مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آذر 1394 - 12:39   |   کد مطلب: 16356
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز همدان مطرح کرد
دروس معارف دانشگاه به تنهایی جوابگوی ذهن پرسشگر و فعال دانشگاهیان امروز نیست
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز همدان از آغاز پیش ثبت نام ترم آتی جهت شرکت در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد.

شورا قصری مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز همدان در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: هدف اصلی تشکیل حوزه سیراب نمودن دانشگاهیان از علوم و معارف تمدن ساز اسلامی است.
قصری فر افزود: همانطور که مطلع هستید دروس معارف دانشگاه به تنهایی جوابگوی ذهن پرسشگر و فعال دانشگاهیان امروز نیست و بسیاری از ایشان سوالات و شبهات و مسائل مختلفی دارند که حوزه برای پاسخگو یی به این نیاز تاسیس شده است.
قصری فر گفت: در کنار این مساله قطعا نگاه حوزه به آینده نیز مساله بسیار مهمی است. تربیت دانشگاهیان فعال و موثر بر اساس معارف اسلامی و در نهایت کادرسازی برای نظام اسلامی جزء اهداف حوزه دانشجویی است.
وی گفت: مزیت اصلی این مجموعه یادگیری علوم و معارف اسلامی با استفاده از اساتید برجسته و روشهای تدریس حوزوی و در فضایی به دور از هیاهوهای جامعه امروز و عدم مدرک گرایی است. البته دانشجویان عزیز میتوانند دروس معارف خود را در حوزه دانشجویی پشت سر گذاشته و نمره اکتسابی آن را به دانشگاه خود ارائه نمایند. تمامی دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید، اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند در این حوزه ثبت نام نمایند.
ایشان در خصوص میزان استقبال دانشگاهیان گفت: استقبال دانشگاهیان با توجه به اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات زیادی در این موضوع صورت نگرفته قابل توجه است و هم اکنون ۳۰۰ معرفت جو در کلاسها و برنامه های مرکز شرکت می کنند.
مدیر حوزه علوم اسلامی اشاره کرد: برنامه آموزشی حوزه به گونه ای تنظیم شده که دانشگاهیان علاقمند بتوانند مجموعه ای از علوم اسلامی مورد نیازشان را به صورت منظم دریافت نمایند. شاخه های کلام، تفسیر و تدبر در قرآن، اخلاق اسلامی، تاریخ، جریان شناسی، علوم حدیث و احکام در قالب ۶ ترم به معرفت جویان ارائه می شود.
وی در خصوص نحوه ثبت نام علاقه مندان گفت: پیش ثبت نام از طریق سامانه  sm.hodat.ir انجام می شود و پس از پیش ثبت نام مراحل مقدماتی ثبت نام به صورت حضوری انجام می شود.

 

انتهای پیام/ح/م.ت

دیدگاه شما

آخرین اخبار