مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1394 - 0:03   |   کد مطلب: 15227
انتخابات کمیته دانشجویی هیات نظارت بر نشریات دانشجویی سراسر کشور همچنان محل بحث و ابهام است.
نشریات دانشجویی

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، هفته گذشته که نشست مدیران مسئول نشریات دانشجویی در حسن آباد خالصه شهریار برگزار شد، اما هر بار خبرهای جدیدی از آن منتشر می شود.

به گزارش رسانه ها تنها برخی دانشجویان از این نشست خبر داشته اند و عموم این دانشجویان سلیقه سیاسی خاصی داشته اند؛ یا به طیف دولت نزدیک اند و یا به گفته برخی دانشجویان منتقد این نشست، رویکردهای ساختارشکنانه در نشریات خود اتخاذ می کنند.

همچنین گفته شده تعداد سهمیه برای شرکت در انتخابات روز پنجشنبه داده شده از ابهامات جدی است که از طرف برخی از نمایندگان شرکت کننده در این انتخابات مورد توجه واقع شده است.

روز پنجشنبه رسانه ها اعلام کردند محمد کام فیروزی، دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه داد دانشگاه تهران با ۷۰ رأی به عنوان نفر اول این انتخابات برگزیده شده است.

جالب اینکه کام فیروزی هم زمان به عنوان عضو حقوقدان شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز چندی پیش از سوی مدیـر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجـویی وزارت بهداشت یعنی دکتر حسام الدین علامه منصوب شده است.

گفتنی است عضو حقوقدان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت با حکم مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت انتخاب می شود.

بنابراین کمی دقت در چیدمان کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی سراسر کشور و همچنین شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت نشان می دهد هم زمان یک نفر آن هم از طیف سیاسی نزدیک به دولت در هر دو شورا حضور دارد.

این مسئله آنجایی جالب می شود که بدانیم کام فیروزی با حکم مستقیم دبیر اسبق انجمن تهران که اکنون در کسوت مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت است یعنی حسام الدین علامه به عنوان عضو حقوقدان این شورا منصوب شده و حالا نیز به گفته دانشجویان با مهندسی خاص وزارت علوم در شورای مشابه دیگری در وزارت علوم انتخاب شده است و جالب تر اینکه بدانیم نفرات اصلی سیاسی- فرهنگی وزارت علومٰ، بهداشت و دانشگاه آزاد از اعضای سابق و نزدیک به انجمن تهران محسوب می شوند!

دانشجویان از این جهت این انتخابات را مهندسی شده می دانند که در روز انتخابات 20 نفر از دانشگاه تهران به یکباره در محل نشست حضور می یابند این افراد عموماً نزدیک به انجمن تهران و دولت محسوب شده و جالب اینکه هیچ عضوی از بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در بین آنها دیده نمی شوند!

به این معنا شورای اخیر شکل گرفته را باید بیشتر دولتی دانست تا دانشجویی! تا جایی که فردی که پیش تر از سوی یک مقام دولتی (مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر اسبق انجمن تهران) در شورای نشریات وزارت بهداشت منصوب شده است حالا در شورای نشریات وزارت علوم هم به عنوان نماینده دانشجویان انتخاب می شود!

دیدگاه شما

آخرین اخبار