مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. مرداد 1394 - 9:30   |   کد مطلب: 15581
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان و 52تشکل دانشجویی کشور خطاب به مسئولان نظام: بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ﴿۳۰﴾

 به گزارش صدای دانشجو،بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان و 52تشکل دانشجویی کشور خطاب به مسئولان نظام: بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ﴿۳۰﴾
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.
سوره مبارکه فصلت،آیه 30
ملت مسلمان ایران در این سال ها همواره در تمام پیچ و خم های تاریخی، مظهر ایستادگی و مقاومت بوده و با توکل به یگانه ی بی همتا از آزمایش های این راه سربلند بیرون آمده است.
حال که در آستانه ی بررسی توافق مهمی بین ایران و کشورهای 1+5 هستیم، ما دانشجویان ولایت مدار بسیجی بر خود لازم می دانیم مواضع انقلابی خود را به صراحت بیان داشته و نکاتی را به مراجع ذی صلاح یادآور شویم.
در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از تلاش هیئت مذاکره کننده در راستای گره گشایی از مشکلات کشور، پاداش و اجر اخروی را برایشان از درگاه خداوند منان خواستاریم که وصول نتیجه جز در قرب و رضای ذات مقدسش نمی باشد.
در ادامه نکات ذیل را به رئیس جمهور محترم، اعضای محترم تیم مذاکره کننده هسته ای، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای نگهبان و دیگر مراجع مرتبط با مذاکرات هسته ای متذکر می شویم.
1- مذاکرات امروز نتیجه ی ایستادگی مردمی است که به اثبات رسانده اند تحریم و تهدید برآنان کارساز نیست و اگر امروز مذاکره کنندگان با دستی پر بر گرد میز مذاکره نشسته اند، ثمره ی خون شهیدان هسته ای، تلاش و همت جوانان این خاک، بی اعتنایی به تهدیدهای دشمنان خارجی و توکل به پروردگار متعال است.
پاسداری از دست آوردهای هسته ای و صیانت از خون شهیدان بر همگان واجب است.
2- خطوط قرمز هسته ای ما دانشجویان بسیجی چیزی جز خطوطی که تضمین کننده ی امنیت و مصلحت نظام اند نیست، که شرح برخی از آنها به قرار بندهای ذیل میباشد:
الف)عدم پذیرش محدودیت های بلند مدت 12-10 ساله.
ب)ادامه ی کار تحقیق و توسعه در زمان محدودیت.
ج)لغو فوری تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی مربوط به شورای امنیت، کنگره و دولت آمریکا همزمان با امضای توافق .
د) منوط نشدن لغو تحریم ها به اجرای تعهدات ایران و گزارش از سمت آژانس بین المللی انرژی اتمی.
ه)ممنوعیت بازرسی های غیرمتعارف و  مصاحبه از شخصیتهای ایرانی و  نیز  بازرسی از مراکز نظامی.
و)انجام مذاکره فقط در موضوع انرژی هسته ای.
متاسفانه در متن برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) موارد متناقضی با خطوط قرمز ذکر شده دیده می شود که نیازمند بررسی دقیق از سوی مراجع ذی ربط در جهت تصویب یا عدم تصویب این متن می باشد.
از جمله:
- برخلاف بیان صریح رئیس جمهور محترم مبنی بر کاهش محدودیت های ایران از 25 سال به 8 سال، متن توافق نامه نشانگر محدودیت هایی فراتر از 8 سال است.
حال سوال این جاست که با محدودیت های اعمال شده نظیر محدودیت شدید برای تحقیق و توسعه غنی سازی از 8 تا 15 سال، تعطیلی غنی سازی در فردو و غیره،  ایران اسلامی در 25 سال آینده از نظر توان هسته ای در چه جایگاهی قرار خواهد داشت؟ و آیا محدودیت هایی که به بهانه ی عدم نیاز پذیرفته شده، در آینده موجب کاهش سرعت پیشرفت علمی کشور در صنایع هسته ای و عقب ماندن از دیگر کشورهای مدعی در این عرصه نخواهد شد؟
- در مورد لغو تحریم ها یکی از بندهای توافق به این شرح است«  قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق را تایید خواهد کرد تمام قطع نامه های قبلی شورای امنیت درباره موضوع هسته ای ایران را هم زمان با اجرای اقدامات توافق شده توسط ایران ، و راستی آزمایی شده توسط آژانس، بر اساس پیوست 5 لغو خواهد  کرد و محدودیت های ویژه ای را به نحو مشخص شده در پیوست 2 برقرار خواهد نمود.». بر مبنای بند ذکر شده، لغو برخی تحریم ها تنها بعد از راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت خواهد گرفت.
با توجه به سابقه ی سیاه و ننگین آژانس در لو دادن اطلاعات دانشمندان هسته ای که منجر به ترور این عزیزان گردید و رد شدن چندین و چند باره ی آژانش در امتحان عمل به تعهدات ، برای جلوگیری از بدعهدی و حفظ امنیت اسرار هسته ای کشور، چه تدابیری اندیشیده شده است؟
- با نظر بر گفته ی آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرنگار اسوشیتد پرس مبنی بر این که« طبق پروتکل الحاقی ما می توانیم از هر مرکز نظامی در ایران که لازم بدانیم بازرسی به عمل بیاوریم.» پذیرش پروتکل الحاقی نگرانی های عمیقی در زمینه ی به خطر افتادن امنیت کشور و درز اطلاعات نظامی به وجود می آورد که از مهم ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شده و راه سوء استفاده شیطان بزرگ و دیگر دشمنان نظام اسلامی بسته شود.
3- حال که پس از چندین ماه تلاش و تمرکز بخش عظیمی از قوای دولت به مذاکرات هسته ای، متن برنامه جامع اقدام مشترک تدوین شده، نوبت نمایندگان فهیم مردم در مجلس شورای اسلامی است که با دقت نظر و تیزبینی هرچه تمام تر خط به خط و کلمه به کلمه ی آن را بررسی نموده و حافظ منافع ملی و پاسدار خون شهدای این راه باشند چرا که هر بند از این توافق با توجه به سوابق و شیطنت های  طرف مقابل مذاکره می تواند نقش مهمی در تعیین عزت و استقلال کشور داشته باشد.
ما دانشجویان بسیجی همگام با همه ی ملت شریف ایران، بررسی کامل و دقیق متن برجام را خواستاریم و در جهت تحقق این مهم با چشمانی باز راه را بر زمزمه هایی که این روزها مبنی بر دور زدن ساز و کار قانونی برای تصویب متن توافق نامه هست، می بندیم. چرا که هرگونه  کارشکنی در راستای عدم اجرای کامل مسیر قانونی تصویب متن برجام، بی شک جفای بزرگی است بر اصل نظام جمهوری اسلامی و همه ی ملت بزرگ ایران.
بدین جهت از تمام ارگان ها و نهاده ی مرتبط علی الخصوص  دولتمردان  و رسانه ها خواستار ایجاد بستری مناسب و فضایی باز و منصفانه برای بررسی همه جانبه ی متن توافق و مشکلات احتمالی هستیم.
4- در صورت تصویب قانونی این برنامه و تطابق با آرمان های نظام اسلامی، ما دانشجویان آمادگی خود را جهت حمایت از آن اعلام می داریم و از هیچ عملی در راه فتح هرچه بیشتر قله های پیشرفت و سربلندی ایران سرافزار دریغ نمی داریم.
5- چنان چه هرگونه عهد شکنی از جانب طرفین غربی یا سایر کشورها صورت گیرد و یا با زیاده خواهی ، خدعه و نیرنگ به دنبال تضییع حقوق ملت ایران باشند با چنان قدرتی بر میز مذاکره می کوبیم که مستکبرین را توان پاسخ گویی نباشد.
 ستم پیشگان بدانند هیچ گاه نخواهند توانست بر صعود ایران اسلامی راه بر بندند، چنان که تا به حال نتوانسته اند و بنابر اعتراف خودشان   آن که امروز به تعامل و توافق محتاج است، آن ها هستند نه نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران.
ما فرزندان خمینی، آمادگی کناره گیری از مذاکرات را در صورت نقض عهد طرف مقابل اعلام می داریم و هم دل و هم زبان با دولت قانونی و منتخب کشورمان، ایشان را در ادامه ی مسیر خدمت گزاری حمایت می کنیم.
6- طبق نظر اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان اقتصادی واضح و مبرهن است که بدون حمایت از صنایع تولیدی و کشاورزی، تاکید بر خصوصی سازی، حمایت از تولیدات ملی، مبارزه با قاچاق و در یک کلام بدون مدیریت جهادی و تکیه بر ظرفیت های درونی قادر به حل مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.
در صورت تصویب توافق یکی از نگرانی های اصلی، زیر سوال رفتن رویه ی خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است که این مهم از دستاوردهای کلان انقلاب محسوب می شود. بیم آن می رود که در عوض گشایش مسیر تولید، کشور به بازار مصرف کالاهای خارجی بدل شود.
پس از توافق، سرنوشت اقتصاد مقاومتی، این یگانه کلید برون رفت از مشکلات، چه خواهد شد؟ و برای جلوگیری از غرق شدن بیش از پیش در اقتصاد نفتی و وابستگی به بیگانگان چه راهکاری ارائه شده است؟
پیگیری فرامین اقتصاد مقاومتی در صورت تصویب یا عدم تصویب برجام، از مطالبات جدی ما دانشجویان می باشد.
7-جایگاه امروز ایران در مجامع بین المللی و پذیرش ناگزیر قسمتی از حقوق هسته ای مسلم کشورمان گواهی بر قدرت روزافزون انقلاب اسلامی و تضعیف جبهه آنانی است که خود را کدخدا و ابرقدرت می پندارند. به تدریج بر همگان اثبات  شده است و می شود که زمان یکه تازی، استبداد و استعمار گذشته است.
این مذاکرات پایان راه استکبارستیزی ایران اسلامی نیست و اگر هم توافقی  صورت گیرد به معنی هم صدایی با زورگویان جهان نمی باشد. ما تا ظهور منجی عالم و رسیدن به حکومت واحده ی اسلامی پای مبارزه با ظالم و دفاع از حقوق مظلومان ایستاده ایم.
در پایان توفیق الهی را برای تمامی خدمت گزاران شریف ایران اسلامی مسئلت می نماییم و وعده ی حق پروردگار متعال را یادآور می شویم که «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر طوسی                                                                                                                       بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر                                                                                                                                        بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف                                                                                                                              انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر                                                                                                                               بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر
جامعه ی اسلامی دانشگاه ملی ملایر
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اسد آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه سیدجمال الدین اسدابادی
بسیج دانشجویی دانشگاه اردکان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اسدآباد
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای شهید رجایی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش
بسیج دانشجویی دانشگاه نور آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای جباریان
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع هرمزگان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رودان
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه گنبد کاووس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اسد آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج
بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه اقلید
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه میبد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس خواجه نصیر طوسی
بسیج دانشجویی دانشگاه استبهان
بسیج دانشجویی دانشگاه فیروز اباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اسد آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مفتح همدان

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار