
به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، چند روز پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیهای اعلام کرد، براساس ماده 4 آییننامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانهها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکردهاند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، در صورت عدمتعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف میشود.
این در حالی است که بر اساس تازهترین آمار اعلامی سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، کمتر از 3میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند.
وی که اخیراً بر اقدام سریعتر افراد 18 سال به بالا برای دریافت کارت ملی تأکید کرده بود، از تسهیل در صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان فاقد کارت ملی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صدور عادی کارت هوشمند زمان طولانی نیاز دارد، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قصد داریم از اول بهمن ماه طی 15 روز برای افراد فاقد کارت ملی، کارت هوشمند صادر کنیم.
بنابر اعلام محمدابراهیم طریقت، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، شمار کسانی که کارت ملی نداشتند، در شهریور ماه سال جاری 5میلیون نفر بود که با اعلام مهلت دریافت کارت ملی تا دیماه، 2 میلیون نفر از این رقم کم شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کرده بود طی سال جاری یارانه نقدی ششمیلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که بر اساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از 3میلیون نفر حذف شده و در صورت حذف سهمیلیون نفر دیگر، این بند از قانون اجرایی میشود.
انتهای پیام/

به گزارش صدای دانشجو، دکتر محمدرضا عبادیان معاون درمان دانشگاهدر این همایش در خصوص برنامه عملکردی طرح تحول نظام سلامت و عملکرد 18 ماهه این طرح در استان توضیح داد.
وی، ترویج زایمان طبیعی و بیدرد، رسیدگی به بیماران مبتلا به اعتیاد و درمان آنان و ترویج فرهنگ اهدای عضو را از محورهای اساسی برنامهها برشمرد و از روحانیون خواست در خصوص فرهنگسازی برای اهدای عضو در جامعه تلاش کنند.

به گزارش صدای دانشجو، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم، با بیان اینکه انسان مکلف است هم قدر و اندازه خود را درک کند و هم قدر و اندازه چیزهای دیگر را بداند، گفت: مدار عالم بر روی استوانه «قدر» ایستاده است و ذات اقدس الهی در قرآن اشاره میکند که تمام موجودات عالم در نزد ما خزانه دارند و چیزی نیست در عالم مگر اینکه خزانه آن در دست خداوند است و هر چیز را به اندازه قدر و اندازه آن نازل کردهایم.
آیتا... غیاثالدین طهمحمدی با بیان اینکه اگر قدر و اندازه را از عالم بگیریم جهان نابود میشود، ادامه داد: در قرآن مجید سورهای به نام «قدر» وجود دارد تا ما انسانها بدانیم همه عالم در حساب و کتاب دقیق قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین ضعفهای ما این است که در قدرشناسی خداوند کوتاهی کردهایم، ادامه داد: اگر در برابر پروردگار قدرشناسی خوبی پیدا میکردیم، در اخلاق و رفتار دگرگون میشدیم.
آیتا... محمدی خاطرنشان کرد: بزرگان الهی به همان اندازه که در عرصه قدر الهی شناخت یافتهاند، به پیشگاه خداوند، اظهار عبودیت و بندگی کردهاند.
نماینده ولیفقیه در استان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سنگین طلبهها این است که در عرصه اعتقادات و امامشناسی کار بیشتری در جامعه انجام دهند؛ چراکه این موارد به عنوان زیرساخت، اساس و بنیان دین اسلام است.
وی با بیان اینکه دین اسلام در اوج غربت قرار دارد، تصریح کرد: سنگینترین رسالت روحانیون این است که این دین را با هماندیشی و اتحاد از غربت بیرون آورند.
آیتا... محمدی با بیان اینکه پس از قدرشناسی از دین باید به سراغ قدرشناسی از خود رفت، گفت: ما راجع به بزرگی خود هنوز به شناختی نرسیدهایم که این مشکل باید حل شود.
رئیس دانشگاه نیز با اشاره به دغدغه اسلامی شدن دانشگاه به عنوان یکی از رسالتهای انقلاب و مقام معظم رهبری رهبری، گفت: توسعه همهجانبه بخصوص در زمینه توسعه فرهنگی به طور شایسته انجام نشده که شایسته شاخصهای تکنولوژی نیست.
دکتر سیدحبیباله موسویبهار گفت: همراه کردن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برای همسو شدن در اجرای وظایف فرهنگی در کنار انجام وظایف علمی و شغلی باید مورد توجه باشد.
وی، هرگونه رفتار نادرست در جامعه را خسارتزا برای خود افراد دانست و گفت: خطاهای افراد به طور مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه تأثیرگذار است.
رئیس دانشگاه یادآور شد که نهادهای مذهبی و اعتقادی به طور ویژه رعایتکننده مسائل هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاههای مختلف در حوزههای متنوع فعال هستند، گفت: باید در بخشی از مأموریتها تفسیر حرفهای آن در ابعاد تخصصی بهداشت و درمان جاری شود.
دکتر موسویبهار، آمادگی دانشگاه را برای میزبانی برنامههای نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اعلام کرد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، خدمتگزاری در فضای دانشگاه را فرصتی ارزشمند عنوان کرد و مهندسی برنامههای فرهنگی را از اهداف اصلی دانست.
حجتالاسلام والمسلمین داوود خوشباور با اشاره به اهمیت نقشه مهندسی فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ؛ نظامی از ارزشها، باورها و الگوهای رفتاری است که هویت جامعه را میسازد.
وی، فرهنگ را روح جامعه دانست و با بیان اینکه فرهنگ به زندگی فردی و احتماعی انسان، جهت میدهد، گفت: خانواده در فرهنگسازی و انتقال فرهنگ نقش مهمی بر عهده دارد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: عمدهترین کارهای انجام شده توسط دشمنان به وسیله رسانهها و با هدف تخریب بنیان خانواده انجام میشود که باید مراقب بود.
وی، مبانی فرهنگسازی مطلوب حاکم بر کشور را برشمرد و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران و روحانیت در گسترش این فرهنگ باید بیش از پیش بررسی شود.
حجتالاسلام خوشباور، مقابله با شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نفوذ را از مهمترین اهداف دانست و بیان کرد: در نقشه فرهنگی بر اهداف کلان از جمله تمسک به قرآن، نهادینه شدن فرهنگ ظهور مصلح، تعمیق خودباوری، نهادینه شدن شعائر اسلامی و عفت عمومی و حجاب، نهادینه شدن شایستهسالاری و دستیابی به جایگاه برتر تولید تأکید شده است.
وی اضافه کرد: اولویتهای فرهنگی شامل هویت اسلامی و انقلابی، اخلاق و فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی _ ایرانی است.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان نیز گفت: با توجه به رسالت و محتوای مدیریتی، نماز باید سرلوحه همه امور باشد و به موضوع برپایی نماز بیش از پیش توجه شود.
به گزارش صدای دانشجو به نقل از ملایری ها، حمید زند اسرار در گفتوگو با خبرنگارما با اعلام این خبر افزود: هفته پنجم و ششم لیگ برتر ووشو در دو گروه و به میزبانی آکادمی ووشو برگزار شد.
وی افزود: تیم ووشو شهرداری ملایر در هفته پنجو و پایانی دور رفت گروه اول مسابقات لیگ برتر ووشو به مصاف تیم شهرداری ملارد رفت و توانست این تیم را با نتیجه 9بر 4 شکست دهد.
سرمربی تیم ووشو ملایر افزود: در هفته اول دور برگشت نیز تیم ملایر با موفق به کسب برتری در مقابل رنگ فیروزه شیراز شد و با برتری 7 بر 6 این تیم را شکست داد.

به گزارش صدای دانشجو، پیکر حجتالاسلام والمسلمین مسلم قلیپور گیلانی از اساتید حوزه علمیه قم که در فاجعهی منا، جان خود را از دست داده بود، بعد از شناسایی و انتقال به کشور، در قم به خاک سپرده شد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمهتعالی
رحلت جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ مسلم قلیپور رضواناللهعلیه را که در شمار جانباختگان حادثهی فاجعهبار منی میباشند، به خاندان گرامی ایشان و نیز به همهی شاگردان و بهرهبرندگان از تألیفات سودمند آن عالم سختکوش و به عموم همشهریان ایشان تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم و صبر و اجر بازماندگان را مسألت مینمایم.
سیدعلی خامنهای
انتهای پیام/ح

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کمیسیون تنظیم بازار همدان افزود: شرایطی که امروز در جامعه پیش آمده و صدا و سیما هم تبلیغات را داشته باشد راهکار و راه حلی برای امیدواری و شرکت مردم فراهم شده است.
وی با بیان اینکه شمارش معکوس در اجرا و نهایی شدن برجام شروع شده است و طی روزهای آینده برجام نهایی خواهد شد افزود: برجام که اجرایی شد و قول و قرارها و وعده های دولت و رهبری که برای مردم اجرایی شد مردم متوجه می شوند که شرایط امید به آینده و بهبود آینده فراهم شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه باید از اجرایی شدن برجام از مردم ایران و مقام معظم رهبری و هیات تدبیر و امید که در تحقق این هدفمندی تلاش ارزشمندی را انجام داده اند قدردانی کرد افزود: در گذشته تلاش دولت 12 قطعنامه بوده است اما تلاش دولت یازدهم این بود که 12 قطعنامه منتفی و بی اثر شود.
نیکبخت خاطرنشان کرد: به برکت تلاش های صورت گرفته تحریم ها لغو می شود و پولهای مسدود شده به کشور بازمی گردد که این از برکات تعامل خوب دولت تدبیر و امید با دنیا و حمایت های بسیار شایسته و بی شائبه مقام معظم رهبری از دولت و ملت بوده است.
وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همه مسئولان باید برای حضور حداکثری تلاش کنند افزود: نمی خواهیم کار تبلیغاتی انجام دهیم اما معتقدیم نهایی شدن برجام در حضور حداکثری مردم در انتخابات به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار همدان ادامه داد: برخی نگرانند که این برجام با دست دولت تدبیر و امید انجام نشود و یا هم اکنون انجام نشود، غافل از اینکه باید عزت کشور و سربلندی نظام را مورد نظر قرار داد.
نیکبخت با بیان اینکه بسیاری از مدیران در جامعه تاثیرات زیادی دارند افزود: تاکید بر این است که همه باید پیامبران و رسولانی باشند که پیام ضرورت انتخابات و حضور حداکثری را به گوش مردم برسانند تا مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.
وی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرماید حتی اگر کسی نظام و ولایت فقیه را قبول ندارد برای ایران و احترام به سربلندی ایران در انتخابات شرکت کند مدیران نیز مسئول و موظف هستید که ورود پیدا کرده و به مردم حضور حداکثری را تاکید کنند.
استاندار همدان مهمترین هدف را رای و حضور حداکثری مردم در انتخابات ذکر کرد و افزود: این مهم است تا مردم جهان و دنیا ببینند که مردم ایران با نظام و دموکراسی رفاقت و همراهی را دارند.
وی همچنین درباره عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با تفکنداران آمریکایی گفت: سپاه پاسداران با رشادت، قدرت و عظمت توانسته است تفنگداران آمریکایی را که در محدوده کشور ما به طور سهوی ورود پیدا کرده بودند، مهار کرده و نگه دارد.
استاندار همدان افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از نقطه شروع عزتمندانه رفتار نمود و هم اینکه نیروی دریایی آمریکا و نماینده فرانسه حضور داشته است و سپاه باقدرت و صلابت این کار را انجام داد.
نیکبخت افزود: سپاه پاسداران وقتی متوجه شدند که این ورود سهوی بوده و قصد خاصی وجود نداشته با خواهشی که کشور آمریکا کرد و تماس تلفنی وزیر خارجه با وزیر امور خارجه ایران این افراد رها شدند.
وی اظهار کرد: نهایی شدن برجام و عملکرد سپاه پاسداران نشان از عظمت ایران اسلامی دارد که این برخوردها جای تبریک دارد.
انتهای پیام/ح

به گزارش صدای دانشجو به نقل از راه دانا، روز گذشته یک دستگاه تریلر در شهر أوج از توابع قزوین با 24 تن اسید، در نزدیکی ورودی شهر به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز با دیواره کوه برخورد و واژگون شد.
در اثر این حادثه بیشتر اسید داخل تانکر به رودخانه شهر سرازیر شد که تاکنون مسولین ذیربط هیچ اقدامی موثری در این خصوص انجام نداده اند.
براساس گزارش کارشناسان پلیس راه، این تانکر به دلیل بی توجهی راننده به جلو واژگون و راننده آن نیز مصدوم و به مرکز درمانی انتقال داده شد.
معاون پایش و سلامت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در این رابطه گفت: تانکر واژگون شده حامل 15 هزار لیتر اسید بوده که متاسفانه مقادیر زیادی از آن به رودخانه مجاور این جاده وارد شده است.
عبدالحسین مظفری افزود: کارشناسان این اداره هم اکنون مشغول بررسی نوع اسید و میزان خسارت وارد شده به محیط زیست پیرامون محل این حادثه هستند.
وی یادآور شد: نوع اسید و میزان خسارت های وارد شده به محیط پیرامونی محل حادثه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز هم یک دستگاه تریلر حامل مواد شیمیایی خطرناک در حد فاصل جاده ورامین به آبباریک از جاده خارج و دچار واژگونی شده و مواد شیمیایی خطرناک در جاده پخش شد.
به نظر می رسد بایستی مسئولان محیط زیست تدابیر ویژه ای برای پاکسازی رودخانه آوج و جاده ورامین از مواد خطرناک در پیش بگیرند.
انتهای پیام/ح

به گزارش صدای دانشجو به نقل از رجا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امشب در مراسم درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به بحث جلسات گذشته مبنی بر عوامل و ریشه های انحراف انسان که در نهج البلاغه مطرح شده است، اظهار داشت: در جلسات قبل گفتیم یک عامل قوی در انحراف انسان، جدا شدن مسیر حکومت و سیاست اسلامی از مسیر درست خود بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) بود که حضرت این مطلب را در خطبه «شقشقیه» بیان فرموده است و انحراف انسان در دنیاگرایی و پیروی از هوای نفس را هم از چند خطبه دیگر به دست آوردیم.
وی با اشاره به فریب خوردن به عنوان عامل دیگر انحراف در انسان و جدا شدن از مسیر حق ابراز داشت: این بحث در فرهنگ ما هم شناخته شده است که می گویند فلانی فریب شیطان را خورد و این مطلب حق و درستی است که باید انسان هر لحظه بیدار و هوشیار باشد؛ شما ببینید وقتی در جایی اعلام می شود که فلان بیماری شایع شده و جان چند نفر را گرفته لرزه بر جان انسان می افتد، حال چطور انسان از کارهایی که باعث بدبختی ابدی او می شود بر حذر نباشد.
آیت الله مصباح یزدی در بخش در دیگری از سخنان خود با بیان این که بحث شیطان و فریب های او در چندین خطبه نهج البلاغه وارد شده است، اضافه کرد: اولین محل این مسأله در خطبه اول است آنجایی که حضرت اوصاف مردم در زمان جاهلیت را بیان می کند و می فرماید «قبل از بعثت انبیاء شیاطین مردم را احاطه کرده و آن ها را مدیریت می کردند به گونه ای که نه به اصل وجود خدا و نه به عبادت او توجهی نداشتند».
وی با اشاره به بیاناتی از خطبه دوم نهج البلاغه ادامه داد: در خطبه دوم این کتاب شریف نیز به صراحت به این مطلب اشاره شده است؛ حضرت پس از بازگشت از جنگ صفین می فرماید: «علت عمده منحرفین قدم گذاشتن در راه هایی است که شیطان برای آنها مشخص کرده و آب خوردن از آبشخورهای او است و به همین دلیل این افراد پرچم دار شیطان می شوند».
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که برخی از انسان ها با شیطان اتحاد پیدا می کنند، تصریح کرد: در خطبه هفتم نیز حضرت می فرماید: «برخی انسان ها ملاک راه صحیح را مسیر شیطان می دانند و از همین رو شیطان در قلوب آنها ریشه کرده و این ها خود از افراد شیطان می شوند و با ظاهر فریبنده خود به گمراهی دیگران می پردازند به گونه ای که شیطان با چشم آنها می بیند و با زبان انسان ها سخن می گوید».
وی در ادامه با بیان این که برخی انسان ها برای اعمال بد خود توجیهات غیر منطقی می آورند، تأکید کرد: این انسان ها ابتدای کار خودشان می دانند که دروغ می گویند اما وقتی شیطان در آنها رخنه کرد حتی خودشان هم باورشان می شود که اصلا کار ما اشتباه نبوده است؛ حضرت علی(ع) در خطبه دهم نهج البلاغه نیز به همین مطلب اشاره کرده اند که «شیطان امور را برمردم مشتبه می کند؛ ولی من به واسطه بصیرتی که داشتم نه خودم را فریب دادم و نه فریب شیطان را خوردم».
انتهای پیام/ح

به گزارش صدای دانشجو، به نقل فارس، اسمش را گذاشته اند «مرد هزار چهره»؛ شاید این عنوان را انتخاب کرده اند که بگویند او اشتباهی بوده و طی مدت 10 سال گذشته گاهی اشتباهی در کنار آنها عکس های یادگاری گرفته است.
نام «م.م.ا.ن» یا همان مرد هزار چهره امروز روزنامه های یک جریان خاص این روزها با گزارش یک رسانه درباره یک وام کلان میلیاردی (که البته بازپرداختی هم نداشته) به نام دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی بر سر زبان ها افتاد.
این رسانه گزارش داد که «م.م.ا.ن» در سال 86 حدود 5.2 میلیارد تومانی را برای دفتر حفظ و نشر آثار هاشمی رفسنجانی از بانک ملی دریافت کرده ولی تاکنون اقدام به بازپرداخت اقساط آن نکرده است.
همانطور که انتظار می رفت اولین واکنش به این گزارش از سوی دفتر هاشمی رفسنجانی انجام شد؛ دفتر آیت الله تاکید کرد که چنین موسسه ای که با محوریت «م.م.ا.ن» اقدام به دریافت وام کرده، جعلی بوده است.
امروز نیز یکی از روزنامه های اصلاح طلب در گزارشی با عنوان «چه کسی به نام هاشمی وام گرفت؟» و همچنین انتشار یادداشت محسن هاشمی در همین رابطه، تلاش کرد «م.م.ا.ن» را فردی هزار چهره معرفی کند که هیچ گونه منش سیاسی خاص نداشته و در نهایت با آیت الله هاشمی رفسنجانی و دفتر وی بی ارتباط است.
در این میان اما یک سوال ذهن افکار عمومی را مشغول کرده است؛ سوالاتی مانند اینکه چرا این تکذیب ارتباط به «م.م.ا.ن» و عدم وجود موسسه ای به نام دفتر حفظ و نشر آثار ایت الله هاشمی زیر نظر این فرد، درست در زمانی منتشر شد که یک رسانه، عدم بازپرداخت وام میلیاردی را رسانه ای کرد؟
آنها می خواهند بدانند آیا «م.م.ا.ن» تاکنون هیچ رابطه ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی و دفترش نداشته و ناگهان پایش با ادعای یک «جعل عنوان» و با عنوان مردی «هزار چهره» به دفتر آیت الله باز شده یا وی با استفاده از رابطه های پنهانی توانسته به این رانت دست پیدا کند.
«م.م.ا.ن»؛ حامی دو آتشه آیت الله
برخی معتقدند که او عجیب ترین لقب را درباره هاشمی رفسنجانی وارد ادبیات سیاسی کرده است؛ آن هم زمانی که در آستانه نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از آیت الله، «ستاد مرکزی حمایت مردمی از سردار کبیر ایران» را تشکیل داد.
وی همان ایام درباره شخصیت هاشمی رفسنجانی تعابیر قابل توجهی دارد و اینگونه وی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 دعوت می کند؛ «طی نامهای از محضر سردار کبیر ایران (آیتالله هاشمی رفسنجانی) درخواست کردهایم با عنایت به خواست وجدان جمعی و عموم مردم، دیدارهای عمومی با اقشار مردم را به صورت گسترده اجابت کنند تا مردم شهرستانهای سراسر کشور در تهران ضمن اعلام همبستگی با ایشان درخواست پذیرش حضور در عرصه انتخابات ریاستجمهوری کنند.
«م.م.ا.ن» که در آن ایام با عنوان دبیر کل حزب مردم ساوه فعالیت می کرده در ادامه تصریح می کند: «هر کس وجدانش را قاضی کند به این نتیجه میرسد که هاشمی فرد اصلح است زیرا جامعه با حضور ایشان در رأس قوه مجریه شاهد شکوفایی همهجانبه و آرامش روانی خواهد بود.»
این فرد حتی از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی جمعیت متبوع خود در آن ایام برای حمایت از هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری نهم، خبر می دهد؛ اقدامی که با توجه عدم فراگیری اینترنت در آن دوره هزینه های قابل توجهی را در پی داشت.
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 اما آنگونه که وی انتظار دارد پیش نمی رود و کرسی ریاست دولت به فردی جز هاشمی می رسد؛ اما «م.م.ا.ن» که توانسته در ایام انتخابات نفوذ های خوبی را پیدا کند، بیکار نمی نشیند.
این روزها معلوم شده است که سال 86 اوج فعالیت های «م.م.ا.ن» بوده است؛ سالی که وی در سوم مهرماه آن، در پوشش موسسه بنیاد مردم، شرکت موسسه تنظیم حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاسیس می کند.
تاسیس این موسسه اما در بی خبری رسانه ای و به صورت پنهانی انجام نمی شود، بلکه آگهی رسمی ثبت این موسسه در روزنامه رسمی کشور در تاریخ 18 مهرماه در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود.
وی تنها چند روز پس تاسیس رسمی این موسسه برای دریافت وامی کلان در راستای خرید اقلام اولیه، به بانک ملی مراجعه می کند و بر اساس ادعای رسانه افشا کننده این رانت، بیش از 5 میلیارد تومان در نوبت های مختلف وام دریافت می کند.
این همان وامی است که بر اساس اسناد منتشر شده، اقساط آن تا کنون پرداخت نشده و با انتشار اسناد آن بعد از 8 سال، دفتر هاشمی کلا وجود موسسه ای را که ذیل عنوان آن، چنین وامی گرفته شده را تکذیب می کند.
البته «م.م.ا.ن» چند ماه بعد از گرفتن وام، نام موسسه خود را به تنظیم و حفظ و نشر آثار و ارزش های انقلاب اسلامی تغییر می دهد.
فعالیت های «م.م.ا.ن» اما بدین جا ختم نمی شود؛ حضور او کمرنگ او در سال 86 تا 88 قابل توجه است؛ اما در آستانه انتخابات سال 88 دوباره حضوری پررنگ پیدا می کند و بیشتر فعالیت های خود را صرف بدست گرفتن رسانه می کند.
*وقتی «م.م.ا.ن» روزنامه حامی هاشمی را ایجاد می کند
اوایل سال 88 «م.م.ا.ن» تلاش می کند خود را وارد عرصه رسانه کند؛ او پیشنهاد خرید امتیاز روزنامه فرهنگ آشتی را به مدیر مسئول وقت این روزنامه ارائه می دهد و در نهایت فروردین ماه همان سال سهام شرکت «نشر اندیشه مهر» بعنوان صاحب امتیاز روزنامه «فرهنگ آشتی» در مقابل دریافت مبلغی به «م.م.ا.ن» واگذار شود.
نکته قابل تامل در آن دوران این است که فرد مذکور به ادعای مدیر مسئول وقت روزنامه فرهنگ آشتی، خود را نماینده ستاد انتخابات محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری دهم معرفی می کند؛ موضوعی که «م.م.ا.ن» در مصاحبه ای با ایسنا در اردیبهشت سال 88 آنرا رد کرده و می گوید که تلاش دارد تا مناظره ای منطقی میان طرفداران رضایی و موسوی ایجاد کند.
پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم اما مشی روزنامه فرهنگ آشتی به سمت حمایت از آیت الله هاشمی و اصلاح طلبان می چرخد و این رسانه به شکل محسوسی اخبار این جریان خاص را پوشش می دهد و گزارشها و مطالب خود را همسو با آن منتشر می کند.
در این میان «م.م.ا.ن» که تمام تلاش خود را برای حمایت از مواضع آیت الله هاشمی در روزنامه تحت مدیریتش به کار گرفته است همواره مورد حمایت هاشمی و برخی چهره های نزدیک به وی نیز بوده است.
اعضای تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی تیرماه سال 90 به همراه «م.م.ا.ن» به عنوان رئیس شورای سیاست به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی می روند.
این دیدار که در 19 تیرماه سال 1390 در دفتر هاشمی رفسنجانی برگزار شد از جهات دیگری جز برگزاری خود دیدار قابل توجه است.
همزمان با انتشار خبر رانت خواری «م.م.ا.ن» و انتساب وی به موسسه حفظ و نشر آثار هاشمی، عکس های این دیدار از روی پایگاه اطلاع رسانی شخصی آیت الله که تحت مدیریت محسن هاشمی است، حذف و دسترسی به صفحه مذکور امکان پذیر نیست.
حذف شدن عکس های دیدار «م.م.ا.ن» و اعضای تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی با هاشمی سوالات فراوانی را در ذهن افکار عمومی ایجاد خواهد کرد.
البته رئیس شورای سیاست گذاری روزنامه فرهنگ آشتی ارتباطات خوبی با دیگر چهره های نزدیک به هاشمی مانند سید حسن خمینی و علی مطهری نیز داشته است.
بازداشت و تغییر مواضع حامی آیت الله/ چرخش از هاشمی به خاتمی
روزنامه فرهنگ آشتی تا مرداد ماه سال 91 به کار خود ادامه داد و از این تاریخ با شکلی جدید و در غالب روزنامه مغرب فعالیت خود را در دوره جدید آغاز کرد.
روزنامه مغرب تا مهرماه همان سال به کار خود ادامه داد اما با بازداشت شدن «م.م.ا.ن» که سخنگوی قوه قضائیه تصریح داشت به دلایل غیر روزنامه نگاری است، انتشار آن متوقف شد.
بازداشت 120 روز «م.م.ا.ن» اما باعث تغییر نگرش وی نسبت به هاشمی رفسنجانی شد؛وی بعد از آزادی اش از زندان از اینکه هاشمی به وی و شرایط خانواده اش در دوران بازداشت بی توجه بوده، اعتراض داشت.
او در مصاحبه ای بعد از آزادی اینگونه گله های خود را مطرح کرد: «نسبت به رفتار هاشمی در دوره بازداشتم انتقاد جدی دارم و توقع داشتم به عنوان مدیر روزنامه «فرهنگ آشتی» که حتی بیشتر از فرزندش برای او فعالیت کردم، در این ایام، به خانواده من توجه می کرد.»
وی در با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی ثابت کرد که خانوادهاش را بر هر چیزی حتی اهداف و آرمانها ترجیح می دهد، تاکید کرد که ناگفته هایی از هاشمی در اختیار دارد که در صورت عدم اصلاح رفتار از سوی آیت الله، آنها را منتشر خواهد کرد.
«م.م.ا.ن» بعد از سرخوردگی از عدم حمایت هاشمی از وی تلاش می کند به روزنامه مغرب که بعد از آزادی وی دوباره آغاز به انتشار می کند، رنگ و بوی اصلاح طلبانه بیشتری داده و از سیاست های رئیس دولت اصلاحات حمایت های جدی تر داشته باشد.
مدیر مسئول روزنامه مغرب در دوره جدید انتشار روزنامه پس از آزادی اش یادداشتی از رئیس دولت اصلاحات را منتشر کرد؛ این در حالی بود که نهادهای نظارتی کشور نسبت به چاپ و انتشار تصویر رئیس دولت اصلاحات هشدارهای لازم را داده بود و در نهایت روزنامه مغرب به مدیر مسئولی «م.م.ا.ن» لغو مجوز شد.
«مرد هزار چهره» و رابطه هایی که ناگهان انکار شد!
خیلی ها فکر می کنند دادن لقب مرد هزار چهره به «م.م.ا.ن» فقط برای این است که اقدامات حمایتی وی از هاشمی رفسنجانی و جریان اصلاحات هم تحت پوشش ظاهر فریبی های شخصیت تلویزیونی مرد هزار چهره تعریف شود.
اما در این میان سواستفاده میلیاردی وجود دارد؛ سو استفاده ای که کسی باور نمی کند تنها با ثبت یک موسسه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی (که محسن هاشمی تاکید دارد موسسه ای جعلی است) بتواند میلیاردها تومان وام دریافت کند و دور از انتظار نیست که مسئولان دایره اعتبارات بانک ملی که این روزها یک طرف مدعی ماجرا هستند برای مطمئن شدن از هویت موسسه وام گیرنده تماسی با دفتر آیت الله و یا نهادهای نظارتی گرفته باشند.
افکار عمومی هنوز منتظر پاسخ دادن به این سوال است که چگونه ممکن است که یک موسسه وام کلانی را به اسم موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله هاشمی دریافت کند اما دفتر وی هیچ اطلاعی از این اقدام پیدا نکند؟
انتهای پیام/ح

به گزارش صدای دانشجو محمود خدری در گفتگو با "چغادک نیوز"، گفت: جایگاه شورای نگهبان همواره مورد تاکید امام راحل(ره) بوده است و معظم اله همواره در سخنرانی ها و پیام های مختلف خود نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب ذکر نموده است که از جمله این سخنان می توان به: (شورای نگهبان گوش به حرف عده ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد: صحیفه امام جلد 13 صفحه 53)(پس از رای و انفاذ شورای نگهبان هیچ مقامی حق رد آن را ندارد: صحیفه امام جلد 17 صفحه 321)(در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، شورای نگهبان را تائید کرده ام : صحیفه امام جلد 17 صفحه 441) اشاره کرد.
فعال اصولگرای استان افزود: این سخنان تنها بخشی از کلام نافض حضرت امام راحل(ره) می باشد که درباره این نهاد مقدس بیان شده است و بر اساس اصل 99 قانون اساسی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجع به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد .
وی به تشرح وظایف و رسالت های شورای نگهبان پرداخت و بیان داشت: در کل وظایف اصلی شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مقررات به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی به موجب اصول چهار،91،93،94،95،96،97 قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی بر اساس اصل 98 قانون اساسی و نظارت بر داوطلبین، انتخابات، همه پرسی بر اساس اصل 93 قانون اساسی و اصولی نظیر 110 و 88 قانون اساسی می باشد.
این فعال رسانه ای تصریح کرد: حال با توجه به آنچه گفته شد مدعیان اصلاحات در استان بوشهر و کسانی که مدعی خط امامی هستند و همواره از قانون و قانونمداری دم می زنند مدتی است که این نهاد مقدس را به انتقاد گرفته و هجمه ای را بر علیه آن در استان براه انداخته اند تا بلکه بتوانند با زیر فشار نهادن این نهاد مقدس صلاحیت نهایی خود را گرفته و در صورت عدم تائید صلاحیت بر علیه آن غوغا سالاری نمایند.
وی از اصلاح طلبان که این روزها تمام برنامه های خود را بر علیه شورای نگهبان معطوف داشته اند درخواست کرد: بیائید به صحیفه امام که یکی از منشورات اصلی امام است برگردید و حداقل یکبار هم که شده است این صحیفه را که حاوی پیام ها و مطالب ارزنده ای است مطالعه کنید تا آن وقت به اهمیت و جایگاه نهادهای مقدسی همچون شورای نگهبان پی ببرید.
محمود خدری خاطر نشان کرد: احراز صلاحیت تمامی105نفر ثبت نام کننده در استان بوشهر که بعد از انقلاب بی سابقه بوده است نشان از فتنه و تنشی جدید علیه شورای نگهبان است که در این میان واکنش عده زیادی از دلسوزان استان را در پی داشته است ولی این موضوع به عنوان سوژه ای در دست اصلاح طلبان برای تخریب این نهاد مقدس تبدیل شده است.
این تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: آنها نیک می دانند که جایگاه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسیار بالا بوده و هر فردی نمی تواند برای ورود به این دو نهاد مقدس ثبت نام نماید و صلاحیت آنها را براساس قانون اساسی، شورای نگهبان تائید می کند.
وی اضافه کرد: از همین رو چشم بسته تائید کردن افرادی که سابقه مخالفت با نظام، حضور در فتنه علیه نظام و تخریب نهادهای انقلاب اسلامی و تمسخر آرمان های انقلاب اسلامی جزو برنامه های آنها بوده است، چه توقعی دارند که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان مورد تائید قرار گیرد.
خدری در پایان خطاب به دوستان اصلاح طلب خود گفت: باید قانون را فصل الخطاب قرار دهند و این اجازه و فرصت را به شورای نگهبان بدهند که صلاحیت افراد را با طمانینه بیشتری مورد بررسی قرار دهد تا حق الناس در این زمینه ضایع نشود و افرادی که صلاحیت آن را دارند برای حضور در صحنه انتخابات حاضر شوند و رسانه های هر دو جناح نیز مهترین برنامه خود را فراهم کردن زمینه جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای قرار دهند.
انتهای پیام/ح