مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. آذر 1393 - 16:33   |   کد مطلب: 14602
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ما از رئیس‌جمهور دعوت کردیم تا در مراسم روز دانشجو که یکشنبه 16 آذر در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود حضور یابند و امیدواریم این دعوت اجابت شود.
دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم 16آذر/محدودیتی برای برگزاری برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در حاشیه مراسم رونمایی از منشور حقوق دانشجویی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منشور حقوق دانشجویی در بر گیرنده حقوقی است که دانشجویان به اعتبار دانشجو بودنشان دارند.

وی افزود: این حقوق در آئین‌نامه‌های مختلفی ارائه شده  و در این منشور نیز مجموعه‌ای از حقوق دانشجویی جمع شده است و موجب می‌شود که مسیر مدیریت دانشگاه‌ها روان‌تر شود و دانشجویان بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: آشنایی با این حقوق موجب می‌شود تا نظارت اجتماعی و حقوقی در دانشگاه‌ها ایجاد شود. این منشور در پنج بخش آموزشی، پژوهشی، حقوقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده است و این منشور را کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش عالی تدوین کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: در این منشور تنها به قوانین مهم اکتفاء‌ کرده‌ایم که باعث می‌شود این منشور یک مجموعه سهل‌الوصول و جامع شود.

هاشمی با بیان اینکه محتوای منشور حقوق دانشجویی شامل ضوابطی است که در گذشته تصویب شده است، گفت: بر همین اساس ما موضوع و قانون جدیدی در این منشور تصویب نکردیم بلکه جمع‌آوری قوانین گذشته است. 

وی تصریح کرد: دولت نیز اقدام به تدوین حقوق شهروندی کرده است و این موضوع جزو اولویت‌های دولت است. سیاست دولت این است که به سمت قانونمندی حرکت کنیم و ما نیز در همین راستا اقدام می‌کنیم. بر همین اساس هم مدیران و هم ارباب رجوع باید به قوانین پایبند باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، پیرامون برنامه‌های روز دانشجو نیز گفت:‌ با صحبت‌هایی که صورت گرفته قرار شده است مراسم روز دانشجو در روز یکشنبه 16 آذر در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برگزار شود. دعوت و تقاضا را برای حضور رئیس‌جمهور در این برنامه اعلام کردیم و امیدواریم این دعوت اجابت شود و این مراسم فرصتی است تا گروه‌های مختلف دانشجویی در جلسه با رئیس‌جمهور صحبت کنند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که چرا مراسم روز دانشجو به جای یک هفته در یک روز خلاصه می‌شود، گفت: از نگاه ما برای برگزاری برنامه‌ها محدودیتی وجود ندارد. مسئولان امنیتی نظراتی داشته‌اند اما از نظر ما محدودیتی وجود ندارد. در حال حاضر نیز برنامه‌های این روز در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تصریح کرد: دانشگاه تهران نیز در خصوص برگزاری روز دانشجو نگاه امنیتی ندارد و نگاه امنیتی مورد تأئید ما نیست.

وی افزود: در دانشگاه تهران تشکل‌های دانشجویی متعددی وجود دارند و تقاضاهایی برای برگزاری مراسم داشته‌اند و مدیریت دانشگاه نیز تدبیری پیش‌بینی کرده است تا برنامه‌های مختلف برگزار شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه خاصی که در سطح ملی به مناسبت 16 آذر قرار است برگزار شود ترجیحاً باید در همان روز 16 آذر باشد و به شکل آرام و بی‌حاشیه‌ای برگزار شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار