به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 1. بهمن 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 16761
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور:
روحانی هفته آینده به رم و پاریس سفر می‌کند
رئیس‌جمهور با دعوت رسمی مقامات بلند پایه ایتالیا و فرانسه هفته آینده به این کشورها سفر می‌کند.

به گزارش صدای دانشجوبه نقل از خبرگزاری دانشجو، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در رأس هیاتی بلندپایه صبح دوشنبه 5 بهمن ماه به دعوت نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.

اسماعیلی افزود: روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات‌‎هایی با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و سایر مقامات بلند پایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش‌بینی شده است.

وی حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه‌ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می‌کند.

اسماعیلی گفت: رئیس‌جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌‌جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.

وی ملاقات و گفت‌وگو با مدیرکل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد را نیز از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس اعلام کرد.

همچنین دیدار تعدادی از سرمایه‌گذاران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه‌ریزی شده است.

اسماعیلی ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رئیس‌جمهور در این سفر 4 روزه اعلام کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

 

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد که همزمان با سفر رئیس‌جمهور، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.حجت‌الاسلام روحانی پنج شنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می‌گردد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار