مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1395 - 1:43   |   کد مطلب: 17484
گزارشی از یک سفر خاطره انگیز؛
اردوی راهیان نور دانشگاه بوعلی
در ایم پس از تعطیلات نوروزی برآن شدیم تا خاطرات شیرین اردوی راهیان نور در آخرین روزهای سال 94 را مرور کنیم.

در اولین روزهای تحصیلی در سال 95 خواستیم تا خاطرات شیرین اردوی راهیان نور دانشگاه بوعلی را مرور کنیم. به این منظور با محمد راهی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان هم صحبت شدیم.

محمد راهی در گفتگو با صدای دانشجو گفت: با توجه به برگزاری اردوی زیارتی راهیان نور طبق سنوات هرساله دانشگاه های سراسر کشور اقدام به اعزام کاروان های زیارتی به مناطق عملیاتی جنوب کشور می کنند تا دانشجویان بتوانند از این مناطق مقدس بازدید نمایند.

راهی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی نیز در این راه ثابت قدم بوده و به جهت برگزاری این اردو برنامه ریزی ها را از حدود 4 ماه قبل از اعزام و با تشکیل تیم های مختلف اجرایی و فکری از جمله فرهنگی ، تولید محتوا ،رسانه ،آماد و ... آغاز کرده بود.

وی گفت: تعداد نفراتی که سال گذشته از دانشگاه بوعلی  در دو دوره  5 روزه به صورت مجزا به این سفر زیارتی اعزام شدند 400 نفر آقا و خانم بودند.

راهی گفت: دانشجویان در این اردو از مناطق عملیاتی کربلای 4، اروند و شلمچه در روز اول؛ پاسگاه زید، هور، طلاییه و معراج الشهدا، در روز دوم ؛ هویزه، چزابه، کانال کمیل و فکه در روز سوم  و در آخر هم از حسینیه تخریب واقع در دوکوهه بازدید کردند.

وی گفت: ما در این اردوها از روایت گری راویانی همچون فرجام، هوشیا، اسدی، حسام و روحی استفاده کردیم و خاطره گویی آن ها از خاطرات دوران دفاع مقدس زینت بخش برنامه های ما بود.

راهی گفت: الحمدلله توانستیم نشریه هایی را روزانه بین دانشجویان منتشر کنیم که معرفی مناطق عملیاتی و آشنایی با شهدا و مسائل روز فرهنگی سیاسی کشور محتوای اصلی آن را تشکیل می داد.

وی گفت: اردوهای راهیان نور از اثربخش ترین برنامه های فرهنگی بسیج دانشجویی و دانشگاه های کشور است که اهمیت و ترویج هر چه بیشتر به آن موجب به ایجاد فضای معنوی در دانشگاه های کشور خواهد شد.

در ادامه گزارش تصویری اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان را مشاهده خواهید کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار