مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. آبان 1396 - 23:15   |   کد مطلب: 23042
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و نجریش با تبیین چشم‌انداز وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: اید هزینه بسیار زیادی در امر حمل و نقل عمومی انجام دهیم تا بحث عمده‌ای از مسائل آلودگی تهران حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز ، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات برگزار شد، با اشاره به آمارها و طبقه‌بندی‌هایی که این روزها در ارتباط با شهر تهران مطرح می‌شود، اظهار داشت: باید دید که این طبقه‌بندی‌ها تا چه حد مستند است. من این آمار که تهران شهر ششم پراسترس جهان است را تایید نمی‌کنم اما مسائل زیست‌محیطی بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که برخی از مسائل است که تهران را می‌رنجاند که ترافیک و آلودگی هوا از مهم‌ترین آن‌هاست، گفت: حتی شهرهایی مثل پکن و پاریس نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به این‌که مهم‌ترین دلیل آلودگی هوا سوخت فسیلی است، افزود: در پایتخت ترافیک زیادی داریم و تهران، شیب نسبتاً زیادتری نسبت به شهرهای دیگر دارد، همین باعث می‌شود که تولید ذرات نامرغوب در تهران بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: ما باید مصرف سوخت را کاهش دهیم و علاج آن، استفاده از حمل و نقل عمومی است. تمام حمل و نقل باید به صورت انبوه‌بر صورت بگیرد. براساس طرح جامع حمل و نقل تهران، ما باید ۱۰ میلیون سفر را به‌صورت ریلی و ۵ میلیون سفر را به‌صورت اتوبوسی انجام دهیم.

 

* لزوم صرف هزینه زیاد در حوزه حمل و نقل عمومی / تاکید بر خروج صنایع آلاینده از تهران

هاشمی گفت: باید هزینه بسیار زیادی در امر حمل و نقل عمومی انجام دهیم تا بحث عمده‌ای از مسائل آلودگی تهران حل شود. صنایعی هم داریم که از گذشته در تهران بوده‌اند که ما باید آن‌ها را از تهران خارج کنیم.

وی ادامه داد: موضوع استفاده از سوخت در منازل و پخت و پز نیز به طرف برق‌محور شدن حرکت می‌کند. برای برق‌محور شدن باید نیروگاه‌ها شکل بگیرند که همین باعث تولید آلودگی می‌شوند. این‌ها همه قابل حل است اما نقدینگی نیاز دارد و فکر می‌کنم از پس آن بربیاییم.

 

* اقتصاد تهران اگر درست اعمال شود می تواند هزینه زیرساخت‌ها را تامین کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان این‌که شهردار تهران دو ستاد و حلقه فکری را مامور کرده‌اند تا به بررسی راه‌های اداره کردن تهران و درآمدزایی بپردازند، گفت: اقتصاد تهران، اقتصادی است که اگر درست اعمال شود می‌تواند هزینه زیرساخت‌ها را هم تامین کند.

وی بیان داشت: در برخی مکان‌ها قیمت زمین درست قیمت‌گذاری نشده و موارد دیگری هم وجود دارد. اگر شهردار تهران بتواند شهر را بدون شهرفروشی اداره کند، اقدام جدیدی است که ما هم در شورا کمک می‌کنیم.

هاشمی تصریح کرد: ۲۳ موضوع است که باید به شهرداری ارجاع داده شود که این‌گونه نبوده است. مصلای تهران نیز یکی از این موارد است که اگر مدیریت آن به شهرداری تهران واگذار شود، شهرداری ورود و مانند سایر پروژه‌ها عمل می‌کند.

 

* تاکید بر نظارت مالی و شفافیت مالی شهرداری تهران

وی در ارتباط با نظارت مالی و شفافیت مالی بیان داشت: شهرداری تهران براساس قانون بودجه‌ای که هر ساله تصویب می‌شود، هم هزینه می‌کند و هم بودجه دریافت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: اخیراً در شهرداری تهران اجازه داده شده تا شورای شهر از سازمان‌هی حسابرسی استفاده کند و به بررسی مسائل مالی شوراها بپردازد. شوراها باید اختیارات بیشتری داشته باشند تا بتوانند حسابرسی دقیق‌تری انجام دهند.

وی افزود: این‌که مردم نظراتی را می‌پسندند، به خودشان مربوط است. فکر می‌کنم که مردم دوست داشتند تا در مدیریت شهرشان، تنوع ایجاد شود. اگر مردم به طور یک دست به لیست امید رای دادند، به این معناست که مردم احساس می‌کنند که حقشان در مدیریت گذشته پایمال شده است.

 

[تهران نیوز پایتخت خبری ایران]

* تشریح برنامه‌های شورای شهر برای حاشیه‌نشینی تهران / شهر تهران دارای جذابیت بالایی است

هاشمی در ارتباط با برنامه شورای شهر برای حاشیه‌نشینی عنوان کرد: شهر تهران دارای جذابیت بالایی است بنابراین مردم از اقصی نقاط کشور به این شهر جذب می‌شوند.

وی بیان داشت: جمعیت تهران براساس طرح جامع پیش نرفته و به آن میزان پیش‌بینی شده افزایش پیدا نکرده است. عدم توانایی اقتصادی باعث سوق پیدا کردن مردم به حاشیه‌نشینی شده است که کار را هم از دست شورای شهر خارج می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: قوانین و تقسیمات کشوری این اجازه را به شهرداری و شورای شهر نمی‌دهد تا در امور حاشیه‌نشینی دخالت کند و مربوط به وزارت کشور، دولت و استانداری می‌شود. شهرهایی داریم که امکانات آموزشی و درمانی ندارند و برای رفع نیازهایشان به تهران می‌آیند.

 

* روزانه ۸۰۰ هزار سفر به تهران صورت می‌گیرد

وی در ارتباط با ترددها و مسافرت‌هایی که به تهران می‌شود، خاطرنشان کرد: ما روزانه حدود ۸۰۰ هزار سفر خودرویی به تهران داریم که حدوداً جمعیت ۲ میلیون نفری را به تهران روانه می‌کند. این مشکل هفت کلانشهر دیگر هم است که باید مقامات مربوطه به آن رسیدگی کنند.

هاشمی گفت: ما نباید به سمت سیاسی‌کاری برویم و باید صداقت داشته باشیم و آن را با مردم در میان بگذاریم. اگر وعده بدهیم و عمل نکنیم، مردم می‌فهمند و اثرات بدی خواهد داشت.

 

* صادقانه کار کنیم، وقت بگذاریم و سعی و کوشش داشته باشیم

وی با تاکید بر این‌که ما باید صادقانه کار کنیم، وقت بگذاریم و سعی و کوشش داشته باشیم، اظهار داشت: این‌که آیا ما واقعا توان عبور از این مشکلات را داریم یا خیر نیز بحث دیگری است. شورای شهر، سوپرمن یا رستم که نیست؟ اگر ۵ معادله و ۹ مجهول شود، سرکار خانم میرزاخانی ریاضیدان فقید نیز نمی‌تواند آن را حل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصریح کرد: ما باید از تمام ابزارمان استفاده و وعده‌های داده شده به مردم را عملی کنیم. اگر هم نتوانستیم این موضوع را عملی کنیم، صادقانه به مردم بگوییم و اعتراف کنیم و دلیل آن را هم بگوییم.

 

* نخستین اقدام شورای پنجم اجرایی کردن ایده شورای شیشه‌ای است

وی با بیان این‌که نخستین اقدام شورای پنجم در راستای اجرا کردن ایده شورای شیشه‌ای است، گفت: این بود که ما شورا را بدون مستمع برگزار نکردیم. تا آن جایی که بتوانیم، ارتباطمان با خبرنگاران را حفظ می‌کنیم و شفاف هستیم.

هاشمی در ارتباط با تعطیلی خط ۷ مطرح کرد: برخی از اعضای کمیسیون حمل و نقل شهرداری مطرح کردند که این خط، ناامن است. بررسی‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیدند که این خط را ایمن کنیم.

وی ادامه داد: ما باید هر دو دقیقه قطار اعزام کنیم که این میزان بین خطوط مختلف از ۳ تا ۸ دقیقه است. برای تجهیز این خطوط باید هزینه‌های زیادی را متقبل شویم. برای تجهیز این خطوط بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

 

* به‌دنبال تعدیل نیرو نیستیم / تلاش ما بر حفظ دوستان است

وی در ارتباط با نحوه مدیریت سازمان فرهنگی هنری گفت: سازمان فرهنگی هنری هیئت امنایی دارد که فقط دو عضو آن از شهرداری است و شهردار نمی‌تواند اقدامی کند مگر اینکه هماهنگی‌های زیادی صورت بگیرد تا شهردار بتواند شخص مورد نظرش را به ریاست این سازمان منصوب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان بیان داشت: شورای شهر تهران فقط می‌تواند ۱۴۰ نیرو داشته باشد که این عدد در گذشته به مرز ۵۰۰ نفر هم رسیده است. سازمان بازرسی هم طی نامه‌ای از ما خواسته که فقط ۱۴۰ نفر را حفظ کنیم. اگر بیشتر از این تعداد استفاده کنیم، متخلف محسوب می‌شویم و من باید حقوق آن‌ها را از جیب خودمان بدهیم. ما قصد تعدیل هیچ نیرویی را نداریم و سعی‌مان بر حفظ دوستان است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار