مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. آبان 1393 - 20:32   |   کد مطلب: 14466
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه کار بسیج دانشجویی کادرسازی برای انقلاب است، دانشگاه‌ها را مرجع تربیت نیروهای انقلابی و یا غیرانقلابی دانست.
داوود گودرزی

به گزارش صدای دانشجو، داوود گودرزی عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان بسیجی همدان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار حیات آن طی 35 سال، دشمن از هر راهی به دنبال ضربه زدن به نظام است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت با ایجاد داعش، جریانات عراق و سوریه و برنامه‌ریزی بلندمدت با شبیخون فرهنگی در راستای براندازی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش موثر بسیج دانشجویی در مقابله با هجمه‌های دشمن، رشد و ارتقای دانشجویان بسیجی برای تبدیل به یک نیروی هم‌طراز انقلاب را خواستار شد و تأکید کرد: به طور حتم با این مهم می‌توان در راستای مقابله با دسیسه‌های دشمن اقدام کرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور رشددهی به تشکیلات بسیج دانشجویی را از ضروریات دانست و ادامه داد: یک تشکل نظم‌یافته و پویا دارای اثرگذاری به مراتب بالاتری خواهد بود.

* بصیرت، معرفت و عقلانیت لازمه یک دانشجوی بسیجی

گودرزی تأکید کرد: یک دانشجوی بسیجی باید اندیشه‌ورز بوده و با بصیرت، معرفت و عقلانیت در راستای مقابله با توطئه‎های دشمنان وارد عرصه شود.

وی توجه به «اخلاق» را یکی دیگر از ضروریات عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه «اخلاق» گمشده امروز است که جریانات سیاسی نسبت به آن توجهی ندارند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه متأسفانه برخی از سیاسیون اصولگرا نیز رعایت اخلاق را نمی‌کنند، این امر را آسیب بزرگی برای کشور دانست.

وی با تأکید بر اینکه کشور به یک انقلاب اخلاقی نیاز دارد، توجه به این امر را عامل سلامت جامعه و حل بسیاری از مشکلات کنونی عنوان کرد.

گودرزی «داشتن مهارت» را لازمه یک افسر موفق در جنگ نرم دانست و گفت: برخی از جریانات مخالف نظام، مسائل را چنان با مهارت برای مواجهه با نظام پرورش می‌دهند که می‌تواند جریان‌سازی کند.

* برخی سران انقلابی سر از فتنه درآوردند

وی با تأکید بر اینکه بسیجیان به ویژه دانشجویان بسیجی نیز باید جریان‌سازی و مهارت در این زمینه را بیاموزند، گفت: مطالعه و ممارست نیز از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر لزوم مطالعه آثار شهید مطهری، آنها را سبب شکل‌دهی مطلوب چارچوب اندیشه‌ای افراد دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از 35 سال دوباره دانشجویان بسیجی را به مطالعه آثار شهید مطهری توصیه کرده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اصل تقوا، آن را به معنای انجام واجبات و ترک محرمات عنوان کرد و افزود: توجه به صحبت‎‌های مقام معظم رهبری و به‌روز بودن در تمرکز بر این موضوع، می‌تواند نسبت یک دانشجوی بسیجی با ولی خود را مشخص کند.

* تفسیر سخنان رهبری باید یکی از هنرهای دانشجویان بسیجی باشد

گودرزی ادامه داد: برخی سران این کشور در اوایل انقلاب، از من و شما هم انقلابی‌تر بودند اما چون نسبت خود با ولی فقیه را مشخص نکردند، امروز سر از جریان فتنه درآورده‌اند.

وی با ارجاع دانشجویان بسیجی به این سئوال مبنی بر اینکه تا کجا پای انقلاب می‌ایستیم؟ از آنها خواست دقیق به این مسئله فکر کنند، گفت: نوع پاسخ به این سئوال، به صورت واقعی بسیجی بودن یا نبودن افراد را مشخص می‌کند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه باید چارچوب فکری رهبر خود را بشناسیم و از آن آگاه باشیم، فرمایشات و همین طور سکوت ایشان را پر از پیام برای افراد به ویژه بسیجیان دانست.

وی در ادامه از اینکه رهبر معظم انقلاب 14 بار دانشجویان بسیجی را صدا کرده‌اند، سخن راند و ادامه داد: باید به صورت جدی به این موضوع فکر کنیم که چرا مقام معظم رهبری مسائل مهم کشور را با دانشجویان بسیجی در میان می‌گذارند و آن را در این جمع مطرح می‌کنند.

گودرزی با بیان اینکه مطالعه تاریخ صدر اسلام و همچنین تاریخ معاصر نیز می‌تواند دانشجویان بسیجی را در تجزیه و تحلیل موضوعات کمک کند، در ادامه گفت: کادرسازی برای انقلاب و تداوم مسیر انقلاب اسلامی از اهداف امام راحل برای ایجاد تشکل بسیج دانشجویی بود که باید مورد توجه باشد.

* دشمن می‎خواهد از تعداد نیروهای وفادار به انقلاب بکاهد

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال کاستن از نیروهای وفادار به انقلاب است، تأکید کرد: وقتی دشمن نتوانست در ایدئولوژی و محبوبیت مقام معظم رهبری خدشه وارد کند، تمرکز خود را بر روی نسل جوان و از بین بردن باور انقلاب آنها گذاشت تا در سال‌های آتی اثری از نیروی وفادار به نظام باقی نماند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی در گرو برخورداری از نیروهای وفادار است، افزود: دانشگاه‎ها بهترین مرجع برای کادرسازی انقلاب اسلامی هستند، پس باید فضای گفتمان انقلابی در آن ظهور و بروز داشته باشد.

وی از نگاه راهبردی رهبری به بسیج دانشجویی سخن راند و ادامه داد: باید بسیج دانشجویی را به سطحی برسانیم که مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند.

گودرزی گریزی به عملکرد دوم خردادی‌ها در سرمایه‌گذاری بر دانشگاه‌ها زد و بیان کرد: در حال حاضر نیز تلاش اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها در همین راستاست.

وی با طرح این سئوال که باید دید چرا این‌قدر روی وزارت علوم حساسیت هست، خواستار توجه به این امر و تجزیه و تحلیل اتفاقات در این مجموعه شد.

* مذاکرات هسته‌ای باید زیر ذره‌بین دانشجویان بسیجی باشد

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در یک تشکیلات اثرگذار مانند بسیج دانشجویی، باید به عنوان عنصر تشکیلاتی، تابع تصمیمات بوده و در راستای تحقق آن با تلاش و ایثار اقدام کرد، این مهم را در نقش‌آفرینی برای حل چالش‌های اساسی نظام مثمرثمر دانست.

گودرزی حساس بودن نسبت به مسائل روز، رصد آنها و تحلیل این مباحث را نیز جزو ضروریات دانست و افزود: مذاکرات هسته‌ای و روند آن مسئله مهم امروز است که نباید از کنار آن ساده گذشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار