مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. بهمن 1394 - 1:18   |   کد مطلب: 16910
منظور هاشمی رفسنجانی از اشبه الناس به کدام امام است؟ امام عزیز و بزرگی که ملت می‌شناسند و بیانات و مستنداتشان موجود است یا امامی که در خاطرات برخی استکبارستیز نیست و از حرف‌هایش پشیمان گشته است؟!

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، «عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.»

 

این‌ها سخنان تند هاشمی رفسنجانی در سالگرد ورود امام در فرودگاه مهرآباد بود که این روزها نقل محافل سیاسی از گروه‌های تلگرامی گرفته تا گعده‌های کوچه و بازاری شده است؛ این سخنان از چند جهت بعید به نظر می‌رسید اول اینکه حمله به فقهای شورای نگهبان از سوی شخصیتی انجام گرفت که سابقه مبارزاتی بسیاری در کنار امام (قدس سره) داشته است اما بی توجه به این فرمایش امام که فرمودند:«هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است» صلاحیت این فقها را زیر سوال برد، دوم اینکه به استدلال غیرقابل دفاع نسب فامیلی در مقابل قانون استناد کرد.

 

 

این سخنان در حالیکه هاشمی رفسنجانی خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری زیر نظر همین فقهای شورای نگهبان ثبت نام و تائید صلاحیت شده است و انصرافی نیز نداده است این شائبه را در محافل سیاسی مشتبه ساخته است که اولا هاشمی رفسنجانی به دنبال ملتهب کردن فضای انتخاباتی است، دوما هم دفاع غیرمستدل وی از سید حسن خمینی صرفا برای این بوده که خود را در اذهان دوستدار امام (ره) معرفی کند! در این رابطه چند گفتوگو با فعالین دانشجویی استان در ذیل این گزارش را از نظر می‌گذرانید.

 

آیا هاشمی معتقد است راه امام راه بی قانونی است؟

احمدی، دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و از فعالان اجتماعی استان خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت آیت الله! شما در سخنان خود حجت الاسلام والمسلمین سید حسن مصطفوی را اشبه به امام راحل(ره) خواندید و عدم احراز صلاحیت علمی ایشان در پی عدم حضور وی در امتحان ورودی انتخابات خبرگان رهبری را ظلم به خاندان آن عزیز سفرکرده دانستید. از حضرتعالی سوالی داریم! منظور شما اشبه الناس به کدام امام است؟! امام عزیز و بزرگی که ملت میشناسند و بیانات و مستنداتشان موجود است یا امامی که خودتان در چند سال اخیر ساخته اید و مدام از او خاطرات شخصی غیر واقع و عجیبی ذکر می‌کنید؟  امامی که استکبار ستیز نیست و پشیمان از حرف‌هایش گشته؟!

 

وی افزود: آیا حجت الاسلام مصطفوی در دورانی که مسئول  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام بوده اند و خود را نیز وارث آن شخصیت نستوه میدانستند، تا به امروز چند بار در  مقابل فتنه‌ها و خطرهایی نظیر فتنه سال‌های ۸۸، ۷۸و ۸۲که اساس و بنیان انقلاب مورد هدف واقع شده بود ، واکنش درخور شان نواده‌ی امام از خود بروز داده‌اند؟ البته که هیچ!

 

این دانشجو تأکید کرد: نوه‌ی گرانقدر امام راحل در زمانی که قلب تمام دلسوزان این نظام علی الخصوص مقام معظم رهبری از فتنه‌ی فتنه گران خون بود، بر سر میزی با سران فتنه نشست عکس یادگاری گرفت! حال به نظر هاشمی رفسنجانی این فرد اشبه به امام راحل است یا آن علمدار نازنینی که همه‌ی بلایا را به جان می‌خرد تا کشتی انقلاب را از طوفان‌هایی که بعضا برخی در ایجادشان بی تاثیر نبودند به سلامت عبور دهد؟ البته که قضاوت با مردم است.

 

این دانشجو متذکر شد: سوال اینجاست مگر هاشمی که خود را یار گرمابه و گلستان امام راحل می‌داند، آیا بی قانونی در راه و رسم امام دیده که امروز می‌خواهد بر خلاف قانون و به نام امام کسی را که حاضر نیست در امتحانی شرکت کند  به مرحله بعد بفرستد؟ آیا امام راحل واقعا اینگونه بود یا تمام حرفش اطاعت محض از قانون بود؟ چرا هاشمی به نام یک مرد قانون مدار می‌خواهد یک کار غیر قانونی کند؟ آیا این اقدام ایشان با هدف رشد انقلاب و ایران است یا  افزایش نفوذشان در رده‌های مختلف حاکمیت؟ و یا اینکه اگر امام امروز حاضر بود، رای بر اجرای قانون میداد یا بی قانونی؟

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بی شک کسی که نامه بی سلام به مقام معظم رهبری بنویسد و اینگونه به شورای نگهبان اهانت کند بجای طلبکار بودن بیشترین بدهی را به انقلاب دارد، بدهی به علت فتنه اولادی که در سال ۸۸ تیشه به ریشه انقلاب زدند ولی ایشان سکوت کردند، بدهی به خاطر دستور شورش از سوی همسری که باز با سکوت ایشان همراه بود، بدهی به علت اظهارنظرهایی که خوراک تبلیغاتی دشمن می‌شود و قلب مومنین و امت حزب الله را می‌شکند. احمدی تأکید کرد: اگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحلمان امروز بدهی خود را با بازگشت به مسیر واقعی امام و اطاعت از ولایت و اعلام برائت از فتنه کم کند عاقبت بخیر شده و اقبال مردمی را باز پس خواهد گرفت.

 

این دانشجو در پایان خطاب به هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: خوب است که حضرتعالی بدانید، دشمن اگر بتواند تمام یاران امام عظیم الشان ما را از راه منحرف کند و آن‌ها را مقابل قانون و ولایت قرار دهد، بازهم نخواهد توانست ذره ای از  عشق به ولایت فقیه و راه امام را در دل این ملت غیور و علی الخصوص جوانان کم کند، زمستان خواهد رفت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند در حالی که  تا ابد خورشید ولایت در آسمان می‌درخشد.

 

به نسب فامیلی باشد پسر نوح هم علیه السلام است!

محمدرضا آریش، مسئول بازرسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه قانون ملاک است نه نسب فامیلی، اظهار داشت: آن چیزی ک وضعیت همگان حتی ولی فقیه با آن سنجیده می‌شود قانون است. وی افزود: با قانون است ک بایدها و نبایدها را می‌شود از هم تفکیک کرد، آن چیزی ک فصل الخطاب هست قانون است، اگر نسبت فامیلی ملاک باشد ک پسر نوح هم علیه السلام است و یا جعفر کذاب!

 

آریش تصریح کرد: اینطور نمی‌شود که بگوییم فلانی فرزند فلان شخص است پس آدم خوب و موجهی است، هر کس مسئول سرنوشت خودش است، هر کس خودش راهش را انتخاب می‌کند و باید دید آیا این راه انتخاب شده در چارچوب قانون قرار دارد و یا خیر.

 

مسئول بازرسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: زمانی رئیس دولت اصلاحات مدام می‌گفت آزادی، آزادی، آزادی اما مقام معظم رهبری در یک سخنرانی فرمودند چرا مدام می‌گویید آزادی مگر ما انقلاب نکردیم که آزاد باشیم؟! آزادی را ما نیز قبول داریم اما آزادی در چارچوبه‌ی قانون، این فرمایش رهبری معظم انقلاب حاکی از اهمیت بسزای قانون است که رئیس جمهور نیز از عمل به آن مبرا نیست.

 

 

امام خمینی(ره) متعلق به کسانی است که راه ایشان را ادامه دهند

فاطمه رایجی فعال دانشجویی شهرستان کردکوی و جانشین سابق دفتر بسیج دانشجویی این شهرستان نیز اذعان داشت: ازآنجایی که فراموشی از ویژگی‌های انسان است از این رو به آیت الله هاشمی رفسنجانی که خود را یار وهمراه امام خمینی (ره) خطاب می‌کنند توصیه می‌کنیم به سخنان امام (ره)مراجعه‌ای داشته باشند. رایجی تأکید کرد: امام عزیز فرمودند تضعیف و توهین به شورای نگهبان انحراف است، فرمودند هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است، اینجا سوال این است چطور آیت الله هاشمی رفسنجانی که این چنین از بیت امام دفاع می‌کنند توصیه‌ها و سخنان امام خمینی را به  فراموش سپرده‌اند؟!

 

وی متذکر شد: همگان باید بدانند امام خمینی (ره) متعلق به بیت ایشان و یا کسی که با ایشان نسبت فامیلی دارد و یا کسی که در زمان انقلاب با امام (ره) بوده و یا کسی که از امام صرفا خاطره و رویا تعریف می‌کند نیست بلکه امام متعلق به کسی است که ادامه دهنده راه ایشان باشد.

 

جانشین سابق دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کردکوی تصریح کرد: باید گفت امام خمینی (ره)متعلق به افرادی همچون شیخ زکزاکی، شیخ نمر و سید حسن نصرا... و امثالهم هستند که توانستند با پیروی از مکتب امام خمینی(ره) و رهنمودهای ایشان این چنین نقش آفرینی کنند و با همان مرام و مسلک در جهت تبیین جبهه‌ی حق قدم بردارند در حقیقت امام خمینی(ره) متعلق به کسانی است که راه ایشان را ادامه دهند.

 

سواستفاده رسانه‌های معاند از اظهارات هاشمی

محمد جافر، از دانشجویان فعال رسانه‌ای استان گلستان نیز ابراز داشت: اظهارات آقای رفسنجانی تبدیل به خوراک خبری برای رسانه‌های بیگانه شده است.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه بزرگمهر شرف الدین خبرنگار سابق بی بی سی فارسی و مستندساز ضد انقلاب گزارشی را براساس اظهارات آقای رفسنجانی تنظیم کرده و این گزارش سومین مطلب صفحه اول سایت یاهو قرار گرفت که ترجمه تیتر آن به فارسی می‌شود: «انتقاد رییس جمهور سابق ایران از تندروها برای حذف رقبا»، که این سواستفاده رسانه‌های معاند باید برای هاشمی رفسنجانی جای تأمل داشته باشد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار