مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آذر 1394 - 10:00   |   کد مطلب: 16450
هویت دانشگاهی و دانشجویی ایران غیر از هویتی است که موسسین دانشگاه در ایران درنظر داشتند. این دانشجویان در اصل انقلاب همراه امام بودند و در تشکیل نظام نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش صدای دانشجو،خطیب نمازجمعه تهران روز دانشجو را یک خاطره تاریخی و آموزنده دانست واظهار داشت: در این روز هم چهره کریه شیطان بزرگ را که از ابتدای تأسیسش تا به امروز، چهره خشونت و فریب بوده و غیرقابل اعتماد و عهد شکن بوده را نشان داده است. چهره استکبار همواره چهره‌ای گرگ بوده و حتی در جایی نیز که طعمه ندارد نمی‌تواند گوسفند را زنده ببیند و همه عالم را گوسفندان خودش می‌داند و معتقد است باید بخورد و عده‌ای را نیز باید لت و پار کند که این روز چهره واقعی استکبار را نمایان کرد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه روز دانشجو به صورت سنت و فرهنگ همه ساله در دانشگاه‌های ایران تجدید خاطره دانشجویان به قتل رسیده را به پا داشته است، گفت: هویت دانشگاهی و دانشجویی ایران غیر از هویتی است که موسسین دانشگاه در ایران درنظر داشتند. این دانشجویان در اصل انقلاب همراه امام بودند و در تشکیل نظام نقش موثری ایفا کردند. آنها همچنین در تشکیل سپاه و جهاد سازندگی موثر بودند. دانشجویان ما هویت دینی دارند و مادرانشان با مهر و محبت امیرالمومنین به اینها شیر داده و اینها را در مجالس امام حسین بزرگ کرده‌اند لذا سیاست‌زده‌ها و غرب‌گراها علی‌رغم همه تلاش‌هایی که تاکنون کرده‌اند نتوانسته‌اند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه دشمندربیاورند و این اتاق جنگی که در اوایل انقلاب بعضی گروهک‌ها در دانشگاه تشکیل داده بودند دیدید که خیلی زود ریشه کن شدندو رخت بربستند.

وی ادامه داد: امروز که 36 سال از پیروزی انقلاب گذشته و دانشگاه‌های ما پایگاه اعتکاف است و نمازجماعت‌های باشکوه در آنها برگزار می‌شود و مراسم عزاداری امام حسین در این دانشگاه‌ها به خوبی برگزار می‌شود، باید امروز ببینیم که صحنه دانشگاه‌ها صحنه مانور سیاست‌زده‌ها و سیاست‌بازها شده و کسانی که قائله 88 را به پا کردند به راحتی به آنجا بروند و فتنه را احیا کنند، جای بسی تأسف و تأمل دارد. اینکه مجاری اجرایی ما این طور زمینه سازی کنند که آنها بار دیگر مردم را نگران کنند، درست نیست. مگر نقشه‌ای در کار است و باز هم می‌خواهند چه کارهایی بکنند؟

خطیب نمازجمعه تهران  در ادامه ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: ما روحیه دانشجویی و احراز هویت دانشجویی و جنبش دانشجویی را گرامی می‌داریم. روحیه جنبش دانشجویی هویت استقلال‌خواهی، مقابله با استبداد و استعمار است. این روحیه افشاگری علیه استکبار جهانی و فریب و تزویر است. این روحیه مقابله با بی‌دینی، ابتذال و هرزگی است. از نسل جوان دانشجو این توقعات است. امید می‌رود که اینها یاران امام عصر باشند و منشأ تحول در کشور قرار گیرند. انتظار می‌رود اینها دانشگاه‌ها را مدینه فاضله کنند اینها همان بچه‌هایی هستند که سپاه و جهاد سازندگی را تشکیل دادند و سنگرسازان بی‌سنگر بودند. توقع ما این است که دانشگاه در این خط پیش رود نه اینکه دوباره به حالت‌هایی برگردد که خدای ناکرده مردم، متدینین و علاقه مندان به شهدا را نگران کنند.

آیت‌الله صدیقی همچنین ضمن ابراز تأسف برخی سخنرانی‌ها و حضور بعضی سخنران‌ها در مراسم 16 آذر امسال گفت: این فضای مسموم که درست می‌کنند انسان را نسبت به بعضی امور نگران می‌کند. واقعاً حیف است مسئولان مردم را نسبت به خودشان بدبین نکنند، این مردم مسلمان و ولایت مدارند و به قداست‌ها و مقدسات انقلابشان عشق می‌ورزند و حیف است که افرادی کارهایی بکنند که نسبت به آنها بدبین شوند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار