مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1394 - 1:19   |   کد مطلب: 17010
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان حواشی جشن انقلاب علوم پزشکی را محکوم کرد.

مرتضی گرجی در گفتگو با صدای دانشجو گفت: وقوع چنین اتفاقاتی ناشی از نگاه اصلی دولت است که کار فرهنگی را در برگزاری کنسرت و اردوی مختلط می بیند.

 

گرجی گفت: جلسه ای اخیرا با یکی از مسئولین وزارت علوم داشتیم که در آن موضوع موسیقی هم مطرح شد، در حالی که ما قانون برای منع ورود آلات موسیقی به دانشگاه داریم اما با این حال ایشان گفتند کسی به ما نگفته بود کنسرت برگزار نکنیم!  تا اسفند سال گذشته که نهاد رهبری به ما گفت و ما متوجه شدیم که مشکل فقهی دارد و ممنوعش کردیم!

 

وی اشاره کرد: شاید می شد از اشتباه یک دانشجو که آن عمل را در یک جلسه انجام داده گذشت، اما این که معاون دانشگاه در این قضیه توجیه نباشد بسیار بدتر است.  این فرمایشی که معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی داشتند که این یک امر طبیعی است و رسانه ها بزرگ نمایی کرده اند اوج افتضاح را نشان می دهد.

 

گرجی در ادامه گفت: البته چنین مسائل و موضع گیری های مشابه نیز در دانشگاه بوعلی اتفاق افتاده که جای نگرانی دارد. در دانشگاه بوعلی حساسیت هایی که در مورد پوشش و اختلاط دانشجویان بوده، از بین رفته است. مثلا بحث ورزش دانشجویان خانم با لباس ورزشی داخل فضای باز دانشگاه بوعلی در همین ترمی که گذشت چه معنایی دارد؟ این را چطور می خواهیم توجیه کنیم؟ دانشگاه دارد به چه سمتی میرود؟ و تیم مدیریتی بدانند که ما ساکت نمی مانیم و قطعا با ادامه روند این مسائل برخورد خواهیم کرد.

 

این فعال دانشجویی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان فرمودند که هدف فعلی دشمن استحاله انقلاب اسلامی است و از هدف قبلی که نابودی انقلاب بوده گذشته اند و الآن به دنبال استحاله انقلاب اسلامی هستند. بنده از این جا عرض می کنم که چنین رویکردها و اتفاقاتی مصداق اقدام برای استحاله است.

 

گرجی در ادامه گفت:  باید از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی سوال کرد که این جشن برای کدام انقلاب گرفته شده است؟  و حداقل کاری که تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی همدان علی الخصوص معاونت فرهنگی باید انجام بدهند این است که از انقلابیون یعنی از مردم و جامعه دانشگاهی بابت این اشتباه عذر خواهی بکنند چون تمام مسئولیت ماجرا بر گردن ایشان است والا عواقبش بر عهده خودشان خواهد بود.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار