بنیاد تاریخپژوهشی در ادامه به لیبرالیستهای غربزده اشاره کرد و آنها را در ردة سوم تحریفشدگان شخصیت و اندیشة امام(ره) گنجاند و افزود: «آنها نیز درصددند با کنار گذاشتن خط امام، اندیشههای غرب را اجرا کنند البته در این بین نباید نقش سلطنتطلبها، منافقین را نادیده گرفت، آنها هم به دنبال محوشدن اندیشههای امام(ره) هستند.»
روحانی با بیان اینکه همة این افراد میخواهند راه امام را بیرهرو نشان دهند، تأکید کرد: «هدف آنان این است که القا کنند امام تنها یک عارف برجسته بوده است تا از این طریق اندیشههای ضد استکباری حضرت امام(ره) را سرکوب و نیروهای انقلابی و حزباللهی را از صحنه بیرون کنند.»
رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی در ادامه خاطرة جالبی از نهضت حضرت امام(ره) نقل کرد و یادآورشد: «ما در مدتي كه در نجف اشرف در محضر امام(ره) بوديم گاهي به دفاتر سازمانهاي آزاديبخش ميرفتيم، آنها اولین سؤالی که براي ما مطرح میکردند این بود «شما در مبارزاتتان از پشتيباني كدام يك از دولتهاي مقتدر برخورداريد؟» پاسخ میدادیم: «به هيچ قدرتي، به هيچكس جز به خدا و ملتمان تكيه نداريم» پوزخند ميزدند، باورشان نميآمد.»
روحانی اضافه کرد: «به یاد دارم در لبنان يكي از همین گروههای كمونيستي وقتي اين جواب را از من شنيد گفت: «شما اصلاً سياست را نفهميدهايد.» چون استكبار توانسته بود تزي را حاکم کند که اگر شما ميخواهيد در كشوري با قدرتمندانِ حاكم مبارزه كنيد، بايد به يك قدرت تكيه داشته باشيد.»
وی با بیان اینکه اما وقتی امام آمد تمام اين معيارها را به هم ريخت، خاطرنشان کرد: «ایشان به دنيا فهماند ملتها ميتوانند با ارادة پولادين خودشان بايستند و به خواستههاي خودشان دست پيدا كنند.»
رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی با اشاره به استقلالخواهی جمهوری اسلامی ایران، گفت: «استقلال و انقلابی كه ايران بهدست آورد در فلسطين، لبنان و كشورهاي دور و نزديك الگو شده و اين براي استكبار جهاني خطرناك است.»
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حجتالاسلام و المسلمین محمد جوادی ظهر امروز در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به وحدت در جامعه اظهار کرد: باید با وحدت، همدلی و همزبانی در جامعه در پیشرفت کشور گام برداریم و از انشقاق و تفرقه دوری کنیم.
وی با بیان اینکه نباید کوچکترین اختلافی در بین مردم و مسئولان باشد، گفت: در ایام حساس پیش رو به ویژه ایام انتخابات نباید در جامعه تفرقه وجود داشته باشد.
امام جمعه موقت همدان دوری از اختلاف را یکی از مصادیق تقوا در جامعه دانست و ادامه داد: وحدت باید در تمام ابعاد زندگی مردم و مسئولان جاری و ساری باشد.
وی با تأکید بر لزوم تبعیت از امر خدا و اهل بیت(ع) برای دوری از تفرقه تصریح کرد: اختلاف در جامعه راه را برای نفوذ دشمن باز میکند، پس باید مراقب بود.
جوادی با بیان اینکه دشمن با نفوذ در جامعه، به دنبال سست کردن پایههای نظام است، اظهار کرد: دشمن میخواهد ما را به جان هم بیاندازد و خود در گوشهای، وضعیت را به نظاره بنشیند تا در وقت مقتضی به اهداف خود دست یابد.
وی با بیان اینکه تفرقه، قدرت و عظمت کشور را تحت شعاع قرار میدهد، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد و گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی این روز، حیرت جهانیان را موجب شد.
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه وحدت، پرچم ایران را در عرصههای جهانی به اهتزاز درمیآورد، گفت: مردم ایران با یکدلی و وحدت، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را به دنیا مخابره کردهاند.
وی با اشاره به اینکه وحدت مردم ایران مانع از تحقق ترفندهای دشمنان شده است، گفت: حضور پرشور در پای صندوقهای رأی، پیام وحدت و ولایتمداری ملت ایران را به جهان میرساند.
جوادی بر لزوم انتخاب افراد اصلح برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: باید بهترینها، فعالترینها، مدبرترینها، خدمتگزارترینها و دلسوزترینها را برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید برای رضای خدا در انتخابات شرکت کرده و برای اقتدار ایران اسلامی تلاش کنیم، خواستار توجه به این امر شد.
انتهای پیام/م