مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1393 - 0:37   |   کد مطلب: 14944
دکتر منصور غلامی گفت: نباید قرائت و ترتیل را فراموش کنیم، و در کنار آن باید تدبر در قرآن هم داشته باشیم و بدانیم هرچه در مجموعه افتخارات جهان اسلام به عنوان دستاورد‌های دین مبین اسلام داریم همه از عمل کردن به قرآن است‌.
دکتر منصور غلامی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایکنا، منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا سه‌شنبه، 5 اسفند در اختتامیه مسابقات دانشجویی قرآن کریم بیان کرد: قرآن باید از صبح تا شب در متن زندگی همه ما حضور داشته باشد، ولی مشغله‌های دنیوی و مادی خیلی از ما را از تلاوت آن غافل و دور می‌کند؛ ما باید منظم مرتب قرآن را تلاوت و در آن تدبر کنیم تدبر در قرآن در واقع تأکیدی است که به قرآن خواندن ما معنی می‌دهد.

وی افزود: قرائت با تفسیر خوب است ولی کسانی که می‌خواهند بحث تفسیری داشته باشند، باید پای صحبت‌های استاد بنشینند؛ زیرا ظرافتی که در بحث‌های تفسیری وجود دارد و درجاتی باید داشته باشند متفاوت از تلاوت و تدبر است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان اظهار کرد: آنچه که برای تمام بشریت لازم بود، در قرآن هست لذا اگر همه ما، تلاوت کنندگان‌، قاری‌های قرآن و عاملین به قرآن باشیم؛ همه آنچه که به مسلمین وعده داده شده درباره ما محقق خواهد شد.

غلامی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) گفت: همه پسران ودختران ماباید الگو های اسلامی مانند امام حسین(ع) وحضرت زینب(س) را مد نظر قرار بدهندو باعث خوشحالی ما این است که الگوی دینی زیاد داریم؛ اینها نمونه هستند از این برتر هم در دین ما داشته‌ایم که همان پیامبر اکرم (ص) است.    

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: حضرت زینب(س) وقتی به اسارت رفتند دو مطلب بیان کرده‌ند که باعث افتخار است یکی از این مطالب این است که وقتی از او پرسیدند که واقعه کربلا بر او چگونه بوده است بیان می‌کند که من هیچ چیز جز زیبایی ندیدم و این گفتن این جمله اصلا آسان است و باعث حیرت است.

وی ادامه داد: در وصف حضرت زینب(س) زیاد صحبت شده است، حضرت زینب‌(س) لقب عقیله بنی‌هاشم نام گرفت به دلیل عقل و هوش بسیار زیاد او و جزو شجاع‌ترین زنان عالم است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار