مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1394 - 21:52   |   کد مطلب: 16814
تشکل خیالی انجمن اسلامی دانشجویان معتدل، همراه 84 تشکل دیگر هم مرام بیانیه ای علیه شورای نگهبان صادر کردند.

مجتبی مرادی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان، در مصاحبه با صدای دانشجو گفت: تشکل خیالی انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی که هنوز هویت قانونی به خود نگرفته است و فرآیند تایید اساسنامه و تشکیل شورای مرکزی این تشکل در حال انجام است، به همراه 84 تشکل دیگر همرام و دولت ساخته بیانیه ای علیه شورای نگهبان در اعتراض به رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان صادر کردند.

مرادی گفت: لازم به ذکر است این اولین فعالیت غیر قانونی آنان نیست و در اواخر ترم سال گذشته فرم عضویت هایی را در بین دانشجویان دانشگاه توزیع کرده و برخلاف قانون و در حالی که اساسنامه آنها هنوز به تصویب هیئت سه نفره نظارت برتشکل های دانشجویی دانشگاه نرسیده بود و هم اکنون نیز فرایند قانونی آن به اتمام نرسیده است عضو گیری می کردند.

وی با ابراز تاسف از چنین اقداماتی عنوان کرد: با وجود چنین تشکل های خیالی، باید فاتحه جنبش دانشجویی را خواند.

 

لازم به ذکر است چند روز پیش 85 تشکل موسوم به انجمن اسلامی در اقدامی مشکوک با صدور بیانیه ای به شورای نگهبان بابت آنچه که آن را رد صلاحیت گسترده نامیده بودند معترض شده بودند.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سیر صعودی تشکیل تشکل های دانشجویی دولت ساخته شدت گرفت به طوری که تشکیل این مجموعه ها مورد اعتراض بسیاری از دلسوزان نظام قرار گرفت و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با دانشجویان در مورد بی فایده بودن تشکل هایی که نزدیک هر انتخابات شکل می گیرند تذکر دادند.

جالب تر آن است که بدانیم بسیاری از این تشکل ها هنوز روند تایید اساسنامه و تشکیل شورای مرکزی در آن ها شکل نگرفته است.

شاید صدور چنین بیانیه ها و اتخاذ چنین رویکردهایی در آستانه انتخابات بتواند شتاب زدگی بسیاری از مسئولین دانشگاه های کشور برای دادن مجوز به چنین تشکل هایی را توجیه کند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار