
به گزارش صدای دانشجو، علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در گفتوگو با خبرگزاری فارس، گفت: پس از برجام و مذاکرات حضور پر شور و باشکوه مردم را در راهپیمایی 22 بهمن شاهد بودیم و مردم بار دیگر آمدند تا بگویند به آرمانهای انقلاب پایدارند و با شعارهایی که سر دادند انزجار خود را نسبت به نظام سلطه و استکبار اعلام کردند.
احمدی ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که مردم امروز با آن درگیر هستند مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی ولی باز هم دیدیم که باشکوهتر از سالهای گذشته به خیابانها آمدند تا نشان دهند مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر آنها را از آرمانهای انقلاب و دفاع از این نظام مایوس نمیکند.
این فعال دانشجویی گفت: امروز مردم با حضور خود وظیفه مسئولان را دو چندان کردند و امروز نباید تا زمانی که مشکلات اقتصادی مردم رفع نشده خواب به چشم مسئولان بیاید.
دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه اظهار داشت: در روزهای آینده ما شاهد برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان هستیم و انشاءالله مردم مانند همیشه با چشمانی باز نمایندگانی در خور نظام و شایسته ملت انتخاب خواهند کرد و با حضور میلیونی خود پای صندوقهای رای حاضر خواهند شد.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو،
در دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه تحت عنوان «جشن بزرگ دهه فجر» دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد که در شان انقلاب نبود.
این برنامه که توسط تشکل تازه تاسیس استاد شهریار برگزار شده بود، حاوی برنامه تئاتر زننده و رقص یک دانشجو بر روی سن به همراه سوت، کف و آواز گروهی از دانشجویان شرکت کننده درمراسم بود به طوری که سایر دانشجویان با تعجب نظاره گر این رفتارها بودند.
برگزاری برنامه های زننده به همراه موسیقی های تحریک کننده چند مدتی است که بعد از روی کار آمدن مسئولین جدید دانشگاه ها به روالی عادی تبدیل شده بود، که پس از تذکرهای رهبری در دیدار دانشجویان و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این بحث در مورد تکرار چنین برنامه هایی به وزارت علوم تذکر داده شد.
ابراهیم جلیلی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتوگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اتفاقات جشن انقلاب در این دانشگاه گفت: این برنامه تحت عنوان جشن انقلاب و برای شادی دانشجویان برگزار شد که قصد داشتیم در این برنامه هم شادی باشد هم بحث انقلاب.
وی ادامه داد: در بخش برگزاری مسابقه برای دانشجویان که با حضور دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه که برنامه صندلی داغ برای آنها برگزار شده بود یکی از دانشجویان که بالای سن بوده است حرکات غیرمتعارفی از خود نشان داده که در این خصوص پیش بینی نشده بود.
جلیلی با اشاره به اینکه با این دانشجوی خاطی برخورد خواهد شد تصریح کرد: کانون شهریار که مسئول برگزاری این برنامه بوده است به هیچ عنوان مقصر شناخته نشده و این برنامه از جانب معاونت فرهنگی تایید شده بود.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان سخنان خود ضمن طبیعی بودن اتفاقات رخ داده در این برنامه گفت: هر چیزی هم که اتفاق افتاده باشد از جانب رسانهها بزرگنمایی شده است.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ سیصد و پنجاه و نهمین نشست کشوری کتابخوان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و با حضور قائم مقام وزیر برگزار شد.
در این نشست کتاب "حرمان هور" به نویسندگی علیرضا کمری معرفی شد، این کتاب مجموعه 93 قطعه از یادداشتها و دست نوشتههای شهید احمدرضا احدی، که در 4 بخش سامان یافته است.
این شهید سال 64 رتبه اول پزشکی را کسب میکند و وارد دانشگاه شهید بهشتی میشود و شهادت این شهید در 12 اسفند 65 بوده است. وصیتنامه این شهید این بوده است: فقط نگذارید حرف امام زمین بماند.
کتاب دیگر کمیایاگر به نویسندگی پائولو کوئیلو بود که درباره چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک میکند و به شمال آفریقا میرود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند، در این راه با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه میداند و یک کیمیاگر آشنا میشود و عاشق فاطمه دختر صحرا می شود، همه این افراد، سانتیاگو را در مسیر جستجویش هدایت میکنند.
این کتاب به 70 زبان زنده دنیا ترجمه شده و رکورد گینس را نیز به خود اختصاص داده است این کتاب دارای پیام نوآوری، توکل، تفکر، رجوع به قلب و امید است.
کتاب دیگر دایرة المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره) به نویسندگی جعفر شیر علی نیا
می باشد که روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سید روح الله موسوی خمینی است، روایتهایی از تلخ و شیرین خمین در روزگار کودکی تا روزهای حوزه علمیه قم، روایت روزهای قیام، بازداشت و تبعید، روایت روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و غیره است.
کتاب در 12 فصل تنظیم شده و از قبل از تولد امام تا بعد از رحلت ایشان ادامه دارد و به مراحل مختلف زندگی ایشان میپردازد مهمترین ویژگی آن عکسهای بدیع و شناسنامه تصویر است.
کتاب دیگر میر همدان به نویسندگی پرویز اذکایی می باشد که در مورد احوال، آثار و آرای میرسید علی همدانی است که به انضمام 5 رساله وی است و کتاب کاملا تحقیقی است.
این کتاب توسط انتشارات بوعلی سینا منتشر شده منابع این کتاب برگرفته از نوشتههای مریدان، ملازمان و هم روزگاران، نوشتههای به دست آمده از تذکره نویسان و نویسندگان سده های 9 تا 14 و در نهایت برگرفته از نوشتههای معاصر است.
کتاب دیگر حکایت دولت و فرزانگی به نویسندگی مارک فیشر می باشد که بازتاب مسائل روانشناختی و کسب موفقیت در زندگی است که در بخشی از آن آمده است: «بزرگترین دارایی ما آزادی است و دولت میتواند به تو آزادی عطا کند، برایت نیکو خواهد بود که این آزادی را بشناسی، با آن خواهی دید که بسیاری از توهمات ناپدید میشود»، این کتاب در 10 کشور جهان به چاپ رسیده و کتاب در 15 فصل تنظیم شده است.
کتاب دیگر طوفان دیگری در راه است به نویسندگی سید مهدی شجاعی می باشد که
کمال پسر یک خانواده پولدار و وابسته به دربار است که خانوادهاش معتقدند دیوانه است و او را از دیگران مخفی میکنند، او شبی مخفیانه خودش را به عروسی که والدینش رفتهاند میرساند و در آنجا شیفته خواننده میشود.
زینت که خوانندهای مشهور است ناگهان تصمیم میگیرد پشت پا به دنیا و کار خلاف زده و زندگی کمال را به سر و سامان برساند.
کتاب دیگر میوههای رسیده به نویسندگی سید میثم موسویان می باشد که این رمان روایت ساده و روانی است از زندگی افراد مختلف در متن انقلاب اسلامی، از امتیازاتی که میتوان برای نحوه پردازش رمان قائل شده، ذکر وقایع تاریخی مستند در خلال داستان است.
نام میوههای رسیده برای این کتاب بهترین انتخاب بوده چرا که میوه استعارهای از مردم است که با راهنماییهای امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی رسیده میشوند.
کتاب دیگر خرمگس به نویسندگی اتل لیلیان وینیچ می باشد که این رمان نوشته نویسنده ایرلندی است، فعالیت سازمان ایتالیای جوان طی سالیان 30 تا 40 قرن نوزدهم ترسیم شده است و آغاز وقایع رمان، مربوط به سال 1833 است.
نویسنده رمان خود را بر پایه افکار انتزاعی و اخبار جراید بنا نمیکند، بلکه به خلق سیماهایی زنده و تابناک میپردازد، سراسر رمان سرشار از عشق عمیق به انسانهاست.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیهای ضمن گرامیداشت فرارسیدن بیست و دوم بهمن، تلاش در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد علمی را ضامن استمرار انقلاب اسلامی عنوان کرد.
در ابتدای این بیانیه آمده است: بار دیگر اوراق تقویم ورق خورد و ملت ایران در بیست و دوم بهمنی دیگر تجدید حیات مادی و معنوی خود را جشن میگیرد. پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 نه تنها سرفصلی در حیات ملت ایران گشود، بلکه تاریخ جهان را وارد یک دوره جدید و تازه کرد؛ به گونهای که میتوان تاریخ معاصر جهان را به دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران پس از آن تقسیم بندی کرد.
در قسمت دیگری تصریح شده است: انقلاب اسلامی در عصری که معنویت و دینداری در مقابل هجمه مکاتب ماده گرا در اوج ناتوانی و در موضع ضعف بود، ناگهان حیاتی تازه و خونی جدید در کالبد تفکر دینی دمید و از آن پس تا به امروز جهان شاهد بوده که دینداری و خداخواهی روز به روز در میان ملتها تقویت شده است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه تصریح کرد: آنچه که ملت ایران در بیست و دوم بهمن به دنبال آن بود و برای رسیدن به آن و حفظ این دستاورد، بهای سنگینی پرداخت کرده و میکند، نظامی است که میتوان آن را «مردم سالاری دینی» نامید که در قالب جمهوری اسلامی رخ داده است.
در ادامه آمده است: این نظام بر پایه ایمان و اعتقاد راسخ ملت ایران به اسلام و مکتب اهل بیت «ع» استوار گردیده و تا این اعتقاد در اعماق وجود ملت ایران باشد، جمهوری اسلامی نیز پابرجا خواهد بود. به همین دلیل است که دشمن اهتمام اصلی خود را بر تضعیف دینداری و تفکر دینی در جامعه ایران نهاده و میکوشد تا از این طریق_ که میتوان آن را «جنگ نرم» خواند_ ایمان دینی و اعتقادات پاک ملت ما را دچار تزلزل کند. اما ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی با نگاه به راه و خط امام بزرگوار خود «ره» و فرزندان در خاک و خون غلطیدهاش و تحت زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» استوار و مستحکم به راه خود ادامه میدهد.
در ادامه آمده است: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دشمن با سوء استفاده از برخی ضعفهای اقتصادی، میکوشد به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند، بدون شک تلاش در مسیر استحکام بخشی به ساختار اقتصادی کشور از طریق نسخه شفابخش " اقتصاد مقاومتی" جهاد مقدس در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب است. در گام بعد جهاد علمی در مسیر قطع وابستگیهای علمی و تلاش به منظور تحقق مرجعیت علمی کشور_ که تا کنون به فضل الهی با توفیقات زیادی قرین بوده است_ را میتوان یکی دیگر از مصادیق کوشش برای نگهبانی از میراث خون شهیدان دانست.
در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شده است: این جهاد علمی که با خون دانشمندان شهید ملت حماسهآفرین ایران رنگین شده، دستاوردهای بزرگی داشته که این دستاوردها خشم و کینه دشمن و امید و عزت دوستان را موجب شده است. پیشرفتهای علمی فرزندان دانشمند ایران عزیز، که در لبیک به فرمان رهبر فرزانه خود «مدظله العالی» همه کاستیها و تحریمها را عقب راندند و با توکل به خداوند متعال حصارها و ممنوعیتهای تنیده شده به دور فناوریهای پیشرفته را در هم شکستند، برگ زرین و افتخار بزرگ دیگری برای ملت ایران رقم زده است.
در ادامه آمده است: به دیگر سخن میتوان با قاطعیت گفت جهاد در مسیر امتداد راه شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی، امروز هم در جبهههای دیگر در جریان است و ملت بزرگ و غیور ایران با تحمل همه سختیها و دشمنیها نشان داده که هنوز از مقاومت خسته نشده و بر عهد الهی خود با امام راحل «ره» و فرزندان شهیدش استوار است.
در پایان این بیانیه تاکید شد: دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت سیو هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با یاد و خاطره امام خمینی «ره» بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و همه شهیدان نهضت جهانی اسلام، ملت بزرگ و سرافراز ایران را به شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن فرا میخواند.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از چند هفته به زمان برگزاری انتخابات 7 اسفند باقی مانده است که گروهها و جریان های مختلف در کشور با بستن لیست انتخاباتی خود در حال تلاش برای تصاحب کرسیهای سبز بهارستان هستند.
ادغام لیست های کارگزاران و اصلاح طلبان در آخرین لحظات و اختلافاتی که میان اصلاح طلبان به وجود آمده، آخرین اخباری است که از اردوگاه اصلاح طلبی به گوش می رسد.
اصلاح طلبان معتقدند عارف تنها گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان است اما کارگزاران به ویژه کرباسچی به خاطر کینه های دیرینه نسبت به عارف نظر دیگری را دارد و معتقد است نباید سهم خواهی ها وارد لیست های انتخاباتی شود.
کارگزاران سازندگی که شدر دولت اخیر تا حدودی توانستند برخی از فعالیتهای گذشته خود را از سر بگیرند، بدون در نظر گرفتن رفتارهای قبلی اصلاح طلبان با آنها در چرخشی یک باره به سمت اصلاح طلبان متمایل شدند و حتی در برخی از موارد دیده میشود که لیدر اصلاح طلبان را یک کارگزار بر عهده می گیرد.
این هم پوشانی تا جایی پیش رفت که حزب کارگزاران سازندگی نیز در درون شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان حضور دارد و حتی مسئولیتهایی را پذیرفت هرچند خبرها حاکی از فاصله گرفتن کارگزاران از جریان اصلاح طلب است.
برنامه ریزیهای گسترده اصلاح طلبان از مدت ها پیش برای انتخابات انجام گرفته است ولی این روزها کرباسچی به عناوان یکی از اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان در پی تهیه و تأیید لیست اصلاح طلبان برای انتخابات 7 اسفند است.
کاندیداهای اصلاح طلب قرار است توسط کسی تأیید شوند که پرونده فساد اقتصادی وی همچنان باز بوده و چندین سال به خاطر مشکلات مالی در زندان سپری کرده است.
تجربه نشان داده است منشأ پول های کثیف در انتخابات نیز فسادهای مالی افراد و اختلاس های آنهاست؛ متأسفانه پول های کثیف در انتخابات های مختلف نقش های زیادی داشته است.
ورود پولهای کثیف به انتخابات با ورود افرادی به این عرصه رقم می خورد که عملکردهای آنها همواره مورد سوال همگان بوده است؛ این افراد با حمایت های مالی خود در ایام انتخابات یک تنه نقش یک حزب را بازی میکنند.
کرباسچی به عنوان کارگزارانی که هدایت جریان اصلاح طلبان را به دست گرفته است سابقه درخشانی در خصوص ورودش به انتخابات ها به عنوان مشاوره نداشته است.
او در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از نامزدی مهدی کروبی حمایت کرد و به عنوان معاون اول او در صورت پیروزی معرفی شده بود.
پس از انتخابات در روز ۲۳ خرداد کرباسچی در مصاحبه با بیبیسی فارسی گفت: تعداد افرادی که در ستادهای کروبی فعالیت داشتند بالای ۳۰۰ هزار نفر بودند و تقلب در این انتخابات امری واضح است؛ این اظهارات وی در حالی بود که برخی منابع از رأی کرباسچی به میرحسین موسوی صحبت می کردند که خود کرباسچی نیز این ادعا را رد نکرد.
در سال 1377 در دومین سال دورهٔ اول ریاست جمهوری خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عدهٔ دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.
جلسات محاکمه کرباسچی هر شب به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شد و این همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی 1998 در تلویزیون کشور بود.
رسیدگی به اتهامات غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران و حدود 104 متهم دیگر پرونده اختلاس در شهرداری که همگی مدیران بالادستی و میانی شهرداری و پیمانکاران را تشکیل می دادند، در هشت جلسه به طول انجامید.
در جریان برگزاری این جلسات گمانه زنی ها و تحلیل های متعددی در باب اتهامات غلامحسین کرباسچی مطرح می شد.
کرباسچی از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژهای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.
اسناد جرایم مالی کرباسچی را در اینجا بخوانید.
حمایت میلیونی پیمانکاران شهرداری از خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری
برخی اینچنین می گفتند که تلاش های وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری در راستای حمایت های همه جانبه مادی و غیر مادی از کاندیداتوری سید محمد خاتمی در سال 76 مهمترین عامل در پرونده شهرداری تهران بود.
به طوری که برخی اخبار در زمان انتخابات حاکی از این بود که در هنگام برگزاری انتخابات شرکتهای پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری تهران به صورت مستقیم به ستادهای انتخاباتی کمکهای مالی ارائه کردهاند.
هزینه انتخاباتی ده میلیارد تومانی کرباسچی برای ریاست جمهوری خاتمی
انتشار این اخبار تا جایی ادامه یافت که در یکی از گزارشها اعلام شد 115 میلیون تومان از این محل برای ستادهای انتخاباتی اصلاحطلب هزینه شده است، یکی از کاندیداهای مجلس پنجم هم چندی قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود: شهرداری تهران برای انتخابات 10 میلیارد هزینه کرده است.
واکنش عباس آخوندی به تخلفات فنی شهرداری و شهرسازی
سروصداهای اختلاس جنجالی شهرداری از آنجایی شروع شد که عباس آخوندی، معاون سیاسی وزیر کشور وقت در نامه ای خطاب به مسئولان نظام به مسائل و مشکلات فنی و شهرسازی شهرداری اشاره کرد و سپس همان نامه را به دفتر مقامات عالیه نظام ارجاع داد.
اما در واکنش به این نامه نگاری های آخوندی شهرداری تهران در نامهای به محمد خاتمی، رئیسجمهور اعلام میکند که اقدامات دادستانی برای پروندهسازی علیه شهرداری غیرکارشناسی است. مدتی قبل هاشمیرفسنجانی، رئیس دولت سازندگی پیش از ترک کابینه، جلسهای با آیتالله یزدی، رئیس وقت قوهقضائیه برای رسیدگی به موضوع شهرداری برگزار کرده بود ولی جلسه میان این دو نیز به نتیجه نرسید.
نامه بشارتی به شهرداری تهران و تذکر درباره برج سازی های شمال تهران
پیش از اوجگیری منازعات، بشارتی، وزیرکشور دولت سازندگی هم طی نامهای جداگانه به شهردار تهران در مورد برجسازیهای شمال شهر به دلیل اینکه «با فرهنگ عمومی مغایرت دارد، خانه یک مسلمان نباید مشرف باشد و او نیز بر جایی اشراف نداشته باشد» تذکر داده بود که البته کرباسچی در پاسخ به این نامه اعلام کرد امور شهرسازی طبق مقررات انجام میشود.
آغاز دستگیری های اختلاس شهرداری و استعفای 9 شهردار تهران از ادامه کار
نامه بشارتی اما در نهایت به وزیر مسکن ارجاع شد و عباس آخوندی هم نامه اول را به هاشمیرفسنجانی و نامه دوم را به دفتر مقامات عالیه نظام ارجاع میدهد و در نهایت این دو نامه موجب شد که پرونده شهرداری تهران به جریان بیفتد و این سرآغاز دستگیری های اختلاس شهرداری شد.
در ادامه این دستگیریها، 9 شهردار مناطق تهران نامهای برای کرباسچی ارسال کرده و عنوان کردند که احتراما ما شهرداران مناطق تهران با توجه به فقدان شرایط خدمتگزاری بدین وسیله استعفای خویش را اعلام می کنیم.
اما در جریان این پرونده و تحقیق از متهمان قبلی که همگی از شهرداران و مدیارن شهرداری و وابستگان به آنها بودند، غلامحسین کرباسچی دستگیر و بعدها پس از پایان رسیدگی به این پرونده، وی متهم ردیف اول شناخته و معرفی شد.
جلسه خصوصی مجمع روحانیون مبارز و خاتمی برای حل بحران شهرداری
موضوع دستگیری شهردار تهران اهمیت بسیار زیادی یافت تا آنجا که مجمع روحانیون مبارز تهران در جلسهای خصوصی با حضور محمد خاتمی، رئیسجمهور وقت به بررسی موضوع پرداخت.
از سوی دیگر هیئت دولت نیز به ریاست محمد خاتمی به سرعت جلسهای 5 ساعته را برای رسیدگی به موضوع بازداشت کرباسچی تشکیل داد.
روزنامههای لومند و فیگارو نیز تصویر کرباسچی را در کنار محمد خاتمی در صفحه اول خود منتشر کردند تا اهمیت ماجرا بیش از گذشته نمایان شود.
جلسه اول دادگاه شهردار تهران ۱۷ خرداد 77 تشکیل شد و در جریان آن اتهامات به صورت کلی خوانده شد اما کرباسچی تمامی اتهامات را رد کرد. وی همچنین صلاحیت محسنی اژه ای را برای قضاوت به دلیل نداشتن تحصیلات کافی در این زمینه زیر سوال برد.
در جلسه دوم دادگاه که ۲۱ خرداد 77 تشکیل شد موارد مربوط به روزنامه آفتابگردان مورد بحث قرار گرفت که البته کرباسچی در آن روز از دادگاه نیز اظهار داشت، ماموران تمامی اسناد و مدارک در این رابطه را با خود برده اند بنابراین او امکان دفاع از خود را ندارد.
در جلسه سوم دادگاه در ۲۶ خرداد 77 مسائل مربوط به شرکت چاپ گستر و روزنامه و موضوع پرداخت هشتاد سکه نیم بهار آزادی به مدیران شهرداری و فروش آپارتمان به آنها به قیمت پایین تر از قیمت روز بررسی شد.
همچنین موضوع اهدای ۸۰ دستگاه خودرو از سوی بنیاد مستضعفان به مدیران شهرداری تهران مورد بحث قرار گرفت، در این جلسه قبه، معاون شهردار تهران به عنوان مطلع برای چند ثانیه در جایگاه سخن گفتن قرار گرفت.
در ادامه برگزاری جلسات دادگاه محاکمه کرباسچی بررسی موضوع زمین های سابق باغ وحش تهران، پرداخت شصت سکه بهار آزادی به وزیر، اتهام عدم دریافت 10 میلیون تومان عوارض از عبدالله نوری، وزیر کشور بابت تغییر کاربری ملک نامبرده در خیابان الوند تهران، پرداخت 90 هزار دلار آمریکا که به گفته کرباسچی این پول جهت خرید امکانات برای شهرداری تهران هزینه شده از مباحث مطرح شده در جلسه چهارم دادگاه که 4 تیر 77 برگزار شد، بود.
تایید صلاحیت محسنی اژه ای برای رسیدگی به پرونده اختلاس شهرداری
در این جلسه بشارتی، وزیر سابق کشور در دادگاه عنوان کرد: دادگاه را صالح می شناسد و صلاحیت محسنی اژه ای را تایید می کند.
در جلسه پنجم دادگاه موضوع پرداخت ۸۸۳ میلیون تومان به موسسه فرسی، موضوع وام دریافتی از سازمان مبارزه با مواد مخدر که توسط شهرداری تهران به روزنامه آفتابگردان واگذار شده بود، مطرح شد.
در 18 تیر 77 جلسه ششم دادگاه کرباسچی برگزار شد که در آن موضوع فروش ماشین آلات چاپ و قطعه ای زمین مورد بررسی قرار گرفت.
و در نهایت غلامحسین کرباسچی در جلسه هفتم دادگاه فساد مالی شهرداری که 20 تیر 77 برگزار شد آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد.
کرباسچی پس از برگزاری دادگاههای جنجالی به اتهام مشارکت در اختلاس به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و پنجاه و سه میلیون تومان، 90 هزار دلار آمریکا، ۶۶۰ سکه بهار آزادی و ۸۰ سکه نیم بهار آزادی، مشارکت در ارتشا، تضییع اموال عمومی، تصرف اموال عمومی، تبانی در معملات دولتی، دخالت در انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی با پرداخت ۲۵ میلیون تومان به دو نامزد به 2 سال حبس و 10 سال انفصال از خدمت محکوم شد. او در تمامی موارد اتهامی تبرئه شد و تنها به دلیل واگذاری زمین با مجوز وزارت کشور به 5 مدیر شهرداری در منطقه باغ وحش سابق تهران با تخفیف 12 میلیون تومانی محکوم شد.
دادگاه برای او 60 میلیون تومان جریمه نقدی نیز در نظر گرفت.
در جریان فساد شهرداری اگرچه قوه قضائیه متهمان خرد و کلان که در جریان این اختلاس دخیل بودند را دستگیر کرد که هر کدام در اتهاماتی متعدد از اختلاس 4 میلیونی تا اهدای سکه و زمین به مدیران شهری را در پرونده خود به ثبت رسانده بودند اما به هر صورت کرباسچی متهم اصلی این پرونده شناخته شد که حکم وی نه بازدارنده بود و به خودی خود توانست مجازات مناسبی برای متهم این پرونده به شمار آید.
پس از آزادی
کرباسچی سرانجام پس از طی نزدیک دو سال حبس، از زندان آزاد و به فعالیتهای غیر دولتی مشغول شد و در اسفند سال 1385 دادگاه مطبوعات، روزنامه هممیهن را که کرباسچی مدیر مسئول آن بود، از اتهاماتی که در سال 1379 مبنای توقیف آن شده بود تبرئه کرد.
این روزنامه از اواخر اردیبهشت 1386 به سردبیری محمد قوچانی دوباره منتشر شد که پس از انتشار 43 شماره از آن به دلیل نقض دادرسی دوباره توقیف شد هرچند که گروه دستاندرکاران هم میهن پس از توقیف روزنامه و ناامیدی از انتشار روزنامهای تازه، هفته نامه محلی شهروند امروز را در سطح کشور فعال کردند.
شاید ورود پول به عرصه انتخابات بحث جدیدی نباشد، اما ورود افرادی که مشکلات اقتصادی فراوان در پرونده خود داشتند، امروزه شائبه ورود پول های کثیف در انتخابات را بیشتر و پر رنگ تر می کند؛ چرا باید کسانی که در هنوز پرونده های اقتصادی آنها باز است مادر خرج لیست های کاندیداها در انتخابات شوند؟
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، کار بدانجا رسید که روزنامه های دولتی علیه او نوشتند، ابولفضل جلیلی نامه نگاری کرد، ایوبی از او خواست مشکلاتش را شخصی به خود او بگوید، علی معلم مصاحبه کرد و نهایتاً حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهور بگوید: "حاتمی کیا مراقب شان خودت باش"!
دو سال گذشت! حاتمی کیا با "بادیگارد" به جشنواره ای که دوست ندارد روی فرش قرمز آن قدم بگذارد، آمد، نه اینکه با بادیگارد آمده باشد، اتفاقاً همه حدیث نفس های یک محافظ معتقدِمظلومِ مقتدر و متعهد را روی پرده برد. تا این لحظه در اکران های مردمی از سروکول سینماها برای "بادیگارد" تماشاچی و مخاطب سرازیر می شود، اما به ناگاه وقتی اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره 34اُم منتشر شد، باز هم هیئت داوران، بازهم ایوبی، بازهم ارشاد و شاید بازهم روحانی – که چند روز پیش مورد خطاب مستقیم حاتمی کیا قرار گرفت- حاتمی کیا را حتی به عنوان کاندیدای دریافت سیمرغ هم معرفی نکردند. "بادیگارد" به عنوان یکی از اصلی ترین فیلمهای برتر تماشاگران، از سه جایزه اصلی «فیلمنامه»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلم» حذف شده است. در واقع "حاتمی کیا" حذف شده است.
روز گذشته یکی از منتقدین سینمایی در مطلبی البته پیش بینی کرده بود که مواجهه "جناحی" دولت باز حاتمی کیا را حذف خواهد کرد. مهدی طوسی در یادداشتی نوشته بود: جامعه صدای فریادهای حاتمیکیا را میشنود. مواجهه جشنواره سیودوم با «چ» در جامعه غیرمنصفانه تلقی شد و این بیعدالتی، زمینهساز حرفهایی درباره فشارهای پشتپرده و در نهایت خاطرهای تلخ برای سازمان سینمایی شد. حالا کار برای دولت یازدهم که این بار مستقیم و صریحانهتر از گذشته در برابر انتقادات اصولی حاتمیکیا قرار گرفته، سخت شده است و آنان هم مانند همه دولتهای قبلی گرفتار شدهاند. نتیجه بازی برای حاتمیکیا «برد» است اما باید دید دولت این بازی را «برد ــ برد» پیش میبرد یا مانند دولتهای قبل در زمین اصول خمینی به حاتمیکیا خواهد باخت. باید به انتظار نشست و تماشا کرد: مواجهه دولت با حاتمیکیا «جناحی» خواهد بود یا «اصولی»؟
حذف حاتمی کیا حتی از کاندیداتوری کارگردانی و سیمرغ و قرار گرفتن "ضعفا" در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ فیلمنامه و کارگردانی از آنجایی سوال برانگیز است که مخاطب مردمی این فیلم را در صدر انتخاب های خود قرار داده است و با استقبال فراوان از این فیلم سانس های "فوق العاده"، را به امری "عادی" تبدیل کرده است. از طرف دیگر بادیگارد کاملا "سینمایی" است و به واقع در میان هچل هفت های جشنواره سی و چهارم اگر بادیگارد، کاندیدا نباشد پس کدام سینما می خواهد "سیمرغ" دریافت کند؟
حاتمی کیا هم همزمان با "مردم" و "سینما" از گردونه رقابت حذف شده است و باز اتفاق سوال برانگیز دیگر!
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، یکی از مشکلات بزرگ آموزش عالی در کشور، نداشتن اطلاعات کافی دانشجویان و حتی اساتید از راههای مختلف تشویق و ترغیب برای کسب علم در کشور است؛ از وامهای متعدد دانشجویی گرفته تا دانشجوی نمونه یا مشمول جایزه تحصیلی شدن؛ البته راههای بسیار دیگری نیز وجود دارد که قواعد نانوشته ای دارد. مثلا تسهیلات خاص برخی دانشگاهها به دانشجویانشان. هدیه رئیس دانشگاه یا مسئولین دیگر در جشن های ازدواج دانشجویی و مواردی از این دست، جزو راههای مذکور است.
اما به راستی چند درصد از دانشجویان در کشور از حقوق خود آگاهند؟ اطلاع از منشور حقوق دانشجویی نیز خود پروژه دیگری است از یک مدل خدمات دانشجویی؛ حقوقی که یک دانشجو با دانستن آن خیلی جلو میافتد.
آئین نامههای آموزشی و دانشجویی در دانشگاهها نیز بخش دیگری از اطلاعات ملزوم دانشجویان است؛ اطلاعاتی که دانشجویان با دانستن آنها میتوانند وضعیت تحصیلی خود را روشن تر ببیند و در مواجهه با مشکلات تحصیلی، راحتتر و البته سریعتر و با کمترین حاشیه عبور کنند.
کار دانشجویی نیز در جرگه همین خدمات و تسهیلات و به نوعی امتیازات ویژه دانشجویان قرار می گیرد.
در این میان، یکی از سوژههای کمتر پرداخته شده که احتمالا دانشجویان زیادی از آن خبر ندارند، جوایز تحصیلی است که به دانشجویان تعلق میگیرد. در بخش قبلی به جایزه تحصیلی دانشجویان کارشناسی پرداخیتم و این بخش مختص جایزه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد است.
بنیاد ملّی نخبگان با هدف تسهیل فرایند فعالیت های علمی دانشجویان برگزیده دوره کارشناسی ارشد (و نیز دانشجویان سال پنجم تا هفتم دوره دکتری حرفه ای)، تسهیلاتی را در قالب چهار جایزه «آموزش»، «پژوهش»، «فرهنگ» و «فنّاوری» به آنان اعطا میکند.
دانشجویان مشمول این جایزه ها براساس فعالیت های نخبگانی در دانشگاه محل تحصیل و براساس انتخاب دانشگاه و تأیید بنیاد ملّی نخبگان برگزیده میشوند. ویژگی های هریک از این جایزه ها را در جداول زیر میبینید.
در دوره کارشناسی ارشد انتظار این است که دانشجو از طریق جایزه های آموزشی، پژوهشی و فنّاوری بتواند حق «آموزش یاری»، «پژوهش یاری» و «فن یاری» را کسب کند، به همین دلیل «مبلغ راتبه سالانه» چندان زیاد نیست.
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ گفتگو با دکتر دهکردی کار آسانی نیست. او که مدرک علوم سیاسی هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشگاه تهران را دارد، دارای سوابق درخشانی هم در زمینه های پژوهشی و هم در زمینه های فنی و تکنولوژیک است. نکته جالب توجه در سوابق او، نوشتن رمان “از آموختن تا سوختن” است که نشان میدهد در ادبیات هم به خوبی ترجمه و تالیف دستی بر آتش دارد. کتابهای قطوری را که از کتابخانه امانت گرفته است روی میز می گذارد. آن قدر خودمانی و داغ حرف میزند که چایمان همین ابتدای کار رنگ باخته است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از نافع، مسابقات قهرمانی کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان با حضور 34 ورزشکار طی دو روز به میزبانی واحد همدان در سالن ورزشی پوریای ولی برگزار شد.
در این مسابقات تیم همدان با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز و 67 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با دو مدال طلا، یک نقره و 2 برنز با 50 امتیاز دوم و ملایر با یک طلا، یک نقره و یک برنز با 46 امتیاز بر سکوی سوی ایستاد.
در وزن 57 کیلوگرم این مسابقات میثم فیروزآبادی مدال طلا، یاسر محمدی سروش از واحد اسدآباد مدال نقره و علی ساکی از نهاوند به مدال برنز رسید.
در وزن 61 کیلوگرم محمد امین سوری از تویسرکان مدال طلا، مهدی مصطفایی از واحد همدان مدال نقره و حسین خمیسآبادی نشان برنز دریافت کرد.
در وزن 65 کیلوگرم محمدرضا عبدلی از همدان مدال طلا، علیرضا مالمیر از تویسرکان کردن آویز نقره و محمد بختیاری از ملایر صاحب نشان برنز شد و در وزن 70 کیلوگرم عارف کیانی از نهاوند مدال طلا، فرزاد قهرمانی از اسدآباد مدال نقره و محسن قلخانی از همدان صاحب نشان برنز شد.
در وزن 74 کیلوگرم محمد عظیمی از ملایر، پیام قیانوری از قهاوند و امیر چهار دولی از تویسرکان به ترتیب یک تا سوم شدند.
در وزن 86 کیلوگرم مهدی بابایی از تویسرکان، اشکان مولودی از اسدآباد و محمد زرینی از نهاوند به ترتیب بر سکوی اول تا سوم قهرمانی ایستادند و در وزن 97 کیلوگرم علی اپرا ابرار باقر پور از همدان صاحب گردنآویز طلا، محسن سلیمانی نصب از ملایر نشان نقره و رضا عبدالملکی نشان برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.
سرانجام در وزن 125 کیلوگرم مهران میرزایی از اسدآباد بر سکوی نخست ایستاد و حمیدرضا مصباحی از همدان نقره گرفت.
پایان پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، دانشگاه ملایر در بیانیهای به مناسبت ایام فجر اعلام کرد: دهه مبارک فجر، دهه احیای ارزشها، یادآور حماسه و ایثار ملت مومن و انقلابی ایران، روز تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره)، روز تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب است.
متن بیانیه صادر شده از سوی دانشگاه ملایر به شرح زیر است:
پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و برپایی حکومت اسلامی، نشانگر آزادی خواهی و تجلی نور در ظلمت و نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه در صحنه ایران است. در سی و هفتمین سالگرد ثمردهی نهال با برکت انقلاب اسلامی، خدای را سپاس می گوئیم که توفیق خدمت در مجموعه ای علمی – فرهنگی نصیب مان شده است تا ادامه دهنده راه پر افتخار شهدا و امام شهدا باشیم که فرمودند: دانشگاه "مبدأ همه تحولات" است.
دهه مبارک فجر، دهه احیای ارزش ها، یادآور حماسه و ایثار ملت مومن و انقلابی ایران، روز تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی (ره)، روز تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب و روز ادای احترام به مقام شهدای سرافراز و همه ایثارگرانی است که در به بار نشستن نهال انقلاب و حفظ آن، مشارکت داشتند و صفحه ای زرین را در تاریخ حیات بشریت گشودند.
برجام یکی از موفقیتهای بزرگ دولت تدبیر و امید بود که حاصل خونبهای شهیدان والا مقام هستهای است که در راه سربلندی ایران عزیز، جانفشانی کردند. در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران جا دارد از تلاشهای دولت تدبیر و امید در به انجام رساندن وعدههای خود و همچنین تیم مذاکره کننده هستهای تشکر و قدردانی کرده و این پیروزی را به ساحت مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاران دانشگاهی و ملت شریف ایران تبریک عرض کنم.
اینک در آستانه سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی، دانشگاهیان دانشگاه ملایر ضمن اعلام وفاداری خود به اسلام، آرمان های انقلاب، منویات حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدای این مرز و بوم و تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی عظیم و دشمن شکن 22 بهمن، همه اقشار مختلف ایران اسلامی را به حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت می کنند.
انتها پیام/م