مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. دى 1394 - 12:21   |   کد مطلب: 16537
دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر از جلوگیری چاپ شماره جدید نشریه این تشکل از سوی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار صدای دانشجو، در آستانه سالروز 9 دی ماه محمد بکرای دبیر واحد سیاسی دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در گفتگو با صدای دانشجو گفت: بنظر بنده یکی از خصوصیاتی که میتوان برای این کشور قرار داد این است که مردم در تمامی مراحل انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده اند ، این نقش از انتخاب حکومت اسلامی گرفته تا در تک تک انتخاباتی که در کشور برگزار شده، حتی زمان هایی که بارها دشمن قصد تخریب آرمانها و کمرنگ کردن نقش ولایت را داشته به صورت خود جوش به حمایت از این انقلاب و آرمانها پرداخته اند.

نهم دی ماه جلوه ی یکی از آن روز هایست که دشمن با تمام قدرت و مکر های نوین خود به میدان آمد تا ضربه ای سهمگین بر بال سرخ اسلام که همان مکتب حسینی است وارد کند و این بار هم مردم بدون هیچ درنگ وتعللی پا به میدان گذاشته و به زیبا ترین نحو به دفاع و مقاومت پرداختند.

این روز در تقویم ایران اسلامی به روزی بزرگ تبدیل شد. روز حماسه_ روز تجلی بصیرت مردم_ روز متقن شدن ولایت در دلهای مردم_ روز ی که به دشمن نشان دادیم بازی کردن با آرمانها ی اسلام و انقلاب و خون شهدا مطلقا ممنوع است.

بکرای در خصوص وظایف دانشجویان در قبال قیام نه دی گفت: دشمن همواره در تلاش است که اتفاقات و ابعاد فتنه ی سال 88 برای مردم کمتر روشن شود و برای این موضوع هم از هیچ کاری دریغ نمیکند.

لذا از وظایف مهم دانشجویان، ابتدا وا کاوی و شناخت دقیق ابعاد فتنه سال 88 برای خود و سپس روشنگری و یاد آوری برای مردم و مسئولین است. مردم باید بفهمند که در پشت قضیه ی فتنه ی 88 چه کسانی بوده اند. مصادیق داخلی و خارجی فتنه گران را بشناسند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون آخرین شماره نشریه جامعه اسلامی دانشگاه ملایر گفت: نشریه ی شماره 10 نفیر جوانی جامعه اسلامی دانشجویان در آستانه روز نهم دی اقدام به نمایش تصویری که حاوی به رخ کشیدن چهره ی واقعی سران و نیکوتین فتنه کرده بود،که در پی چاپ و انتشار این نشریه پیام هایی مبنی بر جلو گیری از چاپ شماره بعدی نشریه از طرف معاونت و ریاست دانشگاه به طور شفاهی به دفتر جامعه اسلامی رسیده شد.

علت این امر هم محکوم کردن چاپ عکسی که چهره واقعی فتنه گران را در قالب طنز بوده.

لذا بنده از مسئولین دانشگاهی سوال میکنم که چرا این دستور تعلیق نشریه بصورت کتبا اعلام نشده؟

آیا به رخ کشیدن چهره واقعی سران و نیکوتین فتنه جرم است.؟

چرا مسئولین موضع خود را در مقابل افراد فتنه گر و افراد معلوم الحال بیان نمیکنند؟

این فعال دانشجویی در مورد ارزیابی فضای مطالبه گری در دانشگاه ها گفت: مطالبه گری از وظایف اصلی دانشجویان است. و این خصلت باید همواره در دانشجو حفظ شود. گویا دولت و کارگزاران خیلی مایل به شنیدن صدای منتقد نیستند، اگر چه بارها و بارها در رسانه و تبلیغات خود دعوت از صدای انتقاد منصفانه و همچنین ایجاد فضای امن برای آنها می کند ولی نمونه ی عملی آن از همین نشریه ی نفیر جوانی گرفته تا جریانات روز دانشجو در دانشگاه ها کشور است که خلاف این موضوع را نشان می دهد.

ضمنا فایل پی دی اف این نشریه را می توانید از اینجا دانلود کنید

انتهای پیام/پ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار