مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1394 - 19:51   |   کد مطلب: 16200
هاشمی‌رفسنجانی در همایش هم‌اندیشی دانشگاه آزاد:
قانون‌شکنان اساسنامه دانشگاه آزاد را تغییر دادند
رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دولت قبل با قانون شکنی اساسنامه دانشگاه آزاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر دادند.

ه گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش هم‌اندیشی و همسویی (نظارت و ارزیابی بی درنگ و هوشمند برای ارتقا کیفیت دانشگاه و پیشتاز در تولید علم و اندیشه) که از سوی دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور رئیس، معاونین، مدیران و روسای هیئت‌های عالی نظارت مناطق، جمعی از اعضای هیئت امنا و هیات موسس و همچنین جمعی از مسئولان، مدیران و روسای سازمانها و نهادهای مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، این دانشگاه را شجره ی طیبه، یادگار ارزشمند امام (ره) و یکی از مهمترن دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: در شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی به کمک جامعه آمده بود که در سراسر کشور فقط 150 هزار دانشجو بود و الان 10 میلیون فارغ التحصیل داریم که نیمی از آن از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تشریح وظایف هر یک از بخش‌های مدیریتی دانشگاه، گفت: در تمام این سال‌ها، علی‌رغم مزاحمت‌ها و کارشکنی‌ها، موفقیت‌هایی در دانشگاه داشتیم که 242 نماینده مجلس در آخرین بیانیه آن را تایید کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور حقوق‌دانان برجسته در ساال 61 تدوین شد، گفت: در دولت قبل با قانون شکنی اساسنامه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داده بودند، در حالی که با صراحت عنوان شده بود که هر تغییر اساسنامه باید به تایید هیئت موسس باشد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به استقبال چند کشور اروپایی ، آفریقایی و آسیایی برای ایجاد چند شعبه در خارج از کشور گفت: در سفرم به آفریقا، روسای هر کشوری تقاضای تاسیس دانشگاه داشتند و ما در جزیره  زنگبار، زمینی هم گرفتیم و قرار بود استادان زبان سواحلی را تربیت کنیم که متاسفانه بعدها پیگیری نشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک به تحصیل فرزندان خانواده‌های کم بضاعت را یکی از دستاوردهای این دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به بدهی‌های نهادهای امدادی، گفت: با سواد شدن بچه‌های خانواده‌های متوسط و فقیر باعث تقویت و توسعه سواد به عنوان زیربناترین کار در کشور می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی، با یادآوری اقدامات جاسبی، گفت: امروزه در هر شهری که می‌رویم، یکی از بهترین ساختمان‌های آن شهر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و مطمناً مردم هیچ شهری نمی‌گذارند، دانشگاه آنان تعطیل شود.

وی در ادامه سخنان خویش همکاری و همدلی مسئولین دانشگاه را ضرورتی برای توسعه کمی و کیفی دانست و با تقدیر از اقدامات میرزاده به عنوان مسئول اجرایی و نوریان به عنوان مسئول نظارت، گفت: هدف همه ما در مجموعه دانشگاه آزاد کمک به ارتقای تحصیلی و تقویت پژوهش و تحقیق است و باید به همه کمک کنیم تا عقب ماندگی های 2 سال فترت جبران شود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر چه این مجموعه به خاطر دوراندیشی های امام (ره) و کمک‌های سران قوا آغاز به کار کرد، اما همیشه به اقیانوس بیکران مردم متکی است.

در آغاز این دیدار، علی محمد نوریان، دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از روند تاسیس این دانشگاه از سال 61 تاکنون داد و گفت: در مجموعه این سالها استادان و کارکنان دانشگاه با اصلاح فرایندها و ضوابط ازاین باغ بزرگ علمی حراست کرده‌اند.

وی حضور بیش از 5 میلیون فارغ‌التحصیل این دانشگاه را به محصولات باغ  علم و دانش تشبیه کرد و گفت: این باغ با ابعاد مختلف هنوز بالنده است و باید از آن حفاظت کرد.

در ادامه میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی، تدبیر مسئولان و جدیت مدیران دانشگاه را برای توسعه کمی و کیفی این مجموعه بی‌نظیر، ضروری دانست و گفت: 31 اردیبهشت سال 1361، نهال دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و با راهنمایی‌های امام راحل غرس شد و امروز الگوی جهانی علم، توسعه و پیشرفت است.

وی با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور که منافع زیادی برای کشور ایجاد کرده، گفت: برای تداوم کارها هم، طرح هایی داریم که با راهنمایی های رئیس هیئت موسس و هیئت امنا تدوین شده تا ضمن رفع مشکلاتی چون بدهی بالا، توقف طرح‌های عمرانی و کمبود بودجه‌، به توسعه کیفی برسیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار