مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. مهر 1394 - 20:16   |   کد مطلب: 16096
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای پیگیری مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دانشجویان مبارزه با فساد اقتصادی را مطالبه‌ کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دوره آموزشی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: باید فهم درستی از مقوله فساد پیدا کنیم و اینکه سالها می‌گذرد و این مطالبه هنوز محقق نشده به این دلیل است که حتما دلسوزانی برای کشور بوده‌اند ولی نتوانست‌ اند درست عمل کنند چرا که راه درست را انتخاب نکردند.

وی افزود: ما به عنوان بسیج دانشجویی نقش و رسالت‌مان این است که هر جا احساس می‌کنیم انقلاب اسلامی نیاز به ورود ما دارد ورود کنیم و اقدام به موقع و به مقدار داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مقوله مبارزه با فساد زمین مانده است گفت: مقوله مبارزه با فساد زمین مانده و مطالبه درست و به حق مقام معظم رهبری است. فساد با مشروعیت نظام بازی می کند و وسعت آن گسترش یافته است و هر چه دیرتر مبارزه با این مقوله صورت بگیرد بدتر است.

گودرزی با تاکید بر اینکه ما به دنبال زیر ساخت‌های مناسب هستیم گفت: ما به دنبال زیر ساخت ها هستیم و باید خودمان اولا یک فهم درست از اقتصاد، اقتصاد سالم، فساد و گلوگاه‌های آن پیدا کنیم و بعد شما جوانان بسیجی دوستان خود را در دانشگاه‌ها تحت عنوان هسته مبارزه با فساد تفهیم کنید و پس از آن به دنبال نقشه و مدل برای اجرای آن باشید که بیانیه تجمع رایزنی با مسئولان از جمله این کارها است.

وی با اشاره به اینکه جنس مبارزه با فساد از جنس مطالبه‌گری است گفت: باید دو اتفاق در این مقوله بیفتد اول اینکه مطالبه فراگیر شود و برای این مهم دیگران را هم تفهیم کنیم و بین عامه مردم، نخبگان و دانشجویان این مطالبه یک گفتمان عمومی شود چرا که همه دوست دارند با فساد و مفسد مبارزه شود. دومین اتفاق این است باید رویکرد سیستمی برای مبارزه با فساد را راه بیندازیم و مجلس، دولت، قوه قضائیه و دستگاه‌های ذیربط هم در این قضیه دخالت کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه مبنای مبارزه با فساد امر به معروف و نهی از منکر است گفت: مقام معظم رهبری در مدل امر به معروف و نهی از منکر در مباحث تذکرات اجتماعی گفته‌اند که شما با نتیجه کاری که انجام می‌دهید کار نداشته باشید و اگر دیدید کسی دچار تخلف شد شما به وی تذکر بدهید نفر بعدی هم همین کار را انجام می دهد و تا به نفر دهم برسد آن شخص خاطی خطای خود را تصحیح می‌کند.

گودرزی تصریح کرد: مقوله مبارزه با فساد حساس و ظریف است و تهدید و تطمیع دارد و در این شرایط نباید دلسرد شد و اگر بیانیه زدیم تجمع کردیم و کسی به حرف ما گوش نکرد نباید کار را تعطیل کنیم. نباید ناامید شد چرا که ما یک وظیفه داریم و باید آن را انجام دهیم اگر همه تدابیر انجام شد و کسی به حرف ما گوش نکرد نباید خسته شد و اگر سلسله‌وار اقدامات را طراحی نکنیم، نمی‌توانیم گفتمان سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقوله مبارزه سیستمی با فساد باید گفتمان مردم شود، تشریح کرد: یعنی باید پرسید برای اینکه شهرام جزایری‌ها و بابک زنجانی‌ها شکل نگیرند باید چه فعالیتی انجام داد و اینها در گفتمان محقق می‌شود گفتمان با تکرار صورت می‌گیرد و آن قدر گفته می‌شود تا همه به این نتیجه برسند که برای آن باید سلسله اقداماتی انجام داد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فاجعه منا گفت: برای پیگیری مسئولان درباره فاجعه منا تنها با مقاله و بیانیه کار انجام نمی‌شود و این سلسله اقدامات و مطالباتی می‌خواهد تا مسئولان پای کار بیایند همچنین اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند و دیروز هم در جمع نخبگان علمی به این امر اشاره کردند یک الگوی برون رفت از وضعیت کنونی می باشد.

وی در ادامه گفت: گفتمان‌سازی امر مهمی است و  این امر نیازمند برگزاری همایش، مقاله، بیانیه و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است و سناریو می‌خواهد باید اقتصاد ما اقتصاد سالمی شود و بخشی از گفتمان‌سازی باید با مردم باشد و بخش دیگر با دولت و قوه قضائیه و مجریه انجام شود که البته در بخش تعامل با مسئولان روند خاص خود را باید طی کند.

گودرزی افزود: ابتدا باید نامه تخصصی و کارشناسی به این قوه‌ها فرستاد. شما جوانان بسیجی باید مطالبه کنید و با مباحث اصطلاحات آشنا شوید و در هسته‌ها تقسیم کار انجام دهید و یک اقدام جبهه‌ای متناسب را آغاز کنید.ما یک کار آکادمیک می‌خواهیم نه اینکه به چند تجمع بسنده کنیم. پس از فهم درست و اولویت‌گذاری باید ابزارها قالب‌ها و مخاطبین را شناسایی کنید.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: من انتظار داریم که شما جوانان بسیجی به دانشگاه‌های خود رفته و هسته‌های مبارزه با فساد را تشکیل دهید و مفاهیم فاسد و مبارزه با فساد را بشناسید جنگ، جنگ اقتصادی است و به عنوان یک افسر عملیاتی باید اقتصاد را بفهمید از سیدالشهدا (ع) مدد و کمک بگیریم تا بتوانیم با پیروی از این مسیر گام درستی برای مبارزه با فساد برداریم چرا که این کار به معنای واقعی جهاد است و هر هزینه‌ای لازم باشد می‌دهیم و مطمئن باشید نصرت الهی با ماست چرا که این وعده الهی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار