مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مهر 1394 - 21:42   |   کد مطلب: 16032
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
دانشگاه‌ها مدرک‌گرایی را کنار بگذارند
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دانشگاه‌ها باید مدرک گرایی را کنار گذاشته و تولید علم را در اولویت اصلی خود قرار دهند که در این راستا باید در عمل کارهای تأثیرگذاری را در آموزش صحیح دانشجویان شاهد باشیم.

به گزارش صدای دانشجو، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد همدان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌ها یکی از مراکزی است که می‌تواند با تربیت نسل جوان در ساختن آینده بهتر کمک بزرگی برای کشور و مسئولان باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید مدرک‌گرایی را کنار گذاشته و تولید علم را در اولویت اصلی خود قرار دهند که در این راستا باید در عمل کارهای تأثیرگذاری را در آموزش صحیح دانشجویان شاهد باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه باید نگاه مدرک محوری را از افراد جامعه بگیریم،‌ تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت عالم‌پروری و نهادینه کردن دانش در بین افراد جامعه حرکت کنند که خوشبختانه ظرفیت‌های لازم در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید از دادن مدرک‌های بی‌محتوا به دانشجویان پرهیز کرده و عملکردی که سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها دیده شده را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش عالی در نظام آموزشی کشور عملکرد مطلوبی داشته‌اند، تاکید کرد: در دو سال اخیر تغییراتی که در نظام آموزش عالی کشور رخ داده قابل تحسین بوده و در این بین گزارشی که مسئولان دانشگاه آزاد ارائه کردند نشانگر وضعیت مطلوب در سطح کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید درس برای افزایش دانش و آگاهی خوانده شود اما متاسفانه در سطح جامعه دیده می‌شود که برخی درس را فقط برای کسب درآمد می‌خوانند که این افراد قدم در بیراهه گذاشته‌اند.

در این مراسم حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه، محمدناصر نیکبخت استاندار، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت، سعید جامه‌بزرگی رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان و اعضای هیئت امنای این واحد حضور داشتند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار