مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1393 - 22:52   |   کد مطلب: 14484
کسی باید برای وزارت علوم انتخاب شود که مهمترین دغدغه‌اش، پیشرفت علمی کشور باشد و مسائل حزبی و جناحی بر این موضوع در دانشگاه غلبه نکند.
دکتر کارخانه ای

به گزارش صدای دانشجو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی معرفی فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی به مجلس برای تصدی وزارت علوم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: فضای عمومی مجلس به نفع وی نیست و نمایندگان در همان روز اول، مخالفت ضمنی خود را ابراز کردند.

ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به دلایل مخالف نمایندگان با وزیر پیشنهادی تصریح کرد: این دلایل سه‌شنبه 27 آبان با مدارک مستند بیان می‌شود، اما در کل، سوابق سیاسی وی و ارتباط با حوادث سال 88، مهمترین عامل مخالفت نمایندگان است.

وی اظهار داشت: مجلس به کسی رأی اعتماد می‌دهد که سوابقش نشان دهد به دنبال پیشرفت علمی دانشگاه است نه جریانات سیاسی و جناحی که در این صورت مسائل علمی در دانشگاه به حاشیه خواهد رفت.

کارخانه‌ای با اشاره به ویژگی‌های فرد موردنظر برای تصدی مسئولیت وزارت علوم نیز گفت: دولت باید فردی را معرفی کند که وجه مدیریتی وی بر مسائل سیاسی ارجحیت داشته و به دنبال پیشرفت دانشگاه‌ها و استمرار شتاب علمی و صنعتی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت تاکنون کسانی را برای این وزارت‌خانه معرفی کرده که با نظرات مقام معظم رهبری مبنی بر "تبدیل نشدن دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی" مغایرت داشته و این مانع پیشرفت علمی کشور می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: البته دانشگاه‌ها خط مقدم دفاع از نظام در عرصه معادلات سیاسی و استقلال کشور است و نظام سیاسی دانشگاه باید تقویت شود، اما به شرطی که مسائل علمی و فناوری در حاشیه قرار نگیرد.

کارخانه‌ای اعلام کرد: وزیر علوم باید فردی معتدل از نظر سیاسی بوده و کلاس‌های درس تخت تأثیر مسائل جناحی و حزبی قرار نگیرد که این موضوع با بررسی سوابق کاری وی به دست می‌آید.

وی با اشاره به سوابق "احمدی دانش‌آشتیانی" بیان کرد: درواقع فضای عمومی مجلس، وجه علمی وی را از سوابقش درک نمی‌کند و همین عامل مخالفت نمایندگان با او حتی بیشتر از وزیر پیشنهادی پیشین است.

کارخانه‌ای ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بنابر تکلیف خود عمل کرده و در مورد برخی وزرای پیشنهادی همچون وزیر بهداشت و درمان با اکثریت آرا، رای موافق داد.

لازم به ذکر است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان 20 آبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر «فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی» را برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

جلسه بررسی صلاحیت وی و رأی اعتماد نمایندگان، سه‌شنبه 27 آبان برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار