مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مرداد 1394 - 11:19   |   کد مطلب: 15381
چرا نزدیک به دو سال است که داریم مذاکره می‌کنیم؟ در همان جلسات اولیه توافق می‌کردیم. آیا می‌خواهید با دعوت به سکوت در این موضوع٬ خطوط قرمزی معین شده را که تماما به منافع ملی و امنیت ما گره خورده‌اند، در باب مذاکرات را فراموش کرده و به تاریخ بسپاریم؟ امیدواریم دعوت به سکوت مثل برخی سکوت‌ها در سال 88 نباشد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از بسیج دانشجویی،بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در پی تحولات اخیر خطاب به ریاست مجلس شورایی اسلامی نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

 

در ابتدای این نامه آمده است: کشور چند وقتی است که درگیر مذاکرات و توافق و.‌.. است. گروه ها و احزاب سیاسی مختلف هرکدام با وجه نظرات مختلف خود ٬ انتقادات و نکته نظراتی را در این باب ارائه می دهند و این نشان از پویایی ،شادابی و نشاط حاکم بر فضای سیاسی کشور است که هر کس با هرگرایش سیاسی نظرات خود را بیان می‌کند و این نشاط سیاسی نباید باعث سوء استفاده عده‌ای خاص گردد تا قرمزی خطوط ترسیم شده نظام چه در امور داخلی و چه منطقه‌ای و بین‌المللی را کم رنگ جلوه دهند . 
 

دانشجویان بسیجی تصریح کردند:در باب مذاکرات و توافق٬ چون موضوع یک موضوع ملی و جزء حقوق مردم هست هر کس حق نظر دادن مطابق با واقع را دارد .اما با توجه به فضای حاکم برمجلس به عنوان نمایندگان مردم و خصوصا طرح  بی نظیر این مجلس در خصوص گزاره برگ ملی و تصویب آن با آرای قابل توجه که بدون شک از افتخارات این مجلس خواهد ماند ؛ انتظار نداشتیم رئیس مجلس به عنوان رئیس نمایندگان این ملت اینگونه سخن بگوید  که اگر بخواهیم دنبال اشکالات توافق هسته ای بگردیم و آن ها را برجسته کنیم منشاء اختلاف است و نفعی عاید کشور نمی شود.
 

در ادامه این نامه می‌خوانیم: اینکه  موضوع هسته ای نباید باعث دو دستگی در کشور شود و اینکه در این شرایط، وحدت، همدلی و همزبانی و تشکر از تلاش‌های تیم هسته‌ای کشورمان بیش از هرچیز دیگری لازم است و امام امت هم به جد تاکید دارند حرفی درست، منطقی و باید مورد قبول همه دوستداران نظام باشد .ولی این موضوع که اشکالات توافق هسته‌ای گفته نشود و موضع سکوت گرفته شود نه به صلاح کشور و نه به صلاح امت اسلامی و نه در راستای منافع ملی ماست .هم در متن برجام آمده و هم رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که این توافق باید در یک فرایند قانونی چه مجلس شورای اسلامی و چه شورای عالی امنیت ملی  باید بررسی شود و معنای بررسی یعنی تبیین نقاط ضعف و قوت و تصمیم گیری نهایی و در این فرایند صاحب نظران وظیفه دارند تا اشکالات را اعلام نمایند، البته محاسن هم باید گفته شود که متاسفانه کارناوالی در کشور راه افتاده و فقط محاسن ردیف می کنند و ما نمی دانیم این جماعت در جواب توقعات ایجادشده چه جوابی دارند؟

دانشجویان بسیجی خطاب به دکتر لاریجانی تصریح کردند: هیئت های دست چندم اروپایی که یکی پس از دیگری دارند به کشور می‌آیند، فقط از واردات صحبت می‌شود، گویا ما فقط تحریم واردات کالاهای لوکس و ... شده بودیم وعلی هذا ...  آیا منظور از بررسی یک اقدام صرفا نمایشی و نمادین است که اگر اینچنین است ، آیا توهین به مجلس و شورای عالی امنیت ملی نیست؟ یا بررسی به معنای واقعی است؟ لازم است بدانیم که در طرف مقابل ساکت نشده اند و ضمن رجزخوانی‌ها به همین هم قانع نیستند و هرروز اشکال می گیرند و بدون شک شاهد دبه های آمریکایی خواهیم بود و نمونه آن در مصوبه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به وضوح مشخص شد که مورد اعتراض وزارت خارجه  واقع شد. 
 

در پایان این نامه خاطرنشان شده است: چرا نزدیک به دو سال است داریم مذاکره می‌کنیم؟ در همان جلسات اولیه توافق می کردیم. آیا می‌خواهید با دعوت به سکوت در این موضوع٬ خطوط قرمزی معین شده را که تماما به منافع ملی و امنیت ما گره خورده‌اند، در باب مذاکرات را فراموش کرده و به کتاب تاریخ بسپاریم؟ امیدواریم دعوت به سکوت مثل برخی سکوت‌ها در سال 88 نباشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار