مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. شهريور 1394 - 23:48   |   کد مطلب: 15855
اگرجمهوری اسلامی ایران از ابتدا در برابر ابر قدرتها سر تعظیم فرود می آورد امروز کسی به ایران به چشم یک قدرت منطقه ای ، یک دولت و کشور قوی در خاورمیانه نگاه نمی کرد و هنوز ما تحت سیطره قدرت ها بودیم و منابع مان را در اختیار چپاولگران قرار می دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجو،

اسلام به ما ایستادگی ، شجاعت و ذلت ناپذیری آموخت به ما آموخت : هربار که شروع می کنیم به خواندن قرآن کریم ابتدا با اعوذ بالله من الشیطان الرجیم شروع کنیم یعنی قبل ازهم صحبت شدن با خدا ابتدا باید از شیطان دوری کنیم.

شیطان همواره از آغاز خلقت چشم طمع به انحراف و نابودی انسان داشته و هر بار در قالبی متفاوت بر انسان نمایان شده و هرگز دست از مبارزه و نابودی انسان نکشیده است . امروزه شیطان در جلد ابرقدرتهای پوشالی خودرا نشان داده و چشم طمع بر منابع و ثروت کشورهای مسلمان دوخته و سعی دارد با سیاستهای شیطانی خود بین مسلمانان تفرقه انداخته و باعث نابودی دین حق شود و تا وقتی که به این هدف شوم خود نرسد (که نمی رسد ) هیچوقت دست از شیطنت و مبارزه با حق نخواهد کشید. شاید شیاطین به اقتضای سیاست های خصمانه خود یک روزبه ما لبخند بزنند و روز دیگر شمشیر از رو ببندند اما هیچوقت دست از ذات خبیث خود و دشمنی روز افزون خود نخواهند کشید. امروزه با انجام مذاکرات هسته ای عده ای خوش باور بر این گمانند که دشمنان دست از دشمنی خود کشیده و خیرخواه ملت ما شده اند . در حالی که اگر ملت ما از اول روی مواضع اصولی خود ایستادگی نمی کرد امروز هیچ دستاورد و پیشرفتی در هیچ زمینه علمی ، صنعتی، نظامی و ... نداشتیم .اگر مقاومت ملت عزیز و شهدای گرانقدر ما نبود تمام سرمایه معنوی جامعه ما و تلاش امام وشهدای گرانقدرمان به هدر رفته بود. امروزه بعد از توافق هسته ای دشمنان ما بارها تاکید کرده اند که تحریم ها بر علیه ایران دیگر سودی نداشت و چاره ای جز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نداشتند . این درحالی است که قبلا در طی مذاکرات همین دشمنان به خاطر اینکه بتوانند امتیاز بیشتری از ایران بگیرند و به جهانیان القاء کنند که در برابر ایران به پیروزی رسیده اند بارها ادعا می کردند که آنچه که ایران را پای میز مذاکره کشانده است تحریم های شدید و کمر شکن آنها بوده است و جالب این است که حالا که مذاکرات به پایان رسیده است باز هم سعی دارند به جهانیان اینگونه وانمود کنند که مذاکره با ایران یک پیروزی بزرگ برای آنها بوده است و به تمام اهدافشان که کنترل انرژی هسته ای و جلوگیری از دست یابی ایران به بمب هسته ای بود دست یافته اند . در حالی که اولا خودشان می دانند که ایران هرگز  به دنبال بمب هسته ای نبوده است وثانیا خود این قدرت های سلطه گر مجبور بودند که به خاطر بی اثر بودن تحریم ها و تسلیم ناپذیری ملت ایران ، راه مذاکره را انتخاب کنند و امروزه اگر دم از تهدید نظامی و گزینه های روی میز می زنند صرفا جهت تسلی دادن به دوستان و هم پیمانان خودشان است و هرگز جرات تعرض به ایران را ندارند.

رمز پیروزی :

رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر این قدرت ها استقامت وپایداری و وحدت و یک دلی بوده است . اگرجمهوری اسلامی ایران از ابتدا در برابر ابر قدرتها سر تعظیم فرود می آورد امروز کسی به ایران به چشم یک قدرت منطقه ای ، یک دولت و کشور قوی در خاورمیانه نگاه نمی کرد و هنوز ما تحت سیطره قدرت ها بودیم و منابع مان را در اختیار چپاولگران قرار می دادیم.

پس ساده انگارانه است که ما تصور کنیم بدون مقاومت ما رابطه بهتری با دیگرکشورها خواهیم داشت و می توانیم با دادن دست دوستی به اهریمنان به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

اگر به منابع مذهبی و آموزه های دینی خود مراجعه داشته باشیم متوجه می شویم که مقاومت همان راهی است که خدا  و اهل بیت (علیهم السلام ) همواره ما را به ان خوانده اند.

خداوند در قرآن کریم  سوره مبارکه هود آیه 112 می فرماید :فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ
ترجمه:
پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند باید استقامت کنند و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!

 و در سوره شوری آیه 15 می فرماید : فلذلک فادع و استقم کما أمرت و لا تتبع أهواءهم و قل آمنت بما أنزل الله من کتاب و أمرت لأعدل بینکم الله ربنا و ربکم لنا أعمالنا و لکم أعمالکم لا حجة بیننا و بینکم الله یجمع بیننا و إلیه المصیر؛ پس به همین خاطر تو نیز آنان را به سوى این آیین واحد الهى دعوت کن و آن چنان که مأمور شده اى استقامت نما، و از هوى و هوسهاى آنان پیروى مکن، و بگو: به هر کتابى که خدا نازل کرده ایمان آورده ام و مأمورم در میان شما عدالت کنم خداوند پروردگار ما و شماست نتیجه اعمال ما از آن ما است و نتیجه اعمال شما از آن شما، خصومت شخصى در میان ما نیست و خداوند ما و شما را در یک جا جمع مى کند، و بازگشت (همه) به سوى اوست.

و الگوی ذلت ناپذیر شیعه حضرت امام حسین (علیه السلام ) است که با شعار هیهات منا الذله به مقابله با دشمنان اسلام بر خواست و به خاطر حمایت از دین تمام اولاد واصحاب خود را در راه خدا تقدیم کرد تا از دین و آرمان های الهی اش دفاع نماید وهر روز بیشتر از قبل یاد ان امام همام در دلها زنده می شود و آرمانهایش زنده تر می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار