مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1394 - 7:47   |   کد مطلب: 16275
شعار امسال دانشجویان در مراسم راهپیمایی اربعین‌:
"الحسین وحدتنا"
مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجوی اربعین کشور گفت: "الحسین وحدتنا" به عنوان شعار امسال دانشجویان در مراسم راهپیمایی اربعین‌ حسینی انتخاب شده است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، مجید منعمی مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجوی اربعین کشور با اشاره برگزاری کنگره شعر دانشجویی اربعین، اظهار داشت: برای اولین بار در فضای دانشجویی چنین کنگره‌ای برگزار می‌شود و پس از فراخوان اعلام شده دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این کنگره تا بیستم آبانماه برای ارسال آثار خود به این کنگره مهلت داشتند.

وی افزود: حدود 400 اثر به کمیته فرهنگی ستاد ارسال شده است که با همکاری حوزه هنری، معاونت فرهنگی وزارت علوم پس از داوری 40 اثر به عنوان اثر برتر در قالب کتاب ویژه‌ای چاپ شده است. 

منعمی با اشاره به اختتامیه این کنگره گفت: فردا در اختتامیه این کنگره از این کتاب رونمایی می‌‌شود و این مراسم با حضور حجت‌الاسلام پناهیان و شاعران معاصر در تالار فردوسی دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

 مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجوی اربعین کشور با اشاره به شعار راهپیمایی امسال با عنوان الحسین وحدتنا، گفت: به منظور گرامیداشت دفاع مقدس کاروانی با حضور طلاب و دانشجویان برای عملیاتی کردن این شعار و نماد که راه قدس از کربلا می‌گذرد از مدرسه شیعی روایت در خرمشهر به جمع دانشجویان زائر کربلا می‌پیوندند. 

گل‌محمدی عضو دیگر این کمیته در تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد دانشجویی اربعین، گفت: فردا در مراسم اختتامیه کنگره شعر اربعین از 10 اثر به عنوان اثر برگزیده تقدیر می‌شود و 20 شاعر برتر آئینی کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی گفت: به دنبال ساماندهی و تشکیل کارگروه شعر هیئت‌های دانشجویی در سازمان بسیج دانشجویی و ستاد اربعین دانشجویی کشور هستیم. 

به گزارش تسنیم، مهندس آبنیکی طراح نرم‌افزار جامع ویژه زائران اربعین نیز در این نشست‌خبری از امکانات و خدمات این نرم‌افزار به زائران اربعین خبر داد و گفت: این نرم‌افزار تمامی اطلاعات و مسائل مورد نیاز پیاده‌روی زائران را جمعبندی کرده است و با استفاده از زیرساخت‌های موجود از طریق پیام‌رسانی امکاناتی را به زائران ارائه می‌دهد به طوری که می‌توانند در نقاطی از امکان چت و گفت‌‌وگو استفاده کنند.

وی به سایر امکانات این نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: امکان وجود نقشه‌ مکان‌یابی به صورت آفلاین با استفاده از GPS زائران اربعین را نسبت به فضاهای موجود آنها آگاه می‌کند.

آبنیکی افزود: این نرم‌افزار امکانات و قابلیت‌هایی را برای مدیران کاروانها نیز فراهم کرده است .

وی از تهیه این نرم‌افزار از طریق فضای کافه‌بازار و سایت اربعین خبر داد و گفت: تهیه این اپلی‌کیشن صددرصد رایگان است.

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای ستاد اربعین دانشجویی از تهیه نرم‌افزاری با عنوان آموزش زبان عربی با لهجه عراقی طی 450 دقیقه و فیلم آموزشی 2 ساعته اشاره کرد و گفت: قیمت این نرم‌افزار 10 هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اربعین و یا سامانه پیامکی 5000 و 5002 و یا تلفن همراه 09371120035 از تهیه این نرم‌افزار خبر داد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار