مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. اسفند 1394 - 16:40   |   کد مطلب: 17268
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های همدان از اعزام بیش از 3000 نفر از دانشجویان دانشگاه های همدان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، طیب فریادرس در ابتدای نشست خبری ضمن تبریک برگزاری شکوهمند انتخابات گفت: انتخابات ما پیام های بصیرت ملت ایران را به دنیا مخابره کرد و این انتخابات لبیک مردم به ندای رهبری برای حضور در انتخابات بود.

فریادرس گفت: در انتخابات های گذشته دشمنان نظام همواره مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می کردند، اما در این دوره دیدیم مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت می کنند، با این حال شاهد بودیم که مثل دوران های قبل مردم با همین درصد بالا حضوری مشابه در انتخابات داشتند که نشان می دهد دعوت و یا عدم دعوت دشمنان و رسانه های آن ها وزن و اعتباری پیش مردم ندارد.

وی گفت: در انتخابات های گوناگون کشور ما میانگین حضور مردم همواره از کشورهای مدعی اروپایی بیشتر بوده که نشان دهنده رابطه بین مردم و نظام می باشد به طوری که مردم نظام را برخاسته از خودشان می دانند.

فریادرس در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: ما امسال بیش از 3000 نفر را در قالب اردوهای راهیان نور، به مناطق عملیاتی اعزام خواهیم کرد.

وی گفت: البته تعداد نزدیک به 500  نفر هم در تابستان و پاییز به مناطق غرب اعزام شده بودند که مجموعا در امسال 3500 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان همدان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

 

فریادرس گفت: دانشجویان در قالب 17 کاروان به مناطق جنوب اعزام خواهند شد که این اعزام ها در 4 دوره برگزار می شود.

حجم دوره های اعزام از 300 تا 1000 نفر متغیر خواهد بود، که بازه 21 ام تا 24ام اسفند پرحجم ترین بازه اعزام ما خواهد بود.

وی گفت: این اردو به عنوان یکی از برجسته ترین برنامه های بسیج دانشجویی با هدف تبیین ماهیت دفاع مقدس و ارزش های آن برگزار میشود که قصد دارد این ارزش ها برای نسل جوان و دانشجو معرفی بشود. ما این اردوها را به این دلیل اجرا می کنیم که مسیر فرهنگ دفاع مقدس همچنان نمایان بماند.

فریادرس افزود: دفاع مقدس صرفا یک خاطره برای مردم ایران نیست. دفاع مقدس یک راه است، مسیری که بازگویی درستش برای نسل جوان که مسئولیت های آتی کشور را به عهده خواهند داشت لازم است.

وی اشاره کرد: ما دیدیم در دوران دفاع مقدس آرمان های ما تامین کننده منافع ملی ما بودند بر خلاف کسانی که منافع ملی را متصل به آرمان ها نمیدانند. دفاع مقدس بزرگترین تابلوی نشان دهنده آرمان های ما است.

فریادرس گفت: اگر آرمان های دفاع مقدس را از آن جدا کنیم چیزی از دفاع مقدس نخواهد ماند، اگر آن آرمان ها نبودند این عمق استراتژیکی که امروز در منطقه و جهان اسلام داریم را هرگز نخواهیم داشت.

وی افزود: در این اردو برای هر اتوبوس یک راوی مدنظر گرفته شده و برای هر کاروان یک روحانی همراه خواهیم داشت. این اردوها در قالب اردوهای چهار یا پنج روزه برگزار می شوند.

فریادرس گفت: ما امسال نسبت به سال گذشته اردوگاه شهید باکری در خرمشهر را نیز در اختیار خواهیم داشت که رفت و آمد کاروان ها و دسترسی به مناطق عملیاتی راحت تر صورت بپذیرد.

وی گفت: تامین اعتبار این برنامه ها به صورت مشترک بین دانشگاه ها، بسیج دانشجویی و خود دانشجویان در نظر گرفته شده است. همچنین در این اردوها دانشجوییان جدیدالورود و یا دانشجویانی که تا کنون اعزام نشده اند در اولویت خواهند بود.

فریادرس با اشاره به این که اولین اعزام دانشگاه ها فردا از دانشگاه پیام نور همدان خواهد بود گفت: بعضی از دانشگاه ها برای تامین بودجه همکاری خوبی را داشته اند که از آن ها تشکر می کنیم و بعضی دیگر هم آن طور که باید کمک نکردند. بر اساس سال 93 ما بیشترین درصد اعزام نسبت به دانشجویان را در دانشگاه صنعتی همدان داشتیم و دانشگاه پیام نور کمترین درصد اعزام را داشته است.

وی گفت: چه در قالب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی چه در قالب مصوبات مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف دانشگاه ها حفظ و تعمیق ارزش های دفاع مقدس است، که به صورت روشن این وظایف به عهده رئیس دانشگاه است. بسیج دانشجویی در واقع به دانشگاه ها در انجام این ماموریت کمک می کند.

فریادرس اشاره کرد: امسال به دلیل مواجهه با انتخابات جدول اعزام با یک هفته تاخیر شروع به کار کرد تا دانشجویان با فراغت بیشتری به مباحث انتخاباتی مثل تریبون های آزاد و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها بپردازند.

وی گفت: قبل از اعزام هم برای خادمین برگزاری این اردوها، دوره خادم پروری در اواخربهمن ماه برگزار کردیم تا این عزیزان آشنایی لازم متناسب با وظیفه خود را پیدا بکنند.

 

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار