مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1395 - 13:10   |   کد مطلب: 18738
حسینی یمین در همایش سبک زندگی دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد:
لذت گرایی غربی همچون محل شهر بازی پینو کیو است
همایش "از سبک زندگی غربی تا سبک زندگی ایرانی-اسلامی" دانشگاه بوعلی سینا، امروز با استقبال دانشجویان در دانشکده کشاورزی برگزار شد و در این همایش سید مجتبی حسینی یمین به بررسی این موضوع پرداخت.

به گزارش صدای دانشجو ، همزمان با سالروز شانزدهم آذر ماه و روز دانشجو، همایش "از سبک زندگی غربی تا سبک زندگی ایرانی-اسلامی" دانشگاه بوعلی سینا، امروز با استقبال دانشجویان در سالن همایشات دانشکده کشاورزی به همت دانشجویان جامعه اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به کارتون پینوکیو که ساخته کشور ایتالیا در دوره صنعتی شدن این کشور می باشد، با تشریح این داستان هدف و شعار اصلی کشور های غربی را در بوجود آوردن و مهم دانستن مساله آزادی برای خود معرفی کرد. ایشان تمایل و دعوت غربیان به لذت گرایی و شادی مادی و خوش گذرانی را از جمله اهداف آن ها برای جهت دهی انسان ها به سمت و سوی آزادی مقیدی دانست که بر اساس دیدگاه آنان آزادی هر انسانی تا زمانی پذیرفته است که مانع و بازدارنده آزادی دیگران نباشد.

 

وی دنیای غزب را همچون شهربازی در داستان کارتونی پینو کیو دانست که منشا لذت و خوشی را برای انسان فراهم می آورد، وی را از پدر که نماد خدا در داستان می باشد دور کرده، مشغول هوس و بازی های دنیایی شده و در آخر هم از او به عنوان بازیچه دست غربی برای اهداف و در صنعت خود به کار می گیرد.

 

حسینی یمین همچنین به ساختار هرمی ساخته شده در دنیای غرب برای رساندن مردم به اهداف خود در ۵سطح متوالی اشاره کرد که دنیای غرب ابتدا از دریچه معرفت شناسی وارد شده، جهان بینی را آن طور که میخواهد در ذهن ها می آفریند و با استفاده از ایدئولوژی بایدها و نبایدها، به فرهنگ سازی جامعه متانسب با دیدگاه خود می پردازد که بدین گونه به آن تمدنی که خواسته رسیده است.

 

وی ادامه داد:فرهنگ سازی و معیار هایی که تمدن غرب دارد بر محوریت رسیدن به آزادی است که این مساله از موارد پر اهمیت برای این جامعه است و خود را در راستای رسیدن به آن محیا می سازد. آن ها برای رسیدن به آزادی قانون را یکی از مسائل دخیل می دانند که می تواند تاحدودی جلوی آن را بگیرد، پس برای اعمال درست قانون در جامعه خود سه مساله را طراحی و پیاده سازی نمودند که از جمله آن مجازات سنگین، شرطی سازی و مساله قاعده منسازس است.

حسینی یمین با بررسی سلسله مراتب برنامه ریزی شده در غرب برای اعمال قانون امکان پیاده سازی چنین روشی البته متناسب با هدف جامعه اسلامی را میسر دانست که باید در این زمینه برای جامعه اسلامی با هدف، و برنامه ریزی درست اجرا کرد.

 

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار