مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. ارديبهشت 1394 - 8:41   |   کد مطلب: 15202
رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه نشریات دانشجویی تهدید نیستند، گفت: از اینکه بعضی دانشگاه‌ها فضا را برای انتشار نشریات دانشجویی باز نکرده‌اند گلایه داریم و باید به نقد و نظرات این نشریات احترام گذاشت.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سعید جامه‌بزرگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور دانشگاه‌های آزاد اظهار کرد: این تفکر اشتباه که نشریات دانشگاهی تهدیدی برای مدیران است باید فراموش شود.

وی با بیان اینکه پویایی دانشگاه نیازمند فعالیت نشریات دانشجویی است، گفت: مسئولان و مدیران دانشکده‌ها باید این فضا را برای دانشجویان علاقه‌مند فراهم کنند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه نشریات دانشگاهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، یادآور شد: کارآموزی در نشریات دانشگاهی سبب شده تا دانشجویان امروز در آینده مدیران موفقی شوند.

وی تصریح کرد: امروزه در دانشگاه‌ها، فعالان نشریات دانشجویی کاری انجام می‌دهند که در گذشته اساتید انجام می‌دادند به طوری که مدیران حال حاضر در گذشته در نشریات دانشجویی فعالیت داشتند.

جامه‌بزرگی در ادامه با بیان اینکه ایران در سال‌های اخیر از پایین‌ترین سطوح علمی جهان به جایگاه خوبی رسیده است، یادآور شد: این موفقیت‌ها باعث شده تا کشورمان در حال حاضر جزء 5 تا 10 کشور برتر جهان از بعد علمی باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به پیشرفت‌های دانشگاهی نشریات دانشجویی نقش خوبی خواهند داشت که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه نیاز کشور ما به ژورنال‌های تخصصی دانشجویی بسیار بالاست، گفت: ایده‌های نو دانشجویان از طریق انتشار نشریات دانشجویی بروز می‌کند و باید در کنار آن به پرورش استعدادهای دانشجویان بها دهیم.

وی افزود: دانشجویان در بخش‌های خاصی که آسیب‌زا است باید بیشتر ورود پیدا کنند تا تأثیرگذاری بهتری از انتشار نشریات دانشجویی را شاهد باشیم.

جامه‌بزرگی اضافه کرد: از اینکه برخی از دانشگاه‌ها فضا را برای انتشار نشریات دانشجویی باز نکرده‌اند گلایه داریم و باید به نقدها و نظرات این نشریات احترام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه امسال سال سیاسی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بعد انتشارات دانشگاهی باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: در دانشگاه آزاد واحد همدان از انتشار نشریات دانشجویی استقبال می‌کنیم تا پویایی کار رسانه را در همدان شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد همدان افزود: تلاش ما این است تا با ایجاد فضای مناسب در انتشار نشریات دانشجویی فرصت حضور در جشنواره‌های مختلف را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دانشگاه باید بدانند نوشته دانشجو تهدید نیست و از سر دلسوزی است، پس باید از نقدهای سازنده دانشجویان استفاده کنند.

جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی دانشگاه آزاد از 14 تا 17 اردیبهشت در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد برپا شده و با اعلام نفرات و نشریات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار