مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. آذر 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 16399
چرایی اعتراضهای مردمی به تریبون گرفتن عناصر نفاق:
چرخش مواضع حامیان دانشگاه
ساده ترین دلیل اعتراض مردم به سخنرانی ساختارشکنان، علاوه بر سوابق فعالیت براندازانه برخی از آنها در حوادث سال 88، دست رو شده آنها در مواضع به شدت متناقضی است که از آنها چهره هایی ناصادق معرفی می کند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از مرصاد نیوز،16 آذر ماه مصادف با روز دانشجو در جمهوری اسلامی ایران است. نامی که وجه تسمیه آن به خاک و خون کشیده شدن دانشگاه پایتخت به واسطه شهادت سه دانشجو پیش پای فرستاده ایالات متحده آمریکاست.

 

دانشجویانی که برای مبارزه با استکبار آمریکایی (فارغ وابستگی های سیاسی در چارچوب های آن روز) حضور نماینده شیطان در دانشگاه تهران را با خون پاسخ دادند و البته به از سر گیری رابطه با بریتانیا به شدت معترض بودند.

 

بخش عمده جنبش دانشجویی همواره در ایران یک جریان انقلابی متدین بوده است که با اولویت جهاد علمی در کشور، آرمانگرایانه به اهداف بلند در راستای پیشرفت کشور اندیشیده است و اصولا شان نزول نامگذاری این روز وقایعی بر مبنای همین اهداف است.

 

این در شرایطی است که همواره یک جریان خاص و در اقلیت بر مبنای نگرشهای انحصارطلبانه به دنبال ایجاد انحراف در اهداف جنبش دانشجویی و البته القاء جو نا آرامی در دانشگاه ها بوده است. جریانی که به دنبال سیاست زده کردن محیط دانشگاه است که البته سر دم داران آن در گذشته نه چندان دور مخالف اصلی سیاسی بودن دانشجویان بودند و همواره با تذکر های رهبری انقلاب به اهداف خود نرسیدند.

 

هاشمی: دانشجو نباید سیاسی باشد... بهتر است درسش را بخواند تا به درد سازندگی بخورد!

 

محسن میردادمادی از عناصر فعال دفتر تحکیم وحدت در دهه ۶۰ روایت جالبی از مواضع سردمداران آزادی های جنبش دانشجویی دارد:

 

"وقتی ایشان (هاشمی رفسنجانی) دولت اول خود را تشکیل دادند گفتند من یک کابینه کاری تشکیل داده ام چون خودم سیاسی هستم. من وزرای کاری می خواهم و به همین شیوه انتخاب کرده ام. یعنی من دولت غیر سیاسی تشکیل داده ام. این مطلب بیانگر یک نگرش بود. یعنی که امروز، زمان سیاسی گری نیست، زمان سازندگی است. به عبارت دیگر سازندگی را از فعالیت سیاسی جدا کردن و تا حدی هم رو به روی هم قرار دادن ... این یک نگرش در حاکمیت است که وقتی می خواهد نقطه ارتباط حاکمیت و دانشگاه را تنظیم کند می گوید دانشجوها نباید زیاد فعالیت سیاسی داشته باشند. همه بهتر است درسشان را بخوانند تا برای سازندگی مفید باشند" (کتاب دیروز، امروز و فردای جنبش دانشجویی، نشر نی، ص ۱۷۸)

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد این مواضع در حالی بود که رهبر انقلاب برای شکستن فضای بسته دانشگاه ها در دوران مدیریت تفکر های ضد فعالیت های دانشجویی تذکرات قابل توجهی دادند.

 

مقام معظم رهبری و لعن کسانی که برای غیر سیاسی کردن دانشجو تلاش می کنند

 

این موضوع در سالهای میانی دو دولت هاشمی رفسنجانی آنقدر پر رنگ شد که رهبر معظم انقلاب در سخنانی بی سابقه و صریح، ضمن اشاره به این مساله از لزوم سیاسی بودن دانشجویان و حتی دانش آموزان سخن گفته و دستهایی را که تلاش می کنند دانشجویان را غیر سیاسی کنند مورد لعنت قرار دادند.

 

ایشان در ۱۲ آبان ۱۳۷۲ و در دیدار با جمعی از نخبگان با اشاره به فضای دانشگاه ها تصریح کردند:

 

"بنده دلم مى‌خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّى دانش‌آموزان مدارس- روى این ریزترین پدیده‌هاى سیاسى دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلى هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت کند آن دستهایى را که تلاش کرده‌اند و مى‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسى کنند.کشورى که جوانانش سیاسى نباشند، اصلاً توى باغ مسائل سیاسى نیستند، مسائل سیاسى دنیا را نمى‌فهمند، جریانهاى سیاسى دنیا را نمى‌فهمند و تحلیل درست ندارند. مگر چنین کشورى مى‌تواند بر دوش مردم، حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد کند؟! بله؛ اگر حکومت استبدادى باشد، مى‌شود. حکومتهاى مستبد دنیا، صرفه‌شان به این است که مردم سیاسى نباشند؛ مردم درک و تحلیل و شعور سیاسى نداشته باشند. اما حکومتى که مى‌خواهد به دست مردم کارهاى بزرگ را انجام دهد؛ نظام را مى‌خواهد با قدرت بى‌پایان مردم به سر منزل مقصود برساند و مردم را همه چیز نظام مى‌داند، مگر مردمش - بخصوص جوانان، و بالاخص جوانانِ دانشجویش - مى‌توانند غیر سیاسى باشند؟! مگر مى‌شود؟! عالِمترین عالِمها و دانشمندترین دانشمندها را هم، اگر مغز و فهم سیاسى نداشته باشند، دشمن با یک آبنبات تُرش مى‌تواند به آن طرف ببرد؛ مجذوب خودش کند، و در جهت اهداف خودش قرار دهد! این نکات ریز را، باید جوانان ما درک کنند."

 

گسیل دادن همراهان دیروز تفکر سیاسی نبودن دانشجو و همگامان امروز جنبش دانشجویی به دانشگاه ها برای سحنرانی 16 آذر

 

این پیشینه تاریخی در حالی است که همراهان تفکر رخوت دانشگاه و دوری دانشجو از سیاست، امروز برای تنفس مصنوعی به کالبد خود و به کالبد جریان فتنه مهره های سوخته جریان بر اندازی 88 را به بخش هایی از کشور برای سخنرانی روز 16 آذر در دانشگاه ها گسیل داده اند.

 

سازماندهی ای که بیشتر از آنکه برای روز دانشجو باشد با غرض ورزی های سیاسی و برای پیشبرد اهداف و منافع گروه های منزوی خاص و البته ایجاد تنش و برانگیختن اعتراضات مردمی است چرا که برنامه ریزان چنین مراسم هایی به خوبی از واکنش های عمومی نسبت به سخنران های ساختار شکن آگاهند.

 

نمونه ای از این اعتراض ها حتی پیش از سفر این سخنران ها آغاز شده است که در واقع یک اعلام انزجار عمومی از اعطای مجوز به مراسمی با حضور مصطفی معین، است.

 

 

اما آیا واقعا افرادی مانند مصطفی معین حامی آزادی های دانشجویی هستند؟

 

اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت اصلاحات خطاب به مصطفی معین وزیر وقت آموزش عالی، در واقع رمز گشایی از ژست های دروغین آزادی خواهی برای جنبش دانشجویی است.

 

رهبر معظم انقلاب در آن دیدار که بعدها محتوای آن منتشر شد در تذکر به برگزاری اردوهای کم محتوا و مختلط دانشجویی خطاب به مصطفی معین که در جلسه حضور نیافته بود، فرمودند:

 

" من تعجب می کنم از این همه عوض شدن... مگر می شود که آدم انقدر نظراتش عوض شود؟ همین آقایانی که امروز به دنبال اردوهای اینچنینی هستند روزگاری می گفتند که در دانشگاه باید بین دانشجویان دختر و پسر دیوار کشید... همان موقع من به خواست امام (ره) در خطبه های نماز جمعه تذکر دادم که نه اسلامی شدن دانشگاه این است... نه ما اساسا به دنبال چنین فضایی هستیم..."

 

شاید اینک بتوان تحلیل کرد که چرا مردم نسبت به سخنرانی های ساختار شکنانه و البته برنامه ریزی شده و هدفمند در سراسر کشور اعتراض می کنند؟ ساده ترین دلیل آن علاوه بر سوابق فعالیت های براندازه برخی از این افراد در حوادث سال 88، دست رو شده آنها در مواضع به شدت متناقضی باشد که از آنها چهره های نا صادق ساخته است.

لینک فایل ضمیمه: 

تعجب رهبر انقلاب از تغییر مواضع برخی مسئولین

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار