مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آبان 1395 - 7:26   |   کد مطلب: 18652
سردار ابوحمزه در بعداز ظهر روز شنبه یکم آبان ماه در دانشگاه صنعتی همدان به ایراد سخنرانی با موضوع بحث قیام عاشورا و بررسی درس های آن پرداختند.

به گزارش صدای دانشجو، ابوحمزه در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام، دوران زندگی این بزرگوار را با جامعه وزمان امروز مقایسه داشت و در ۵ دسته آن را عنوان کرد، وبیان کرد:دسته اول در چنین برهه هایی دو راه پیش رو دارد که یا باید تسلیم شود ویا در مقابله با ظلم بایستد. در این برهه ما چنین وضعی را در مقابل آمریکا داریم.
وی دسته دوم را با بررسی جریان خوارج نهروان و استفاده آنان از سلاح خود اسلام در مقابل مسلمانان دانسته و این را فتنه ای خواند که چنین افرادی به عنوان حربه از آن استفاده کردند، وی در این زمینه به ماجرای خون خواهی برخی به کشته شدگان جنگ نهروان و متهم ساختن امام علی علیه السلام در وقوع آن اشاره داشت و از این نظر تکفیری های زمان مارا که با ظاهر اسلامی به مقابله با ولایت و انقلاب بر خواستند مانند کرد که افرادی چون صادق شیرازی نیز جز همین دسته اند.
ابوحمزه، دسته سوم را با ماجرای خون خواهی عثمان در مقابل امام حسین علیه السلام معرفی کرد و افزود در همین جریان فتنه های اخیر شاهد مقابله افرادی چون کروبی و موسوی، با ولایت و اسلام و ارزش های آن شدیم که اینان زمانی از دسته یاران امام به حساب می آمدند که در رابطه با این قضایا رهبری نیزچندین بار گوشزد داشتند که اینان اصل نظام را نشانه گرفته و انتخابات بهانه است.
دسته چهارم افرادی اند که دچار شک و دو دلی هستند مثل سلیمان ابن صرد خزاعی که اولین کسی بود که به امام نامه نوشت ولی زمانی که موعد انجام تکلیف بود دچار شک و دودلی شد. اینکه توابین حتی ده ها برابر شهدای کربلا جانباخته داشتند ولی اثر مشخصی از آنان نیست، این موضوع در ضعف انقلابی بودن است.مسیر درست و یا یک راهنمای درست می تواند انسان را به سمت درستی هدایت کند.
وی دسته پنجم را کسانی دانست که یاران واقعی حضرت بودند، اینان رامی توان همان ۷۲ تن شهید همراه امام و یا حضرت زینب و امام سجاد دانست که نقش تعیین کننده ای در اصل ماندگاری حقیقت کربلا داشتند ویا همین مدافعان حرم در زمان کنونی. در همین مبحث نیز اینکه چرا جوانان چنین مشتاقانه و هوشمندانه و به میل خود به دفاع از اسلام و مسلمین بر می خیزند به سه علت برمیگردد:اولی همان حدیث امام صادق است که می فرمایند دوست داشتن دنیا راس و ریشه همه بدی هاست و هر چقدر بتوان این حب را از خود دور ساخت عشق به معبود بیشتر می گردد. مسئله بعدی داشتن بصیرت است یعنی هدف شناسی و دشمن شناسی که بدون آن نمی توان رسالت و نقش خود ا به درستی ایفا کرد. و سومین دلیل بحث اطاعت از امام بر حق است همان کاری که در زمان امام علی علیه السلام انجام ندادند و موجب ۲۵سال خانه نشینی حضرت آن هم برای مصلحت اسلام شد
وی ادامه داد: ما سه اصل داریم که در کنار هم باید آن ها را رعایت کنیم، یکی اسلام و یکی امام و دیگری امت است که باید در تحقق و راستای احکام اسلامی شکل بگیرد.این موجب پیاده سازی اسلام در جامعه می گردد .
ابوحمزه در صحبت های پایانی خود اساس بحث اسلام و قانون اساسی را پایبندی به ارزش های انقلاب بیان کرد و گفت: در این زمینه باید شاخص و معیار را شناخت و آن را به دیگران معرفی کرد و آنگاه براساس این معیار خوبی وبدی را به افراد نسبت دهیم و نمونه ای از این ملاک افرادی چون شهید همدانی هستند که خود را بدهکار به انقلاب دانسته و در راستای اهداف انقلابی لحظه ای اسایش و استراحت به خود راه نداده و روحیه خستگی ناپذیری را در خود تقویت نموده اند.
انتها پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار