مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. اسفند 1393 - 23:47   |   کد مطلب: 14959
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار نفر از همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند،گفت: از ۸ اسفند ماه امسال تا ۱۴ فروردین ماه ۹۴ نیز ۱۶ هزار نفر از مناطق عملیات بازید می‌کنند.
سپاه انصارالحسین(ع) همدان

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) روح‌الله عروجی با اشاره به اعزام دوره چهارم کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: اعزام راهیان نور از 8 اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا 29 اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره حدود 4 هزار نفر از دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و از یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از 29 اسفندماه سال جاری نیز پیک اعزام خانواده‌ها آغاز می‌شود، ابراز داشت: طی این مدت نیز خانوده‌های معظم شهدا، بسیجیان محلات از پایگاه‌های مقاومت و مساجد سراسر استان و... در قالب کاروان‌های راهیان نور سازماندهی شده و به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به مدت زمان اردوهای راهیان نور افزود: این اردوها به مدت 4 روز طول می‌کشد که در این مدت بسیجیان از زیارتگاه‌های جنوب کشور بازدید می‌کنند.

اعزام 8 هزار نفر به صورت سازماندهی شده به اردوهای راهیان نور

عروجی با بیان اینکه استان همدان در اهواز و خوزستان محل اسکان یک هزار و 500 نفر را آماده کرده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از 8 اسفند ماه سال جاری تا 14 فروردین ماه سال 94 بیش از 8 هزار نفر به صورت سازماندهی شده در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

وی گفت: در این ایام کاروان‌هایی نیز به صورت خودجوش و با هیئت‌ها یا خانوادگی راهی این مناطق می‌شوند که تعداد آنها نیز 8 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه طی مدت اقامت این خانواده‌ها و کاروان‌ها در مناطق عملیاتی جنوب کشور آمادگی دارد در خصوص راهنما، اسکان، پذیرایی و غیره خدمات‌رسانی کند.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، هنرمندان، طلاب، اساتید دانشگاه و... به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده‌ و از مناطق و یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید کرده‌اند.

عروجی با بیان اینکه در ایام پایانی سال و نوروز 94 نیز کاروان‌های راهیان نور با استقبال فراوان بسیجیان و مردم مواجه است، گفت: در مجموع 16 هزار نفر از 8 اسفند ماه سال 93 تا 14 فرودین ماه 94 از مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید می‌کنند.

 راهیان نور و یادمان شهدا مبلغ خاموش فرهنگ ایثار و شهادت

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان از اردوهای راهیان نور تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور یک برنامه راهبردی دراز مدت با فرهنگ متعالی دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان راهیان نور را یک برنامه تربیتی دانست و افزود: بازدید از رزمگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و شهادتگاه‌های شهدا به عنوان یک مبلغ خاموش با تک تک افراد صحبت می‌کند و در فضای معنوی راهیان نور شهدا خود مبلغانی هستند که بر شرکت‌کنندگان اثر می‌گذارند.

وی با اشاره به اثربخشی اردوهای راهیان نور به ویژه در نسل نوجوان و جوان گفت: برنامه‌های مختلفی نیز طی اردو اجرا می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های آموزشی اخلاقی، قرائت ادعیه، روایتگری و غیره اشاره کرد.

عروجی اظهار کرد: از ظرفیت راهیان نور می‌توان در خصوص آشناسازی نسل جوان با اخلاق اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح محلات یا از طریق سپاه شهرستان‌ها برای ثبت‌نام در اردوها اقدام کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار