مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1394 - 11:09   |   کد مطلب: 16812
رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه برخی با هجمه به شورای نگهبان به دنبال تصاحب مجلس هستند، گفت: مجلس «دولت‌ساخته» بستر استقرار دیکتاتوری را هموار می‌کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، پیرامون مباحث اخیر مربوط به انتخابات مجلس، اظهار داشت: ساختار سیاسی ایران الگوی مختص به خود دارد و در حالی که وظایف هر قوه و هر نهادی در چارچوب قانون اساسی مشخص است، مسئول کلان در سیاست‌گذاری همه قوا و همه نهادها ولی فقیه است و ناظر اصلی نیز اوست.

وی افزود: این ولی فقیه است که با رصد فعالیت‌ها و تطبیق این فعالیت‌ها با وظایف از پیش تعیین شده، مشخص می‌کند که آیا مجموعه‌ها در هماهنگی لازم با اهداف از پیش تعیین شده نظام در چارچوب سیاست‌های ابلاغی حرکت می‌کنند یا خیر و در چه قسمتی چه نهادی فعالیتش خوب است و در چه نهادی نیازمند اصلاح راهکارها و راهبردها وجود دارد.

صلاحی با بیان اینکه 37 سال تجربه رهبری در نظام اسلامی ایران مشخص می‌کند که اظهارنظرهای رهبری چه در زمان امام (ره) و چه در زمان خلف صالح او براساس کار کارشناسی شده و گزارش‌های دقیق میدانی است، اظهار داشت: اگر نقطه نظرات رهبری را درباره مباحث کلان کشور و نظام در مدت اخیر بررسی کنیم حداقل 4 موضوع در صدر مباحث و مطالبات نظام و مردم قرار دارد ازجمله اقتصاد و خروج از رکود بی‌سابقه تاریخی که نسخه شفابخش آن نیز از سوی نظام در 24 بند اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، جلوگیری از نفوذ، آسیب‌های اجتماعی و توقف خیز علمی کشور.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: این 4 موضوع در صدر مباحث و تعهدات دولت در مقابل مردم و نظام قرار دارد و برای رسیدن به اهداف نظام و حل این مشکلات، دستگاه‌های ذیربط دولت باید اقدام به طراحی راهبردها و برنامه های مشخص کنند و در چارچوب شناخته شده نظام و در چارچوب قانون اساسی مسائل را پیگیری کنند. به خصوص از آنجا که متخصصین موضوع اول کشور را در برهه کنونی، حل مشکلات اقتصادی اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما برای حل این مشکلات از توانمندی‌های مادی، نکته و مدیریت بالایی برخوردار هستیم، امروز به خصوص بعد از اجرایی شدن برجام دولت هیچ بهانه‌ای برای معطل گذاشتن رفع مشکلات اقتصادی مردم ندارد. اگر 2 محور اولیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بخواهیم در نظر بگیریم، محور اول مردمی کردن اقتصاد است که متاسفانه آنچه این روزها از کارکرد دستگاه‌های برنامه‌ریزی وزارتخانه‌های مختلف دیده می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی پس از برجام متکی بر این اصل مهم یعنی مردمی کردن اقتصاد نیست.

صلاحی با بیان اینکه بعضی‌ها به دنبال کشاندن پای شرکت‌های خارجی به کشور هستند که معمولا پشت سر آنان اهداف استعماری نهان و نهفته است، خاطرنشان کرد: دومین موضوع در این راستا مبارزه با فساد است. هموار کردن بستر تولید در کشور و جلوگیری از به تعطیل کشیده شدن روزانه 10‌ها کارگاه تولیدی کشور، نیازمند مبارزه با فساد در تمام حوزه‌ها است چه در حوزه بانک، چه در حوزه ورود کالاهای قاچاق و چه در حوزه مبارزه با قراردادهای خفت‌باری مانند کرسنت.

وی خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: انتظار این بود که دولت در رابطه با موضوع فساد، سفید و سیاه نکند و قرارداد کرسنت که حجم ضرر آن برای ملت ایران بالاتر از 20 سال پرونده‌های اختلاس و ارتشاء و فساد بالاتر است، آن را در پستوهای شورای عالی امنیت ملی قرار ندهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه سخنان خود گفت: برای اینکه کارها به خوبی پیش برود و هر نهاد و قوه‌ای وظایف خود را به درستی دنبال کند، چارچوب از پیش تعیین شده از جمله قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور وجود دارد. رهبری نیز از سوی مردم ناظر کلان هستند.

صلاحی اضافه کرد: از آنجا که سیستم سیاسی جمهوری اسلامی در چارچوب یک مردم سالاری دینی تعریف شده همیشه 2 اصل بیش از اصول دیگر مدنظر است. اصل اول اینکه از آسیب‌هایی که ممکن است به شعور و آگاهی مردم صدمه بزند، جلوگیری شود زیرا پایه‌های نظام اسلامی بر دوش شعور و آگاهی مردم نهفته است. به همین دلیل نظام برای افزایش آگاهی مردم در رابطه با توطئه‌های دشمن حاضر شد هزینه بسیار سنگینی در برجام بپردازد که به تعبیری 80 درصد صنعت هسته‌ای ایران برای 15 سال زمین‌گیر شد.

وی با اشاره هزینه نظام در حوزه هسته‌ای، گفت: این هزینه سنگین برای این بود که عده‌ای که در ایران تلاش می‌کردند حل مشکلات ایران را در گرو حل رابطه با آمریکا قلمداد کنند مردم بیش از گذشته متوجه شوند که آمریکایی‌ها به دنبال سلطه است و حاضر نیست در یک رابطه متقابل براساس احترام مقابل با ملت ایران رفتار کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: موضوع دیگر این است که برخی در ایران (هرچند اندک هستند) تلاش می‌کنند ثروت خود را حفظ و توسعه دهند. در این راستا ابتدا برای ایجاد ارتباط با آمریکا تلاش کردن آن هم به جهت اینکه آمریکا راس نظام سرمایه‌داری است و این افراد در ایران فکر می‌کنند اگر با آمریکا ارتباط برقرار شود آنان نیز در قالب احزاب شبه لیبرال دموکراسی در ایران می‌توانند قدرت را در کشور برای خود بسط و توسعه دهند.

صلاحی اضافه کرد: برای رسیدن به چنین هدفی آنها بر این اندیشه‌اند که اگر بتوانند دولت و مجلس را در تسلط خود در بیاورند تا بتوانند اهداف خود را عملیاتی کنند. بنابراین آنان در پی تسلط بر مجلس هستند. البته غربی‌ها تاکنون  نشان داده‌‌اند که در هیچ کشور اسلامی به دنبال دموکراسی مبتنی بر آرا مردم نبوده و نیستند، بنابراین نتیجه چنین تسلطی یعنی حاکمیت ثروتمندان بر قروه اجراییه و مقننه که بستر استبداد و دیکتاتوری در کشور را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: همان گونه که امروزه در عربستان خانواده آل‌سعود بر سرنوشت مردم حاکم است، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز در تلاش هستند که یک خانواده‌ای چون آل‌سعود بر ایران حاکم شود.نتیجه اینکه برای جلوگیری از غارت و چپاول ثروت‌های مادی و معنوی مردم نظام اسلامی نسبت به تلاش بعضی‌ها برای مصادر قدرت در ایران حساسیت دارد و اوج این حساسیت در سال 88 نشان داده شد. زمانی که بعضی‌ها در صدد بودند حق‌الناس را از بین ببرند و آراء خود را بر مردم و نظام تحمیل کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به چنین تجربه‌ای امروز مردم و نظام حساس هستند که مبادا جریانی خاص به صورت و ترفندهای دیگری مانند شورایی شدن رهبری و یا بی‌خاصیت کردن نهاد شورای نگهبان و هجمه به آن که شاخص اسلامیت نظام است، اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. از این رو به خصوص از کسانی که با علم حقوق آشنایی دارند انتظار است که عواطف و احساسات خود را کنترل کنند و گرفتار وسوسه بعضی خناسان نشوند.

صلاحی با بیان اینکه شورای نگهبان مسئول تایید صلاحیت کاندیداها و مسئولیت تایید صلاحیت انتخابات است و دولت مسئول اجرا، اظهار داشت: هیچ گاه مردم و رهبری اجازه نخواهند داد که دولت‌ها در پی ساختن مجلس براساس آنچه خود می‌خواهند باشند که در واقع شروع یک دیکتاتوری خواهد بود.

وی اضافه کرد: مشکلی که امروز وجود دارد این است که بعضی‌ها مشکلات اولویت‌دار مردم را فراموش کرده‌اند و یا اینکه در حل آن مشکلات ناتوان هستند و در پی فرافکنی‌اند. تلاش دارند که بحث مذاکره با آمریکا در موضوع هسته‌ای را زمینه‌ساز ایجاد رابطه با آمریکا کنند که البته رهبری با قدرت جلوی آنان را گرفتند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه گفت: امروزه بعضی‌ها به دنبال ساختن یک مجلس بی‌خاصیت در مقابل روحیه سلطه‌گری آمریکا هستند که بتوانند هدف اصلی خود یعنی رابطه با آمریکا را پیگیری کنند. طیف غربگرا در ایران چنین تصور می‌کنند که اگر بتوانند با آمریکا رابطه برقرار کنند می‌توانند سلطه خود را حفظ و توسعه دهند. بنده معتقدم که آنها اساسا اعتقاد ندارند که در نتیجه حل رابطه با آمریکا مشکلات اقتصادی نیز حل خواهد شد.

صلاحی با بیان اینکه طیف غربگرا در ایران چنین می‌اندیشند که آمریکایی‌ها امروز می‌توانند فکر و ذهن مردم ایران را مهندسی کنند، اظهار داشت:  بر همین اساس طیف غربگرا برای دست‌یابی به قدرت در پی نزدیک شدن به آمریکا است. همان گونه که در دهه  ابتدای انقلاب بعضی از همین طیف تندترین شعارهای علیه آمریکا برای برای دستیابی به قدرت سر می‌دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته امروز این افراد در تحلیل دچار اشتباه هستند. اکثریت قاطع ملت ایران با سلطه آمریکا بر کشور مخالف هستند و با چنگ و دندان از استقلال نظام و کشور دفاع خواهند کرد. در انتخابات مجلس بار دیگر خواهیم دید علی‌رغم جنگ نرم دشمن و کج‌فهمی برخی دوستان در داخل، مردم چگونه ندای رهبری را لبیک خواهند گفت.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار