مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. مرداد 1394 - 9:05   |   کد مطلب: 15578
وقتی فرزند ما وارد فضای مجازی وشبکه های مجازی می شود خیلی از خطرات و مشکلات فرزندان مارا تهدید می کند.

به گزارش صدای دانشجو، توی مهمانی نشسته ای بزرگترها با هم مشغول صحبت کردن هستند اما نگاهی که به اطراف می کنی کودکان و نوجوانان و حتی جوانانی را می بینی که سرشان توی موبایل و تبلت است و انگار که اصلا توی جمع نیستند به جای شرکت در جمع و برقراری ارتباط با دوست و فامیل ، سرگرم شبکه های مجازی و یا بازیهای مختلف هستند که هرکدام عوارض زیادی در شخصیت و روحیه و حتی تربیت و آینده شان دارد. 

وقتی فرزند ما وارد فضای مجازی و شبکه های مجازی می شود خیلی از خطرات و مشکلات فرزندان مارا تهدید می کند که به عنوان نمونه به چند مورد اشاره می کنم:

1. عدم توانایی ارتباط با دیگران : اولین اثری که غرق شدن در شبکه های مجازی دارد این است که فرزندانمان با مشغول شدن به این شبکه ها و کم کردن ارتباطات بیرونی و طبیعی خودشان مهارت های ارتباطات اجتماعی را نمی آموزند و دچار یک نوع انزوا و دوری از اجتماع و دوستان می شوند.

2. بیماری های جسمی مختلف : یکی دیگر از ضررهای استفاده ممتد از  شبکه های اجتماعی ، ضررهای جسمی مختلفی است که ناشی از بی تحرکی و همچنین ضعف چشم و بدن است .

3. بیماری های روحی و شخصیتی : کسی که مدام در شبکه های اجتماعی سیر می کند و از دنیای واقعیت دور می شود  از نظر شخصیتی و روحی هم به مشکل بر می خورد و دچار ضعف اعصاب و شخصیت شده و توانایی حل مشکلات را از دست می دهد و برای خودش شخصیتی شکننده و ساختگی و مصنوعی می سازد که با کمترین تلنگری از هم می پاشد و باعث عکس العمل های منفی و نامناسب می شودو ممکن است خشونت های آنی و واکنش های عصبی نامناسبی در برخورد با دیگران بروز دهند.

4. خطر انحراف : یکی دیگر از خطراتی که فرزندانمان را تهدید می کند خطر انحراف و تحت تاثیر قرار گرفتن افراد حیله گر و فرصت طلب است که ممکن است با ترفندهایی فرزندانمان را به بی راهه ببرندو عقاید و فرهنگ شان را به یغما ببرند .

این افراد به عمد در گروه های مختلف عضو شده و با تبلیغات و شبهه افکنی های مختلف به دنبال اهداف سیاسی و مذهبی خاص خودشان هستند.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد و آثار مختلف دیگری که بر این شبکه ها بار می شود لازم است که خانواده ها نسبت به شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی را کسب کنند و با برنامه ریزی و ایجاد محدودیت و کنترل لازم روی فرزندانشان به انها کمک کنند تا از این آسیب ها دور بمانند واگر در یک جمع و یک بحث گروهی شرکت می کنند نسبت به انحرافات و القائات بیمه شده و ارزشها وباورهایشان را از منابع موثق و مطمئن دریافت کنند و تحت تاثیر تبلیغات سوء و فریبکاری افراد شیاد قرار نگیرند.

مهران منزه

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار