مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. فروردين 1394 - 17:51   |   کد مطلب: 15139
مسئول ستاد اعتکاف همدان از افزایش 25 درصدی معتکفان استان برای اعتکاف در ماه رجب در سال 94 خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، "مهدی صلواتیان" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته 15 هزار و 600 نفر معتکف شدند که با توجه به فاصله ایجاد شده بین مراسم اعتکاف تا امتحانات دانشجویان و دانش آموزان، پیش بینی می شود که این میزان 25 درصد افزایش پیدا کند و شاهد حضور بیش از 20 هزار معتکف در استان باشیم.

وی افزود: سال گذشته مراسم اعتکاف در 99 مسجد در سطح استان برگزار شد و با توجه به پیش بینی افزایش 25 درصدی جمعیت معتکفان، برای اجرای این مراسم معنوی 105 تا 110 مسجد در سطح استان در نظر گرفته شده است.

صلواتیان با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در تمامی شهرستانهای استان و برخی روستاها برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شهر همدان مسجد جامع، مسجد دانشگاه بوعلی، مسجد نظربیگ، مسجد مدرس و مسجد امام خمینی(ره) در شهرک مدنی پذیرای معتکفان خواهند بود و به طور کلی در شهر همدان و توابع آن در 12 مسجد مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

وی سن لازم برای ثبت نام در این فریضه را برای دختران 9 سال تمام و برای پسران 15 سال تمام عنوان کرد و گفت: هزینه اعتکاف برای هر فرد 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مقدار با توجه به وضعیت شهرستانها و روستاها و همچنین کمک خیرین تفاوت خواهد کرد.

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به برنامه های جانبی در طول اعتکاف ادامه داد: در تمامی مساجد حتما یک غرفه تصحیح نماز وجود خواهد داشت و سعی می شود در نشست ها و حلقه ها به مسائلی همچون مهدویت، دشمن شناسی، جریان شناسی، ازدواج آسان، ازدیاد جمعیت، مسائل روز منطقه، بحث داعش و عربستان و جنگ نرم پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلی مراسم اعتکاف امسال تاکید بر خلوت گزینی بیشتر معتکفان دارد، افزود: سعی بر این است تا از مراسماتی که احتیاج به بلندگو دارند کمتر استفاده شود و به معتکفان فرصت خلوت گزینی بیشتری داده شود. در این مراسمات همچنین از حضور ذاکرین اهل بیت(ع) و اساتید حوزه و دانشگاه بهره مند خواهیم شد.

صلواتیان نسبت حضور معتکفان خانم به آقا را 4 به 1 عنوان کرد و گفت: ثبت نام برای شرکت در این مراسم از 7 اردیبهشت آغاز و تا 9 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان برای ثبت نام می توانند به مساجد جامع و ستادهای اعتکاف مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: جمعه شب 11 اردیبهشت ساعت ورود و پذیرش معتکفان است و اعتکاف از 12 اردیبهشت آغاز می شود و تا 13 اردیبهشت ادامه دارد. در هنگام ورود از به همراه داشتن هر گونه وسایل سمعی و بصری از جمله موبایل، لپ تاپ و دوربین عکاسی جلوگیری خواهد شد.

صلواتیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ستاد اعتکاف یک نهاد مردمی است، سعی می شود هزینه ای که از معتکف دریافت می شود تنها صرف غذای او شود و با کمک نهادها و سازمانهای مختلف بسته فرهنگی مورد نظر تهیه شود.

وی در پایان خواستار همکاری ادارات و سازمانهای مختلف شد و گفت: اعتکاف را می توان بزرگترین کار فرهنگی دانست و آن را در نسل آینده بسیار تاثیرگذار عنوان کرد بنابراین مسئولان فرهنگی سازمانها و نهادهای مختلف نباید از هیچ تلاشی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم دریغ کنند و در بحث تهیه بسته فرهنگی و کمک های مالی از این نهاد حمایت های لازم را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار